ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Remco T.
Contacteer:

Achja maar 'grote' mensen zijn tegenwoordig ook niet meer al te vriendelijk hoor.
Reed tijdje geleden door de straat komt er 1 of andere kerel naar me toe gelopen met zn naam op zn arm getattoeerd [img]http://www.renault-tuning.com/images/smiles/disgust.gif[/img]
Kan je wat rustiger rijden in de buurt want ik weet ik weet niet of jij het weet maar er spelen hier weleens kinderen.
Dus ik zeg nouja ik zal er aan denken terwijl ik maar 20 reed ofzo en je 30 mag in de straat.
Nouja zeg dus oke doe ik komt hij erna met een bedreiging van jaha want anders zetten we er een keer een heftruck op!
Dacht echt wtf bazel je nou lul ik zeg toch ja.. maar net als steven ben ik dan te sloom om daar op te reageren..

En met de kids op straat die gebruiken gewoon auto's als doel om te voetballen en als mensen er dan wat van zeggen
krijgen ze een grote bek terug.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Hier werd er laatst een klein kind aangereden door een motor.
Kind stak dus ineens over en de motorrijder kon er dus niks aan doen.
Afijn kindje had pijn en de motorrijder krijgt natuurlijk de schuld.
Maar wat wil nu het geval, ten eerste wordt die motorrijder afgezeken door de hele straat omdat die te hard zou hebben gereden.
Komt daarna de vader van dat kind aan de deur met een handtekeningactie voor een extra drempel in de straat, zodat er langzamer gereden gaat worden.
Heb deze meneer maar vriendelijk verteld dat die z`n kinderen ook gewoon op de stoep kan houden.
Is een stuk goedkoper dan zo`n klote drempel neerleggen én ik kan nog normaal de straat door met -60mm.

Dit alles kon meneer trouwens niet zo waarderen en zegt nu dus geen goedemorgen meer tegen me. (hoe zielig)
Menno

Ik vind alles wel OK
(mensen zouden wat minder moeten mutsen....)
rev it like a rental
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:Hier werd er laatst een klein kind aangereden door een motor.
Kind stak dus ineens over en de motorrijder kon er dus niks aan doen.
Afijn kindje had pijn en de motorrijder krijgt natuurlijk de schuld.
Maar wat wil nu het geval, ten eerste wordt die motorrijder afgezeken door de hele straat omdat die te hard zou hebben gereden.
Komt daarna de vader van dat kind aan de deur met een handtekeningactie voor een extra drempel in de straat, zodat er langzamer gereden gaat worden.
Heb deze meneer maar vriendelijk verteld dat die z`n kinderen ook gewoon op de stoep kan houden.
Is een stuk goedkoper dan zo`n klote drempel neerleggen én ik kan nog normaal de straat door met -60mm.

Dit alles kon meneer trouwens niet zo waarderen en zegt nu dus geen goedemorgen meer tegen me. (hoe zielig)
ja het is altijd de schuld van de motorrijder (N) (N) (N) (N)
de meeste huidige ouders zijn sukkels (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

Menno schreef:Ik vind alles wel OK
(Y)
peter5GTTurbo
Contacteer:

Nou sorry maar echt niet alles is ok.
Neem nou die snol die het heeft verzonnen dat je 80 moet gaan rijden op de randwegen.
Stomme snol heeft het mooi voor elkaar gekregen dat er meer files komen te staan.
Beter milieu m`n ass, de lucht wordt elk jaar beter zelfs zonder deze acties.
Weleens `s nachts om 3 uur 80 gereden op een snelweg ??
Frustratie ten top kan ik je vertellen.
Steven
Car: M536

-jo- schreef:
(Y)
Welnee, je mening ventileren over dagelijkse ergernissen is koel :D
Je moet op m'n werk in de pauze es luisteren naar een aantal collega's, die kunnen niet anders dan zeiken :~

Misschien werk ik er daarom ook wel ;)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Stevie i know the problem. ik woon ook tegenover een basisschool :(
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
MarcoG
Contacteer:

Gaaf, bij NRC van het weekend zat een enquete van milieudefensie.

Die heb ik es even correct ingevuld. 80 op randwegen, goede actie? NEE
Roetfilter door gebruikers laten betalen of door overheid die toch al genoeg woekerwinst scoort met zŽn graai-accijns? 3x raaie...
Fileprobleem...wat te doen? Openbaar vervoer goedkoper etc? Daar mocht je ook je eigen antwoord bij geven. Heb ze verteld dat Nederlanders eens fatsoenlijk moesten leren autorijden zoals bijvoorbeeld de über-rijders uit Duitsland dat doen...voorrang geven waar het hoort, ritsen zoals het moet en weer terug naar je eigen baan, niks jennen of plotseling remmende mensen die toch al onnodig op de linkerbaan kleven....LOSERS! Was echt een enquete voor mij. :D

Of er BTW moest op vliegtuigbrandstof. Flikker toch een end op met je BTW.
MarcoG
Contacteer:

Dat 80km/uur geneuks is al eens geprobeerd in de omgeving van Apeldoorn in een poging de files daar te verminderen (als test). Ze wisten niet hoesnel ze de snelheid weer omhoog moesten schroeven, files waren nog nooit zo lang geweest. Simpel denkwerk: hogere snelheid op de weg is dus meer autoŽs per uur is dus hogere capaciteit van de weg (en niet extra banen of andere dure gelduitklopperij) :D

Ben es benieuwd hoelang dit gaat standhouden.
Menno

MarcoG schreef: Simpel denkwerk: hogere snelheid op de weg is dus meer autoŽs per uur is dus hogere capaciteit van de weg
en echt denkwerk: de afstand tussen de auto's wordt onevenredig groter, (ongeveer kwadratisch met de snelheid) dus de capaciteit van de weg neemt af.
rev it like a rental
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Menno schreef:
MarcoG schreef: Simpel denkwerk: hogere snelheid op de weg is dus meer autoŽs per uur is dus hogere capaciteit van de weg
en echt denkwerk: de afstand tussen de auto's wordt onevenredig groter, (ongeveer kwadratisch met de snelheid) dus de capaciteit van de weg neemt af.
niet als je bumperkleeft :lol: :p
MarcoG
Contacteer:

Menno schreef:
Ja menno (Y) Je zou het ook kunnen meten, immers, meten is weten. Ze hadden die maatregel niet voor de lol teruggedraaid, je zou ook gewoon naar de files kunnen kijken die ontstonden door dat getreuzel.
En de capaciteit neemt dus niet af hoor, sorry, maar hier heb je even ongelijk.

Dit keer hebben ze dus de smoes geluidsoverlast en luchtkwaliteit gebruikt om de maatregel in te voeren.

En uit welke hoed tover je dat de afstand tussen autos "onevenredig" (dus kwadratisch) groter wordt naarmate de snelheid toeneemt? Als je gewoon eens op de weg kijkt zie je dat de afstanden rond de 100 (dus 80 en 120 ook) bijna hetzelfde zijn.
Menno

MarcoG schreef:
En uit welke hoed tover je dat de afstand tussen autos "onevenredig" (dus kwadratisch) groter wordt naarmate de snelheid toeneemt? Als je gewoon eens op de weg kijkt zie je dat de afstanden rond de 100 (dus 80 en 120 ook) bijna hetzelfde zijn.
Yeah, kewl, laten we alles wat ook maar een beetje naar natuurkunde of rekenwerk neigt vervangen door 1 enkele subjectieve waarneming van een bijzonder vriendelijke Limburger die er keer op keer blijk van geeft liever als Duitser door het leven te gaan, hetgeen misschien enige kleuring in z'n observaties geeft....

Maar ff serieus: het idee achter de afstanden tussen auto's is dat je in geval van een noodstop binnen de reactietijd nog niet op je voorganger klapt. Aangezien je remweg min of meer kwadratisch toeneemt met de snelheid, geldt dat ook voor de tussenafstand. Vandaar de capaciteitsafname.

Voor de rest van deze borreltafeldiscussie sla ik ff een rondje over, is al TE vaak gevoerd.
rev it like a rental
MarcoG
Contacteer:

:beer: Imperatortje?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef::beer: Imperatortje?
liever een kasteeltje :p
MarcoG
Contacteer:

Oh ja, en we wilden onze bierkratten weer terug. :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef:Oh ja, en we wilden onze bierkratten weer terug. :lol:
heb hier nog een leeg krat kasteel staan (Y)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens mij is niet zozeer de 80-km-limiet slecht voor de doorstroming, maar wel dat mensen er vlak voor krampachtig snelheid gaan verminderen. Wat mede veroorzaakt wordt door de trajectcontrole. :(

De afgelopen 2 dagen mocht ik naar Den Haag en naar mijn idee staat er het laatste stuk meer file dan ooit. :(
Laatst gewijzigd door Martijn op do 10 nov 2005 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Zo net ff ghostrider 4 gekeken en meneer ghost doet weer aardig gek :)
MarcoG
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
MarcoG schreef:Oh ja, en we wilden onze bierkratten weer terug. :lol:
heb hier nog een leeg krat kasteel staan (Y)
Daar zou dan nieuw bier in moeten...dus. :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja neem een kratje mee (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Mike (spitsoor)
Contacteer:

:lol: :lol:
Sanderrr

Martijn *Baccara* schreef:Volgens mij is niet zozeer de 80-km-limiet slecht voor de doorstroming, maar wel dat mensen er vlak voor krampachtig snelheid gaan verminderen. Wat mede veroorzaakt wordt door de trajectcontrole. :(

De afgelopen 2 dagen mocht ik naar Den Haag en naar mijn idee staat er het laatste stuk meer file dan ooit. :(
80 km/u in zijn vijf door de bebouwde kom is best goed voor de doorstroming, goed plan van Peijs :beer: Nu nog het grootste deel van NL leren autorijden en we kunnen daadwerkelijk 120 rijden waar dat toegestaan is.
Bart GTE
Contacteer:

volgens mij valt het nog best tegen om daarmee te rijden, alsje er voor de eerste keer instapt..
Ferdy
Über-Spammer

pierre

Sanderrr schreef:
Martijn *Baccara* schreef:Volgens mij is niet zozeer de 80-km-limiet slecht voor de doorstroming, maar wel dat mensen er vlak voor krampachtig snelheid gaan verminderen. Wat mede veroorzaakt wordt door de trajectcontrole. :(

80 km/u in zijn vijf door de bebouwde kom is best goed voor de doorstroming, goed plan van Peijs :beer: Nu nog het grootste deel van NL leren autorijden en we kunnen daadwerkelijk 120 rijden waar dat toegestaan is.
het is beter dat we alle verkeersborden en alle drempels gewoon weghalen.
dan rijdt iedereen lekker relaxed zijn eigen snelheid.
teveel regeltjes creeert teveel zeurende mensen over van alles en nog wat.

mensen hebben ruimte en vrijheid nodig.
-jacco-
Über-Spammer

pierre schreef: het is beter dat we alle verkeersborden en alle drempels gewoon weghalen.
dan rijdt iedereen lekker relaxed zijn eigen snelheid.
teveel regeltjes creeert teveel zeurende mensen over van alles en nog wat.

mensen hebben ruimte en vrijheid nodig.
Was hier niet ooit een test mee gedaan in het Noorden?
Zoveel mogelijk borden weggehaald in een bepaalde wijk?
*Gelezen in Autoweek, geloof ik :D *

"Zolang we behandeld worden als idioten, gedragen we ons ook zo"

* Das wel heel duidelijk te merken ook :P *
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris@R5

Doen ze in de gemeente Smallingerland al tijden (Drachten).
Werkt prima. Zo min mogelijk borden en dergelijke.
~thijs~
Contacteer:

stelletje teringlijers hier zeg. Me fiets is gejat. Ding stond vast aan me huis met een ring en vast aan de fiets van mijn vriendin :(
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Jacco Twingi schreef:
is idd hier ergens in friesland een dorpje zonder een enkel verkeersbord :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
marcel16v

Gabri schreef:
Jacco Twingi schreef:
is idd hier ergens in friesland een dorpje zonder een enkel verkeersbord :p
Ik meen Olderbekoop, twee meter na het bord waarop wordt aangegeven dat er geen verkeersborden zijn, staat een verkeersbord.
Ebut
Contacteer:

Tsja, Friesland hè :) :worship:
Volkswagen Passat CL 1.6 8v [1983].
There is no school like old-skool.
Gesloten