Clio 16V blijft tegenwoordig lekker door tikken :|

Post hier al je vragen over de Clio
mikko
Contacteer:

Heb "Wynn's Hydraulic Valve Ligter Concentrate" erbij gedaan en er ook in gelaten. (gekocht bij de Brezan maar heb het ook bij andere zaken zien staan)
Kan zelf de oliedruk niet goed checken, want mn meter is defect :(

[img]http://www.wynns.be/Media/Products/Prof ... ckpoil.JPG[/img]

Suc6 ermee iig :)
MarcoG
Contacteer:

Danke Mikko...

je meter of je sensor is defect? Haal die zwarte kap van je dashboard (de bovenkant) eens los en dan die meteretjes eruit. Kijk eens of het stekkertje goed zit, of ergens in de kabelboom een fikje heeft gebrand.
mikko
Contacteer:

Hmz ga ik dat eens proberen, zo af en toe schiet hij eventjes naar boven maar 99.9% van de tijd doet ie helemaal niks.
Misschien zit er idd een draadje los :D
MarcoG
Contacteer:

Zekeringetjes onderin je dashboard (bijrijderszijde) ook even napluizen.
3/4 van mijn dashboard EN remlichten lagen lam door één 5 amp zekeringetje... :(
alex1971

weet je hoe ik dat met het oliefilter heb opgelost?? Met je eigen olie naar de Kwik fit gaan en vragen of ze een oliewissel doen met gebruik van jouw olie.

De 35 euro was me het wel waard; ze hebben met 2 man ruim een uur lopen kloten. En ik heb het nummer van een lekker meisje gescoord die er stond met een lekke band.

Maar dat spul wat je kan laten zitten ga ik ook eens proberen! ATF werkt trouwens ook gewoon goed. Kan je ook laten zitten is mijn ervaring :-)
MarcoG
Contacteer:

alex1971 schreef:De 35 euro was me het wel waard; ze hebben met 2 man ruim een uur lopen kloten. En ik heb het nummer van een lekker meisje gescoord die er stond met een lekke band. :-)
Sommige mensen hebbe ook alle geluk van de wereld. :)

Oliefilter heb ik er laatst maar uitgeramd met een grote schroevendraaier...beetje knoeierig maar principe is hetzelfde.

En nooit vergeten die rubberen ring van je nieuwe oliefilter ook even in te smeren met olie. Staat ook op het doosje als ik mij niet vergis.
alex1971

Frank M schreef:bij mij deed een sorbo rubberen gele huishoudhandschoen wonderen :)
Ik wil NIET weten waarom jij die thuis hebt liggen... :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

alex1971 schreef:
Frank M schreef:bij mij deed een sorbo rubberen gele huishoudhandschoen wonderen :)
Voor de afwas. waar anders voor :p
alex1971

ehh oh ja .. :D
frank_williams

alex1971 schreef:
om m'n oliefilter los te krijgen :p
MarcoG
Contacteer:

Vandaag ook weer olie en filtertje gewisseld en meteen een blikje Wynns hydraulic valve shit erbij gegoten. Idd, na een minuut was het getik weg. Eens kijken wat ie morgenochtend doet als ie bar en bar koud is. Oliedruk opnieuw weer een bar hoger met die frisse olie erin (althas, op het metertje). (Y)

Voor mensen die menen NIET bij het oliefiltertje te komen (en niet naar de kwikfit hoeven om het telefoonnummer van een mooie meid te scoren):
Als je van onder de auto met je arm schuin voor je carterpan langs gaat kom je er tamelijk "makkelijk" bij, leg je die fietsenketting eromheen en draai je hem beetje bij beetje los. (Y) Heb ook weer 20 minuten liggen kloten bij dat warme motorblok. :@
bossie

met een schroevendraaien er door rammen zou ik toch een beetje opletten ; je kan niet zien wat er in de filter gebeurd , als er een stukje metaal in het oliecircuit sukkelt kan het je wel eens meer kosten dan een uurtje vloeken
MarcoG
Contacteer:

bossie schreef:met een schroevendraaien er door rammen zou ik toch een beetje opletten ; je kan niet zien wat er in de filter gebeurd , als er een stukje metaal in het oliecircuit sukkelt kan het je wel eens meer kosten dan een uurtje vloeken
€2,50 ben je de man:
[img]http://www.heuts.nl/prod_pics/001916211.png[/img]
MarcoG
Contacteer:

Nou, die Wynnshit helpt geen reet. Me oliedruk is wel 2,5 bar stationair nu!!!! Maar tikt nog als Žt verrekt. Hopelijk is het turboblok gauw klaar, dan kan ik ook es "als nieuw" rondrijden. :wink:
alex1971

nee dat wynn's troep heb ik ook gebruikt maar da's niks.. Gewoon ATF. Als dat niet helpt zijn ze gewoon echt verrot
Vos

kun je dat atf er ook bij in laten zitten? heb net 600 km geleden olie en oliefilter ververst.......... :D
Riël
Über-Spammer

Ik zou het eruit laten...heb zelf nog niet gemerkt dat het helpt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos

helemaal niet erin gooien bedoel je?
Riël
Über-Spammer

ja je kan het proberen :) Maar ik betwijfel of t minder tikt dan. En dan heb je atf in je olie, weet niet of dat nou zo'n prima situatie is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mikko
Contacteer:

Nou ik heb het erin laten zitten.
3 weken later was mijn blok overleden..
Toeval of niet..mochten ze nog een keer gaan tikken dan ververs ik mn olie wel zo snel mogelijk. :(
MarcoG
Contacteer:

Die ATF gooi je erin, voordat je olie ververst. Dan rij je nog eens het blok warm en dan ververs je je olie. Dus je moet er niet mee rond blijven rijden.
@Mikko Of daardoor je blok in de soep loopt is natuurlijk moeilijk te zeggen. Weet je al wat de schade is?
mikko
Contacteer:

Het blok werd enorm warm, 160 graden stond op de meter.
Damp kwam uit de luchthapper, alles tikte, rammelde en er zat geen pit meer in.

Blok geruild voor een revisieblok van Patrick, hij heeft mn oude uit elkaar gehaald maar wat er precies mee was weet ik niet..(hij was iig goed kapot :()

Lijkt me sterk dat het door dat goedje kapot is gegaan, maargoed misschien heeft het wel een beetje mee geholpen.

Hoor het geluid nog..TAKTAKTAKTAKTAK (~)
alex1971

van een kleine hoeveelheid ATF in je motorolie gaat deze niet stuk. Ik heb er een beetje bijgegooid en ongeveer 4000 KM mee gereden voor de verversing. Hielp hoe dan ook meer dan een blikje Wynn's.

Qua verhelpen van het tikken hielp het bij mij dus prima en nergens last van gehad motorisch. Het enige dat die ATF doet is vervuilingen oplossen omdat er veel 'agressievere' reinigende dope's inzitten. Blijft je motor tikken moet je je misschien afvragen of het geen tijd wordt voor nieuwe klepstoters. Want of het helpt of niet; ATF erbij gooien (of welk additief dan ook) blijft een lapmiddel dat symptomen bestrijdt; niet de oorzaak.
lesmoutas
Contacteer:

"Met je eigen olie naar Kwikfit en dan een nieuw filter erin voor 35 Euro". Waarom geen olie van Kwikfit erin laten gooien. Men gebruikt merkolie (Mobil), volsynthetisch, 5 W 40 met alle gangbare specificaties. Is er mis met deze olie? Voor ca. 50 Euro ben je klaar, ongeacht het aantal te vervangen liters olie en inclusief filter. Toen ik nog mijn Alpine GTA had, olie wissel ca. 7,5 liter per keer (50 Euro!) ging ik altijd naar Kwikfit. Goedkoper, ook niet met meenemen van eigen olie kan nergens.
PtrGte
Contacteer:

mikko schreef:Het blok werd enorm warm, 160 graden stond op de meter.
Damp kwam uit de luchthapper, alles tikte, rammelde en er zat geen pit meer in.

Blok geruild voor een revisieblok van Patrick, hij heeft mn oude uit elkaar gehaald maar wat er precies mee was weet ik niet..(hij was iig goed kapot :()

Lijkt me sterk dat het door dat goedje kapot is gegaan, maargoed misschien heeft het wel een beetje mee geholpen.

Hoor het geluid nog..TAKTAKTAKTAKTAK (~)
Gewoon het meest voorkomende probleem: drijfstanglager uitgelopen (N)

oorzaak? waarschijnlijk met te weinig olie gereden, gezien de bruine aanslag aan de binnekant...das ook een goede reden waarom die olie naar 160 graden ging-->minder olie moet dezelfde warmte afvoeren, dus ja...met 2 man een auto optillen gaat moeilijker dan met 5, dus 2 liter olie in je blok heeft het een stuk zwaarder dan 5 liter :D
canonballman

Met 2 man een auto optillen gaat NIET.

:wink:
danman
Contacteer:

ha ha,nou mijn oli op de snelweg rond de 125 130,maar goed,dan zit je jank er al aardig in....kom versnelling te kort,houd bij 215 op...(
Maar dat AFT werkt dus... ben benieuwd
Abel
Über-Spammer

HE?? ik begrijp er geen snars van :beer:
-jacco-
Über-Spammer

danman schreef:ha ha,nou mijn oli op de snelweg rond de 125 130,maar goed,dan zit je jank er al aardig in....kom versnelling te kort,houd bij 215 op...(
Maar dat AFT werkt dus... ben benieuwd
Abel schreef:HE?? ik begrijp er geen snars van :beer:

*Vertaalpoging*

ha ha
Mijn olietemperatuur loopt op de snelweg op tot 125/130, maar dan zit de snelheid er ook aardig in...
Eigenlijk kom ik een versnelling te kort, harder als 215 gaat mn auto niet...

Maar Als Fiets Trappen werkt dus... Ik ben benieuwd
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
frank_williams

Jacco Osté schreef:*Vertaalpoging*
:D
-jacco-
Über-Spammer

Frank M schreef:
Jacco Osté schreef:*Vertaalpoging*
:D
:lol:

:wink:
mikko
Contacteer:

Een graadje of 120 op de snelweg is volgens mij wel normaal, :D
danman
Contacteer:

sorry,dat ik zo onduidelijk was,en ik had het fout,de mijne haalt 140 graden...
Komt denk ik doordat de 1.8 is opgeboord naar 2.0..
en nog steeds heb ik een versnelling tekort.....
was dat nou zo MOEILIJK te begrijpen????
8) 8) oh ja,en mijn verhaal was nog bedeold voor de 1ste pagina:)
-jacco-
Über-Spammer

danman schreef: was dat nou zo MOEILIJK te begrijpen????
8) 8)
Je zegt het zelf, 2 zinnen eerder... ;)
danman schreef:sorry,dat ik zo onduidelijk was,en ik had het fout,de mijne haalt 140 graden...
Maar goed, als je iets meer leestekens en HOOFDLETTERS gebruikt, wordt het voor ons allemaal een stuk makkelijker :D
:beer:
wookie

Ik heb ook last van tikkende kleppen alsie koud is, nieuwe olie erin en met wyns gereden van te voren en het is stuk verbeterd!

Olie filter heb ik los gekregen dmv van schroevendraaier tegen 1 van de inkepingen gezet vanaf onderen en dan los tikken

Misschien info om te gebruike :)
Plaats reactie