Beste mensen,
Ik zit met het volgend probleem:
Reed gisteren met sneeuw een klein en beetje steil bruggetje op en slipte een paar keer door, door de gladheid... Toen ik weer veder wou rijden de koppeling weer op liet komen deed de clio 16v niets meer, de motor liep wel maar ging niet meer voorruit, in elke versnelling niet! Als de auto gewoon stationair loopt kan ik ZONDER koppeling te gebruiken gewoon schakelen zonder dat ik koppel!!
Mensen help mij!!!??!!??!!??
Groet Jorden
Koppeling op laten komen maar gebeurd niets!
-
Nou ik denk dus niet dat het de koppeling is maar een differentieel in de versnellingsbak wat uit elkaar ligt, waardoor je geen aandrijving op de wielen hebt.
Bouw de LINKER aandrijfas (bestuurderskant) eens uit, en kijk dan door het gat (waar eerst de as zat) eens in de bak, en zeg eens wat je ziet.
Bouw de LINKER aandrijfas (bestuurderskant) eens uit, en kijk dan door het gat (waar eerst de as zat) eens in de bak, en zeg eens wat je ziet.
Ik denk dat aan een kant ook aangezien je hebt lopen slippen.Als je een wiel een beetje hard laat draaien en het ander neit, wordt het dif niet vrolijk van.
mm wel klote voor je, zit je met dezelfde ellende als bij mij
(bijna opgelost al)

(bijna opgelost al)
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl