[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden
blijven toch erg mooie wielen die speedline's, staat er erg netjes onder, wieltjes nog iets verder naar buiten zou em idd niet mis staan, is altijd wel mooi dat ie lekker breed staat
R5GTT. Drive it like you stole it
Staat erg mooi die velg!
Bij mijn Williams zat ik te denken aan een 25mm verbreder achter
Maar ik wil ook ooit nog wel verlagen, dus ik hoop maar dat de wielen dan niet te ver naar buiten gaan komen.

Bij mijn Williams zat ik te denken aan een 25mm verbreder achter

Maar ik wil ook ooit nog wel verlagen, dus ik hoop maar dat de wielen dan niet te ver naar buiten gaan komen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mooi! 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ze staan lekker dik! 

Ik heb achter nog eens 15mm speling voordat het pas krap begint te worden... dus ik ga eens kijken voor nog wat breder spul. Binnenkort ook eens de voorzijde proberen met deze 20mm en kijken of ie daar ergens aanloopt. Denk het echter niet...moet breder kunnen. 20mm is nl. alleen om de ET waarde te compenseren -van 56mm naar 36mm-.
De verbreders komen trouwens gewoon van een Opel en heb bij de lokale staalbouwer het naafgat van de verbreder laten uitslijpen tot 60.1mm. Alleen nog een pasring nodig om van 57.1mm (Opel maat) naar 60.1mm (of iets groter bij deze velg) te komen.
Van 60 naar 57, klein detail, maar ik snap wat je bedoelt 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Marco.
waar heb je die kleine renault logo's in het hart van je velgen vandaan?? Of heb je er een bestel nummer van.
GR.Frits
waar heb je die kleine renault logo's in het hart van je velgen vandaan?? Of heb je er een bestel nummer van.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik heb ze op de site al een paar keer zien langskomen, inclusief bestelnummer volgens mij..
ff searchen anders frits

ff searchen anders frits

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Alweer opgelost.
Bedankt voor het mee denken.
Gr.Frits
p.s. Paul ga eens wat nuttigs doen
IPV alleen hier rond te hange. 
Bedankt voor het mee denken.
Gr.Frits
p.s. Paul ga eens wat nuttigs doen

Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
heb ik het mis of heeft meneer roest al aardig aan je wielkast zitten vreten??

Ziet er netjes uit jong! Een hele verbetering tov die multi spaak dingen die je eerst had.
Maar rijd je nu (met de pekel) al zo rond, of wacht je nog eens zo lang om ze echt te showen?
Hoe is het met het turbo project trouwens?
Maar rijd je nu (met de pekel) al zo rond, of wacht je nog eens zo lang om ze echt te showen?
Hoe is het met het turbo project trouwens?
Turbo gaat even langzaam. Heb wel alle onderdelen bij elkaar om het blok dicht te maken, maar eerst even "scheine" regelen uiteraard. Voor de rest heb ik ondertussen wel alle infos enzo over wat er nog nodig is. Valt wel een beetje mee, hm, alhoewel.
Die wieltjes wil ik even met de APK erop hebben vanwege het goede profiel wat er nog op zit. En dan neem ik weer de 15" wielen met wat billige bandjes erop om de winter mee door te komen.
Die wieltjes wil ik even met de APK erop hebben vanwege het goede profiel wat er nog op zit. En dan neem ik weer de 15" wielen met wat billige bandjes erop om de winter mee door te komen.
Tuurlijk, in de winter moet je je slechtste banden nemen

jaaajaaaaa, du hubst gelieeek jung.Riël schreef:Tuurlijk, in de winter moet je je slechtste banden nemen![]()

staan in het topic van Thierry's Williams.Frits schreef:Marco.
GR.Frits
maar je had ze al hè ondertussen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Hopelijk heb ik binnenkort dan ook eens eindelijk de Speedline Maxi's eronder zitten 

Ik hoop het ook voor je Thierry.
Of eigenlijk, inderdaad wel wat zonde om mee door de winter te komen. 

Ach, ik moet ze toch nog spuiten 

Aangezien er zoveel turbos van diesels te koop liggen, kunnen die ook gewoon in een benzine config geplaatst worden? Tenminste, ik zie wel turbos van diesels die ook een A/R van .6 hebben.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
volgens mij draait een turbo van een benzineblok veel meer toeren?MarcoG schreef:Aangezien er zoveel turbos van diesels te koop liggen, kunnen die ook gewoon in een benzine config geplaatst worden? Tenminste, ik zie wel turbos van diesels die ook een A/R van .6 hebben.
of zit ik er weer eens volledig naast?

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat dacht ik ook idd, maar eh...ik weet niet hoeveel het nog uitmaakt indien de A/RŽs goed zijn.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja weet het ook niet danMarcoG schreef:Dat dacht ik ook idd, maar eh...ik weet niet hoeveel het nog uitmaakt indien de A/RŽs goed zijn.
Draaien wel evenveel toeren alleen een dieselturbo is vaak niet berekend op de hitte van een benzinemotor.
Bovendien is een dieselturbo gericht op lage toeren opspinnen en bij 7000 toeren spreekt het voor zich dat t niet werken gaat
Maar, in belgie rijdt een jongen met een Variabele turbo van een VW op zijn gtt en dat gaat NOG goed. Bij de fabrikant zeiden ze me dat deze schoepen te heet zouden worden, maar volgens mij werkt t nog.
Bovendien is een dieselturbo gericht op lage toeren opspinnen en bij 7000 toeren spreekt het voor zich dat t niet werken gaat

Maar, in belgie rijdt een jongen met een Variabele turbo van een VW op zijn gtt en dat gaat NOG goed. Bij de fabrikant zeiden ze me dat deze schoepen te heet zouden worden, maar volgens mij werkt t nog.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
even een simpele redenatie als een dieselturbo 7000 toeren niet aankan dan draait die toch ook langzamer want de turbo gaat sneller spoelen naarmate de toeren oplopen toch????Riël schreef:Draaien wel evenveel toeren alleen een dieselturbo is vaak niet berekend op de hitte van een benzinemotor.
De turbo van een diesel is zo ontworpen dat bij die en die toerentallen het toerental van de turbo optimaal is voor de te leveren lucht.
Bij een diesel is dat heel anders als bij een benzine. Een benzineturbo zal inderdaad meer lucht moeten leveren. Of het toerental groter is? Ik denk dat de turbo gewoon groter is.
Bij een diesel is dat heel anders als bij een benzine. Een benzineturbo zal inderdaad meer lucht moeten leveren. Of het toerental groter is? Ik denk dat de turbo gewoon groter is.
Nou goed, als jullie even verder lullen.
Heb dus net een T25 gekocht, afkomstig van een Saab 2,3 turbo. Bennes benieuwd...
[img]http://i10.ebayimg.com/01/i/05/9f/b6/fb_1_b.JPG[/img]
[img]http://i11.ebayimg.com/03/i/05/99/ac/26_1_b.JPG[/img]
[img]http://i13.ebayimg.com/03/i/05/9a/29/fd_1_b.JPG[/img]

Heb dus net een T25 gekocht, afkomstig van een Saab 2,3 turbo. Bennes benieuwd...
[img]http://i10.ebayimg.com/01/i/05/9f/b6/fb_1_b.JPG[/img]
[img]http://i11.ebayimg.com/03/i/05/99/ac/26_1_b.JPG[/img]
[img]http://i13.ebayimg.com/03/i/05/9a/29/fd_1_b.JPG[/img]
Da's een lagedrukmotor toch?
T zou wel eens kunnen werken op die 500cc minder van jou
T zou wel eens kunnen werken op die 500cc minder van jou

PŽsies.
Om in 1e instantie te testen, lijkt me prima. Standaard aansluiting op het spruitstuk, dus makkelijk te wisselen voor een andere turbo naderhand. Waterkoeling en olieaansluitingen heeft ie ook...dus die leidingen moet ik ook netjes aan gaan leggen. Dat komt wel goed zo.

Om in 1e instantie te testen, lijkt me prima. Standaard aansluiting op het spruitstuk, dus makkelijk te wisselen voor een andere turbo naderhand. Waterkoeling en olieaansluitingen heeft ie ook...dus die leidingen moet ik ook netjes aan gaan leggen. Dat komt wel goed zo.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik heb ook een T25

Zijn vast niet t zelfde 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zo te zien wel redelijkRiël schreef:Zijn vast niet t zelfde

wat kost dat nu zon turbotje nieuw???
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als het goed is had ik een matsprijsjemark 5t schreef:wat kost dat nu zon turbotje nieuw???
normaal rond de 1300 euro een T25
ja ok maar ik bedoel die van de saab eigenlijk wat kost dat ?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
oops sorrymark 5t schreef:ja ok maar ik bedoel die van de saab eigenlijk wat kost dat ?