Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Donleben
Contacteer:

Vandaag heb ik nog wel de verdeelkap en de rotor bekeken en schoongemaakt. Dat zag er allemaal nog netjes uit. Ook de contactpunten waren nog goed. De kabels zijn nu ongeveer een jaar oud en het betreffen Magnecor kabels. Zal eens kijken door het om te ruilen met originele kabels. De bougies zij origineel Renault en ongeveer 2 maanden oud. Lijkt me erg snel als ze het al hebben begeven. Ze zagen er nog goed uit. Ook dus maar controleren... Ben benieuwd of t wat uit gaat maken. Resultaat laat ik weten.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

of toch een verrote of verkeerde lambda sonde die regelt in stationair en deellast (closed loop)

vollast (open loop ) regelt ie niet dus loopt ie mooi
superfunk

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar goed.
Ik had bij mij toen de massa kabels slecht waren(helemaal gecorrodeerd en maakte heel slecht contact), dat hij stationair mooi liep.
Gaf je volgas hield ie in, en dan opeens schoot hij zo naar vol gas.
Als ik ging rijden was het vet stotteren, en boven de 5000 toeren deed hij weer normaal, en liep hij op zonder te stotteren.
Heel af en toe liep hij stationair ook slecht.En hij wou totaal niet van ze plek komen af en toe.
Bart V

Waren die isolatoren van de bougie elektroden nog heel?? Heb eens dagen lang gezocht naar een dergelijke storing, en en het bleek uiteindelijk een bougie te zijn die oversloeg doordat er een stuk van de isolator af was. Die bougies waren ook pas een paar maanden oud.
Donleben
Contacteer:

Donleben schreef:....De bougies zij origineel Renault en ongeveer 2 maanden oud. Lijkt me erg snel als ze het al hebben begeven. Ze zagen er nog goed uit. Ook dus maar controleren... Ben benieuwd of t wat uit gaat maken. Resultaat laat ik weten.
Jahoor! 4 nieuwe bougies en alles is weer weg. Aan de buitenkant
niets vreemds te zien. Nu weer heerlijk rijden zonder gestotter! 8)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

(Y)

Geniet dervan (zolang t goed gaat ;) )
Donleben
Contacteer:

Dan maar wat vaker wissellen als het zich nog een keer voordoet. Misschien gewoon even niet getroffen met de bougies. Je mag toch wel verwachten dat deze wat langer meegaan. Binnenkort zal ik wel een beter filmpje maken. :foto:
PatrickG

Mooi zo, eindelijk is het opgelost. Veel plezier weer he :wink:
Abel
Über-Spammer

Donleben schreef:Dan maar wat vaker wissellen als het zich nog een keer voordoet. Misschien gewoon even niet getroffen met de bougies. Je mag toch wel verwachten dat deze wat langer meegaan. Binnenkort zal ik wel een beter filmpje maken. :foto:
misschie moet je beter gesioleerde bougies kopen. die kunnen meer hitte aan. Volgens mij noemen ze die ook heter..

Zelfde specs, maar dan "Heter" :wink:
Menno

je haalt een paar dingen door de war, abel
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer

vertel eens menno?
Menno

koude of warme bougies, dat heeft te maken met de hoeveelheid warmte die uit de verbrandingskamer afgevoerd moet worden, om de elektrodes op de juiste temperatuur te houden. Is dus motorafhankelijk, en kies je niet zomaar anders.

Maar check anders ff een of andere bougiesite, ongetwijfeld genoeg over te vinden.
rev it like a rental
LotuzClioWilliams

Donleben schreef:Dan maar wat vaker wissellen als het zich nog een keer voordoet. Misschien gewoon even niet getroffen met de bougies. Je mag toch wel verwachten dat deze wat langer meegaan. Binnenkort zal ik wel een beter filmpje maken. :foto:
Wat is de gemiddelde levensduur van bougies eigenlijk? Elke twee jaar vervangen of zo?
Robke
Car: Lexus IS250

Da's wel heel erg lang hoor...
Ik vervang ze gewoon elke 10.000 km.
LotuzClioWilliams

En als je nu in twee jaar slechts 10.000 km rijdt? :p

Maar goed, na zo'n 20.000 km zijn ze dus eigenlijk wel aan vervanging toe? Binnenkort dan maar eens doen.
Donleben
Contacteer:

Gisteravond reed ik een beetje hobbelige polderweg en reed even wat door om op tijd te komen op een afspraak. Ik schakelde verbolgens over van zijn 4 naar zijn 5 met een snelheid van ongeveer 140 km/u. Vervolgens zat net in zijn 5 en ging hij uit de versnelling. Mijn pook stond plotseling in zijn vrij. Vervolgens weer gekoppeld en sprong hij er weer uit. Ik verlaagde mijn snelheid en probeerde rustig wat te schakelen. Iedere keer ging hij eruit en in zijn 4 kon ik nog wel verder rijden.

Ik probeerde later nog vanuit stilstand te rijden, maar elke keer gaat hij eruit en als ik dan op probeer te trekken hoor ik zo een schrapend geluid. Hetzelfde als je m in zijn achteruit zet terwijl de toeren nog te hoog zijn.

Ik denk dus dat de versnellingsbak is overleden en ben nu dus op zoek naar een nieuwe! :@
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Balen Melvin! (N)

Een cannonballman-revisie geen goede optie?
Donleben
Contacteer:

Dat is misschien wel een optie, maar ik hoop dat iemand nog wat heeft liggen.
Gaat al genoeg kosten en had dit niet echt in de planning....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ja dacht ik ook dan weet je wat je koopt (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus

Zit je ook nog niet echt mee met die auto,Melvin (N)

Hoop dat je een bakkie op de kop kan tikken (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Is er niet een motorsteun los ofzo?? Dat elke keer als je optrekt de motor beweegt en daarom de pook uit de versnelling trekt?

Of misschien de pookafstelling zelf??

Kun je wel gewoon in de versnellingen komen met de motor uit?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

cannonbal heeft er genoeg liggen denk ik
ik heb er ook nog wel twee evt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Donleben
Contacteer:

MartijnG schreef:Is er niet een motorsteun los ofzo?? Dat elke keer als je optrekt de motor beweegt en daarom de pook uit de versnelling trekt?

Of misschien de pookafstelling zelf??

Kun je wel gewoon in de versnellingen komen met de motor uit?
De motorsteunen zagen er nog goed uit. Daar zat ik ook aan te denken. Mogelijk, maar acht de kans klein, kan het iets zijn met de schakelstang. Als de motor uit is gaat hij wel in de versnellingen, maar minder soepel als normaal. De 2 en de 5 gaan lastiger.
canonballman

Donleben schreef:Ik probeerde later nog vanuit stilstand te rijden, maar elke keer gaat hij eruit en als ik dan op probeer te trekken hoor ik zo een schrapend geluid. Hetzelfde als je m in zijn achteruit zet terwijl de toeren nog te hoog zijn.
Nee, versnellingsbak kapot, schrapend geluid ligt niet aan een motorsteun of schakelstang.

Nieuwsbrief gelezen? dan weet je wat er aan de hand is :) (nee, ik heb m ook nog niet gelezen..... FRANK!!!! FRAAAAAAAAAANK!!!!!!)
canonballman

En tis köt, maar denk maar zo: als de bak vervangen is (door een goeie)hoef je daar niet meer over in te zitten.
frank_williams

canonballman schreef:Nieuwsbrief gelezen? dan weet je wat er aan de hand is :) (nee, ik heb m ook nog niet gelezen..... FRANK!!!! FRAAAAAAAAAANK!!!!!!)
hm? ja, op maandag bezorgen ze geen post he! :p
Laatst gewijzigd door frank_williams op ma 6 feb 2006 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Donleben
Contacteer:

Nu wil ik waarschijnlijk wel voor een JC5-bak gaan. De verhoudingen zijn iets anders en de buitenkant schijnt ook steviger te zijn. Wat is nu precies het verschil aan de buitenzijde van de bak?

Ik neem aan van niet, maar zijn er nog verschillen waar ik rekening mee moet houden?
Volgens mij is de koppeling enzo ook gewoon hetzelfde.
Donleben
Contacteer:

Is dit het enige wat is versterkt aan een JC5 ten opzichte van een JB3?
robclio16V schreef:Er is weer wat nieuws te vertellen.
Ik heb vanavond een versterkt bakhuis opgehaald bij Reinier, de laatste die hij had liggen, dus die kon ik niet laten liggen natuurlijk. :D

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAAAPAT ... G_0301.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwCNAvET ... G_0302.JPG[/img]

Waar die ronde gaten zitten, zie je een beetje roest zitten, dat is een ingegoten stalen plaat die dus voorkomt dat de bak op dat punt doorscheurt bij hoge belasting.
PaulM

Donleben schreef: Ik probeerde later nog vanuit stilstand te rijden, maar elke keer gaat hij eruit en als ik dan op probeer te trekken hoor ik zo een schrapend geluid.
oooh hoop ik dat geluid nooit meer te hoeven horen :), wel klote voor je had ook zon 'verrassing' na een al flinke investering :(
Donleben
Contacteer:

Past een JC5 megane bak zo zonder aanpassingen?
Donleben
Contacteer:

Uit welke auto komt een JC5-005?
Ik kreeg er net namelijk 1 aangeboden en deze zou uit een Megane 2.0 16v komen.
Volgens mij is dat alleen een ander nummer. Wie weet het...? (Y)
Smoke

JC5-005 komt uit een Laguna met een G8T motor.
Lijkt me geen ideale overbrengingsverhouding hebben..!
canonballman

JC5 van een G8T past sowieso helemaal niet aan een F motor, maar of de 005 ook van een G8T is weet ik niet. (Maikel zo te horen wel)

Megane coupe 2.0 16v bak moet wel passen, maar weet zo de codes niet.

Die foto van dat versterkte bakhuis van Rob: zon bakhuis zit op geen enkele standaard JC5 bak. Is een beetje een reno-sport onderdeel.

Een JC5 is gewoon wat sterker als een JB3 bak, echter, er rijden nu al een paar clio's rond met een blok van Patrick en een JB bak van mij, en heb daar nog geen problemen van gehoord.
PtrGte
Contacteer:

Bedankt Reinier... :)

je probeert me ook overal door de slijk te halen he...

het komt er dus op neer dat OF mijn blokken niet bruut genoeg zijn, EN/OF jouw bakken gewoon superieur :lol: :lol:

damn ik ben altijd de sigaar! :D

EDIT: wanneer gaan we dat onverkoopbare 11-project van je in de fik steken? :lol: :lol: :lol:
Haas
Car: Megane RS

:lol:

altijd lachen met pat (Y)
Plaats reactie