bekeuring door rood rijden

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
bartcoupe

hey gasten

nog effe zo'n achterlijke rechtsdwaling van ons rechts systeem.
ik kreeg een tijd geleden een boete binnen voor door rijd rijden in rotrerdam.op de boete strond de datum: 22juli. dit is echter het rare er van want op die datum zat ik met mijn auto in de ardenne in belgie. en op die dag ben ik het camping terein niet afgeweesd. dus ik effe een een bezwaar schrift in gedient. na 2maanden kreeg ik bericht terug dat ze het bezwaar schrift hadden afgewezen, dus ik pis nijdig die mensen maar even op gebeld. mij werdt beloofd dat ik zo snel mogenlijk zou worden terug gebeld door de dienst doende agent. het betrof namenlijk een geschreven boete door een politie agent die belast was met het vervoeren van een aresstant. maar ik weer een bezwaar schrift in gedient. kreeg een brief terug dat ik de 90euro echt miest betalen en dat ze dan pas de zaak in gang gaan zetten en dat ik dan vanzelf een oproep krijg om het verjhaal bij zo'n rechter te gaan vertellen met de bewijzen. maar jah hoe moet je bewijzen dat je op dat tijd stip ergens anders was. mij lijkt het o te gaan dat die drop lul moet bewijzen dat ik daar wel was. maar ik wacht nu al zo;n 4 maanden op de oproep maar ik ben bang dat ik die nooit zal krijgen om dat ik het geld toch al beaald heb. maar ik zal het maar effe afwachten.

mazzels
Riël
Über-Spammer

Je hebt toch wel een bonnetje van die camping o.i.d.?
Zo kan iedereen zeggen 'ja ik was er toen niet'.

Da's een beetje krom maargoed, je kan er niets aan doen. Ik moet je zelfs op je woord geloven dat je niet door rood reed ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
bartcoupe

jah ik heb een fax van de camping met daarop mijn kenteken en de datum van en tot wanneer ik daar bij hun op de camping was en 5 getuigen. maar hij verklaard onder ambseed dat hij zeker weet dat het mijn kenteken was maar jah ik heb zo iets van een fout kan zo gemaakt zijn. het zijn ook "mensen"zeggen ze
maar ik wacht nog steeds op een opsroep. maar ik heb de vorige keer ook 13 maanden moeten wachten om voor te komen.
mzzls
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Vraag hem dan ook wat voor auto is, kleur, type enz. Wie weet rijd er een gek rond die jou kenteken heeft nagemaakt. You never know.
TheoV
Contacteer:

vraag ook eens aan de agent welk type auto hij gezien had :)
PaulM

als je dat zo op papier hebt met 5 getuigen maak je wel goeie kans (neem ik aan), dat iemand met jou kenteken rondrijdt is een ander verhaal. hoef jij neit voor te boeten dan toch?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je al betaald hebt, krijg je echt geen oproep meer... :)
Remco v.K.

Merijn schreef:Als je al betaald hebt, krijg je echt geen oproep meer... :)
Dit is niet waar... Je betaalt vooraf en krijgt een oproep. Zelf zou ik 14-02-2005 over een doorgetrokken streep gereden zijn op het moment dat ik echter aan het werk was 100 km verderop.

Middels e-mail uitwisselingen en de logfiles hiervan het 1e bezwaarschrift gemaakt: 1e bezwaarschrift in april afgewezen. Na de afwijzing een 2e bezwaarschrift gemaakt met werkgeversverklaring, tekening netwerk en uitleg over taplast/verplichting die we als ISP hebben waardoor criminelen op basis van dezelfde e-mail gegevens wel veroordeeld kunnen worden: in mei afgewezen
Daarna betaald om de zaak mondeling te laten behandelen. In januari dit jaar een oproep gekregen en op 6 febr. dit jaar bij de kantonrechter op de koffie gegaan: vrij gesproken van het 'strafbaar' feit.

To the point: de fax en bevestiging van de camping zal in zekere zin voldoende zijn om de kantonrechter te overtuigen. Zeker als je zelf ook nogeens de papieren van je reisverzekering meeneemt, gezien je zelf ook verzekerd hebt voor de reis. Waarom zou je immers een verzekering afsluiten als je toch thuis blijft?

Betreffende het vragen welke auto het was: heeft geen zin. Bij het RDW heeft ome agent al lang de gegevens opgevraagd van je auto. Tijdens mijn zitting kwam dit ook naar voren. De officier van justitie vond dat ik wel een heel speciale auto had en daardoor opviel. Mijn coupe, uitvoering 2.0 IDE Euro2000, zou een speciale uitvoering zijn vanwege de Europese kampioenschappen in Nederland/België in 2000 :lol:
Nu had dat gekunnen, echter mijn auto is in febr. 2001 op kenteken gegaan en de toevoeging Euro2000 is van toepassing op de emissie normen vastgesteld door de EU in 2000.

Succes met het wachten en het aanvechten!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Iedereen zou het dus voor moeten laten komen, dan nemen ze je bezwaarschriften misschien wél serieus. Nu wijzen ze het sowieso af, omdat ze weten dat het gros van de mensen toch wel betaald.

Ratten zijn het...
Laguna II GT Dci

Als je bezwaar indiend wordt er door de Officier van Justitie, althans, de parketsecretaris, gekeken door welke verbalisant de kennisgeving van beschikking is uitgeschreven. Deze krijgt dan het hele zwikje (kopie) toegestuurd met het verzoek om commentaar te geven op het gedane bezwaar. Dit stuurt de verbalisant terug. Dan wordt er door de Officier bekeken of de boete al dan niet door moet gaan.
Het is dus niet zo dat elk bezwaar zomaar wordt afgewezen omdat de mensen toch wel betalen.
Het hangt er wel degelijk vanaf wat er in je bezwaar staat. Als daar dingen in staan waar de verbalisant geen wetenschap kon hebben en dus geen rekening mee kon houden omdat de betreffende persoon niet staande is gehouden of kon worden gehouden en dusdanig zwaarwegend zijn kan het dus best zo zijn dat het bezwaar wordt toegekend. Die beslissing ligt echter altijd bij de Officier, zelfs als de verbalisant in zijn commentaar zou aangeven het eens te zijn met het bezwaar.

Een eventueel vals kenteken (bijna onmogelijk sinds de GAIK-kentekenplaat, let wel ik zeg bijna, dus niet helemaal) is daarbij niet ter beoordeling aan de verbalisant. Als het kenteken dat hij gezien heeft juist is, zal hij daarom in zijn commentaar inderdaad op ambtseed vastleggen dat hij DAT kenteken (al dan niet met duplicaatcode 1,2,3 etc.) heeft gezien en genoteerd. Bij een vals kenteken zal dus, bij controle van het kentekenregister van het RDW, dezelfde voertuiggegevens opleveren als bij de 'eerlijke' auto. Dit is voor een verbalisant niet te controleren, dus ligt de bewijslast bij de bestuurder/kentekenhouder.

Als die voor een rechter aannemelijk maakt dat hij elders was en de rechter dit aannemelijk vind, zal het bezwaar worden toegekend.
bartcoupe

ik heb zelf ook effe op de rdw site gezeten en wat blijkt er rijd een precies de zelfde wagen rond met maar 1 verschil in het nunner boord de mijne begint met 73 en die van die ander met 72 dus jah een vergissing kan zo gemaakt worden, het ergste vind ik nog dat ik door die agent gebeld zou worden om dat hij er niet was toen ik zelf belde maar dat heeft hij nooit meer gedaan. dus jah beetje zwak van die held.

maar ik ben al een keer aan gehouden en toen heb ik ook 13maanden op een oproep moeten wachten dus hoop dat deze wel sneller of gehandeld wordt :worship:
-jacco-
Über-Spammer

Laguna II GT Dci schreef:Als je bezwaar ... KNIP ... betalen.
Weet je toevallig ook hoe het zit met bv een ijkrapport van zo'n :@@$%%$ flitser :)
Bekeuring gehad, bezwaar aangetekend...
* Ijkrapport aangevraagd
* Foto aangevraagd
* Plaatsingsrapport (mob. flitser, dus moet uitgemeten worden) aangevraagd
* Bewijs van bevoegdheid van gebruiker aangevraagd

Het enige wat ik krijg is een foto :nopom:
Boeiend, ik maak zelf mooiere (S)

bartcoupe schreef:....het ergste vind ik nog dat ik door die agent gebeld zou worden om dat hij er niet was toen ik zelf belde maar dat heeft hij nooit meer gedaan. dus jah beetje zwak van die held.
Goh, wat een bekend verhaal :S
(Althans, over dat terugbellen :) )

Auto van zusje was gestolen (en later ook weer teruggevonden)...
1) Politie heeft geen contact opgenomen met ons, heeft de berger gedaan :S
2) Ik had informatie nodig van degene die hem gevonden had, 5 dagen achtereen gebeld, ik zou elke dag terug gebeld worden (S)

Toen maar naar de technische recherche gevraagd, die vond het wel interessant om te komen toen bleek dat er bierblikjes in de auto lagen :bonk:
(En nee, die waren niet van mn zusje :P )

Sorry, maar het moge best duidelijk zijn dat ik geen hoge pet op heb van onze "vrienden in het blauw" (0)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Mij is hetzelfde overkomen in september, ook geen foto. Door de agent geconstateerd dat er met een grote witte Renault Express bus :lol: door een rood licht was gereden.
Maar daar komt het voordeel van een grijs kenteken om de hoek kijken. De RDW heeft bij een grijs kenteken geen kleurgegevens.
Ikke Koos Spee snel een foto gestuurd van m'n Express, zaak was zo geregeld :klop:

Ik ben wel van mening dat het erg krom is dat de bewijslast bij de automobilist ligt: Als ik op m'n werk een fout maak, krijg ik op m'n kl*ten en moet ik zorgen dat alles weer in orde komt. En in dit soort gevallen maakt zo'n dienstklopper een fout, de bewijslast ligt bij jou en zij hoeven niets te bewijzen. :(
Dan moet justitie maar zorgen dat er altijd foto's voorhanden zijn o.i.d.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

zo net bericht van de officier
had een bekeuring gehad voor door rood licht rijden :(

briefje geschreven

geachte officier
dat kan ik niet geweest zijn
of er rijdt iemand met mijn kenteken
of de agent heeft niet goed gekeken
of bij de verwerking zijn foutjes gemaakt

aangezien ze geen foto hadden enzo kreeg ik een briefje dat ze de beschikking van 135 euro vernietigen :lol: :lol: :lol: :p :p :beer: :beer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcus

Dat geluk heb ik nou nooit :p
Maar in ieder geval, netjes (Y)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

bartcoupe schreef:ik heb zelf ook effe op de rdw site gezeten en wat blijkt er rijd een precies de zelfde wagen rond met maar 1 verschil in het nunner boord de mijne begint met 73 en die van die ander met 72
beetje late reactie, maar vaak zijn alle opvolgende nummers hetzelfde type auto, dit zegt dus niks. hele kentekenreeksen worden tegelijk door een importeur aangevraagd.
inderdaad is een vergissing snel gemaakt, zeker als je bedenkt dat het vaak snel wordt opgeschreven, en uit het geheugen.. want de auto kan al lang weer zijn weggereden op het moment dat de agent het kenteken noteert.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie