ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
16v clio mark
Contacteer:

Vanavond even en rondje gereden met iemand daarna even naar de pomp motorkappie even los.
Probleem spuit er allemaal benzine in het rondd.
Waarschijnlijk en leidinggescheurd wat ik nog in het donker kon zien nu is mijn vraag is er iemand omgeving doetinchem die me zou kunnen helpen repareren ..
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Waar in doetinchem? Stuur me maar even een PM. dan zal ik kijken wanneer ik van de week even tijd heb.

Mocht het haast hebben, stuur dan ook even je telefoon nummer mee :wink:
antoine
Car: Renault Clio III RS

Probleem van de dag: Na het starten van mijn auto , met koude of warme motor, loopt de motor de eerste paar minuten klote. :( Bij het intrappen van mijn gaspedaal gebeurd er niets, na een aantal milisec wordt hij wakker. Dit duurt ongeveer 1 minuut. Dit probleem ken ik al maar was normaal bij een koude start en na de eerste keer starten. Nu doet hij het bij elke start poging. :(

Bijzonderheden: hij heeft ongeveer 3 weken stil gestaan met een kapotte accu, wel een aantal keren proberen te starten. Tevens zijn er een aantal onderdelen vervangen zoals de distributie riem en alles wat erbij hoort.
(Met de clio wordt niet echt vaak gereden.)

Kan dit komen door vieze injectoren of is het iets heel anders.
MarcoG
Contacteer:

Na die ene minuut is het probleem voorbij?
Riël
Über-Spammer

Kan het zijn dat die koudestartinjector niets doet?
Misschien temperatuursensor?
Vocht op de bougies?

Check effe in omgekeerde volgorde :P
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Liquid
Contacteer:

zowat iedereen die dit probleem had heeft zijn stappenmotor, laten, schoonmaken en het probleem was voorbij...het gebeurd bij deze gevallen meestal ook bij nat weer of als je je auto met onderkant hebt laten wassen
Vroem enzo
Miekje16V

Hallo allemaal,

Deze vraag zal ongetwijfeld al eens zijn langsgekomen in dit topic (maar ik kan het niet vinden):

Welke koelvloeistof gebruiken jullie in je Clio 16V??? Ik heb een 16V uit 1993 en er zat blauw/groene koelvloeistof in....

Nu heb ik me laten vertellen dat er een speciale soort in moet... iets met F12 ofzo??? Klopt dit? En welke raden jullie me aan?

Groetjes Marieke
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

gewoon bij de brezan 5 liter koelvloeistof halen, is gewoon van die blauwe, werkt perfect.. :)
Tom
Moderator
Car: MB

of groene, maakt ook niet zoveel uit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine

MarcoG schreef:Na die ene minuut is het probleem voorbij?
Ja, maar komt terug zodra je de auto weer start. Het maakt niet uit of hij nu koud of warm is. Wanneer hij loopt doet hij het verder erg goed. Vraag maar aan die peugeot 306 xsi. :lol:
liquid schreef:zowat iedereen die dit probleem had heeft zijn stappenmotor, laten, schoonmaken en het probleem was voorbij...het gebeurd bij deze gevallen meestal ook bij nat weer of als je je auto met onderkant hebt laten wassen
Een maand geleden deed hij het nog normaal. Zo extreem heeft hij het iig nog nooit gedaan.
riël schreef:Kan het zijn dat die koudestartinjector niets doet?
Misschien temperatuursensor?
Vocht op de bougies?

Check effe in omgekeerde volgorde
Dit ga ik ff checken volgend weekend. (Y)
LotuzClioWilliams

antoine schreef: Ja, maar komt terug zodra je de auto weer start. Het maakt niet uit of hij nu koud of warm is. Wanneer hij loopt doet hij het verder erg goed. Vraag maar aan die peugeot 306 xsi. :lol:
Ga jij een Clio 16v met een 306 XSI vergelijken? :~
antoine

Neeee, die peugeot rijder wilde dat doen denk ik. Hij was allemaal aan het duwen, ikke heel rustig door de rotonde en daarna ff gas gegevens. Daaaaaaaaaaaag :lol:
LotuzClioWilliams

Ik wou al zeggen. Er ligt dan wel een 2 liter blok in, maar jij hebt meer vermogen en je bent een stuk lichter. Alleen de 306 S16 en GTI zijn interessant.
willow

goedemiddag,

heeft iemand enig idee waar er een topic te vinden is over auto alarms?

ik heb vandaag namelijk een camco systeem aangeschafd, maar zoek nu nog iemand die het eventueel wil en kan inbouwen, en daar ervaring mee heeft..

alvast bedankt!
frank_williams

als ik op camco zoek met de zoekfunctie kom ik op 3 topics...
16v clio mark
Contacteer:

Met hulp van frits is het benzineprobleem verholpen.
Heb nog even en rondje gereden en hij lekte niet meer .
Nogmaals bedankt frits.. :worship: (Y)
Liquid
Contacteer:

Das klote als zo een zuipauto ook nog eens benzine lekt :) :(

mooi dat t verholpe is dan ;)
Vroem enzo
Menno

willow schreef:goedemiddag,

heeft iemand enig idee waar er een topic te vinden is over auto alarms?

ik heb vandaag namelijk een camco systeem aangeschafd, maar zoek nu nog iemand die het eventueel wil en kan inbouwen, en daar ervaring mee heeft..

alvast bedankt!
willen en kunnen zijn 2 verschillende zaken indeze :lol:

vraag Riel eens ;)
rev it like a rental
Liquid
Contacteer:

Ik zat er ook over te denken om het Camco RS-680 alarm systeem te kopen, kan (sorry, wil :D ) een rtc lid helpen met inbouwen dan?
Vroem enzo
Menno

Liquid schreef:Ik zat er ook over te denken om het Camco RS-680 alarm systeem te kopen, kan (sorry, wil :D ) een rtc lid helpen met inbouwen dan?
Als ik zo de ervaringen met camco lees, moet je iemand echt heel vaak en hard slaan, voordat ie dat wil..

Maaruh, vraag Riel eens ;)
rev it like a rental
PaulM

weet iemand zo de afstand van de pook vanaf de bovenkant naar de eerste ring geloof ik. wou nieuwe pookknop halen maar de dealer moest bepaalde lengte hebben van de pook (kon 34 mm zijn of 1 andere maat). Weet iemand het zo van een clio 1 ph2 uit 95? :)
paulvanrooij
Contacteer:

Nog nooit van gehoord..zal eens ff zoeken, heb ergens het bestelnummer nog liggen.. dan heb je zeker de goede :)
PaulM

zijn die van een 19 en een clio hetzelfde?
paulvanrooij
Contacteer:

pookknop wel volgens mij..
dit is die van de 19 16v in ieder geval, zal nog ff in dialogys speuren of ik wat kan vinden van de clio 16v
€18,52 7700811929
PaulM

de stekker om je mistlampen voor aan te sluiten zit in je bumper geloof ik rechts voor (als je erin zit), kan je die zo erin pluggen zonder de bumper eraf te slopen? :) zijn wat vergeten aan te sluiten paar weken terug :lol:
Laatst gewijzigd door PaulM op ma 13 feb 2006 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulM

Paul1916v schreef:pookknop wel volgens mij..
dit is die van de 19 16v in ieder geval, zal nog ff in dialogys speuren of ik wat kan vinden van de clio 16v
€18,52 7700811929
aha thnx :) past de knop straks mooi bij nieuwe pookhoes en de nieuwe matten :D
paulvanrooij
Contacteer:

voor de clio 16v geeft ie bij mij t zelfde bestelnummer..
al kan ik wel iets met x=34 kiezen en dan krijg ik een ander nummer, maar wat dat is? geen idee..
Calle

+Clio16v+ schreef:de stekker om je mistlampen voor aan te sluiten zit in je bumper geloof ik rechts voor (als je erin zit), kan je die zo erin pluggen zonder de bumper eraf te slopen? :) zijn wat vergeten aan te sluiten paar weken terug :lol:
Moet je het rechter (passagiers kant) voorwiel eraf halen en dan het binnenscherm aan de voorkant (twee 10 zeskant boutjes, een torx T20 schroefje aan je bumper en de bevesttiging van de bumper onder aan rechts aan het subframe losmaken), dan kun je er makkelijk bij.

Als je meer een slangenmens bent dan kun je ook het mistlicht aan die kant eruit schroeven en via dat gat de stekker op zijn plek proppen. Succes! :D
mŽc-racer16v

Via deze topic heb ik vernomen dat ik mijn 14 inch brock velgen op mijn clio 16v krijg door middel van spoorverbreders, hoe breed moet ik ze dan hebben en ene Rik zou ook brock B5 velgen op zijn 16v hebben liggen, weet iemand hoe hij dit gedaan heeft en hoe ik in contact kom met hem anders?
alvast bedankt
michiel
Sanderrr

Calle schreef:
+Clio16v+ schreef:de stekker om je mistlampen voor aan te sluiten zit in je bumper geloof ik rechts voor (als je erin zit), kan je die zo erin pluggen zonder de bumper eraf te slopen? :) zijn wat vergeten aan te sluiten paar weken terug :lol:
Moet je het rechter (passagiers kant) voorwiel eraf halen en dan het binnenscherm aan de voorkant (twee 10 zeskant boutjes, een torx T20 schroefje aan je bumper en de bevesttiging van de bumper onder aan rechts aan het subframe losmaken), dan kun je er makkelijk bij.

Als je meer een slangenmens bent dan kun je ook het mistlicht aan die kant eruit schroeven en via dat gat de stekker op zijn plek proppen. Succes! :D
Met rechterkoplamp loshalen kom je ook een heel eind. Toen ik die toch een keertje loshad heb ik meteen die kabel een ruk gegeven zodat ik daarna gewoon via mistlampgat erbij kon, dat werkt ook prima :wink:
PaulM

weet iemand zo toevallig wat het verschil is tussen een clio 1 ph2 16v en een grand prix versie? (is die ook in ph2?).
Frits Clio 16v

Zijn er maar 500 van gemaakt, genummerd op het dashbord, en alleen in Duitsland geleverd.
http://www.geocities.com/marco16ventiler/Picture17.html

Gr, Frits.
PaulM

bedoel eigenlijk meer verschillen qua interrieur enz en specs ;)
LotuzClioWilliams

De specs staan er (in het Duits).
PaulM

Sorry, this GeoCities site is currently unavailable geeft ie hiero
Gesloten