ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Erik Olijnsma schreef:
je zet de sleutel op contact, dus stand 2, en je draait hem niet meer door.

ipv daarvan druk je op de knop, en die neemt de functie over van stand 3 van jouw contactslot

motor uit doe je gewoon de sleutel weer omdraaien
thanx Erik (Y)

thanx gabri :P

@Jeroen
heb jij ook zoiets dan ?
oh, je hebt een nieuwe megane toch ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kortom een auto starten met een schakelaar is echt een makkie
gewoon eentje voor contact maken en een drukknop voor de startmotor
easy as it is
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Yep..
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

2 drukknoppen hoeft niet, je kan de startknop activeren met de sleutel

anders is het iets te makkelijk om m te stelen :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

maar als ik die foto zo zie, dan denk ik dat ie op de plek van de aansteker gekomen is,
naast de asbak
waar zit ie dan op aangesloten ?

of kijk ik verkeerd ?
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

denk dat ie aangesloten zit op de plus naar je startrelais :D.
VLK Groep
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Robert-Jan schreef:denk dat ie aangesloten zit op de plus naar je startrelais :D.
ik begin het bijna te snappen ;)
Nadeem
Berichten: 297
Lid geworden op: za 6 mar 2004 15:48
Locatie: Ede

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij mijn hotmail de tijd in kan stellen? de klok staat daar nml 8 uur achter, kheb ff gekeken maar ikke niet snappe
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

rechts bovenin staat Instellingen (tekst, geen plaatje ofzo)

en dan in Mijn Profiel de Tijdzone zetten op Amsterdam, Nederland - CET (Central European Time)

(Ge-edit omdat er foute informatie stond)
Laatst gewijzigd door Edward op do 18 aug 2005 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ferdy schreef:
Robert-Jan schreef:denk dat ie aangesloten zit op de plus naar je startrelais :D.
ik begin het bijna te snappen ;)
zet me maar op MSN, dan leg ik je het via msn wel even uit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nadeem
Berichten: 297
Lid geworden op: za 6 mar 2004 15:48
Locatie: Ede

ForeverYoung schreef:rechts bovenin staat Instellingen (tekst, geen plaatje ofzo)

en dan in Mijn Profiel de Tijdzone zetten op Amsterdam, Nederland - CET (Central European Time)

(Ge-edit omdat er foute informatie stond)

Thanks (Y)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Erik Olijnsma schreef:
Ferdy schreef:
Robert-Jan schreef:denk dat ie aangesloten zit op de plus naar je startrelais :D.
ik begin het bijna te snappen ;)
zet me maar op MSN, dan leg ik je het via msn wel even uit
gedaan
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ok, ik ben vanavond pas na 6 uur op msn, dus je zult even geduld moeten hebben :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

leuke ad, vooral het stukje tekst
:p 8)
[img]http://www.regionofdoomforum.com/Images ... orsale.jpg[/img]
R5GTT. Drive it like you stole it
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:lol: Ja is een goeie!
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

:lol: :lol:
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik weet niet of deze al eens gepost is, maar fijn om te zien is het in ieder geval niet :X

[img]http://users.telenet.be/pkl/Autoscoops/clio.jpg[/img]
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

die is al uitvoerig besproken en een vertaling van bijschrift is ook gegeven (F)
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

SasjeSuper5 schreef:die is al uitvoerig besproken en een vertaling van bijschrift is ook gegeven (F)
Wat is ermee gebeurt dan???
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

ehh verbrand ;)
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

overigens niet voor het eerst dat ik een uitgebrande v6 zie... zal het ermee te maken hebben hoe die gemaakt is???
SasjeSuper5
Berichten: 608
Lid geworden op: wo 18 mei 2005 14:20
Locatie: Arnhem
Contacteer:

RMH-design schreef:
SasjeSuper5 schreef:die is al uitvoerig besproken en een vertaling van bijschrift is ook gegeven (F)
Wat is ermee gebeurt dan???
er stond een franse woordspeling bij, die ik vrij vertaald heb naar het nederlands... moet je even een aantal (best veel :lol: ) pagina terug kijken wat het precies was...
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Robert-Jan schreef:Er schijnt iets fout gegaan te zijn met de NOS injectie.
Komt van eerder geposte link: http://www.genmay.net/showthread.php?t= ... ge=1&pp=15
From what ive heard he was running NOS or something like that, It was something along the lines of something underneath the car turning white hot. When they sprayed the fire hose on it it erupted and started burning. The fuel then caught fire along with alot of other shit and it melted away.
RENAULT CLIO V-6 SPECIFICATIONS

ENGINE
Displacement: 2946 cc
Bore x Stroke: 87.0 x 82.6 mm
Cylinders: 6
Valves: 24
Injection:Bosch ME 7.4 sequential injection
Compression Ratio:11.4:1
Maximum power (Stock): 250 bhp (230 DIN) at 6000 rpm
Maximum torque (Stock): 221 lbs/ft (30.6 mkg DIN) at 3750 rpm
Maximum power (Modified)
Nitrous Oxide – Stage 1: 300 bhp
Nitrous Oxide – Stage 2: 350 bhp

VEHICLE WEIGHT:1335 kgs

NUMBER OF FORWARD GEARS:6

BRAKING SYSTEM
Servo-assisted, diagonally split double circuit system
ABS with EBD (electronic brake distribution)
Ventilated disks
Front: 330mm with 4-piston calipers
Rear: 300mm with 2-piston calipers

STEERING
Power assisted rack and pinion.
2.75 turns lock to lock

PERFORMANCE (Stock)
0-62 mph: 6.4 seconds
Top Speed: 147 mph

PERFORMANCE (Modified)
0-62: 4.9 seconds
1/4 mile: 11.4 sec. at 122 mph
Top speed: 160 mph (Estimated)
Skid pad: 1.1 g’s

MODIFICATIONS

ENGINE UPGRADES
Ignition Upgrade – NOLOGY
SX2 Dual Stage Nitrous Oxide Kit– NITROUS EXPRESS

B&M - Billet Short Shifter

SUSPENSION
EIBACH - Pro-Kit Lowering Springs

WHEELS
O.Z. WHEELS -SUPERTURISMO
FRONT 17x7 / REAR 17x8.5

TIRES
YOKOHAMA - AVS ES100
FRONT 215/45ZR17 / REAR 245/40ZR17

EXTERIOR UPGRADES
MOMO - Carbon-fiber Exhaust Tips

INTERIOR UPGRADES
MOMO - STREET RACER GT Adjustable Racing Seats, Street-legal Harnesses, TREK Steering Wheel, SUPERTURISMO Racing Pedals, PIT STOP E-brake Handle, Anti-skid Racing Plates

AUDIO UPGRADES
3T MOTORSPORTS - Audio System Builder / Installer
POLK AUDIO - 3 pairs of MOMO MM6 6.5” Components and MOMO MM10 10” Subwoofer
ALPINE - CVA-1003 In-dash 6.5” Motorized Monitor,DVA-5205 In-dash DVD Player
MASSIVE AUDIO - RS 650 6-Channel Amplifier, EQ-2X Equalizer
SCOSCHE - Audio Wiring Products
VLK Groep
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

kan een katvervanger van een clio 1.8 rsi ook als katvervanger voor een clio 1.8 16v gebruikt worden???

vr gr.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Misschien met een aanpassing, maar de standaard katalisatoren zijn niet het zelfde.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

hm ok, want op marktplaats staat er 1, bij onderdelen renault, maar ziet er naar uit dat de flensen hetzelfde zijn als van me katalysator
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

willow schreef:kan een katvervanger van een clio 1.8 rsi ook als katvervanger voor een clio 1.8 16v gebruikt worden???

vr gr.
ik heb een aantal katvervangers gemaakt en die waren voor de 16 en de rsi dus dat moet passen :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Christian schreef:
willow schreef:kan een katvervanger van een clio 1.8 rsi ook als katvervanger voor een clio 1.8 16v gebruikt worden???

vr gr.
ik heb een aantal katvervangers gemaakt en die waren voor de 16 en de rsi dus dat moet passen :)
ja daar vond ik het ook al op lijken, zelfde flensen, 1 horizontaal 1 verticaal, thnx
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ForeverYoung schreef:http://www.kiddofspeed.com

indrukwekkend!
vind je???

waar moet je op drukken dan?
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Tja dan weet ik het ook nie, dan moet je het misschien maar gewoon proberen, maar in H-base (auto onderdelenprogramma) staat een aparte kat beschreven voor de 16v als de RSI.
Remi 16V
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Ferdy schreef:
Erik Olijnsma schreef:
je zet de sleutel op contact, dus stand 2, en je draait hem niet meer door.

ipv daarvan druk je op de knop, en die neemt de functie over van stand 3 van jouw contactslot

motor uit doe je gewoon de sleutel weer omdraaien
thanx Erik (Y)

thanx gabri :P

@Jeroen
heb jij ook zoiets dan ?
oh, je hebt een nieuwe megane toch ?
Mijn ex-vriendin had hem 5 jaar geleden al in haar renault 11 zitten.... Die had ik er ingebouwd omdat ze de sleutel in haar contact had afgebroken....... :lol:

Die had twee trekknoppen. 1 was contact. 2. was starten die je vervolgens weer terug moest duwen.....
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Zohee zit ffe een beste bui aantekomen hiero
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

ARNO16V schreef:Zohee zit ffe een beste bui aantekomen hiero
Mooi grijs daar in de verte idd.

Vanavond bloemencorso in Sint Jansklooster (F) :s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

man, het regent hier al vanaf het moment dat ik wakker werd (10:30u) en tis misschien ff een half uurtje drooggeweest
Gesloten