slot bestellen naar sleutel code

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
PaulM

kan je bij de renault dealer de sleutelcode van je autosleutels opvragen?

Bij me clio is een of andere @##^@#E$ geweest die het leuk vond om zijn schroevendraaier in me slot te vrutten en daardoor het cilinder te slopen maar de rest niet. Nu wil ik dus een slotcilinder op maat waarmee ik met me eigen sleutel het slot kan gebruiken zodat ik geen extra sleutel nodig heb. Nu is het bestellen geen probleem, ik moet alleen de sleutel code hebben :S
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Waarom ga je niet op MP of zo. kijken naar een complete set.. dus sleutels sloten contactslot en de tankklep? Staan genoeg slopers online. Zal ws. goedkoper zijn dan een nieuwe sleutel.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Vorig jaar heb ik een nieuw contactslot bij mn oude sleutels bestelt, dus het is vast ook wel voor een ander slot mogelijk.

Wat je ook kan doen is een set sloten incl koffer en contactslot van de sloop halen, 2 weken geleden nog een complete slotenset van een 19 voor €50
:)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Gevonden:

KLIK
canonballman

Of ga met het kapotte slotje (en evt. een goed slotje van de sloop) naar een GOEDE sleutelboer, en die kan dan misschien de plaatjes overzetten.

Is zelf ook te doen, maar je moet erg opletten dat je elk plaatje in het goede gleufje doet. En dan is het ook nog eens niet bij alle sloten te doen.

versnellingsbakje nog steeds alles goed mee?
Robke
Car: Lexus IS250

Bij m'n Charade had een of andere pisvlek ook het slot gemold en een deuk in de deur gemaakt rond het slot.
Slot er even uitgehaald en de deur een beetje rechtgetikt met een hamer.
Het plaatje van het slot weer naar buiten gebogen en recht gemaakt en het slot doet het tot op heden nog perfect, dus dat zou je bij de jouwe ook eens kunnen proberen.

Gewoon met een klein schroevendraaiertje het plaatje wat verbogen is weer naar buiten trekken en zo goed als het gaat weer platmaken.
Dan hopen dat de sleutel weer past, kun je het slot in ieder geval weer gebruiken totdat je de nieuwe binnen hebt.

Het zou ook zomaar kunnen dat je het slotje uit elkaar kan halen, dan zou je dus het plaatje weer netjes plat kunnen slaan, dan zie er bijna niks meer van.....
PaulM

ja ik kan via me zwager de cilinder laten bestellen (autoschadebedrijf,met korting) maar hij moet wel de sleutelcode hebben. Het uitdeuken van de deur rond het slot doet hij al voor me :)

maar heb cv, dus met andere sleutel wordt dan ook klote toch? omdat je cv zender in je sleutel zit. Heb dan liever een ander cilinder dan hoef ik ook niet bij alle andere sloten te kloten. Ff cilinder ritselen en erin hangen.

@gabri, je hebt dus ook je sleutelcode door moeten geven? hoe kwam je daar aan?
Laatst gewijzigd door PaulM op wo 8 feb 2006 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulM

canonballman schreef:Of ga met het kapotte slotje (en evt. een goed slotje van de sloop) naar een GOEDE sleutelboer, en die kan dan misschien de plaatjes overzetten.

Is zelf ook te doen, maar je moet erg opletten dat je elk plaatje in het goede gleufje doet. En dan is het ook nog eens niet bij alle sloten te doen.

versnellingsbakje nog steeds alles goed mee?
ja gaat nu nog in alle versnellingen, vind hem soms wel wat stroef in de versnelling gaan, moet zoiets nog inslijten of iets dergelijks?
canonballman

Nee, bel Haas maar, en zeg dat ie m er weer uithaalt :wink:

zonder gein: ooit schakelen ze in het begin inderdaad wat stroever.

Vwb de sleutel code: kijk in je dashboard kastje, en zoek naar een sticker, of kijk in het instructie of onderhoudsboekje.
Staat daar ook nergens iets ingeschreven (met een pen) dan probeer je erachter te komen bij welke dealer hij als nieuw verkocht is.
Bel die dealer op, en vraag naar de sleutelcode.

Ik heb pas nog de code van een Vitara uit 1991 achterhaald, stond nog gewoon in de computer bij de dealer.
PaulM

canonballman schreef:Nee, bel Haas maar, en zeg dat ie m er weer uithaalt :wink:

zonder gein: ooit schakelen ze in het begin inderdaad wat stroever.

Vwb de sleutel code: kijk in je dashboard kastje, en zoek naar een sticker, of kijk in het instructie of onderhoudsboekje.
Staat daar ook nergens iets ingeschreven (met een pen) dan probeer je erachter te komen bij welke dealer hij als nieuw verkocht is.
Bel die dealer op, en vraag naar de sleutelcode.

Ik heb pas nog de code van een Vitara uit 1991 achterhaald, stond nog gewoon in de computer bij de dealer.
hehe die dealer waar die nieuw gekocht is, is meen ik op gran canaria. is een spaanse import he :) waarschijnlijk heb ik daarom ook een grand prix interieur (toch?) in me 16v zitten.

ik ga drek wel even langs de renault dealer
PaulM

net ff geweest, (nouja gisteravond dan :) ). kon bij de dealer gewoon op laten vragen bij renault nederland, wisten zei het niet dan hebben ze apparatuur om er achter te komen. dus ik ga zaterdag ochtend ff langs komt goed :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

(Y)
Positief nieuws :)
Plaats reactie