ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
PaulM

Maus schreef:
Erik (Schepjes) schreef:voor een clio...

daar koop je dan toch gewoon een sub voor ofzo?
Inderdaad koop je daar (Bijna) een nieuwe sub voor, of je kan voor dat geld ook al een evo7 kopen. Ik zou 't wel weten. :)
ik zou het ook wel weten, ik zou noooit een nieuwe auto kopen :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

@#Ron#:
Okay, ik wil er nog wel inkomen dat een Golf GTI of (straks) de Civic Type-R echt hele grote concurenten zullen zijn. De nieuwe RS wordt dan ook geen koopje, zeker als je ziet dat er voortaan geen standaard Xenon of leer meer in zit. Maar dat is bij de Gold GTI en Civic Type-R ook niet zo.
Ja, auto's worden duurder. Maar voor 29000 euro is het zeker niet zo dat de RS geen kans meer maakt t.o.v. de andere hot hatches. En nee, een Impreza is appels met peren vergelijken.
lesmoutas
Contacteer:

Subaru /Clio RS
Toevallig ben ik eigenaar van beide wagens en je kunt ze niet met elkaar vergelijken, op de prijs na dan. Beiden zijn spannende auto's. De Sub. wint het echter op veel terreinen, betere wegligging (vierwiel aandrijving), sneller, zowel top als acceleratie (althans de mijne), ruimer, veel meer geschikt als vacantie auto, degelijker, minder reparaties (als je hem standaard houdt)maar MINDER leuk om mee te rijden en visueel wint de Clio het volledig van de Sub, persoonlijke mening.
Iets over het gewicht, er geldt in de racerij een regel, dat elke 100 kg gewicht te vergelijken is met ca. 25 pk. Dus 200 kg lichter heeft het zelfde effect als 50 pk erbij. Dat is dus niet erg gunstig voor de nieuwe RS, die bijna 200 kg meer weegt dan de oude. Het betekent, dat de nieuwe Clio RS het zonder meer gaat verliezen wat betreft prestaties (acceleratie en top) van de vorige. Het valt me trouwens op en dat geldt voor bijna elk automerk, dat zodra er een nieuwe versie van een bestaand model komt, deze meestal zwaarder en groter wordt dan de vorige. B.v. de nieuwste VW Polo is nu net zo groot als de Golf van jaren geleden.
Wat hier nu precies de reden van is, is mij onduidelijk, verkoop technische motieven? Ik heb in ieder geval liever een lichte dan een zware wagen met hetzelfde vermogen, scheelt ook nog eens in het verbruik
Sander2

lesmoutas schreef:Subaru /Clio RS
Toevallig ben ik eigenaar van beide wagens en je kunt ze niet met elkaar vergelijken, op de prijs na dan. Beiden zijn spannende auto's.
Heb jij een gele ph3? Ik vind dat echt een mooie sportieve kleur voor een RS (Y)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

lesmoutas schreef:Het valt me trouwens op en dat geldt voor bijna elk automerk, dat zodra er een nieuwe versie van een bestaand model komt, deze meestal zwaarder en groter wordt dan de vorige. B.v. de nieuwste VW Polo is nu net zo groot als de Golf van jaren geleden.
Wat hier nu precies de reden van is, is mij onduidelijk, verkoop technische motieven? Ik heb in ieder geval liever een lichte dan een zware wagen met hetzelfde vermogen, scheelt ook nog eens in het verbruik
Dit is te verklaren doordat mensen heel vaak bij hetzelfde merk en model blijven. Als je vroeger een Clio kocht is de stap klein om hierna weer een Clio te kopen. Uiteraard wil Renault echter steeds meer verdienen en de consument stelt ook hogere eisen. Daarom laten ze het model groeien (qua maten, uitrusting, motor, etc.). Zo loopt het model als het ware mee met de consument en is de kans het grootst dat je bij het merk blijft.
Overigens zijn er meer redenen. Meer veiligheidsaccessoires geven het gewicht een grote impuls, waardoor er een motor met meer pk in moet, waardoor vaak ook de buitenmaten een beetje groeien en in eider geval het gewicht.
Ter compensatie komen er wel kleinere modellen bij (zie Citroen C1 bijvoorbeeld) soms.

Ik ben in ieder geval blij dat je de RS in zijn waarde laat. Ik vind het volledig terecht dat je zegt:
lesmoutas schreef:Beiden zijn spannende auto's.
En volledig anders, maar allebei zeer begeerlijk!
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

In t zwart en rood is ie wel erg lekker zeg! :worship: (Y)
PaulM

wel geinig ding, ik mis wel altijd de extra analoge metertjes bij zon bak (misschien digitaal) dat vind ik juist bruut aan zon sport model :D
Maus

Ik ben benieuwd hoe die stoelen zullen zitten en natuurlijk ook wel hoe ie rijdt.
-jacco-
Über-Spammer

Die zilvere :worship: :worship: :worship:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Maus

Op de één of andere manier blijft de Clio in 't zilver gewoon 't mooiste. :)
Sander2

Maus schreef:Op de één of andere manier blijft de Clio in 't zilver gewoon 't mooiste. :)
Idd.
Ferdy
Über-Spammer

zwart :worship:
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik had wel een mooiere, lichtere zilver verwacht en een gele, maar doe mij maar de zwarte. (Y)
lesmoutas
Contacteer:

Mooie foto's van een mooie wagen. Toch blijf ik dat extra gewicht van zo'n 200 kg een bezwaar vinden. Wil je met deze wagen aan dezelfde prestaties komen als zijn voorganger dan zul je hem met zo'n 40 pk moeten opkietelen en dat zal niet een twee drie meevallen.
Elke 100 kg minder gewicht heeft ongeveer het equivalent van 20/25 pk.
Het gewicht van een wagen speelt een grote rol (veel meer dan een paar pk's erbij). Het is niet voor niets, dat wagens zoals b.v. Lotus, Donkervoort met relatief lichte motoren tot zeer aansprekende prestaties komen.
Leon RS

Zeker een mooie wagen :) , ik had alleen verwacht dat de zelfde motor van de megane RS erin zou komen dan had hij iets meer mogelijkheden gehad met de prestaties en met tunen. Een tijd geleden ben ik bij de dealen geweest voor info en toen werd mij verteld dat er een turbo motor in zou komen, toch niet dus. :(
Mijn voorkeur gaat uit voor zwart (omdanks het een zeer besmettelijke kleur is) (Y)
Sander2

lesmoutas schreef:Mooie foto's van een mooie wagen. Toch blijf ik dat extra gewicht van zo'n 200 kg een bezwaar vinden. Wil je met deze wagen aan dezelfde prestaties komen als zijn voorganger dan zul je hem met zo'n 40 pk moeten opkietelen en dat zal niet een twee drie meevallen.
Elke 100 kg minder gewicht heeft ongeveer het equivalent van 20/25 pk.
Het gewicht van een wagen speelt een grote rol (veel meer dan een paar pk's erbij). Het is niet voor niets, dat wagens zoals b.v. Lotus, Donkervoort met relatief lichte motoren tot zeer aansprekende prestaties komen.
Tja, ze hebben een mooi en compact 2.0T blok al uitgedokterd jammer dat ze hem er niet in hebben gehangen...(Zal vast wel zo z'n redenen hebben, maar het is wel jammer).
Leon RS

Ik weet niet of dit hier kan maar:
Ik heb een huis gekocht en zit er sterk aan te denken (met pijn aan mijn hart) om mijn RS te verkopen. Ik ga nu een stuk dichter bij mijn werk wonen en de vast lasten in de maand van de RS zijn ook niet mis.
Mijn vraag is wat zou een voor RS uit 2000 met ca. 95.000 op de teller een redelijke vraagprijs zijn. Er zit een nieuwe apk op en de distributie riem is vorig jaar vervangen en tevens nog een jaar Renault garantie.
Er zijn wat dingen aan veranderd maar alle originele onderdelen heb ik er ook nog bij.
Ik wil er graag weer een 5 GTT ervoor in de plaats(stuk goedkoper per maand) en de prestaties zijn zeker niet verkeerd.
Wat is wijsheid particulier verkopen of inruilen?
Pollo
Contacteer:

He, Heeft de RS nu 5 gaatsvelgen?? :s
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Leon RS schreef:Wat is wijsheid particulier verkopen of inruilen?
Tja, particulier inruilen leverd meer op maar je moet vooral veel geduld hebben. Al shet geen haast si en je wil een optimale prijs lijkt mij dit het handigst. Je kunt dan nog wel 9500 euro er voor krijgen of misschien zelfs 10000 (maar dan moet je een liefhebber treffen). Inruilen is utieraard veel sneller, maar dan is het maar afwachten wat het autobedrijf dat die ene mooie 5 GTT aanbied er voor over heeft...
Pollo schreef:He, Heeft de RS nu 5 gaatsvelgen?? :s
Iderdaad! Net als de Clio V6 had. :lol:
Ferdy
Über-Spammer

Pollo schreef:He, Heeft de RS nu 5 gaatsvelgen?? :s
kun je tenminste voor 22 inch gaan :P:P
Sander2

Leon RS schreef:Ik weet niet of dit hier kan maar:
Ik heb een huis gekocht en zit er sterk aan te denken (met pijn aan mijn hart) om mijn RS te verkopen. Ik ga nu een stuk dichter bij mijn werk wonen en de vast lasten in de maand van de RS zijn ook niet mis.
Mijn vraag is wat zou een voor RS uit 2000 met ca. 95.000 op de teller een redelijke vraagprijs zijn. Er zit een nieuwe apk op en de distributie riem is vorig jaar vervangen en tevens nog een jaar Renault garantie.
Er zijn wat dingen aan veranderd maar alle originele onderdelen heb ik er ook nog bij.
Ik wil er graag weer een 5 GTT ervoor in de plaats(stuk goedkoper per maand) en de prestaties zijn zeker niet verkeerd.
Ik zou zeggen praat eens met patbad hier op het forum, die heeft ook zijn RS verkocht. Hij zal vast wel tips hebben.
joeri_16V
Car: megane 2

[img]http://www.auto-mark.nl/dbfotos/auto_foto/55136.jpg[/img]
http://www.handelspoort.nl/php/auto.php?id=55136
jammer dat k t geld r niet voor heb, anders had ie nu hier voor de deur gestaan :D
Sander2

joeri_clio16V schreef: http://www.handelspoort.nl/php/auto.php?id=55136
jammer dat k t geld r niet voor heb, anders had ie nu hier voor de deur gestaan :D
Voor dat geld kan je tegenwoordig ook een ph3 kopen denk ik...
joeri_16V
Car: megane 2

geen id wat die dingen tegenwoordig kosten.
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Pollo
Contacteer:

Die Cup is eg zoooo bruut!! :worship: :worship:
LotuzClioWilliams

Pollo schreef:Die Cup is eg zoooo bruut!! :worship: :worship:
Zie je die witte velgen, Pollo? Even je velgen laten poedercoaten... 8)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Sander2 schreef:
Leon RS schreef:Ik weet niet of dit hier kan maar:
Ik zou zeggen praat eens met patbad hier op het forum, die heeft ook zijn RS verkocht. Hij zal vast wel tips hebben.
leon je hebt Pm (Y)
lesmoutas
Contacteer:

Ik heb een Clio RS van sept 2004 in de speciale kleur "jaune sirius" (metallic geel). ik heb behalve de mijne in Ned. er nog nooit een in die kleur gezien, wel in Frankrijk. Ik ben nieuwsgierig hoeveel er in deze kleur in Ned. rondrijden. Iemand een idee?
Leon RS

Patrick je hebt PM :)
Remon

lesmoutas schreef:Ik heb een Clio RS van sept 2004 in de speciale kleur "jaune sirius" (metallic geel). ik heb behalve de mijne in Ned. er nog nooit een in die kleur gezien, wel in Frankrijk. Ik ben nieuwsgierig hoeveel er in deze kleur in Ned. rondrijden. Iemand een idee?
Heb je er ook foto's van??? Volgens mij vind ik die kleur namelijk een van de mooiste voor een RS :worship:
Sander2

Remon-CL10 schreef:
lesmoutas schreef:Ik heb een Clio RS van sept 2004 in de speciale kleur "jaune sirius" (metallic geel). ik heb behalve de mijne in Ned. er nog nooit een in die kleur gezien, wel in Frankrijk. Ik ben nieuwsgierig hoeveel er in deze kleur in Ned. rondrijden. Iemand een idee?
Heb je er ook foto's van??? Volgens mij vind ik die kleur namelijk een van de mooiste voor een RS :worship:
Denk dat die hier wel tussen staat...

http://home.hetnet.nl/~f2hsbywaard/index.html

:wink:
Remon

Sander2 schreef:
Remon-CL10 schreef:
Denk dat die hier wel tussen staat...

http://home.hetnet.nl/~f2hsbywaard/index.html

:wink:
Ja bruut man!! Vooral ook met die donkere velgen eronder!! (Y)
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Kunnen er nooit veel zijn. Er zijn zo-ie-zo weinig ph3 RS-en. Dat hele mooie geel koste €2000 extra. Ik heb het overwogen, maar niet gedaan. Dat vang je nooit terug bij inruil.

Heb je ook dat sportchassis met die donker grijze wielen? Dat heb ik wel genomen. Daar kunnen er ook nooit veel van zijn. Renault Nederland deed zo moeilijk.
Plaats reactie