Ja ik denk dat het beide leuke sportieve auto's zijn, maar allebei een heel ander karakter.
Qua sensatie en snelheidsbeleving is een GT denk leuker, maar dat optoeren van zo'n 16v is ook wel toppie hoor
Ivo8hoven schreef:Ja ik denk dat het beide leuke sportieve auto's zijn, maar allebei een heel ander karakter.
Qua sensatie en snelheidsbeleving is een GT denk leuker, maar dat optoeren van zo'n 16v is ook wel toppie hoor
Helemaal mee eens.
Ik vind de 16v wat lekkerder rijden, maar als je in de gtt rijdt en gelijk daarna in de 16v lijkt alles zo langzaam op gang te komen
Maar boven de 4000 toeren begint de 16v lekker te grommen
wanneer je het bekijk vanuit het opzicht van dagelijkse auto wint voor mij de 16/willi (fijner op langere afstanden, makkelijker starten, minder roest gevoelig, even snel..........). Maar voor de zondags ritjes kun je misschien beter een GTT kopen
IK lees het nu pas. Feli met de aankoop Ivo.
Lijkt wel de hoer van RTC te worden...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris schreef:Die Clio's zijn tegenwoordig net zo slecht! Roest op dezelfde plaatsen, beroerd lopen etc etc.
Klopt idd Chris, ik dacht ook dat het wel mee viel, maar er staan tegenwoordig in de prijsklasse 1500 - 2500 euro een hele hoop gare Clio's te koop, die echt op dezelfde plaatsen rotten als vroeger de GT's
Nou ik kan bijna niet meer wachten, vanavond eff lekker vlammen met die Cliooooo
Chris schreef:Jacco is toen meegereden in de Clio... Jochem reed... De auto was toen al van mij.....
Bedankt nog
Beiden
Ja was genieten die dag ......
IVO @ suc6 met dat ouwe drama gebakkie van me
Ik denk verkoop die ouwe zooi , hoef ik er ook niet meer aan te sleutelen.
Mis eerst bij chris en nu bij ivo ..ik doe iets verkeerd
Zo vanavond ff die vieze zwarte velgen incl. slick's eraf gedopt en mn Lenzo (Kadett wielen volgens sommige) eronder gegooid.
Staat een stukkie leuker, en loopt niet aan, prima zo....
Maandagavond eff een poetsie over dat ding, kan ie wel gebruiken, en dan is ie klaar voor de openingsmeeting denk ik zo
heb zelf nog niet in een 5gtt gereden, vind dat turbo gesis wel uber, maar de diepe brom van een 16v heeft ook wel wat . volgens mij is dat roest verhaal vooral op de ph1 van toepassing. bij de ph2 zijn de achterschermen iig al aangepast meen ik.
+Clio16v+ schreef:heb zelf nog niet in een 5gtt gereden, vind dat turbo gesis wel uber, maar de diepe brom van een 16v heeft ook wel wat . volgens mij is dat roest verhaal vooral op de ph1 van toepassing. bij de ph2 zijn de achterschermen iig al aangepast meen ik.
Ja, en daarom hebben de fase 2 Clio's hier totaal geen last van roestende achterschermen.
Hmm, volgensmij maakt PH I of PH II niet uit hoor, die schermpies rooten echt wel, kwestie van tijd...
Dat geluid is echt super...., ik heb een vervangingsfilter van K&N maare brult lekkahr...
Ik vind die diepe roffel wanneer je het gaspedaal diep intrapt, echt super klinken. Ik heb even zonder middendemper gereden, maar het uitlaatgeluid overstemde toen die roffel. Baalde ik eigenlijk wel van, dus heb ik de middendemper maar weer laten monteren.
ik vind wel of geen midden demper niet zo gek veel uitmaken. Ik rijd normaal gesproken met katvervanger, zonder midden demper en sebring einddemper. Volgens mij is met name de einddemper bepalend (hoewel de kat het roffelen wel tegen houd). Ik moet ooit nog eens een devil eindemper aanschaffen
Onder die Coupe zit dus een RVS Devil einddemper, en verder de std. uitlaatlijn maare brult best...
Misschien nog es een katvervanger eronder, maar vind het voorlopig herrie zat
Tom schreef:ik vind wel of geen midden demper niet zo gek veel uitmaken. Ik rijd normaal gesproken met katvervanger, zonder midden demper en sebring einddemper. Volgens mij is met name de einddemper bepalend (hoewel de kat het roffelen wel tegen houd). Ik moet ooit nog eens een devil eindemper aanschaffen
Mijn Laser einddemper produceerde zonder middendemper net iets teveel geluid. Wel heel mooi met het raampje open, maar in de wagen een beetje te nadrukkelijk aanwezig. Met middendemper is het net goed.
Ivo8hoven schreef:Hmm, volgensmij maakt PH I of PH II niet uit hoor, die schermpies rooten echt wel, kwestie van tijd...
Dat geluid is echt super...., ik heb een vervangingsfilter van K&N maare brult lekkahr...
Maakt idd niet uit ze roesten allebei .....en het mooie is ook op dezelfde plekken als een GT ...wel constant van meneer reno....
Ps ivo geen K&N gewoon orgineel luchtfilter maar de onderste buis ligt los ( sorry )