ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
Het is al weer enige tijd geleden, toen ik nog in het bezit was van de Alpine GTA V6 Turbo. Een wedstrijdje met een Audi RS 4 op de snelweg. Ik zag hem in mijn spiegels aankomen , zo'n Audi met van die aluminium buitenspiegels. Nou dan weet je het wel, dat is een snelle. Ik liet hem voorbij gaan en probeerde hem accelererend bij te houden. Nou, dat lukte niet, hij trok met redelijk gemak steeds van de Alpine weg. Tja moderne techniek tegen 18 jaar oude techniek! Met de Clio RS houd je een RS 4 overigens ook niet bij. Met mijn WRX van 300+ pk had ik graag dit wedstrijdje ook eens aangegaan en vraag me af of de RS4 dan ook zo makkelijk zou zijn weggelopen.
Die Audi is trouwens mijn favoriete familie auto, ruim, zeker de station, zeer snel en dat verwacht je ook niet van een station, ideaal voor vakanties. Jammer dat die zo prijzig is.
Die Audi is trouwens mijn favoriete familie auto, ruim, zeker de station, zeer snel en dat verwacht je ook niet van een station, ideaal voor vakanties. Jammer dat die zo prijzig is.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
RS4 is bloedsnel, je moet toch al een zeer ferme bak hebben om de rs4 aan te kunnen. en je weet soms ook niet of die audi bestuurder een vervente tuner is die zen 385 pk bakkie ook nog eens naar +400pk heeft gechipt 

Vandaag zat ik bij het optrekken achter een mooie Subaru Impreza (ik zou echt niet weten welke versie, wel een beetje nieuwere ). Toen de sprinten eigenlijk echt begon zat ik helaas in het begin van mn 2de versnelling dus hij liep snel uit.
Maar hij liep daarna niet echt meer uit, vond het niet zo slecht voor mn cliotje
Hij ging er geloof ik af bij afslag Leiden-noord op de A44 vanuit Wassenaar. Het is een lichtblauwe impreza die alleen nog maar "sub" op de achterklep heeft staan.
Maar hij liep daarna niet echt meer uit, vond het niet zo slecht voor mn cliotje

Hij ging er geloof ik af bij afslag Leiden-noord op de A44 vanuit Wassenaar. Het is een lichtblauwe impreza die alleen nog maar "sub" op de achterklep heeft staan.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Volgende keer kenteken noteren en RDW check doen.Patrick (Basic) schreef:Vandaag zat ik bij het optrekken achter een mooie Subaru Impreza (ik zou echt niet weten welke versie, wel een beetje nieuwere ). Toen de sprinten eigenlijk echt begon zat ik helaas in het begin van mn 2de versnelling dus hij liep snel uit.
Maar hij liep daarna niet echt meer uit, vond het niet zo slecht voor mn cliotje
Hij ging er geloof ik af bij afslag Leiden-noord op de A44 vanuit Wassenaar. Het is een lichtblauwe impreza die alleen nog maar "sub" op de achterklep heeft staan.
@lesmoutas: De RS4 in station uitvoering is idd ook mijn favo auto, bloedsnel en lekker voor het hele gezin indien nodig, zelfs de hond...
Om deze kar te pakken is een Porsche 911 niet genoeg...
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,9 s
en idd 380 pk, standaard.
Topgear heeft hem ooit even getest, luie boodschappenwagen kan het zijn, geef gas en ma schrikt zich het leplazerus
Je caps lock staat aan.....willow schreef:4.2 V8 BI TURBOAnthonyR schreef:De nieuwe RS heeft al 420 pk , zonder enige aanpassingen![]()
S4 IS OOK AL LEUK 4.2 V8
De RS4 is een atmosferische 4.2 V8 motor evenals de S4 motor.
bedankt voor de info...Robke schreef:Je caps lock staat aan.....willow schreef:4.2 V8 BI TURBOAnthonyR schreef:De nieuwe RS heeft al 420 pk , zonder enige aanpassingen![]()
S4 IS OOK AL LEUK 4.2 V8
De RS4 is een atmosferische 4.2 V8 motor evenals de S4 motor.

nee hoor rs4 heeft bi turbo

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
het oude model rs4 wel bi-turbo. Nieuwe model niet meer. Atmosferische V8!
[img]http://www.germancarfans.com/news/20503 ... ini17L.jpg[/img]
[img]http://www.germancarfans.com/news/20503 ... ini17L.jpg[/img]
Wat een geneuzel over een audi jongens
Heb een tweetal 'verliespartijen' (nouja, verliezen...) te melden:
5TL-T vs. G0lf 3 2.0 16V: Die jongen dacht: ik blaas dat 5je ff van de weg af, met zn rode 'TL'
exit bebouwde kom, hij met een klein aanloopje, vanuit de 2 trok ik eerst wat weg (een auto lengte) maar eenmaal in de 4 begon hij stilletjes in te lopen, eenmaal in de 5 bewees hij de langere benen te hebben (kwam langszij), en ben ik ook afgehaakt (150 op een 80 weg
). Jongen woont in mn dorp, ben em sindsdien nog niet weer tegengekomen maar hij zal wel raar gedacht hebben
. Moet ik wel bij vermelden dat ik nu op 0,6 bar draai, en telkens bij 5000rpm schakelde.
Scooby WRX (2001) vs. 911 Carrera 4: eerste 20-30 meter was ie nog redelijk bij te benen (voor zover dat kon, kwam wel goed weg) maar dat ding bleef maar trekken man, machtig mooi


Heb een tweetal 'verliespartijen' (nouja, verliezen...) te melden:
5TL-T vs. G0lf 3 2.0 16V: Die jongen dacht: ik blaas dat 5je ff van de weg af, met zn rode 'TL'



Scooby WRX (2001) vs. 911 Carrera 4: eerste 20-30 meter was ie nog redelijk bij te benen (voor zover dat kon, kwam wel goed weg) maar dat ding bleef maar trekken man, machtig mooi


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
vandaag een bleedvalve geplaatst en de druk naar 1 bar opgeschroefd bij seger en wow seg wat een verschil, nu trekt hij in 5de zoals i ervoor in 4de trok
ik vol blijdschap men vriend gebeld met zen audi TT 180 om eens een revanche te doen want volgens hem zou het zoveel niet uitmaken of ik nu op 0.7 of 1 bar sta, en op 0.7 kreeg ik hard klop, dus...
oh jawel het maakt wel uit. in tweede naast mekaar bij 30km/h want men synchromech van tweede is kapot dus vanaf de 1 naar twee is 9-10 erlangs of ik moet echt bruut trekken aan de pook.
in tweede trok ik 1.5 auto weg, 3de nog eentje meer en 4de zag ik hem in men spiegel bijblijven op zelfde afstand, eenmaal 5de in begon de TT stilletjes terug te komen en toen heb ik gelost... want de baan was op
dus 30-180 GTT wins!

ik vol blijdschap men vriend gebeld met zen audi TT 180 om eens een revanche te doen want volgens hem zou het zoveel niet uitmaken of ik nu op 0.7 of 1 bar sta, en op 0.7 kreeg ik hard klop, dus...

oh jawel het maakt wel uit. in tweede naast mekaar bij 30km/h want men synchromech van tweede is kapot dus vanaf de 1 naar twee is 9-10 erlangs of ik moet echt bruut trekken aan de pook.
in tweede trok ik 1.5 auto weg, 3de nog eentje meer en 4de zag ik hem in men spiegel bijblijven op zelfde afstand, eenmaal 5de in begon de TT stilletjes terug te komen en toen heb ik gelost... want de baan was op

dus 30-180 GTT wins!
Haha, net gelachen om een gast in een Stilo Abarth....
Reed samen met Es in de MINI naar Oud Beijerland, wordt ik uitgedaagt door die Stilo....., maar de MINI is toch een stukkie sneller....
Was wel weer lache, zaterdag lever ik de MINI maar weer eens in bij mn collega

Reed samen met Es in de MINI naar Oud Beijerland, wordt ik uitgedaagt door die Stilo....., maar de MINI is toch een stukkie sneller....

Was wel weer lache, zaterdag lever ik de MINI maar weer eens in bij mn collega

Geen Renault meer Ivo? In de buurt gaan werken bij een ander merk? (Ik loop achter ik weet het...)Ivo8hoven schreef:Haha, net gelachen om een gast in een Stilo Abarth....![]()
Reed samen met Es in de MINI naar Oud Beijerland, wordt ik uitgedaagt door die Stilo....., maar de MINI is toch een stukkie sneller....![]()
Was wel weer lache, zaterdag lever ik de MINI maar weer eens in bij mn collega
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Werkt al weer een jaar? bij de bmw dealer in rotterdam. als ik me niet vergisspeedline schreef: Geen Renault meer Ivo? In de buurt gaan werken bij een ander merk? (Ik loop achter ik weet het...)
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
NOUJA werken ?Frits schreef:Werkt al weer een jaar? bij de bmw dealer in rotterdam. als ik me niet vergisspeedline schreef: Geen Renault meer Ivo? In de buurt gaan werken bij een ander merk? (Ik loop achter ik weet het...)
Als ie op zuid zit is het alleen maar genieten van dikke bakken ( echt niet normaal wat daar langs rijd ) en van mooie dames ( kapster/schoonheidsspecialiste opleiding)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
waar precies zal ik eens underkoffer voor een bmw gaan shoppen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ff proefrijden met een M5 en dan met gladde bandjes terugbrengen bij IVO



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
en terug ontopic graag 

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
heb ik ook gehad toen had ik een beamer bij een 525 uit 1978Ivo8hoven schreef:Vanmiddag samen met Ronnie in de MINI bij De Meern de A12 op, en wat rijd daar....een Corrado G60 incl. blond popje + bijbehorende sjon![]()
Even irritant ervoor gegooid, en daarna rustig 120km/u naast em gaan rijden...., na een paar minuten was ie mij zat, en schakelde terug, toeterd, en zwaait heel leuk naar me...............![]()
Ja even terug naar 3, en de MINI achter de Corrado aan, en al heel snel liepen we in.....die VW roken en pluimen (190km/u), en bij vrij baan konden we er zelfs voorbij.....![]()
Wat keek die gast zuur...., en zn meissie lach helemaal in een deuk, ff ingemaakt op 200+ door een MINI![]()
(was lache he Ron...!)
net voor de eerste eigenaar weer helemaal klaar gemaakt
eerste test rit ik achter het stuur mn pa naast me
die corrado g60 stond al links wij rechts er naast. en mn pz zo van die corrado blijf jij voor anders verdien jij je GTE niet
(en er zat ook een sjon en een blondine in) dus bij groen gas erop bij de 120 hield ik op en kwam ook een pluimende g60 voorbij met een gozer met rode kop

-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Auto ... oto_45.jpg[/img]Martijn. schreef:vanavond weer ingemaakt door clio in dr88...
huilen met de pet op... 09-JT-** ...jammer
Haha, ja dat was Frans. 2.0 16v motorblok met afgedraaide krukas en afgedraaid vliegwiel. De kop mechanisch gemaakt en geflowed. Ook zijn er snellere nokkenassen gemonteerd en een spaghettie rvs spruitstuk. Op de testbank gaf de auto 191 pk en 204 Nm.

nice 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
dan is het geen schande om te verliezen 

Blokje wat erin ligt is getuned bij FCG Engineering en heeft een tijd geleden eens te koop gestaan 

-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
- Locatie: Den Helder
Met de Clio RS tegen een 530d op de A1 . Hij vond het leuk om bij me weg te sprinten tot ik er tot 190 op zijn bumper bleef. Moest zijn vrouw toch wel ff kijken wat die gele kanariepiet daar nog steeds deed.
Boven de 190 liep hij langzaam bij me weg. Hulde aan de moderne diesels en hopen dat renault misschien met een clio komt met een 175 pk
sterke 2.0 dci
Boven de 190 liep hij langzaam bij me weg. Hulde aan de moderne diesels en hopen dat renault misschien met een clio komt met een 175 pk
sterke 2.0 dci

Het afgelopen weekend, vrijdag/zaterdag/ zondag met een gezelschap van de Alpine club met de RS naar Noord-Franrijk geweest en aldaar een fantastische toertocht gemaakt (Tour de polyester). Wat gaan die A 110's er op bochtige weggetjes van tussen, bijna niet bij te houden. Ook nog even een beetje gas gegeven met de RS (182 pk) toen er op een zeker moment een Franse Seat in mijn spiegels opdook. Deze had er kennelijk zin in, want op het zeer bochtige heuvelachtige weggetje bleef die aardig in mijn slipstream. Op een bepaald moment kwam er zo'n inhaalbaan bij, zo'n kort stuk van ca. 500 m. Die Seat ging direct naar links , dat inhaalstuk op , met de bedoeling die Clio even in te halen. Nou aan het eind van het inhaalstuk zat die nog links achter me en gaf die het maar op. Het was in ieder geval een snelle Seat maar niet snel genoeg, welk type heb ik niet gezien,want verder dan mijn achteruitkijkspiegel is die niet gekomen. En op een zeker moment ging die een andere richting uit.
Ibiza cupra, dieseltje met ongechipped 160 pk?lesmoutas schreef:Het afgelopen weekend, vrijdag/zaterdag/ zondag met een gezelschap van de Alpine club met de RS naar Noord-Franrijk geweest en aldaar een fantastische toertocht gemaakt (Tour de polyester). Wat gaan die A 110's er op bochtige weggetjes van tussen, bijna niet bij te houden. Ook nog even een beetje gas gegeven met de RS (182 pk) toen er op een zeker moment een Franse Seat in mijn spiegels opdook. Deze had er kennelijk zin in, want op het zeer bochtige heuvelachtige weggetje bleef die aardig in mijn slipstream. Op een bepaald moment kwam er zo'n inhaalbaan bij, zo'n kort stuk van ca. 500 m. Die Seat ging direct naar links , dat inhaalstuk op , met de bedoeling die Clio even in te halen. Nou aan het eind van het inhaalstuk zat die nog links achter me en gaf die het maar op. Het was in ieder geval een snelle Seat maar niet snel genoeg, welk type heb ik niet gezien,want verder dan mijn achteruitkijkspiegel is die niet gekomen. En op een zeker moment ging die een andere richting uit.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
De RS-jes zijn lekker bezig lees ik. 
Mijne (phase 1) mocht net ook nog even een stukje. Op de A4 kwam een zwarte Leon 2.0 TFSI hard achterop rijden (terwijl ik ook gewoon moest wachten op mijn voorganger). Toen er vrij baan was even weg getrokken om de intenties duidelijk te maken. ('Wat denk je wel niet!') Door verkeersdrukte kwam hij voor mij en toen er opnieuw vrij baan was allebei vol doorgetrokken. Kon hem best goed bijhouden, maar de F4R moest wel steeds naar de 7200 toeren toe. Best knap van die Leon.

Mijne (phase 1) mocht net ook nog even een stukje. Op de A4 kwam een zwarte Leon 2.0 TFSI hard achterop rijden (terwijl ik ook gewoon moest wachten op mijn voorganger). Toen er vrij baan was even weg getrokken om de intenties duidelijk te maken. ('Wat denk je wel niet!') Door verkeersdrukte kwam hij voor mij en toen er opnieuw vrij baan was allebei vol doorgetrokken. Kon hem best goed bijhouden, maar de F4R moest wel steeds naar de 7200 toeren toe. Best knap van die Leon.

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Vrijdagavond terug uit Roosendaal. Had flink geregend dus nat wegdek en plassen (lees aquaplanning
) in het slechte asfalt van de ringbaan zuid te Tilburg.
Verkeerslichten, E36 328i ernaast
. Die was ik zo-even goed hard voorbij gegleden...
Licht op groen, rustig wegtrekken, geen wielspin! Tot ziens. Op ongeveer 500 meter een voorsprong van een Clio of 3! Dat viel me even tegen van die 328! Kreeg gelukkig wel de nodige
en
, plus
. Nog even in z'n 2 p**p gereden, toen moest de gozer in kwestie rechts af.
Toch even leuk zo...


Verkeerslichten, E36 328i ernaast


Licht op groen, rustig wegtrekken, geen wielspin! Tot ziens. Op ongeveer 500 meter een voorsprong van een Clio of 3! Dat viel me even tegen van die 328! Kreeg gelukkig wel de nodige



Toch even leuk zo...

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Die Leon heeft ook gewoon 185 paarden aan boord, alleen wel ruim 1300 kg om te torsen....vreemd is het dus niet echt van die Leon......en of er een chippie in zit kan je ook niet weten.elmotheelk (Eric) schreef:De RS-jes zijn lekker bezig lees ik.
Mijne (phase 1) mocht net ook nog even een stukje. Op de A4 kwam een zwarte Leon 2.0 TFSI hard achterop rijden (terwijl ik ook gewoon moest wachten op mijn voorganger). Toen er vrij baan was even weg getrokken om de intenties duidelijk te maken. ('Wat denk je wel niet!') Door verkeersdrukte kwam hij voor mij en toen er opnieuw vrij baan was allebei vol doorgetrokken. Kon hem best goed bijhouden, maar de F4R moest wel steeds naar de 7200 toeren toe. Best knap van die Leon.