ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Gast

welke buurt zit je ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

fijne vakantie
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:welke buurt zit je ?
pm gelezen jo? :D (Y)
Gast

ja hoor, net. Niet twijfelen :wink:
mark 5t
Contacteer:

jo alweer pm
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

gaan kijken dus volgende week?
Xabre
Car: 19 16V

niks mis mee toch dat programma undercover in nederland, lekker sbs6 nivo, ik kwam net doodmoe uit me werk en plof de tv even aan en kan gelijk kijken naar een lekkere simpele baggerreportage waarbij je niet hoeft na te denken (Y) er is niks mis met plat vermaak :worship:
mikko
Contacteer:

Die van afgelopen week was wel interessant :wink:
Haas
Car: Megane RS

sbs is gewoon een reet zender. Vroeger was de F1 nog enigszins leuk om te kijken, maar tegenwoordig..een voorbeschouwing kun je t niet noemen. Waar is de al oude pittalk, nieuwtjes, enz.. (N)
MarcoG
Contacteer:

Ik heb dat programma nog nooit gezien...

Maar wat achtervolgingen betreft kunnen "Ollanders" nog wat leren van Belgen en Britten. Die weten pas hoe je echt wegrijdt. (Y) (Y) (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

~Haas~ schreef: Waar is de al oude pittalk, nieuwtjes, enz.. (N)
daarvoor moet je iets vroeger de tv aanzetten :wink: , half 10 om precies te zijn
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Haas

ja, das waar gabri, maar dan nog. T niveau van daar...hmz, daar kom ik mijn bed niet voor uit.
Ben

Hoi mannen,

Eerdaags krijg in een nieuwe baan en raak dan de lease auto van mijn huidige job kwijt. Mijn clio 16v zuipt te veel als je 17000 km in 3,5 maand verrijd. Daarom zal ik helaas de clio moeten verkopen.
Nu mijn vraag. Welke TDItjes zijn voor € 4000 a €5000 euries het snelst en redelijk betrouwbaar? Het kan me niet schelen welk merk het is of het een lelijk model is. Als hij maar redelijk pit heeft.

Zat net even snel te kijken maar vond ze nogal duur! :(

Groeten,

Ben
Gast

Ben schreef:Hoi mannen,

Eerdaags krijg in een nieuwe baan en raak dan de lease auto van mijn huidige job kwijt. Mijn clio 16v zuipt te veel als je 17000 km in 3,5 maand verrijd. Daarom zal ik helaas de clio moeten verkopen.
Nu mijn vraag. Welke TDItjes zijn voor € 4000 a €5000 euries het snelst en redelijk betrouwbaar? Het kan me niet schelen welk merk het is of het een lelijk model is. Als hij maar redelijk pit heeft.

Zat net even snel te kijken maar vond ze nogal duur! :(

Groeten,

Ben
seat ibiza gt tdi of evo
MarcoG
Contacteer:

TDci van Ford vond ik super rijden...zoŽn nieuw model Fiesta...maar weet niet wat die dingetjes kosten.
Ben

Zo'n nieuwe ford TDci heb ik ook nog gehad als lease hok. Ik vond de audio er goed van beter als in de clio's. Ik rij nu in een nieuwe clio lease bak 1.2 16v en is ietsie sneller als de ford. Ik had een 1.4 TDci en vond hem echt super langzaam. Maar het rij comfort is wel toppie. Alleen geen asbak!
Die clio's rijden wel super zuinig! Altijd planken tot de toeren begrenser 1 op 14 a 15 krijg hem er niet onder. :D

Wat is een willi blauwe clio 1.8 16v waard op dit moment? Altijd netjes onderhouden. Motorisch 100%. 1 maand geleden nieuwe aandrijfassen, fusee's, distributieriem + multisnaar + alle rollers vernieuwd, nieuwe wiellagers, remschijven en blokken nog 100%, nieuwe voorbanden (toyo's), uitlaat is nog perfect. Achterschermen zijn roest vrij. Het gehele chassis en onderkant zit goed in de tectyl. Interieur in orde. 165000km als ik het goed onthouden heb. Een auto die 100% is dus. Alleen de verf is beschadigd op de achterbumper. Inschattings foutje.
Haas

hij zal wel veel meer waard zijn, maar ik denk dat als je er 3200 voor krijgt, je in je handjes mag knijpen. Aan auto's wordt nou eenmaal weinig meer besteed...
SasjeSuper5
Contacteer:

ForeverYoung schreef:
SasjeSuper5 schreef: maarrem, ben uiteindelijk naar sloterdijk geweest (Y)
was echt lache >-)
Was het nog droog?

Ik reed toen van Elburg naar Emmen en heb onderweg flink wat water naar benee zien komen.

Heb van maandagavond tot woensdagmiddag bij m'n ouders op de camping gezeten, en toen had ik wel zin om weer naar huis te gaan.

En toen las ik woensdagmiddag dat jij een buiten kartbaan zocht, dacht wel ff 'met dit weer heb je wel dikke pech'....

Dan karten ze toch ook niet, als het regent?
neeej, was juist vet koel! eerst dikke regen inderdaad. maar toen we daar aankwamen scheen de zon al even. baan was net droog genoeg, of glad genoeg :D 8)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ben schreef:Die clio's rijden wel super zuinig! Altijd planken tot de toeren begrenser 1 op 14 a 15 krijg hem er niet onder. :D
8) doe ik tog iets niet goed denk :lol:
5gt8vturbo

Mike (spitsoor) schreef:
Ben schreef:Die clio's rijden wel super zuinig! Altijd planken tot de toeren begrenser 1 op 14 a 15 krijg hem er niet onder. :D
he dat heb ik ook als ik de golf tdi van ee nvriend rijdt rij ik 1 op 11 en hij altijd een op 15 echt vreemd :s
Haas

Mike (spitsoor) schreef:
zal komen omdat de jouwe met gemak 190 loopt :P
Mike (spitsoor)
Contacteer:

't zou kunnen idd :D (Y)
Ben

Wanneer moet een gloed nieuwe clio voor het eerst naar de garage voor een beurdje eigenlijk?

Ik ben alle boekjes van de auto kwijt namelijk. Verkeerde vuilniszak bij het vuil gezet, :lol:

Mijn halve boekhouding weg (N)
~thijs~
Contacteer:

muts :p
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ben schreef:Wanneer moet een gloed nieuwe clio voor het eerst naar de garage voor een beurdje eigenlijk?

Ik ben alle boekjes van de auto kwijt namelijk. Verkeerde vuilniszak bij het vuil gezet, :lol:

Mijn halve boekhouding weg (N)
na de 2 jaar of bij 30000 km
MarcoG
Contacteer:

Ben schreef:Zo'n nieuwe ford TDci heb ik ook nog gehad als lease hok. Ik vond de audio er goed van beter als in de clio's. Ik rij nu in een nieuwe clio lease bak 1.2 16v en is ietsie sneller als de ford. Ik had een 1.4 TDci en vond hem echt super langzaam. Maar het rij comfort is wel toppie. Alleen geen asbak!
Ik was dik tevreden over die 1.4 TDci. Heb heel Italie ermee doorgecruised. Stationair wat dieselgeluid, maar zodra je rijdt liep dat blokje retesoepel. En aan trekkracht had die ook geen gebrek. Vind de diesels van renault gewoon afval (en dat is maar zacht uitgedrukt). Wat die als diesel proberen te verkopen, had mercedes in 1960 als diesel. :lol:

Welke renault vond jij dan zo lekker rijden? Diesel hadden we het toch over he? Ik zou zo een Ford diesel kopen ipv Renault diesel.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef:Vind de diesels van renault gewoon afval (en dat is maar zacht uitgedrukt). Wat die als diesel proberen te verkopen, had mercedes in 1960 als diesel. :lol:

Welke renault vond jij dan zo lekker rijden? Diesel hadden we het toch over he? Ik zou zo een Ford diesel kopen ipv Renault diesel.
Al eens een 1.5 dCi-80 pk gereden? In een Clio is dat een prima motortje hoor. Stiller dan de 1.6.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gast

non turbo dumpvalve: ze proberen het allemaal :~

http://www.potn.com/movies/saber.wmv
MarcoG
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:
MarcoG schreef:Vind de diesels van renault gewoon afval (en dat is maar zacht uitgedrukt). Wat die als diesel proberen te verkopen, had mercedes in 1960 als diesel. :lol:

Al eens een 1.5 dCi-80 pk gereden? In een Clio is dat een prima motortje hoor. Stiller dan de 1.6.
We rijden een nieuwe laguna...weet ik het, 100pk ofzo, niet vooruit te branden, echt een aanfluiting. Ook het kabaal wat dat prul maakt. Ik had maar wat graag onze oude 406 hdi terug. :(
Ben

MarcoG schreef:
Ben schreef:Zo'n nieuwe ford TDci heb ik ook nog gehad als lease hok. Ik vond de audio er goed van beter als in de clio's. Ik rij nu in een nieuwe clio lease bak 1.2 16v en is ietsie sneller als de ford. Ik had een 1.4 TDci en vond hem echt super langzaam. Maar het rij comfort is wel toppie. Alleen geen asbak!
Ik was dik tevreden over die 1.4 TDci. Heb heel Italie ermee doorgecruised. Stationair wat dieselgeluid, maar zodra je rijdt liep dat blokje retesoepel. En aan trekkracht had die ook geen gebrek. Vind de diesels van renault gewoon afval (en dat is maar zacht uitgedrukt). Wat die als diesel proberen te verkopen, had mercedes in 1960 als diesel. :lol:

Thanx voor de info dan hoef ik hem in mijn leven niet meer naar de garage te brengen. Tegen die tijd heb ik mijn andere baan.

haha ik vind geen 1 renault diesel lekker inderdaad troep.
Ik denk dat het eerst even een golf tdi 110 pk met schade op kopen wordt. Effe opknappen. Verpatsen en zelf een schade vrije kopen :P
Heb er al 1 op het oog.
Ford wordt niets 8 a 9000 euries op marktplaats.

Ik moet zeggen dat 1.2 16v benzine motortje is niet stuk te krijgen in die clio van mij. Vanaf 0 km op de teller gelijk doorjagen in de toeren begrenser en dan schakelen. Starten plankgas koud weg. Gister ben ik offroad gegaan met die clio door flinke kuilen gerost bodem plaat smakte steeds op de grond. hele auto onder de bagger. Bijna me voorbumper er af gereden, maar hoor geen rammeltje niks. Toppie! :D
Vanavond maar even wassen want me maten hebben in de bagger "Woman on Board" geschreven. Zo staat hij nu bij me werk voor de deur :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ben schreef:Ik moet zeggen dat 1.2 16v benzine motortje is niet stuk te krijgen in die clio van mij. Vanaf 0 km op de teller gelijk doorjagen in de toeren begrenser en dan schakelen. Starten plankgas koud weg.
En dat durf je te roepen tussen allemaal Renault-gekken....... :evil: :wink:

BMW's zijn voor dat soort werk beter geschikt. :p :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Voor een vriend van me: iemand bekend met dit bedrijf?
http://www.vsautomobielen.nl/

Die hebben deze Golf te koop staan, maar ergens vertrouw ik het niet helemaal. Ding is gechipt naar 150 pk. En hij geeft 8000 inruil voor een 306 HDi uit '99. :s
-Ray-
Contacteer:

aardig gek :)

daar ga ik me wagen ook inruilen :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:non turbo dumpvalve: ze proberen het allemaal :~

http://www.potn.com/movies/saber.wmv
Die crx heeft gewoon een turboblok in zijn wagen.

als je goed genoeg luistert kun je de turbo horen opspinnen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
haan

Gesloten