problemen bij reparatie... wie kan mijn vragen beantwoorden?
-
Beste lezers...
Laatst brak bij de renault dealer de koppelingskabel van mijn clio 16v uit 91. Dus ik naar de dealer... had weinig keus... hoppa 289 euro voor een kabel + nieuw pedaal.
Daar blijft het echter niet bij.... duurde een week voor hij klaar was en wat kreeg ik toen voor een auto....
* grill kapot
* radio werkte niet meer
* display van de temperatuurmeter werkt niet meer
* acculampje brand opeens constant (nooit last van gehad)
Dus ik terug naar die monteur, bleek dat de zekering achterin de radio kapot was... (op zich raar!) toen ik weg wou rijden viel de motor uit... dus die monteur pakt de startaccu en sluit hem aan.... ik tot 2x toe starttte.... helemaal nix... dus ik kijk over me stuur naar de accu... heeft die gast hem verkeerd aangesloten!!!!! zwart op rood en rood op zwart!!! vervolgens hebben we hem een half uur laten laden en ik kreeg de garantie dat als hij rijd dan rijd hij. En ik ben niet de meest auto technische dus ik denk ut zal wel!
echter... het display werkte nog steeds niet en het lampje van de accu brand constant op volle sterkte! en ja... bij vinkeveen nokte hij er mee... accu totaal leeg....
MIJN VRAGEN....
Wat kan er gebeurd zijn met mijn auto dat hij deze problemen opeens heeft?
Wat kunnen de gevolgen zijn van de startaccu verkeerd aansluiten?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden...
[img]http://www.clioclub.nl/modules/photo-al ... io%7E4.JPG[/img]
** Edit by mod (Merijn): Effe de dealer eruit gehaald... **
Laatst brak bij de renault dealer de koppelingskabel van mijn clio 16v uit 91. Dus ik naar de dealer... had weinig keus... hoppa 289 euro voor een kabel + nieuw pedaal.
Daar blijft het echter niet bij.... duurde een week voor hij klaar was en wat kreeg ik toen voor een auto....
* grill kapot
* radio werkte niet meer
* display van de temperatuurmeter werkt niet meer
* acculampje brand opeens constant (nooit last van gehad)
Dus ik terug naar die monteur, bleek dat de zekering achterin de radio kapot was... (op zich raar!) toen ik weg wou rijden viel de motor uit... dus die monteur pakt de startaccu en sluit hem aan.... ik tot 2x toe starttte.... helemaal nix... dus ik kijk over me stuur naar de accu... heeft die gast hem verkeerd aangesloten!!!!! zwart op rood en rood op zwart!!! vervolgens hebben we hem een half uur laten laden en ik kreeg de garantie dat als hij rijd dan rijd hij. En ik ben niet de meest auto technische dus ik denk ut zal wel!
echter... het display werkte nog steeds niet en het lampje van de accu brand constant op volle sterkte! en ja... bij vinkeveen nokte hij er mee... accu totaal leeg....
MIJN VRAGEN....
Wat kan er gebeurd zijn met mijn auto dat hij deze problemen opeens heeft?
Wat kunnen de gevolgen zijn van de startaccu verkeerd aansluiten?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden...
[img]http://www.clioclub.nl/modules/photo-al ... io%7E4.JPG[/img]
** Edit by mod (Merijn): Effe de dealer eruit gehaald... **
-
zal die accu echt gegarandeerd kapot zijn??
en wat kunnen hun nog meer hebben fout gedaan dat waarschijnlijk de dynamo ook verrot is??? is er een te grote stroomstoot door de auto gegaan waarbij de zekering van de radio er ook uit geknald is en waardoor de dynamo verrot is gegaan. of is dit niet logisch?
en wat kunnen hun nog meer hebben fout gedaan dat waarschijnlijk de dynamo ook verrot is??? is er een te grote stroomstoot door de auto gegaan waarbij de zekering van de radio er ook uit geknald is en waardoor de dynamo verrot is gegaan. of is dit niet logisch?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
als ze de accu verkeerd hebben aangesloten kunnen er allerlei electronische dingen kapot gaan als ze spanning krijgen
terug gaan en ook even de dealer schriftelijk aansprakelijk stellen voor alle schade en vervolgschade
terug gaan en ook even de dealer schriftelijk aansprakelijk stellen voor alle schade en vervolgschade
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Terug gaan en het hun laten repareren. Wat een sukkels zeg.
Als ze niet luisteren, de klantenservice van Renault Nederland bellen en je klacht daar uitleggen, dan zullen zij de dealer vertellen dat ze fout bezig zijn en dit moeten oplossen.
En als dat niet lukt is er nog de BOVAG geschillen Commissie
Succes
Als ze niet luisteren, de klantenservice van Renault Nederland bellen en je klacht daar uitleggen, dan zullen zij de dealer vertellen dat ze fout bezig zijn en dit moeten oplossen.
En als dat niet lukt is er nog de BOVAG geschillen Commissie
Succes

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
bij verkeerd aansluiten startaccu slaat deze vanzelf af anders zou er sluiting ontstaan en brandt de bekabeling door tussen startaccu en accu, dus niet de bekabeling van de auto.
volgens mij is het onmogelijk om een link te leggen tussen de problemen die ontdekt zijn na reparatie van de koppelingskabel.
als het acculampje brandt laadt de dynamo niet bij, dit laten checken, een accu hoeft slechts stroom te leveren als de motor stilstaat, als de motor loopt levert de dynamo alle stroom.
volgens mij is het onmogelijk om een link te leggen tussen de problemen die ontdekt zijn na reparatie van de koppelingskabel.
als het acculampje brandt laadt de dynamo niet bij, dit laten checken, een accu hoeft slechts stroom te leveren als de motor stilstaat, als de motor loopt levert de dynamo alle stroom.
-
- Car: Captur EDC130 Intens
nog knap dat hij de + op de min kon doen en andersom, met een vrachtwagen dit weleens gehoord dat je dan de ladende accu de cellen er uit blaast met alle gevolgens vna dien, de accu explodeerd dan als het ware.
Maar Renault A'dam is een grote jongen voor Renault Nederland dus met je verhaal zal je weinig respons krijgen.
Wel is het zo dat je de werkplaatschef kan aanspreken.....
Accu leeg onder het rijden is een dynamo die niet werkt of de accu is gewoon kapot gegaan door het verkeerd laden, zoals je lampje al aangeeft en met een lege accu blijft je auto niet rijden.....het is geen diesel....
Maar Renault A'dam is een grote jongen voor Renault Nederland dus met je verhaal zal je weinig respons krijgen.
Wel is het zo dat je de werkplaatschef kan aanspreken.....
Accu leeg onder het rijden is een dynamo die niet werkt of de accu is gewoon kapot gegaan door het verkeerd laden, zoals je lampje al aangeeft en met een lege accu blijft je auto niet rijden.....het is geen diesel....
ben je ook lekker genaaid mee, en dat van een dealer. weet niet wat het is, maar mijn vertrouwen in autogarages is echt wel op een dieptepunt.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Denk dat zij je spanningsregelaar gesloopt hebben (op je dynamo)
+ en - omdraaien kan ik me voorstellen dat de diodes dat niet fijn vinden.
+ en - omdraaien kan ik me voorstellen dat de diodes dat niet fijn vinden.
-
thnx voor jullie reacties! ik ga zo bellen met renault amsterdam... jullie horen nog van me hoe het gaat aflopen!
-
Wat Riel zegt: spanningsregelaar van de dynamo zal kapot zijn, ONDER ANDERE.......God weet wat er nog allemaal meer naar de haaien is.
@Pierre: die accu zal er uit geweest zijn om bij de koppelingskabel te kunnen.
Een accu verkeerd aansluiten is net zoiets als wielbouten niet aandraaien:
stommere fouten kun je echt niet maken
Heeft er soms een stagair aan jouw auto gesleuteld?
Hoe dan ook: alle problemen moeten door HUN opgelost worden, punt. Ga niet weg uit de werkplaatsreceptie voordat ze zeggen dat te doen. desnoods stem verheffen, zodat andere klanten ook horen hoe het er daar aan toe gaat, dat vinden ze vaak niet fijn...
Tss, en dat die eikels je wegsturen met een brandend accu lampje, en: als ie loopt, dan blijft ie lopen.....
@Pierre: die accu zal er uit geweest zijn om bij de koppelingskabel te kunnen.
Een accu verkeerd aansluiten is net zoiets als wielbouten niet aandraaien:
stommere fouten kun je echt niet maken

Heeft er soms een stagair aan jouw auto gesleuteld?
Hoe dan ook: alle problemen moeten door HUN opgelost worden, punt. Ga niet weg uit de werkplaatsreceptie voordat ze zeggen dat te doen. desnoods stem verheffen, zodat andere klanten ook horen hoe het er daar aan toe gaat, dat vinden ze vaak niet fijn...
Tss, en dat die eikels je wegsturen met een brandend accu lampje, en: als ie loopt, dan blijft ie lopen.....
-
Ow, zie nu dat de monteur de STARTaccu verkeerd heeft aangesloten....
Anyway, maakt voor het verhaal niet veel uit, die dynamo is RIP
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Vandaar dat branden van het acculampje, die is niet voor niets ROODcanonballman schreef:Ow, zie nu dat de monteur de STARTaccu verkeerd heeft aangesloten....
-
nou.... leek goed te gaan... eerste gesprek met service adviseur was positief. Monteur ontkent nu echter alles. En komt met stomme praat zoals, toon maar aan dat dat nog niet zo was toen je hem hier bracht.....stakkers.
Vind het trouwens ook raar dat een monteur hierover gaat....
dus heb net maar renault nederland gebeld en die gaan nu bemiddelen en ik heb als eisen gesteld, reparatie van zowel grille als het elektrisch systeem bij Jongerius Woerden.
Vind het trouwens ook raar dat een monteur hierover gaat....
dus heb net maar renault nederland gebeld en die gaan nu bemiddelen en ik heb als eisen gesteld, reparatie van zowel grille als het elektrisch systeem bij Jongerius Woerden.
mooi verkaaid voor je ! 
ik snap dat dus niet he, van garages, klanten wegsturen met een auto waar je van tevoren van weet dat die terugkomt omdat die problemen blijft krijgen of dat hij stopt voor hij uberhaupt thuis is...

ik snap dat dus niet he, van garages, klanten wegsturen met een auto waar je van tevoren van weet dat die terugkomt omdat die problemen blijft krijgen of dat hij stopt voor hij uberhaupt thuis is...

-
precies... maar goed zal aan het eind er allemaal er wel weer op neer komen dat er nix voor je gedaan wordt.
Wat ik ook onbeschoft vind is dat die service adviseur gewoon tijdens het gesprek opeens die monteur geeft omdat hij het zat is... En dat ik dan een beetje een welles nietus gesprek moet voeren met die monteur. dus heb maar meteen gevraagd of de after sales manager terug belt.... ben benieuwd of dat gebeurd.
Wat ik ook onbeschoft vind is dat die service adviseur gewoon tijdens het gesprek opeens die monteur geeft omdat hij het zat is... En dat ik dan een beetje een welles nietus gesprek moet voeren met die monteur. dus heb maar meteen gevraagd of de after sales manager terug belt.... ben benieuwd of dat gebeurd.
dat zal wel niet...
gewoon er heen gaan en een grote stem opzetten. Zal toch verrukt zijn dat je dit geflikt kan worden!
gewoon er heen gaan en een grote stem opzetten. Zal toch verrukt zijn dat je dit geflikt kan worden!

-
nou het was ook zo dat hun zeiden dat dat lampje branden. Maar ik zei nee ik heb geen geld en als er echt iets is laat ik dat wel door een vriend repareren. Ook omdat hun zeiden als hij rijd dan rijd hij.
en feit blijft nog steeds dat dat lampje daar is gaan branden terwijl dat hiervoor nooit het geval is geweest.
en feit blijft nog steeds dat dat lampje daar is gaan branden terwijl dat hiervoor nooit het geval is geweest.
-
after sales manager Renault Amsterdam gesproken. Dynamo is slijtage onderdeel. (raar dat een slijtage onderdeel het hardst slijt als er nix mee gebeurd!) bla bla bla.... komt er op neer hun sluiten dit verhaal en doen er niks mee!
Renault Nederland gebeld die gaan erachteraan en het uitzoeken.
Vriend van me belde net... Jongerius Woerden regelt oplegger en gaat probleem oplossen! SUPER! en indien zij iets kunnen vinden wat daar is misgegaan, wordt het geregeld!
Renault Nederland gebeld die gaan erachteraan en het uitzoeken.
Vriend van me belde net... Jongerius Woerden regelt oplegger en gaat probleem oplossen! SUPER! en indien zij iets kunnen vinden wat daar is misgegaan, wordt het geregeld!
dat van Jongerius is natuurlijk erg mooi!
Zou alleen eerst uitermate proberen dat die knakkers t zelf oplossen, zij verkaaien t ook,toch?! En een dynamo een slijtageonderdeel? ja, dat klopt, maar hard slijten van een kopp kabel vervangen...mwah
bovendien gaatie niet 123 kapot (meestal niet tenminste), maar slijt het zoals het woorrd het al zegt en dus, komen de klachten naar verloop van tijd op...
Zou alleen eerst uitermate proberen dat die knakkers t zelf oplossen, zij verkaaien t ook,toch?! En een dynamo een slijtageonderdeel? ja, dat klopt, maar hard slijten van een kopp kabel vervangen...mwah

Sluit ik me bij aan!
Eerst afwachten wat Renault Nederland regelt voor je. Als je nu zelf stappen gaat ondernemen (begrijp het wel, je wilt dat het wagentje weer goed is), heb je dalijk geen poot meer om op te staan. Mits je alles heb laten vastleggen.
Goed opletten hiermee!
Eerst afwachten wat Renault Nederland regelt voor je. Als je nu zelf stappen gaat ondernemen (begrijp het wel, je wilt dat het wagentje weer goed is), heb je dalijk geen poot meer om op te staan. Mits je alles heb laten vastleggen.
Goed opletten hiermee!
precies..als je alles al laat repareren of wat dan ook, heb je er nix meer aan...

nou nou nou..ze zijn niet allemaal zo slecht hoor. In Bergharen zit nog steeds een erg goedeMerijn schreef:Ik kots van Renault-dealers...

En die in Ridderkerk is ook 

-
nee bij Renault Jongerius Woerden gaan ze gewoon checken of er iets kapot is waarvan valt aan te tonen dat dat daar is gebeurd... zal lastig worden maar het proberen waard!
en ze gaan met renault amsterdam overleggen dus wie weet...
Is ook een beetje kort door de bocht, maar mijn ervaringen met meerdere dealers zijn niet zo positief.Haas schreef:nou nou nou..ze zijn niet allemaal zo slecht hoor. In Bergharen zit nog steeds een erg goede

Maareh, daar gaat het nu ff niet om. Ik hoop echt voor je dat dit probleem netjes opgelost wordt. Succes.

mischien kennen ze wat zien aan de polen zelf. Pluspool is dikker dan de minpool, dus die wissel je niet ff 123 om, daar moet je de polen wel wat voor uitbuigen oid. Misschien wat sporen terug te lijden?JusClio16v schreef:nee bij Renault Jongerius Woerden gaan ze gewoon checken of er iets kapot is waarvan valt aan te tonen dat dat daar is gebeurd... zal lastig worden maar het proberen waard!
JusClio16v schreef:Vriend van me belde net... Jongerius Woerden regelt oplegger en gaat probleem oplossen! SUPER! en indien zij iets kunnen vinden wat daar is misgegaan, wordt het geregeld!
Laat wel goed vastleggen dat je de kosten van vervoer niet betaaldJusClio16v schreef:nee bij Renault Jongerius Woerden gaan ze gewoon checken of er iets kapot is waarvan valt aan te tonen dat dat daar is gebeurd... zal lastig worden maar het proberen waard!

Eventuele reparaties die voor je eigen rekening zijn, alleen in overleg?
Het is voor hun straks makkelijk om te zeggen:
"Sorry meneer, het is niet onze fout, de rekening bedraagt... "
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
ok thnx voor de tip, maar dat is no problem!
vriend van mij werkt daar en haalt mijn auto in ze eigen tijd ff op en ze checken hem morgen ff tussendoor gewoon vriendendienst! heb daar nl zelf ook 4 jaar gewerkt en ken de baas zelf ook goed dus dat zit wel snor!
vriend van mij werkt daar en haalt mijn auto in ze eigen tijd ff op en ze checken hem morgen ff tussendoor gewoon vriendendienst! heb daar nl zelf ook 4 jaar gewerkt en ken de baas zelf ook goed dus dat zit wel snor!
accu achterstevoren erin zetten lijkt me dan 'slimmer'Haas schreef:mischien kennen ze wat zien aan de polen zelf. Pluspool is dikker dan de minpool, dus die wissel je niet ff 123 om, daar moet je de polen wel wat voor uitbuigen oid. Misschien wat sporen terug te lijden?JusClio16v schreef:nee bij Renault Jongerius Woerden gaan ze gewoon checken of er iets kapot is waarvan valt aan te tonen dat dat daar is gebeurd... zal lastig worden maar het proberen waard!