ACT: Clio16V I
waar staat die willie te koop?
-
-
- Contacteer:
jup,(niet op de site omdattie total loss is) dus voor de liefhebber, kosten 500 eurie 2 stoelenClio Baccara 16v schreef:Bij v/d Tol denk ik?
http://www.vandentol-renault.nl/
Staat alleen niet op de site...
Gr, Frits.
plus een kapotte achterbank (is wel te repareren)
de rest is echt niks meer is, moet een beste klap geweest zijn zeg!
hij was 30 cm lager en 30cm breder geworden!
-
Altijd zonde.
Er zijn hier op de site wel eens foto's langsgekomen van een nederlandse willie met leren stoelen.
Dat zal deze dan wel zijn denk ik.
Gr, Frits.
Er zijn hier op de site wel eens foto's langsgekomen van een nederlandse willie met leren stoelen.
Dat zal deze dan wel zijn denk ik.
Gr, Frits.
-
Dat wil toch eigenlijk iedereen?le mouton noir (sandy) schreef: hij was 30 cm lager en 30cm breder geworden!
Wat is er precies mis met die achterbank eigenlijk?
-
- Contacteer:
de rugleuningLotuzClioWilliams schreef:Dat wil toch eigenlijk iedereen?le mouton noir (sandy) schreef: hij was 30 cm lager en 30cm breder geworden!![]()
Wat is er precies mis met die achterbank eigenlijk?
tussen de 2 delen(midden) is er een stuk leer gescheurd
dus als alles op z'n plek zit zie je er bijna niks van
maar goed, ik denk 1 strook leer, en een handige schoonmoeder

en je hebt een prima int.
-
-
- Contacteer:
LotuzClioWilliams schreef:Is het dit interieur?
[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/WilliamsLeer1.JPG[/img]

-
Dan moet je eigenlijk ook meteen de zitting van de bestuurdersstoel laten voorzien van een nieuw stuk leer. Als je dit plus de achterbank laat doen, komt er zeker zo'n 200 euro bij.
-
- Contacteer:
de voor stoelen kun je gewoon met urad leer doen!LotuzClioWilliams schreef:Dan moet je eigenlijk ook meteen de zitting van de bestuurdersstoel laten voorzien van een nieuw stuk leer. Als je dit plus de achterbank laat doen, komt er zeker zo'n 200 euro bij.
werkt prima
Even een vraagke, mn linker motorsteun is aan vervanging toe.
Nu is dit volgens Renault bestelnummer 77 00 806 577 (Silentblok) a 42.53
Is dit de gehele linker motorsteun of alleen het rubber, ben ik nog steeds niet over uit.
Is dit de gehele linker motorsteun of alleen het rubber, ben ik nog steeds niet over uit.
ej stefan, 42 euro voor een stuk rubber? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Paul, ik heb geen flauw idee, echt niet 

ik heb nu een elektro probleem met de binnenverlichting van mijn clio 16v
ik krijg er wel 12,45 volt aangeleverd.
de infrarood centrale deurvergrendeling ontvanger werkt ook gewoon goed maar mijn lampjes willen niet fel branden.
de juiste lampjes van 7 watt zitten er wel in en het maakt niets uit of je nu de rechter of linker deur opendoet of dat je de lampjes schakelt met de schakelaar ze blijven heel zwak branden.
de kabelboom loopt onder het hemeltje door naar de beide zijkanten van de auto.
is dit een vaker voorkomend probleem?
zit er ergens een slecht kontakt?
ik kan gewoon niet genoeg amperes over de lampjes krijgen.
wie helpt mij verder?
ik krijg er wel 12,45 volt aangeleverd.
de infrarood centrale deurvergrendeling ontvanger werkt ook gewoon goed maar mijn lampjes willen niet fel branden.
de juiste lampjes van 7 watt zitten er wel in en het maakt niets uit of je nu de rechter of linker deur opendoet of dat je de lampjes schakelt met de schakelaar ze blijven heel zwak branden.
de kabelboom loopt onder het hemeltje door naar de beide zijkanten van de auto.
is dit een vaker voorkomend probleem?
zit er ergens een slecht kontakt?
ik kan gewoon niet genoeg amperes over de lampjes krijgen.
wie helpt mij verder?
Dit is de steun aan de versnellings bak zijde, toch? Dat is niet veel meer dan twee schoteltjes verbonden via een stuk rubber, met in de ene een gat een aan de andere twee stuks tapeind. Deze is hetzelfde voor de 1.4e motoren, dus je kan ook eens op de sloop gaan kijken of je daar voor een tientje een mooi exemplaar kan vinden.mikko schreef:Even een vraagke, mn linker motorsteun is aan vervanging toe.
Met de montage wel in de gaten houden dat je de motor er weer netjes inhangt met de goede marges.
-
- Contacteer:
Gabri schreef:euhm misschien je ventilator (hamstermolen) eens checken, als die te stroef draait heb je binnen no-time de weerstand kaduuk
dus toch de hamstermolen
-
- Über-Spammer
kan zomaar zo zijn dat je even een andere moet halen van de sloop, anders goed inspuiten met wd40 en andere zooi zodat het soepel gaat draaien
Bij mij was het toen ook de hamstermolen die zorgde dat de zekering om de haverklap eruit vloog. (Bedankt voor de tip Gabri
) Nu is de stekker aan de achterkant van het paneel ook vlijtig gaan smelten hehe, heb al een nieuwe van de sloop maar van dat paneel krijg ik de stekker er weer niet uit?!?! Zelfs met een waterpomptang en bruut geweld... 

die zat bij mij ook naarstig vast... 

-
ik heb een aandrijfas waar de ashoes is vastgezet met een tie-wrap in plaats van zo'n metalen slangklem. is dit een tijdelijke oplossing of kan ik dit gewoon laten zitten?
-
Waarschijnlijk ligt ie er na 1 bocht weer afFrank M schreef:ik heb een aandrijfas waar de ashoes is vastgezet met een tie-wrap in plaats van zo'n metalen slangklem. is dit een tijdelijke oplossing of kan ik dit gewoon laten zitten?
VLK Groep
Zit prima, laten zitten.Robert-Jan schreef:Waarschijnlijk ligt ie er na 1 bocht weer afFrank M schreef:ik heb een aandrijfas waar de ashoes is vastgezet met een tie-wrap in plaats van zo'n metalen slangklem. is dit een tijdelijke oplossing of kan ik dit gewoon laten zitten?

-
Robert-Jan schreef:Waarschijnlijk ligt ie er na 1 bocht weer af
bedankt jongensMarcoG schreef:Zit prima, laten zitten.

-
- Contacteer:
zaterdag komen er gasten voor kijken, en wie 't eerst komt.....................le mouton noir (sandy) schreef:LotuzClioWilliams schreef:Is het dit interieur?
[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/WilliamsLeer1.JPG[/img]dat int. is het ja, mooi hoor!

Je hebt kans dat je iets makkelijker wat vet kwijtraakt als het niet zo strak vast zit, maar als het een dikke is die goed en stevig strak vast zit zie ik niet zo'n groot probleem. Even in de gaten houden of er geen vet uitkomt (als dat er nog voldoende inzit enniewee...Frank M schreef:Robert-Jan schreef:Waarschijnlijk ligt ie er na 1 bocht weer afbedankt jongensMarcoG schreef:Zit prima, laten zitten.

tie-wrap werkt idd niet echt super, heb et ookal paar keer geprobeert, mah hoes zit dan meestal na een proefritje weeral los en kan je als nog een metalenklemband steken. beter gelijk effe goede klemband halen bij de plaatselijke onderdelen boer
R5GTT. Drive it like you stole it
-
Idd dit is een veel betere oplossingpaz-maniac schreef: beter gelijk effe goede klemband halen bij de plaatselijke onderdelen boer

VLK Groep
-
die klempbanden zijn haast nooit los te krijgen, en ik heb het toch al bij diverse zaken geprobeerd in het verleden.
Draait erop uit dat je een ashoes moet kopen, waar ze dan bij zitten.
Echter, als je een tiewrap goed aansnukt komt het wel goed hoor.
Draait erop uit dat je een ashoes moet kopen, waar ze dan bij zitten.
Echter, als je een tiewrap goed aansnukt komt het wel goed hoor.
aansnukt
wij snukken aan
hij heeft aangesnukt
wat een pracht van een woord

wij snukken aan
hij heeft aangesnukt
wat een pracht van een woord

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Volgend jaar in de van dale 

-
Volgens mij is dit afkomstig van "a snuck fit". Wij Nederlanders maken onze eigen variant op het Engels. 

-
Je gaat me hier niet in de zeik liggen te nemen he Ray? Anders ga ik over jouw vriendengroep beginnen-Ray- schreef:aansnukt
wij snukken aan
hij heeft aangesnukt
wat een pracht van een woord![]()

Mag dat ook een "snug" fit zijn, van lekker stevig bij elkaar / vast. Ook wel van "Let's snuggle up", wat zoveel betekent als "er dicht tegenaan kruipen".LotuzClioWilliams schreef:Volgens mij is dit afkomstig van "a snuck fit". Wij Nederlanders maken onze eigen variant op het Engels.
-
Mag ook. Lekker verbasteren die talen.