de lampjes die aan gaan als het contact aan is, die branden bij mij als ik een scherpe bocht neem...
Groetjes
dashboardlampjes aan tijdens scherpe bocht
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Das niet zo mooi 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Nee, ff serieus...welke type 19 is het? En welke lampjes precies??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
idd heel snel bijvullen! of beter verversen!
-
- Contacteer:
dynamo nog goed?mo16v schreef:de lampjes die aan gaan als het contact aan is, die branden bij mij als ik een scherpe bocht neem...
Groetjes
ik heb al een aantal merken gereden en heb dit ook al vaker gezien, meestal duid dit op een laag oliepeil.
Het kan ook voorkomen dat er een probleempje is in een of ander elektrisch kabeltje of pvcprintplaatje.
Wat er namelijk gebeurt bij een scherpe bocht is dat er hoge cetrifugaalkrachten optreden die er voor kunnen zorgen dat er bijv. een verplaatsing van gewicht plaatsvind waardoor bijv. een verbinding of stekkertje niet voldoende contact maakt.
Blijf trouw je vloeistof en oliepeil controleren en ga eens op zoek naar groen verkleurde koperen stekkertjes of verbindingen in het elektrisch circuit.
Ook kan het zijn dat het toerental van de motor bij het ingaan van de bocht tijdelijk te laag is door dezelfde centrifugaalkracht problemen in combinatie met het plots loslaten van het gaspedaal waardoor de motor "stalkt" dit is doorgaans géén enkel probleem en kan je voorkomen door het stationair toerental bij stationair iets te verhogen.
Het kan ook voorkomen dat er een probleempje is in een of ander elektrisch kabeltje of pvcprintplaatje.
Wat er namelijk gebeurt bij een scherpe bocht is dat er hoge cetrifugaalkrachten optreden die er voor kunnen zorgen dat er bijv. een verplaatsing van gewicht plaatsvind waardoor bijv. een verbinding of stekkertje niet voldoende contact maakt.
Blijf trouw je vloeistof en oliepeil controleren en ga eens op zoek naar groen verkleurde koperen stekkertjes of verbindingen in het elektrisch circuit.
Ook kan het zijn dat het toerental van de motor bij het ingaan van de bocht tijdelijk te laag is door dezelfde centrifugaalkracht problemen in combinatie met het plots loslaten van het gaspedaal waardoor de motor "stalkt" dit is doorgaans géén enkel probleem en kan je voorkomen door het stationair toerental bij stationair iets te verhogen.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
dat van die centrifugaalkrachten klinkt aannemelijk.
zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom mijn handremlampje in de bocht even gaat branden (of zeg ik nu iets heel doms
)
in geval van de topicstarter lijkt het me idd een laag oliepeil, waardoor je in de bocht misschien net te weinig smering hebt, of die sensor te weinig olie 'ziet'..
zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom mijn handremlampje in de bocht even gaat branden (of zeg ik nu iets heel doms

in geval van de topicstarter lijkt het me idd een laag oliepeil, waardoor je in de bocht misschien net te weinig smering hebt, of die sensor te weinig olie 'ziet'..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
Die gaat ook branden bij te weinig remvloeistof.Edward(ForeverYoung) schreef:zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom mijn handremlampje in de bocht even gaat branden (of zeg ik nu iets heel doms)
Gr, Frits.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
zou kunnen idd, maar gaat bij mij dacht ik niet op.Frits Clio 16v schreef:Die gaat ook branden bij te weinig remvloeistof.Edward(ForeverYoung) schreef:zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom mijn handremlampje in de bocht even gaat branden (of zeg ik nu iets heel doms)
Gr, Frits.
laatste keer dat ik dat checkte was het goed op niveau, maar het zou kunnen aangezien ik bijna door de remblokken heen ben, en er dus meer remvloeistof de remcylindertjes ingaat, ofzoiets

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)