DoubleYou's Tungsten GTT te geef

Vertel hier alles over je project.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

vind die oer 5 stiekem wel het vetste :)
weet nog wel dat mn pa ook nog bijna zo'n ding gekocht had :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dikke kans dat 't een overleden koppakking is.
ff de kop d'r af trekken, en je weet 't.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Alle koelvloeistof is idd niet meer in het vaatje te vinden, en wat er nog ligt ziet er uit als nieuwe vloeistof.

Ik zal het binnenkort eens openmaken.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

joostje maak er ff Tungsten Grey van in de topic titel... 8)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Waarom? ;) 't is toch duidelijk zo? Andere Thungsten kleuren zijn er toch niet :P

Maar wat is nou makkelijker, hoge carterdruk of die warmloper? Want wat moet er bij hoge carterdruk gedaan worden dat te verhelpen?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vos schreef:Tungsten
Thungsten ZONDER H Joost! :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik vond die H zo leuk >-)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Ik vond die H zo leuk >-)
Tis ook altijd wat met die JHoost
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Hallo zeg, weer een andere? :lol:
Ik heb wel iets soortgelijks voor je, een gt die wel rijd, maar moet even een Gt motor in :D :wink: .
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Frits schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:Ik vond die H zo leuk >-)
Tis ook altijd wat met die JHoost
Jhoost the Host!! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
R 5 Convertible Rulezz
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

de kleur is niet tungsten want dan weet een leek nog niets... dus het is toch echt tungsten grey :D :lol:
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Wat moet er bij hoge carterdruk gedaan worden dat te verhelpen?
:up: ??
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

te hoge carter druk:
verkeerde olie
olie pomp kapot
motor versleten
slangen verstopt
turbo verstopt
kleppen deksel afvoer verstopt

het kan iets kleins :) zijn of iets heel groots
:(
kan je niet van twee blokken eentje maken?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

randorganen van de grijze en mechanische gedeelte van de rooie? Of iets in die trant ;)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ougies.jpg[/img]

Voila, de bougies. Zwart, verbrandt niet, knettert wel, oftewel lekke koppakking. Hopelijk niet meer schade. Binnenkort ff bij de rode kijken hoe ik de kop moet demonteren enzo, d'r moet daar toch van alles nog af :)

Keep you posted.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Niet te vroeg juichen,dacht bij mijn 5AT ook de koppakking,maar bleek dus een gescheurde voering te zijn :@ .

Hoop voor je dat het de koppakking is,bespaard je een hoop werk.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

succex
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

joost zn 5ie voor automaxx

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC02434.JPG[/img]

zonder 'rubber' om de uitlaat :lol:


en ohja, is dat je nieuwe project op de achtergrond??
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Project op de achtergrond? Waar doel je op? D'r staan zoveel auto's op de achtergrond :)
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

en nee tekenen is niet mn sterkste ding :lol: :lol:
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

maar duidelijk zat :D
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

:lol:
Nou die had ik er niet zo 123 er tussen uit gehaald ;)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wat voor hok staat er op die kar dan????
R5GTT. Drive it like you stole it
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik had vanavond even niets te doen, en aangezien het lang licht blijft ben ik maar begonnen met het aftappen van de olie en de koelvloeistof. Ik begon met de olie, maar er kwam eerst koelvloeistof uit het carter, en toen pas de olie. Daarna de onderste slang van de radiateur losgemaakt, en daar kwam wel erg oude vloeistof uit, was gewoon wit (uit het carter kwam groen). D'r loopt dus iets niet goed in het koelsysteem, ik verdenk de thermostaat ervan. Die ziet er ook errug oud uit. Daarnaast zit er een scheurtje in de kachelkoelslang, en zit er allemaal koelvloeistofaanslag in (er kwam niets uit!) Ook de waterpomp is droog. Nou kan de waterpomp het natuurlijk nog wel doen, en dat de thermostaat gewoon de weg blokkeert. Hoe controleer ik of de waterpomp nog werkt? Of moet ik eerst de thermostaat vervangen (die uit de rode is nog nieuw) en dan gewoon gaat ontluchten en rijden?

Oja, de slangenklemmen zijn allemaal bagger. Ik schroef de schoeven er uit, maar losdraaien doen ze niet. Daarnaast zit de dynamo zo vast dat de bout en moer nu beiden rond zijn. Dat wordt slijptollen. Ik ben een beetje bang voor de demontage van de turbo... en het spruitstuk, dat ook daar kapotte schroeven ga creëren .Of ik til de turbo gewoon met de kop er mee uit, wordt alleen dan wel een zware bedoening... Ik ga wel gewoon eerst de carb er uit halen, die neemt me teveel ruimte in met al die slangetjes.

Kapotte slangen zijn er nog niet, maar de slangen van de rode gebruiken kan niet overal, deze ph1 heeft een watergekoelde turbo.

Note to self:
- radiateurschakelaar vervangen
- thermostaat vervangen
- remschijven rode GTT terugvragen en op de grijze monteren (leuke gegroefde schijven op deze grijze, maar ook door de remblokken on-apk-waardig ingegroefd)

Als het enkel bij de koppakking blijft wordt dit een leuk crossbakje waarbij ik lekker burnend kan optrekken: bandjes zijn al op :P En hij is me verlaagd... de krik kwam er errug moeilijk onder, moest hem verplaatsen tot een bollend gedeelte straat :)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Joost (DoubleYou) schreef:Ik ben een beetje bang voor de demontage van de turbo... en het spruitstuk, dat ook daar kapotte schroeven ga creëren .Of ik til de turbo gewoon met de kop er mee uit, wordt alleen dan wel een zware bedoening... Ik ga wel gewoon eerst de carb er uit halen, die neemt me teveel ruimte in met al die slangetjes
als ik jou was zou ik alleen het spruitstuk met turbo loshalen van de kop en de turbo dan op het spruitstuk laten zitten als je het niet ziet zitten om de turbo los te halen........
R 5 Convertible Rulezz
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

deze ph1 heeft een watergekoelde turbo.
Dan sluit je die toch niet aan :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Goed materiaal is alles, scheelt dolle moeren.
Doppensetje al besteld? :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Een waterpomp gaat niet stuk as in: 'hij doet nix meer!' die begint alleen herrie te maken en te lekken, maar vastslaan dat is wel heel dramatisch.
Maar voor iets van 40 euri heb je een nieuwe bij Brezan, dus is het overwegen wel waard.

Thermostaat koop je voor die 5 euri gewoon nieuw lijkt me.

Radiateur zou ik ook niet al teveel meer vertrouwen, een gare rad kan best eens de reden van die lekke koppakking zijn (te heet geworden).
Kweenie of die rode nog redelijk is, maar houd em straks goed in de gaten als ie weer rijd

Koppakking zou ik als complete set halen bij JL Tuning/MB carperformance, gelijk een uprated met bouten nemen.

Ik zou iig het koelsysteem voor het afvullen nog ff doorspoelen met water en de olie na 500 km gewoon vervangen. (evt. eerst een reiniger erdoorheen) Bij die stand kun je ook het beste de kop nog even natrekken en de kleppen nastellen

Mijn idee: pak het dit x goed aan, bijt maar wat extra op een houtje en zorg dat je daarna gewoon eens een tijd kan blijven rijden.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Controleer echt goed of je cilinder bussen niet gescheurd zijn,dit was bij de Alpine-T die ik had de reden dat het koelwater het carter in liep!
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Steven schreef:Een waterpomp gaat niet stuk as in: 'hij doet nix meer!' die begint alleen herrie te maken en te lekken, maar vastslaan dat is wel heel dramatisch.
Maar voor iets van 40 euri heb je een nieuwe bij Brezan, dus is het overwegen wel waard.

Thermostaat koop je voor die 5 euri gewoon nieuw lijkt me.

Radiateur zou ik ook niet al teveel meer vertrouwen, een gare rad kan best eens de reden van die lekke koppakking zijn (te heet geworden).
Kweenie of die rode nog redelijk is, maar houd em straks goed in de gaten als ie weer rijd

Koppakking zou ik als complete set halen bij JL Tuning/MB carperformance, gelijk een uprated met bouten nemen.

Ik zou iig het koelsysteem voor het afvullen nog ff doorspoelen met water en de olie na 500 km gewoon vervangen. (evt. eerst een reiniger erdoorheen) Bij die stand kun je ook het beste de kop nog even natrekken en de kleppen nastellen

Mijn idee: pak het dit x goed aan, bijt maar wat extra op een houtje en zorg dat je daarna gewoon eens een tijd kan blijven rijden.
helemaal mijn idee :worship: alleen volgens mij is zo`n thermostaat een stuk duurder (30 euro?)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij Renault misschien ;)

Bij brezan zijn ze iig onder de 10 euro.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja die dingen kosten geen drol.
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Steven schreef:Bij Renault misschien ;)

Bij brezan zijn ze iig onder de 10 euro.
toch eens wat vaker naar toe gaan dan :lol:
Gesloten