ACT: Clio III

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Erik (Schepjes) schreef:50 duizend euro?
een gt turbotje helemaal op fokken :lol:
voor 50.000 euro zou ik twee alpines A610 kopen :D
kan je de ene pakken als de andere het weer eens niet doet :D :D

3.0 liter V6 met turbo mmmmmmmmmmmm en achterwielaandrijving (Y)
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Renault verhulst in Belgie heeft er 1 (van vele) staan met 600pktjesss

blijft leuk speelgoed :p
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

chris-mc schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Erik (Schepjes) schreef:50 duizend euro?
een gt turbotje helemaal op fokken :lol:
voor 50.000 euro zou ik twee alpines A610 kopen :D
kan je de ene pakken als de andere het weer eens niet doet :D :D

3.0 liter V6 met turbo mmmmmmmmmmmm en achterwielaandrijving (Y)
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Renault verhulst in Belgie heeft er 1 (van vele) staan met 600pktjesss

blijft leuk speelgoed :p
je bedoelt die race-uitvoering zonder kenteken
die haalt de 600 pk niet hoor :D
ben er wezen kijken voor die, maar lag boven mijn race budget en er moet veel aan gebeuren en geen kenteken
als ik me goed herriner rond de 470 pk, is nog zat.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

de A610 die daar stond was ook nog gekieteld.

die le mans zijn ook heel mooi (uitgebouwt)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Toine

Maus schreef:Geef mij dan maar eens wat adressen waar je bijvoorbeeld een goeie EVO 7 kan halen voor minder dan 30k. :)
Particulier in Nederland door goed te zoeken en te onderhandelen.
Makkelijker is US import.
Reisje VS of via VS sites.....zoeken naar EVO 7 en EVO 8 voor minder dan 18,000 dollar......na invoerrechten/douane/BPM en verschepen kom je ruim onder de 30,000 uit. (kun je zelfs nog voor heen en weer om e.e.a. te checken......vooral in container laden van je wagentje is verstandig. :D
Als ik zelf voor EVO kies laat ik het je wel weten hoe/wat/waar. :wink:
Maus

Misschien kunnen we 't wel op een akkoordje gooien; 2 voor de prijs van 1 ofzo. :)
speedline

Ik wil even melden dat de Amerikaanse EVO aanzienlijk minder standaard uitrusting heeft als de compleet uitgeruste versie die hier wordt verkocht... De US versie mist in de basis bijvoorbeeld het (Super-) Active Yaw Control en nog wat goodies... Dus geen appels met peren vergelijken...

Nog even een opmerking over Clio en met name de nieuwe RS die voor 2006 in de planning staat...

De nieuwe 2.0-liter motor van circa 100kW die wordt toegepast in de nieuwe Clio wordt waarschijnlijk een Nissan motor. In de PR-marketing blah blah heet dat een gezamenlijke ontwikkeling maar het zal wel plain Nissan zijn... Op zich niet verkeerd... Japanse betrouwbaarheid in een Frans jasje... En dan te bedenken wat er allemaal qua tuning mogelijk wordt... >-)

Wat de RS betreft, iedereen heeft de mond vol van atmosferische 200pk... Maar dan te bedenken dat een 1.6 al bijna 1200kg weegt !!! (N) Dan rest maar 1 conclusie; de RS wordt alleen maar langzamer. Ze hadden beter de turbomotor van de Megane kunnen toepassen. Want die 300Nm zou de nieuwe Clio RS best eens hard nodig kunnen hebben om betere prestaties neer te zetten...

Leuk zo'n nieuw model maar zo rooskleurig is het allemaal niet...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

chris-mc schreef:de A610 die daar stond was ook nog gekieteld.

die le mans zijn ook heel mooi (uitgebouwt)
een lemans is mooi maar te traag :D :D minder pks dan een standaard alpinegtturbo
Maus

speedline schreef:Leuk zo'n nieuw model maar zo rooskleurig is het allemaal niet...
Vandaar dat ik al een beetje aan't rondkijken ben. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

speedline schreef:Ik wil even melden dat de Amerikaanse EVO aanzienlijk minder standaard uitrusting heeft als de compleet uitgeruste versie die hier wordt verkocht... De US versie mist in de basis bijvoorbeeld het (Super-) Active Yaw Control en nog wat goodies... Dus geen appels met peren vergelijken...

Nog even een opmerking over Clio en met name de nieuwe RS die voor 2006 in de planning staat...

De nieuwe 2.0-liter motor van circa 100kW die wordt toegepast in de nieuwe Clio wordt waarschijnlijk een Nissan motor. In de PR-marketing blah blah heet dat een gezamenlijke ontwikkeling maar het zal wel plain Nissan zijn... Op zich niet verkeerd... Japanse betrouwbaarheid in een Frans jasje... En dan te bedenken wat er allemaal qua tuning mogelijk wordt... >-)

Wat de RS betreft, iedereen heeft de mond vol van atmosferische 200pk... Maar dan te bedenken dat een 1.6 al bijna 1200kg weegt !!! (N) Dan rest maar 1 conclusie; de RS wordt alleen maar langzamer. Ze hadden beter de turbomotor van de Megane kunnen toepassen. Want die 300Nm zou de nieuwe Clio RS best eens hard nodig kunnen hebben om betere prestaties neer te zetten...

100kw is niet bijster veel zeg (N)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

die 100 kw zal voor de 'gewone' 2.0 16v zijn denk net zoals bij de laguna's, dus rond de 135 pk
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

das toch niet veel :D
snap inderdaad ook niet waarom ze de megane rs motor er niet in hangen die gebruiken ze toch al bij vier verschillende auto's dus kan die vijfde er ook wel bij (Y)
wordt die alleen maar goedkoper van
Maus

Alleen is 't potentieel van de huidige Megane RS motor niet bijster veel....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Maus schreef:Alleen is 't potentieel van de huidige Megane RS motor niet bijster veel....
zonder problemen op te schroeven tot 265 pk (Y)
Maus

Misschien dat Speedline hier een reactie op kan geven, van hem begreep ik toch wat anders. :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

speedline schreef:De nieuwe 2.0-liter motor van circa 100kW die wordt toegepast in de nieuwe Clio wordt waarschijnlijk een Nissan motor. <zip> En dan te bedenken wat er allemaal qua tuning mogelijk wordt...
Mee eens. De Japanse betrouwbaarheid zal de Clio goed doen!
speedline schreef:Dan rest maar 1 conclusie; de RS wordt alleen maar langzamer..
Nou, langzamer... Ik zal jou niet in trijfel trekken. :wink: Maar ik hoop dat hij met die 20 pk extra (er is nog nergens over koppel gesproken) het gewicht compenseerd. Anders krijgen we het principe van de Golf GTI: steeds zwaarder en zwaarder... (Clio 1 Willams, Clio 2 RS, Clio 3 RS...) tot de 5de eindelijk uit komt! :worship: >-)
Ik hou nog even hoop.
#Ron# schreef:Heb je al eens met zo'n ding gereden? Ik heb zowel de Cooper als de de Cooper-S(niet de Works) geprobeerd. De Cooper is ronduit traag, die 1600 motor is zeker bij lage toerentallen waardeloos. Totaal geen koppel. De Cooper-S is wel vlot, vergelijkbaar met je RS.
Nope, ga ik zeer binnenkort wel doen. Niet dat ik nu het geld heb maar ben wel erg benieuwd. Hij is wel duur (zeker als je die extra's wil: en dat wil je), dat zeker.
Ach, orienteren kan nooit kwaat huh? :smoke:
Sander2

#Ron# schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:
#Ron# schreef:Wanneer ben jij voor het laatst bij de BMW-dealer geweest?
Uhm, nog nooit volgens mij. :)
Dat dacht ik al. :) Een Mini koop je bij de BMW-dealer. En je weet wat ze zeggen, bij BMW is zelf de sigarettenaansteker nog een optie... Die Mini is dus zo kaal als een luis, standaard, zeker als je je RS gewend bent.

Heb je al eens met zo'n ding gereden? Ik heb zowel de Cooper als de de Cooper-S(niet de Works) geprobeerd. De Cooper is ronduit traag, die 1600 motor is zeker bij lage toerentallen waardeloos. Totaal geen koppel. De Cooper-S is wel vlot, vergelijkbaar met je RS. Iets minder snel. Hij klikt ook als je RS, maar dan zoals je ruitenwissermotor. En, bij de eerste bocht waar ik hem wat vlot injoeg, sprak de tractie-controle aan. Hij stuurt ook niet optimaal, je voelt niet veel. En dat dan voor 35.000 euro...

Vandaar mijn keus eind vorig jaar voor nieuwe RS. Hield ik nog 5.000 euro over.
Ik heb toevallig een paar weken geleden in Amerika in een cooper S works gereden. Ik moet zeggen dat je hem echt in de toeren moet houden om er een beetje vlot mee te willen rijden anders is het redelijk waardeloos. Turbo gat is behoorlijk groot. Het geluid van de auto viel ook een beetje tegen, en persoonlijk is de beleving van mij RS veel beter. Auto ligt netzoals mijn RS wel lekker strak op de weg.....dit is gewoon mijn ervaring, ik wil de cooper S zeker niet afzeiken.... ;)
Calle

Sander2 schreef:... Turbo gat is behoorlijk groot...
Lijkt me sterk aangezien een mini cooper S works geen turbo heeft, maar een compressor...
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Een compressor inderdaad. En qua toeren rijden: moet je in een S2000 gaan zitten. 8)
:p

Bij zowel de RS als de Cooper S zit je met een redelijk beperkte hoeveelheid koppel. Daarvoor kan je beter een turbo er op zetten (zie: Ibiza Cupra) of directe benzineinspuiting ofzo (zie: Golf 5 GTI).
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Ook door het gebruik van een compressor stijgt het motorkoppel, net zoals bij een turbo. Je moet alleen niet vergeten dat de motor van de Mini in de basis een 1600 is. Met die compressor komt 'ie qua koppel op hetzelfde nivo als de atmosferische 2l van de Clio.

Als je een Mini wil, moet je het uiterlijk van je auto heel belangrijk vinden en ook bereid zijn om daar flink in te investeren. Een ander nadeel van al die optie's die je nodig hebt om er wat van te maken is, dat je dat geld in een keer weer kwijt bent als je hem inruilt. Dan kijken ze alleen naar de catalogus prijs.

Een positief puntje nog. Komende vanuit een Renault, valt je vooral de bouwkwaliteit op. Het voelt allemaal lekker degelijk aan.
Sander2

Calle schreef:
Sander2 schreef:... Turbo gat is behoorlijk groot...
Lijkt me sterk aangezien een mini cooper S works geen turbo heeft, maar een compressor...
Ah weer wat geleerd. :wink:
Menno

speedline schreef: De nieuwe 2.0-liter motor van circa 100kW die wordt toegepast in de nieuwe Clio wordt waarschijnlijk een Nissan motor. In de PR-marketing blah blah heet dat een gezamenlijke ontwikkeling maar het zal wel plain Nissan zijn... Op zich niet verkeerd... Japanse betrouwbaarheid in een Frans jasje... En dan te bedenken wat er allemaal qua tuning mogelijk wordt... >-)

Is dat zeker dat er een nissan motor in komt? Dat zou wel serieus jammer zijn zeg.

Dat gewicht is ook wel iets om treurig van te worden. Een van de redenen om voor een RS te kiezen was voor mij toch wel het gewicht. Ik vind 't erg netjes dat ze een moderne auto hebben weten te bouwen, met zo'n beetje hetzelfde gewicht als bv een Clio 16v.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Vandaag met de post: een kleine brochure van de nieuwe Clio. Staan eigenlijk alleen maar wat foto's in. Toch wel leuk...

Is die bij meer mensen op de mat gevallen?
Sander2

#Ron# schreef:Vandaag met de post: een kleine brochure van de nieuwe Clio. Staan eigenlijk alleen maar wat foto's in. Toch wel leuk...

Is die bij meer mensen op de mat gevallen?
Ik heb hem ook aangevraagd, nog niet ontvangen, wellicht als ik thuiskom.... (Y)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

nog niet maar als ik de renault dealert ken komt het wss ook wel deze kant op :)
Sander2

Yep, vandaag in de bus, vanavond eens even doorbladeren (Y)
Maus

Nope...bij mij nog niet....
Rémi clio ph3

Yep ik heb hem ook gekregen, stonden idd eigenlijk alleen wat foto's in, jammer genoeg geen spec's
One clio to rule them all
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Car: Megane RS

(Y)
GJ
Car: Megane 4 RS

Op autoweek staat nu info over de Concept RS met nieuwe fotos

Dit is de link: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3884

Edit: Extra link toegevoegd

Autoweek forum met nog wat extra foto's van bv het interieur:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,1499848
Laatst gewijzigd door GJ op di 9 aug 2005 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen RS
Contacteer:

ze moeten hem maar zo laten! (Y)
Rémi clio ph3

Wat een vette bak!!!! idd afblijven nu!!!
Ook het interieur is super!
One clio to rule them all
Mike (spitsoor)
Contacteer:

wat een gave rs zeg (Y) idd weinig aan veranderen :)
Maus

Hij ziet er idd indrukwekkend uit. Ik moet alleen wat wennen aan de stoelen (zitvlak), die lijken me toch nauwelijks steun te geven.
Zag dat ie 4 pots Brembo's eronder heeft zitten, dus dat beloofd wat. :) Nu maar hopen dat de prijs ook nog enigszins aantrekkelijk blijft, plus dat ie ook goed en lekker rijdt.
Sander2

18 inch velgen zijn ook niet verkeerd (Y)
Plaats reactie