Geen fonk meer!!!(opgelost)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Vroeg me af of de gehele blok eruit moet voor
de oliekeringen te vervangen?
Of kan alleen de koppeling los gehaalt worden
ervoor,want werd gezegd dat dat de oorzaak is
van de olie lekkage die ik heb.
Het lekt amper op de grond,maar het komt op de cat
en gaat dus stinken naar olie.
Het is een 1.8 8v RT van '91.
Kan ik hiervan misschien ook op een makkelijke
manier een RSi van maken?

Alvast bedankt...... :)
Laatst gewijzigd door <=Nimma Clio=> op di 28 nov 2006 18:33, 13 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

krukaskering achter je koppeling moet toch echt de bak er af. En dat is het makkelijkste met het blok eruit. Met een hele hoop meer gevloek en kleine vingers. kan je het heel misschien redden met het blok in de auto..

RSI kan je er heel makkelijk van maken. Als je het blok er toch uit hebt vervangen voor een RSI blok :p Helaas. even de kop overzetten of de injectie enz. gaat niet werken.

Als je toch voor meer vermogen wil gaan, ga dan eens denken aan een 16v blok. Evenveel werk. Maar veel meer lol achteraf :p

Ik zit met dezelfde overweging, maar ben dr bijna uit. :wink:

Gr.Frits
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

het is zo dat ik van deze blok veel pk wil uithalen.
er komt nog een elektrische supercharger erin,waardoor
30% meer vermogen en een andere spruit(die ik al heb).
maar eerst moet ik die keringen zien te fiksen.
heb wel gehoort dat je zo'n 8 klepper minder snel
kapot krijgt,dus daardoor ga ik met deze blok in de
tuning.

gr.d'Angelo.....
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Electrische supercharger? 30% meer vermogen? (S) (S)

sorry maar ben bang dat je dat niet gaat lukken...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Paul1916v schreef:Electrische supercharger? 30% meer vermogen? (S) (S)

sorry maar ben bang dat je dat niet gaat lukken...
dan nog een elektrische dumpvalve scheelt ook weer 10 pk (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart GTE
Berichten: 742
Lid geworden op: di 14 sep 2004 9:04
Locatie: Heeze
Contacteer:

:D pssssshhhhhhhhhhht pssssshhhhhhhhhhtttt :lol:
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Luco/Alpine-racer schreef:
Paul1916v schreef:Electrische supercharger? 30% meer vermogen? (S) (S)

sorry maar ben bang dat je dat niet gaat lukken...
dan nog een elektrische dumpvalve scheelt ook weer 10 pk (Y) (Y)
race striping scheelt 5 pk :wink:
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Robert-Jan schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Paul1916v schreef:Electrische supercharger? 30% meer vermogen? (S) (S)

sorry maar ben bang dat je dat niet gaat lukken...
dan nog een elektrische dumpvalve scheelt ook weer 10 pk (Y) (Y)
race striping scheelt 5 pk :wink:
wat dacht je van die nieuwe elektrische turbo (Y) (Y)
daar geven ze vermogenswinsten van op tot wel ruim 35% (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Das zeker zo'n bladblazer die je bij de gamma kan kopen :D
VLK Groep
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

hahaha waar zijn we wel mee bezig hierzo.
funny doen :).
maar 1 ding nog zijn er ook grotere injectie carbs
voor zo'n RT blok,want heb alles kwa injectie eraf nu
en zag dat ertussen een vernauwingsbuis zat.
soort begrenzing dus.maar heb de carb onder
behandeling genomen.
had gezien dat het een bosch is 36mm.
maar de inlaatspruitstuk is zelf iets van 40mm ofzo.
dus vroeg me af of die erzijn.
groter maken kan niet,vanwege de klep die erin zit.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Nee kan je niks aan veranderen, of je moet er een turbo opbouwen :smoke:

Je zou er een RSi of 16V blok in kunnen lepelen voor meer vermogen
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Nee kan je niks aan veranderen, of je moet er een turbo opbouwen :smoke:

Je zou er een RSi of 16V blok in kunnen lepelen voor meer vermogen
ja een T3 of T4 druk op 2.0 bar en gaan :worship: :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

om een turbo op te bouwen,blijk er veel aan aangepast te moeten worden
en waar kan ik dan een spruitstuk ervoor kunnen krijgen voor een turbo?
omdat ik d8 aan teveel werk aan een turbo,had ik gekozen voor een
elektrische supercharger.

maar eerst mn keringen nog en dan al dat gedoe.
maja alles is wel mogelijk nog.

of makkelijk NOS erop :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja doen nos, simpel en goedkoop (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

het is niet voor niets dat je bij een turbo veel moet aanpassen..dan krijg je er serieuze pk's uit. als je logisch nadenkt begrijp je dat het niet goedkoop kan, serieus tunen.
Als je goedkoop wil doen, koop dan need for speed en ga daarin tunen... ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Flauw hoor hier :p

misschien kan iemand hem uitleggen dat de dingen die ze in de advertentie zeggen vrijwel altijd lulkoek zijn ;)

Kijk, wanneer jij 30% meer vermogen uit je blok wil halen met een supercharger, zul je hetzelfde moeten aanpassen als wanneer je dit met een turbo zou doen.

Dus in het zeer onwaarschijnlijke geval dat de 'supercharger' je zoveel lucht naar binnen kan pompen, heb je nog een hoop werk om de rest aan te passen. Dus voor echt veel vermogenstoename zou een turboopbouw een optie zijn. Maar reken dan op zeker 3000 euro, als je dat al haalt, bovendien bestaan er geen turbo-kits die je er zo op kan laten zetten.

Voor een 16v zijn deze er wel, maar dan zit je ook op enkele duizenden euro's. Dán heb je een 30 tot misschien wel 100% vermogenstoename, afhankelijk van hoelang je er mee wil rijden en hoe extreem je gaat.


In het geval van jouw motor, zijn er enkele redelijk betaalbare opties.

Denk hier aan chiptuning, uitlaat en spruitstuk, inlaattraject optimaliseren, nokkenas. Dit is een kwestie van enkele honderden euro's.

Een stapje verder zou zoals je zegt een andere injectie (throttlebodies icm met een andere rekeneenheid) maar dan zit je ook al tegen de 2000 euro zo niet meer.


Het is goed je een beetje te orienteren en je te laten inlichten over wat mogelijk is, en met eens rondneuzen op dit forum kom je een hoop nuttige info tegen

:beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Dankje wel Riel :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

om te terug te komen op je vraag..

keerring aan de vliegwielzijde kan wel vervangen worden met het blok erin hoor. Blok is niet ubergroot... Kwestie van je hele voortrein eronderuit halen, incl subframe. Als je dat hebt, kwestie van de bak eraf trekken, koppeling en vliegwiel en voila.

Moet er wel bijzeggen dat motor eruit halen waarschijnlijk makkelijker is :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Haas schreef: Moet er wel bijzeggen dat motor eruit halen waarschijnlijk makkelijker is :)
....en dat een nieuwe keerring ook wel eens gaat lekken :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wilde niet meteen te demotiverend overkomen, maar goed, die kans zit er wel in ja :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ach, en beetje negatieve impulsen zijn nooit weg tussen alle positivo's hier! :D En ook ik kan meepraten over lekkende (nieuwe) keeringen....snap uberhaupt niet dat ze dingen die kunnen gaan lekken in een motor plaatsen......uhhh, of zeg ik nou iets heel doms :wink:
yanosh
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 8 mar 2006 19:01
Locatie: België

Keerringen lekken enkel terug als je ze slecht monteerd

wat waarschijnlijk veel gebeurd :wink: 8)
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Zoals ik al wou.
Rt >>> RSi maken.
Ga RT monopoimt eruit gooien en multipoint erin
plaatsen.Dus monoblok eruit en multi erin.
maar wat is wat ik allemaal moet veranderen kwa ophanging,
gaskabel e.d?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

de hele mik van een RSi overnemen (I)


maaruh..weet neit precies hoe het zit, maar er zijn al diverse topics over rt>>rsi geweest en de algemene uitkomst was dat t amper ging..
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Wat schiet je er trouwens mee op? Het scheelt maar een paar pk's en je hebt er op zich best veel werk aan. Doe het dan goed en leg er een 1.8 16v of 2.0 16v in :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tsja, dat blijf je houden roy, mensen die dit willen doen...
:)
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

wat moet er allemaal gefikst worden dan voor een 16 v?
meer toch?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gewoon een blok. Donor is t makkelijkste he :)
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Blok kan ik zo regelen.
Gaat mij erom van wat ik allemaal nodig zal hebben.
Andere ophanging,assen,en motorsteunen.
Als ik een RSi blok plaats,zou ik niet zoveel hoeven aan te passen.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Kan je neit beter een rsi kopen? ben je meteen klaar, en hoef je niet alles om te bouwen. Als je er een 16v blok in lepelt en verder niks verandert dan rij ik niet met jou mee in de auto ;)
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Ja,want op tijd stil staan moet ook.
Maar ik heb hierzo bij mij in de buurt
2 RSi rijden en die rij ik aardig uit met
mn Rtje.Als een RSi 110 pk heeft,
vraag ik me af wat mijn pk's zijn dan.
Zit echt in een twijfelgeval met deze
motorblokken.
Ik zie wel welke het mij beter aantrekt :p
+Clio16v+ schreef:Kan je neit beter een rsi kopen? ben je meteen klaar, en hoef je niet alles om te bouwen. Als je er een 16v blok in lepelt en verder niks verandert dan rij ik niet met jou mee in de auto ;)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als je al twijfelt over een rsi motor waarom zou je dan zo'n motorswap overwegen.
Als je nu al sneller bent dan een rsi zou ik het lekker zo laten. :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

misschien kenne die gasten niet rijden
is er absoluut geen onderhoud aan gedaan en lopen ze dus niet zo hard
ik heb zelf een 19 rt gehad dus das hetzelfde blok als een clio rsi
nou dat ding was gewoon goed rap
ding had ook op de bank een ruime 120 pk
als je een rsitje een beetje tuned is ie sneller als een 16v
op koppel wint ie het al en in korte sprint ook al
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Mijn standaard rsi was de laatste keer sneller dan RJ met zn 16v grandprix :D
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Dit bedoel ik nou allemaal (D)
Elk blok is verschilend.
Daarom zit ik in een twijfelgeval.
Ben benieuwd als ik dan een spagetti spruit
plaats en een andere nokasjes.
En misschien Aquamist systeem plaatsen.
Inplaatst van water,methanol erin.
Dit heb ik allemaal meegekregen van
lui van biesheuvel rallyshop.
Komt iets van 30% vermogen erbij.

1 ding heb ik ook meegekregen is dat een
8v moeilijker kapot te krijgen is dan een
16v 1.8 blok.
Als ik rond de 150 kom met deze waggie,
vind ik het best.
Erna ga ik voor een brutte uiterlijk :p
Gesloten