he,
nu ben ik eerder hier op het forum geweest en heb ff rond gekeken en zag daar een topic over de peilstok staan. maar ben al een tijdje aan het rond kijken en krijg hem niet meer gevonden dus bij deze een nieuw topic en mijn vraag!
Heb sinds kort ook een cliotje (1.8 16v '92) nu was ik laatst mijn olie aan het peilen en zag dat er 3 hoekjes uit de peilstok zijn.
er zitten er 2 kort bij elkaar en 1tje zat er een paar centimeter boven.
is dit standaard?
als ik de olie bijvul tot het middelste streepje (wat bij andere auto's maximaal is zeg maar) staat het olie peil in de auto (metertje) niet op maximaal.(wijzer staat ongeveer halverwege)
Nu wilde ik graag weten of het echt de bedoeling is zo'n zwik olie erin te kieperen of geeft dat metertje in de auto niet de juiste hoeveelheid aan?
Hoe zit dat bij jullie?
peilstok Clio 1
had het vaker gelezen ja. metertjes zijn maar een indicatie toch ?
ik ga ook uit van de peilstok , maar omdat die er anders uitziet als bij andere auto's wil ik toch zekerheid dat ik er wel genoeg olie in giet. zou het klote vinden als het blok straks naar kapot is , alleen omdat ik er te weinig olie in heb gedaan.
dus vandaar dat ik graag wilde weten of dat alleen bij de mijne is, of bij allemaal en heb het idee als ik naar de garage rij voor deze vraag, zij je toch wel afschepen met een nieuwe peilstok en ik er niet veel wijzer van word
ik ga ook uit van de peilstok , maar omdat die er anders uitziet als bij andere auto's wil ik toch zekerheid dat ik er wel genoeg olie in giet. zou het klote vinden als het blok straks naar kapot is , alleen omdat ik er te weinig olie in heb gedaan.
dus vandaar dat ik graag wilde weten of dat alleen bij de mijne is, of bij allemaal en heb het idee als ik naar de garage rij voor deze vraag, zij je toch wel afschepen met een nieuwe peilstok en ik er niet veel wijzer van word
-
Die meters zijn, wat Jasper zegt, 100% onbetrouwbaar. Ik heb een blok aan gort gereden omdat ik alleen maar op dat metertje keek.
Metertje kan nog zo snel naar boven schieten, niet naar kijken dus...
IK ben wel benieuwd naar een foto van je peilstok
Metertje kan nog zo snel naar boven schieten, niet naar kijken dus...
IK ben wel benieuwd naar een foto van je peilstok

Ik zou zaterdag eens naar zwolle komen , dan prik je er even een andere peilstok in weet je t zeker 

-
- Moderator
- Car: MB
uit ervaring weet ik inmiddels dat mijn metertje toch best nauwkeurig is. Ik check het ook nog vaak met de peilstok (anders kun je er ook niet achterkomen), maar ik vind het toch best een grappig ding
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik zou zondag komen......Riël schreef:Ik zou zaterdag eens naar zwolle komen , dan prik je er even een andere peilstok in weet je t zeker
Project: GTT Blue Sport
zondag kan ik helaas niet, maar ik kom snel een keer langs. is volgens mij wel gezellig zo'n meeting!
ik maak wel wat fotootjes en zet die hier zo snel mogelijk op. dus als jullie dan ff willen kijken zou wel fijn zijn! ben wel benieuwd hoe het nu zit met dat stokje!
alvast veel plezier op de meeting!
ik maak wel wat fotootjes en zet die hier zo snel mogelijk op. dus als jullie dan ff willen kijken zou wel fijn zijn! ben wel benieuwd hoe het nu zit met dat stokje!
alvast veel plezier op de meeting!

[img]http://i33.photobucket.com/albums/d67/c ... ilstok.jpg[/img]
eindelijk is er dan
vergat steeds een foto te maken!
dit bedoel ik dus met die 3 inkepingen!
eindelijk is er dan

vergat steeds een foto te maken!
dit bedoel ik dus met die 3 inkepingen!
thnx , ja zoiets dacht ik al
wilde toch voor de zekerheid het hier ff vragen.
er moet anders wel heeeeel veel olie als hij tot het 3de streepje gevuld moet worden.
heb zo'n idee dat als je de olie bijvult tot het 3de streepje, het metertje binnen vol aangeeft. dan heeft de vorige eigenaar die inkeping waarschijnlijk zelf gemaakt
wilde toch voor de zekerheid het hier ff vragen.
er moet anders wel heeeeel veel olie als hij tot het 3de streepje gevuld moet worden.
heb zo'n idee dat als je de olie bijvult tot het 3de streepje, het metertje binnen vol aangeeft. dan heeft de vorige eigenaar die inkeping waarschijnlijk zelf gemaakt
volgens mij is die peilstok niet origineel iig, ik hem hem niet hetzelfde in me 16v uit 95 iig. Misschien bji sloop originele pakken? als je daar tot de bovenste vult staat me meter binnen iig tot vol.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl