ACT: Clio16V I
-
- Contacteer:
Vanavond even en rondje gereden met iemand daarna even naar de pomp motorkappie even los.
Probleem spuit er allemaal benzine in het rondd.
Waarschijnlijk en leidinggescheurd wat ik nog in het donker kon zien nu is mijn vraag is er iemand omgeving doetinchem die me zou kunnen helpen repareren ..
Probleem spuit er allemaal benzine in het rondd.
Waarschijnlijk en leidinggescheurd wat ik nog in het donker kon zien nu is mijn vraag is er iemand omgeving doetinchem die me zou kunnen helpen repareren ..
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Waar in doetinchem? Stuur me maar even een PM. dan zal ik kijken wanneer ik van de week even tijd heb.
Mocht het haast hebben, stuur dan ook even je telefoon nummer mee
Mocht het haast hebben, stuur dan ook even je telefoon nummer mee
Project: GTT Blue Sport
-
- Car: Renault Clio III RS
Probleem van de dag: Na het starten van mijn auto , met koude of warme motor, loopt de motor de eerste paar minuten klote.
Bij het intrappen van mijn gaspedaal gebeurd er niets, na een aantal milisec wordt hij wakker. Dit duurt ongeveer 1 minuut. Dit probleem ken ik al maar was normaal bij een koude start en na de eerste keer starten. Nu doet hij het bij elke start poging.
Bijzonderheden: hij heeft ongeveer 3 weken stil gestaan met een kapotte accu, wel een aantal keren proberen te starten. Tevens zijn er een aantal onderdelen vervangen zoals de distributie riem en alles wat erbij hoort.
(Met de clio wordt niet echt vaak gereden.)
Kan dit komen door vieze injectoren of is het iets heel anders.

Bijzonderheden: hij heeft ongeveer 3 weken stil gestaan met een kapotte accu, wel een aantal keren proberen te starten. Tevens zijn er een aantal onderdelen vervangen zoals de distributie riem en alles wat erbij hoort.
(Met de clio wordt niet echt vaak gereden.)
Kan dit komen door vieze injectoren of is het iets heel anders.
Na die ene minuut is het probleem voorbij?
Kan het zijn dat die koudestartinjector niets doet?
Misschien temperatuursensor?
Vocht op de bougies?
Check effe in omgekeerde volgorde
Vocht op de bougies?

zowat iedereen die dit probleem had heeft zijn stappenmotor, laten, schoonmaken en het probleem was voorbij...het gebeurd bij deze gevallen meestal ook bij nat weer of als je je auto met onderkant hebt laten wassen
Vroem enzo
Hallo allemaal,
Deze vraag zal ongetwijfeld al eens zijn langsgekomen in dit topic (maar ik kan het niet vinden):
Welke koelvloeistof gebruiken jullie in je Clio 16V??? Ik heb een 16V uit 1993 en er zat blauw/groene koelvloeistof in....
Nu heb ik me laten vertellen dat er een speciale soort in moet... iets met F12 ofzo??? Klopt dit? En welke raden jullie me aan?
Groetjes Marieke
Deze vraag zal ongetwijfeld al eens zijn langsgekomen in dit topic (maar ik kan het niet vinden):
Welke koelvloeistof gebruiken jullie in je Clio 16V??? Ik heb een 16V uit 1993 en er zat blauw/groene koelvloeistof in....
Nu heb ik me laten vertellen dat er een speciale soort in moet... iets met F12 ofzo??? Klopt dit? En welke raden jullie me aan?
Groetjes Marieke
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
gewoon bij de brezan 5 liter koelvloeistof halen, is gewoon van die blauwe, werkt perfect.. 

-
- Car: Renault Clio III RS
Ja, maar komt terug zodra je de auto weer start. Het maakt niet uit of hij nu koud of warm is. Wanneer hij loopt doet hij het verder erg goed. Vraag maar aan die peugeot 306 xsi.MarcoG schreef:Na die ene minuut is het probleem voorbij?

Een maand geleden deed hij het nog normaal. Zo extreem heeft hij het iig nog nooit gedaan.liquid schreef:zowat iedereen die dit probleem had heeft zijn stappenmotor, laten, schoonmaken en het probleem was voorbij...het gebeurd bij deze gevallen meestal ook bij nat weer of als je je auto met onderkant hebt laten wassen
Dit ga ik ff checken volgend weekend.riël schreef:Kan het zijn dat die koudestartinjector niets doet?
Vocht op de bougies?

-
Ga jij een Clio 16v met een 306 XSI vergelijken?antoine schreef: Ja, maar komt terug zodra je de auto weer start. Het maakt niet uit of hij nu koud of warm is. Wanneer hij loopt doet hij het verder erg goed. Vraag maar aan die peugeot 306 xsi.![]()

-
Ik wou al zeggen. Er ligt dan wel een 2 liter blok in, maar jij hebt meer vermogen en je bent een stuk lichter. Alleen de 306 S16 en GTI zijn interessant.
goedemiddag,
heeft iemand enig idee waar er een topic te vinden is over auto alarms?
ik heb vandaag namelijk een camco systeem aangeschafd, maar zoek nu nog iemand die het eventueel wil en kan inbouwen, en daar ervaring mee heeft..
alvast bedankt!
ik heb vandaag namelijk een camco systeem aangeschafd, maar zoek nu nog iemand die het eventueel wil en kan inbouwen, en daar ervaring mee heeft..
alvast bedankt!
-
als ik op camco zoek met de zoekfunctie kom ik op 3 topics...
-
- Contacteer:
Met hulp van frits is het benzineprobleem verholpen.
Heb nog even en rondje gereden en hij lekte niet meer .
Nogmaals bedankt frits..

Heb nog even en rondje gereden en hij lekte niet meer .
Nogmaals bedankt frits..

Das klote als zo een zuipauto ook nog eens benzine lekt

mooi dat t verholpe is dan

mooi dat t verholpe is dan

Vroem enzo
willen en kunnen zijn 2 verschillende zaken indezewillow schreef:goedemiddag,
alvast bedankt!

vraag Riel eens

rev it like a rental
Ik zat er ook over te denken om het Camco RS-680 alarm systeem te kopen, kan (sorry, wil
) een rtc lid helpen met inbouwen dan?

Vroem enzo
Als ik zo de ervaringen met camco lees, moet je iemand echt heel vaak en hard slaan, voordat ie dat wil..Liquid schreef:Ik zat er ook over te denken om het Camco RS-680 alarm systeem te kopen, kan (sorry, wil) een rtc lid helpen met inbouwen dan?
Maaruh, vraag Riel eens

rev it like a rental
weet iemand zo de afstand van de pook vanaf de bovenkant naar de eerste ring geloof ik. wou nieuwe pookknop halen maar de dealer moest bepaalde lengte hebben van de pook (kon 34 mm zijn of 1 andere maat). Weet iemand het zo van een clio 1 ph2 uit 95? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
Nog nooit van gehoord..zal eens ff zoeken, heb ergens het bestelnummer nog liggen.. dan heb je zeker de goede 

zijn die van een 19 en een clio hetzelfde?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
pookknop wel volgens mij..
dit is die van de 19 16v in ieder geval, zal nog ff in dialogys speuren of ik wat kan vinden van de clio 16v
18,52 7700811929
dit is die van de 19 16v in ieder geval, zal nog ff in dialogys speuren of ik wat kan vinden van de clio 16v
18,52 7700811929
de stekker om je mistlampen voor aan te sluiten zit in je bumper geloof ik rechts voor (als je erin zit), kan je die zo erin pluggen zonder de bumper eraf te slopen?
zijn wat vergeten aan te sluiten paar weken terug 

Laatst gewijzigd door PaulM op ma 13 feb 2006 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
aha thnxPaul1916v schreef:pookknop wel volgens mij..
18,52 7700811929

-
- Contacteer:
voor de clio 16v geeft ie bij mij t zelfde bestelnummer..
al kan ik wel iets met x=34 kiezen en dan krijg ik een ander nummer, maar wat dat is? geen idee..
al kan ik wel iets met x=34 kiezen en dan krijg ik een ander nummer, maar wat dat is? geen idee..
Moet je het rechter (passagiers kant) voorwiel eraf halen en dan het binnenscherm aan de voorkant (twee 10 zeskant boutjes, een torx T20 schroefje aan je bumper en de bevesttiging van de bumper onder aan rechts aan het subframe losmaken), dan kun je er makkelijk bij.+Clio16v+ schreef:de stekker om je mistlampen voor aan te sluiten zit in je bumper geloof ik rechts voor (als je erin zit), kan je die zo erin pluggen zonder de bumper eraf te slopen?zijn wat vergeten aan te sluiten paar weken terug
Als je meer een slangenmens bent dan kun je ook het mistlicht aan die kant eruit schroeven en via dat gat de stekker op zijn plek proppen. Succes!

-
Via deze topic heb ik vernomen dat ik mijn 14 inch brock velgen op mijn clio 16v krijg door middel van spoorverbreders, hoe breed moet ik ze dan hebben en ene Rik zou ook brock B5 velgen op zijn 16v hebben liggen, weet iemand hoe hij dit gedaan heeft en hoe ik in contact kom met hem anders?
alvast bedankt
michiel
alvast bedankt
michiel
Met rechterkoplamp loshalen kom je ook een heel eind. Toen ik die toch een keertje loshad heb ik meteen die kabel een ruk gegeven zodat ik daarna gewoon via mistlampgat erbij kon, dat werkt ook primaCalle schreef:Moet je het rechter (passagiers kant) voorwiel eraf halen en dan het binnenscherm aan de voorkant (twee 10 zeskant boutjes, een torx T20 schroefje aan je bumper en de bevesttiging van de bumper onder aan rechts aan het subframe losmaken), dan kun je er makkelijk bij.+Clio16v+ schreef:de stekker om je mistlampen voor aan te sluiten zit in je bumper geloof ik rechts voor (als je erin zit), kan je die zo erin pluggen zonder de bumper eraf te slopen?zijn wat vergeten aan te sluiten paar weken terug
Als je meer een slangenmens bent dan kun je ook het mistlicht aan die kant eruit schroeven en via dat gat de stekker op zijn plek proppen. Succes!
weet iemand zo toevallig wat het verschil is tussen een clio 1 ph2 16v en een grand prix versie? (is die ook in ph2?).
-
Zijn er maar 500 van gemaakt, genummerd op het dashbord, en alleen in Duitsland geleverd.
http://www.geocities.com/marco16ventiler/Picture17.html
Gr, Frits.
http://www.geocities.com/marco16ventiler/Picture17.html
Gr, Frits.
bedoel eigenlijk meer verschillen qua interrieur enz en specs 

-
De specs staan er (in het Duits).
Sorry, this GeoCities site is currently unavailable geeft ie hiero