
Freakie's Supercampus uit '92 met turbo phase1 looks project
ik heb een koper gevonden voor de veerpoten maar nu zoek ik vervangingsveren voor mijn supercampus uit 92 maar bij platimex zeggen ze dat ze geen veren voor mij hebben 

ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

omdat dat niet in het catalogusje staat die zij hebben...
Snap je probleem niet helemaal om er geen GTT poten onder te zetten oid..
Snap je probleem niet helemaal om er geen GTT poten onder te zetten oid..
je had dan toch ook gewoon twee PH II schotels kunnen scoren..?

Sorry dat ik et nog een keer vraag maar ik snap er geen z*k van.

ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

Wat past er niet?
Komen de gaten niet uit?
Dan moet je een andere fusee.
Zet er toch gtt fusee's onder, da's evenveel werk, aandrijfasmoer, fuseekogeltje en stuurkogel los en hop
Komen de gaten niet uit?
Dan moet je een andere fusee.
Zet er toch gtt fusee's onder, da's evenveel werk, aandrijfasmoer, fuseekogeltje en stuurkogel los en hop

Het zit echt niet in de fusee! Die zijn echt hetzelfde...ik heb een en ander uit het werkplaatshandboek getrokken, kun je veel beter zien wat ik bedoel:
Phase 1:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... ot_ph1.JPG[/img]
Phase 2:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... ot_ph2.JPG[/img]
Phase 1:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... ot_ph1.JPG[/img]
Phase 2:
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... ot_ph2.JPG[/img]
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
ik word een beetje simpel van deze auto.
ik heb nu het lampje van de accu die brand dus is mijn dynamo naar de klote, want de accu is 1,5 jaar oud en ik hoor geen rare geluiden van doorslippen e.d. bij het starten.
dus morgen maar eens de dynamo eraf schroeven en laten reviseren.
of zou het misschien nog iets anders kunnen zijn?
ik heb nu het lampje van de accu die brand dus is mijn dynamo naar de klote, want de accu is 1,5 jaar oud en ik hoor geen rare geluiden van doorslippen e.d. bij het starten.
dus morgen maar eens de dynamo eraf schroeven en laten reviseren.
of zou het misschien nog iets anders kunnen zijn?
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

Check even plusdraad of massadraad van de dynamo. Die gaan nog wel eens verrot bij de aansluiting en dan is er niks aan het handjeFreakie schreef:ik word een beetje simpel van deze auto.
ik heb nu het lampje van de accu die brand dus is mijn dynamo naar de klote, want de accu is 1,5 jaar oud en ik hoor geen rare geluiden van doorslippen e.d. bij het starten.
dus morgen maar eens de dynamo eraf schroeven en laten reviseren.
of zou het misschien nog iets anders kunnen zijn?
Gewoon mooi nieuw connectortje op zetten met zo'n ringetje en weerkeurig erop schroeven.
Wel de accu even af koppelen
2ehandsje scoren voor 15 euroFreakie schreef:ik word een beetje simpel van deze auto.
ik heb nu het lampje van de accu die brand dus is mijn dynamo naar de klote, want de accu is 1,5 jaar oud en ik hoor geen rare geluiden van doorslippen e.d. bij het starten.
dus morgen maar eens de dynamo eraf schroeven en laten reviseren.
of zou het misschien nog iets anders kunnen zijn?
gister brandde het lampje niet meer toen ik hem weer startte en dus dacht ik dan zal mijn geluidsinstallatie wel de accu leeggetrokken hebben, maar een paar uur later probeerde ik hem weer te startenen toen brandde het lampje weer tis om simpel van te worden
en ik heb de plus en min aansluiting gecontroleerd en daar is niks mis mee, dus ga ik dalijk de dynamo naar wolfs elektromotoren brengen kijken of hun de dynamo door kunnen meten en dan repareren.
en ik heb de plus en min aansluiting gecontroleerd en daar is niks mis mee, dus ga ik dalijk de dynamo naar wolfs elektromotoren brengen kijken of hun de dynamo door kunnen meten en dan repareren.
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

brand die ook als je je lichten aan heb?
Heerlijk weer een franse auto
tip: ga naar wolf autoelektro (ambachtsweg) in nijmegen. Ben ik ok geweest met de mijne...prima kerel, erg vriendelijk! heeft m helemaal nagekeken voor me, opgehad, enz en was 7 eu kwijt 
weet wel datie helemala goed is. Check dat eerst ff
en natuurlijk ff de kabeltjes controleren...

weet wel datie helemala goed is. Check dat eerst ff

nou dat heb ik ook gedaan haas
en tis idd een vriendelijke kerel maar ik was wel iets meer kwijt...
45 euro das dan voor nieuwe koolborstels en koperen ringen waar die koolborstels opzaten
hij zei ik kan ook de lagers vervangen als je dat wilt dan kost het 75 euro maar dat heb ik maar niet gedaan ik kan hem maandag ophalen.
dus maandagavond weer rondrijden
en tis idd een vriendelijke kerel maar ik was wel iets meer kwijt...
45 euro das dan voor nieuwe koolborstels en koperen ringen waar die koolborstels opzaten
hij zei ik kan ook de lagers vervangen als je dat wilt dan kost het 75 euro maar dat heb ik maar niet gedaan ik kan hem maandag ophalen.
dus maandagavond weer rondrijden

ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

mooi 
ach, als je geen speling heb op je lagers of geen andere duidelijke slijtage, lekker laten zitten

ach, als je geen speling heb op je lagers of geen andere duidelijke slijtage, lekker laten zitten

zo we gaan dit topic maar eens afstoffen ik heb alles aan stereo erin gebouwd
en ik ga mijn velgen verkopen (ben ook op zoek naar nieuwe) En ga hem binnenkort nog verlagen
en ik ga mijn velgen verkopen (ben ook op zoek naar nieuwe) En ga hem binnenkort nog verlagen
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

het blijven ubervette velgen! Zou ze zo van je overnemen, maar ja, ze staan niet onder een zilvergrijze auto 

precies..en zonde van t geld, want meer dan dat ik voor de mijne destijds heb betaald, ga ik er niet voor neerleggen 

wat kost het om mijn motor te vervangen (ruim genomen) zonder montage-kosten want dat doe ik samen met een vriend van mij
en hoe zit het met de rdw? het verschil tussen chassis nr en motor nr
en hoe zit het met de rdw? het verschil tussen chassis nr en motor nr
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

Ligt eraan wat je voro een blokje betaald.
Maar reken op 750 euro (ik ga uit van een gebruikte gtturbomotor met de nodige voorzorgsmaatregelen, zoals koppeling etc en aanpassing benzinesysteem en kleine dingetjes).
over die motornummers moet je je niet druk makne, apk ook niet, maar legaal is het ook niet helemaal. Bij 40% vermogenstoename moet je eigenlijk naar de testbaan bij de RDW om de boel te keuren. Dat is niet goedkoop, dus de meesten zeggen er niets van
Maar reken op 750 euro (ik ga uit van een gebruikte gtturbomotor met de nodige voorzorgsmaatregelen, zoals koppeling etc en aanpassing benzinesysteem en kleine dingetjes).
over die motornummers moet je je niet druk makne, apk ook niet, maar legaal is het ook niet helemaal. Bij 40% vermogenstoename moet je eigenlijk naar de testbaan bij de RDW om de boel te keuren. Dat is niet goedkoop, dus de meesten zeggen er niets van

Kun je beter in éé'n keer een gt kopen en die opknappen, dat meen ik serieus.
Kentekens omzetten ben je ook lekker legaal bezig
Bovendien is het best kut om dat nummer eruit te halen aan die veerpoot 
Kentekens omzetten ben je ook lekker legaal bezig


Ben het eens met Riel, je kan beter een GTT opknapper kopen en die helemaal opbouwen, en hou je je huidige auto voor in de tussentijd...en dat van die verzekering, sja, daar zijn de meningen nogal over verdeeld...ik heb nog steeds nooit van iemand 'in the business' gehoord over de hoe en wat van een dergelijk motorwissel...het houdt mij iig ook lekker bezig 
Maaaaar als je een swap wilt doen, pak dan asjeblieft een donor auto, en een bult geld...gelijk dat blokkie reviseren, en zoveel mogelijk nieuw, om maar mijn visie te geven

Maaaaar als je een swap wilt doen, pak dan asjeblieft een donor auto, en een bult geld...gelijk dat blokkie reviseren, en zoveel mogelijk nieuw, om maar mijn visie te geven

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Ik wel, zie hierbovenAREXSTYLE schreef:.ik heb nog steeds nooit van iemand 'in the business' gehoord over de hoe en wat van een dergelijk motorwissel...het houdt mij iig ook lekker bezig![]()

Zal ik iig ff zeggen wat ik wél weet
wel zo handig
-Bij een vermogenstoename van meer dan 40% is een RDW herkeuring noodzakelijk. Laten we dan zeggen dat we dat niet gaan doen, gezien hoe duur en omslachtig zo'n keuring is...
-In dit geval voldoet een typekeuring, omdat je de auto ombouwt naar een bestaand model. Heb ik verscheidene keren met de RDW en Renault NL over gebeld, al weten zij er ook niet veel vanaf (blijkt niet zo vaak te gebeuren).
Probleem hierbij is wel, als er ook maar iets op de auto zit wat fabrieksaf niet op hoorde (modificaties/verbeteringen incluis) kan ie zomaar afgekeurd worden. Dus moet je een ph1 of ph2 GTT tot in de puntjes nabouwen, en alles moet werken zoals het hoort. Ik heb zelf bijv. geen reservetank, Willy voorremmen etc. Daar kan ie gewoon op afgekeurd worden, en kan je auto de weg niet meer op. Het gaat erom, dat je al dat werk voor niks hebt gedaan.
Hoe het verzekeringstechnisch in elkaar zit, sja de auto wordt als TL of TR of wat ook verzekerd maar is eigenlijk een GTT. Voor zover mij is verteld, krijg je daar geen problemen mee als je ooit betrokken raakt bij een ongeluk, tenzij de auto technisch niet ok was, maargoed APK gekeurd is ook weer een technische goedkeuring...je ziet door de bomen het bos niet meer
Ik heb nog niet geprobeerd bij een verzekeraar aan te kloppen en mijn situatie uit te leggen, het kan best zijn dat je je TL kan verzekeren als zijnde auto met 120pk, maar dat moet ik nog uitzoeken.
Al met al, ik ben er wel mee bezig, want ik wil natuurlijk zelf ook wat zekerheid.
Omkatten is dan misschien het makkelijst, al zij het geen legale oplossing, krijg je ook geen gesodemieter met de cops


-Bij een vermogenstoename van meer dan 40% is een RDW herkeuring noodzakelijk. Laten we dan zeggen dat we dat niet gaan doen, gezien hoe duur en omslachtig zo'n keuring is...
-In dit geval voldoet een typekeuring, omdat je de auto ombouwt naar een bestaand model. Heb ik verscheidene keren met de RDW en Renault NL over gebeld, al weten zij er ook niet veel vanaf (blijkt niet zo vaak te gebeuren).
Probleem hierbij is wel, als er ook maar iets op de auto zit wat fabrieksaf niet op hoorde (modificaties/verbeteringen incluis) kan ie zomaar afgekeurd worden. Dus moet je een ph1 of ph2 GTT tot in de puntjes nabouwen, en alles moet werken zoals het hoort. Ik heb zelf bijv. geen reservetank, Willy voorremmen etc. Daar kan ie gewoon op afgekeurd worden, en kan je auto de weg niet meer op. Het gaat erom, dat je al dat werk voor niks hebt gedaan.
Hoe het verzekeringstechnisch in elkaar zit, sja de auto wordt als TL of TR of wat ook verzekerd maar is eigenlijk een GTT. Voor zover mij is verteld, krijg je daar geen problemen mee als je ooit betrokken raakt bij een ongeluk, tenzij de auto technisch niet ok was, maargoed APK gekeurd is ook weer een technische goedkeuring...je ziet door de bomen het bos niet meer

Ik heb nog niet geprobeerd bij een verzekeraar aan te kloppen en mijn situatie uit te leggen, het kan best zijn dat je je TL kan verzekeren als zijnde auto met 120pk, maar dat moet ik nog uitzoeken.
Al met al, ik ben er wel mee bezig, want ik wil natuurlijk zelf ook wat zekerheid.
Omkatten is dan misschien het makkelijst, al zij het geen legale oplossing, krijg je ook geen gesodemieter met de cops


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Ik heb ook een SuperCampus uit 1992 en de gele Koni's passen echt niet!Daniël W. schreef:Heb je je oude veerpoten eronderuit gehad? Je hebt nu ph2 poten, maar daar kan ook gewoon ph1 onder, als de veerpoot en topschotel maar overeenkomen...Freakie schreef:nee de fusee's van mijn auto zijn anders anders hadden die gele koni's ook wel gepast maar daarbij zitten de gaten recht onder elkaar en bij die van mij zitten de gaten niet recht onder elkaar op de schokdempers
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401742.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401743.JPG[/img]
Links de phase2, rechts de phase1. Ik heb zelf ph2 veerpoten van een GTT (ik had eerst ph1) en gebruik dezelfde fusees. Daar zit verder vrijwel geen verschil in. Moet volgens mij geen probleem zijn![]()
Hoe staat het nou met je koppakking trouwens?
Ik heb een complete fase2 veerpoot en schotel. De afstand tussen de 2 gaten in de fusee is net iets groter dan die in de schokbreker, ongeacht fase1 of 2. Staat zelfs los van de schotels die je gebruikt. Afstand van de gaten komt gewoon niet overeen.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
een supercampus heeft compleet andere veerpoten dan als van een gte/gtt dat gaat niet passen iig de 2 campussen die ik heb/gehad was dat anders en paste niet.
en inderdaad wat edwin16v zegt de afstan van de gate is anders
en inderdaad wat edwin16v zegt de afstan van de gate is anders
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Oud topic
Ik heb intussen deze gele Koni's thuis liggen en heb ook dat probleem dat ze niet passen...enige manier is om een gaatje erbij te boren...

Ik heb intussen deze gele Koni's thuis liggen en heb ook dat probleem dat ze niet passen...enige manier is om een gaatje erbij te boren...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi