setje remmen op binnen 8 maanden?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
pascal82

Ben vanochtend voor de jaarlijkse apk keuring bij de Renault dealer geweest.
Uiteraard bleek er weer van alles mis te zijn aan mijn Twingo.
Een afkeurpunt bleek 1 van de remschijven te zijn omdat daar te veel roestvorming op zou zitten.
Op zich geen raar verhaal, maar wel als je nog geen 8 maanden geleden de remblokken en remschijven hebt vervangen.
Vervolgens wordt er verteld dat het er aan kan liggen dat de auto te veel heeft stil gestaan of te veel korte stukjes heeft gereden...
Laat mijn Twingo nou eigenlijk aleen maar lange stukken rijden.. :p
Mijn remmen hebben ook niet geblokkeerd de afgelopen maanden.
Is het normaal dat een remschijf zo snel naar de klote gaat?
Haas
Car: Megane RS

nee..

aan je verhaal te horen zal de zuiger van je remklauw vastzitten of je geleidepennen van je remzadel :)
pascal82

De garage kwam met als oplossing het vervangen van de schijven. Dat zal idd wel moeten voor goedkeuring maar dan blijf je een probleem houden met een ongelijke remkrachtverdeling. 1 schijf was mooi en de andere duidelijk minder. Je kon dan ook wel eens gelijk hebben als je denkt dat het ligt aan de remzuiger.
Haas

als die roest op t opp van de remschijf zit, dus waar de blokken overheen lopen, is er 1 ding zeker, er zit iets vast. Naar alle waarschijnlijkheid je zuiger of je geleidepennen. Zet er nix nieuws op, maar zorg eerst dat je zeker weet dat je klauwen weer helemaal oppie toppie zijn, anders naait je nieuwe setje ook naar de klote. Blauw lopen is ook weggooien he.. :)
pascal82

Ben net even onder de auto gekropen. Ik denk toch niet dat het aan de remkrachtverdeling ligt. Beide remschijven zijn schoon alleen zit er op de afgekeurde remschijf aan de binnenzijde wat smalle ringen van roest met krassen. Het lijkt er op dat de blokken hier vervelend hebben lopen inschuren. Beetje raar omdat het aan de andere zijde van schijf helemaal niet het geval is... Het vastslaan van de remmen aan deze zijde gaat dan niet helemaal op lijkt mij...
Kan dit aan verkeerde montage liggen?
PaulM

bij mij hadden ze de remblokken links achter niet goed gemonteerd waardoor de blokken maar remde op klien gedeelte van de schijf. hierdoor kreeg ik ook afkeur omdat er roestvorming zat op tegroot gedeelte van de schijf. Ik neem aan dat bij de twingo geen achter remschijven zitten, dus als je voorschijf ligt verroest is wordt het volledige vlak niet benut bij het remmen.

denk dan toch eerder dat het blok niet goed tegen de schijf wordt aangedrukt.
Haas

kan zijn dat je klauwen vastzitten, zoals genoemd, of dat je blokken zo ver op zijn, dat de voering eraf is, je ijzer op ijzer hebt gereden en daarom een deel van je schijf is verroest. Dat zou in theorie kunnen, maar een set remblokken opremmen in 8 maadnen met een twingo..dan moet je echt erg je best doen. Ik blijf bij wat vastzittends..
Riël
Über-Spammer

Het kan ook zijn dat t aan blijft lopen.

In elk geval controleren of alles goed gemonteerd is en gangbaar is!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas

Riël schreef:Het kan ook zijn dat t aan blijft lopen.
dan zit t toch vast ;) anders zou t wel losgaan bij t loslaten van je rempedaal.. :)
Orthello

Ik zeg vast zittende geleiders.

Heb exact dezelfde problemen gehad op de Clio van mijn vriendin.
Andere geleiders erop, alles weer netjes gangbaar en gaan!!! Probleem opgelost.
Laatst gewijzigd door Orthello op vr 17 feb 2006 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

geleiders kan je gewoon opschuren en goed in bijvoorbeeld lager vet zetten
laat je schijven dan ff afdraaien
en schuur dat ene blokje weer ff vlak
pascal82

Omdat ik het niet vertouwde ben ik eens voor een second opinion langs een andere Renault garage gegaan om die eens naar mijn schijven te laten kijken. Bleek dat mijn remmen helemaal niet op zijn maar gewoon prima in orde. Ze vonden de handelwijze van de andere garage ook erg vreemd...
Gevalletje oplichterij lijkt me dan ook :p
Heb bij de andere garage maar gelijk een keuringsafspraakje gemaakt!
Onder de Renault garages zitten blijkbaar ook nogal wat verschillen in kunde en handelswijze!
DxRsd

da's een trieste actie van de garage zou ik nooit meer naar toe gaan dan :gun: :gun:
Tom
Moderator
Car: MB

ik zou toch nog wel effe een keer langs gaan daar. Eens kijken wat ze nu te zeggen hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie