DoubleYou's Tungsten GTT te geef

Vertel hier alles over je project.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Vanochtend heb ik met hulp de gespotte GTT met pech opgehaald. Qua carosserie beter dan de rode, motorisch, tja...

Eerst ff wat foto's:

Ophalen bij de BMW dealer in Almelo waar hij was neergezet na pech te hebben gehad.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst01.jpg[/img]

Aankomst thuis
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst02.jpg[/img]

Hopelijk vinden de medebewoners van de flat het niet zo'n probleem...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst03.jpg[/img]


Maargoed daar komt de vraag dan. Ik wil hem motorisch weer rijdend maken, maar hij heeft een warmloper gehad, en wilde vervolgens niet meer starten. Startmotor draait wel rond, benzinepomp werkt ook wel, maar aanslaan doet-ie niet. Ik heb gevraagd aan de BMW dealer of ze hem hebben nagekeken, want ze zeiden dat hij geen compressie heeft. Geen idee hoe je dat merkt, maar zouden jullie kunnen helpen fault-finding?

Ik weet dus niet hoe te werk te gaan om de fout te vinden. Vertel eens, wat moet ik allemaal nakijken wat wel en niet werkt?

Meer foto's komen nog binnenkort
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op ma 2 jan 2006 10:44, 3 keer totaal gewijzigd.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

niet starten nadat ie warm is gelopen

- kop kapot
- koppaking kapot
- blok helemaal vastgelopen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

misschien kun je de blokken omwisselen? ik heb je nog niet horen klagen over de motorische problemen van de rode
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ook die rode heeft motorische problemen... Erg hoge carterdruk en zo. Is ook iets mis mee.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Tja, ik weet niet wat de hoge carterdruk veroorzaakt, maar als dat simpeler op te lossen is, is dat een goede mogelijkheid.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

hoog carterdruk is toch vaak gevolg van verstopte leidingen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kan i.d.d. veel oorzaken hebben,zuigervreter misschien?,dan kun je je voeringen+zuigers wel weggooien,vanwege de groeven.

Denk dat er maar 1 ding op zit; Cil.kop eraf halen,dan wordt er een hoop zichtbaar!

Succes ermee i.i.g.

P.s. Je buren zullen wel blij zijn met je :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Erik Olijnsma schreef:hoog carterdruk is toch vaak gevolg van verstopte leidingen?
Ook vaak versleten/gegroefde zuigerveren.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik heb verder nooit naar de binnenkant van de motor gekeken, dat zal dan maar moeten gebeuren :)

Dus in dat opzicht ben ik een newbie: hoe kom ik binnen? :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kleppen deksel eraf,spruitstukken los,losse rommel eraf,slangen los,kopbouten los, kop eraf,etc. etc.

Gewoon gaan demonteren,zie je vanzelf wel wat er wel of niet af moet!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Florus schreef:
Erik Olijnsma schreef:hoog carterdruk is toch vaak gevolg van verstopte leidingen?
Ook vaak versleten/gegroefde zuigerveren.
(Y)

@ Joost; kleppendeksel demonteren, uitlaat en inlaat demonteren en dan de kap eraf halen

denk er wel om, bovenstaande is de gesimplicifeerde versie :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ja Renault en simpel is meestal niet zo logisch ;)

Maar deksel klinkt als bovenkant, waarom dan de uitlaat er af? Die zit toch onder?

Heeft niemand een fotovoorbeeld?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

ff nadenken, Joost... :) In de kop ziiten in- en uitlaatkanalen, die dus naar de in- en uilaatspruitstukken leiden. Een kleppendeksel is niet hetzelfde als een kop! :) Je spuitstukken zullen er wel degelijk afmoeten, als je de kop wilt demonteren.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ok, excuses... Erik zegt het verkeerd. ;)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat ik met de gt altijd doe is idd kleppendeksel er af. Dit kan pas als de carburateur er af is
alle slangen van de inlaatspruitstuk afhalen
alle stekkers los
alle slangen van de turbo af olie leiding voorzichtig doen met 2 sleutels onderse vasthouden en bovenste moer losdraaien
turbo van de donwpipe losdraaien
vsnaar er af. bougies kabels er af
hitteschild er af (kutwerk)
en onder de uitlaatspruitstuk zit nog een stang voor de uitlaatsteun onder aan het blok.
aan de zijkant van het blok zit een schroef direct in de blokgedraaid deze zit aan de dirtributie ketting kant naast het kappie aan de andere kant van de dynamo deze er uit en het water loopt uit je blok en kop
Alle slangen van de waterpomp! waterslangen van de turbo zou je kunnen laten zitten

kop bouten los en met 2 man of als je sterk bent in je eentje de kop op tillen en goed kijken of het goedgaat en op een stuk karton naast de auto leggen.

dan zie je het wel als je de onderkant van de kop bekijkt en de binnen kant van je blok. Als je geen schade ziet heb je waarschijnlijk mazzel en moet het redelijk te repareren zijn.

wat je ook doet zorg dat je auto NIET IN DE VERSNELLING STAAT!!! als de de auto duwt dan druk je de cylinderbussen uit de motor en dan ben je zuur! dus korte boutjes M10 met grote ringen in de kopbout gaten draaien dan kunnen die niet bewegen!

MAAR wat ik als eerste zou doen is de bougies uit de auto draaien en die bekijken op schade/troep en dan eens met een lampje in de schachten schijnen of de zuigers kunt zien zitten. Ik zelf denk dat de auto een vreter of extreme pingel schade heeft!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Merijn schreef:Ok, excuses... Erik zegt het verkeerd. ;)
was een typefout, bedoelde kop ipv kap :D

en hier hebben we het gewoon over de in- en uit- laat ipv de spruitstukken
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

volgens mij heb ik het gemist, maar...wordt deze voor eigen gebruik ?
of fixen en dan weer verkopen ?
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

of je koopt voor weinig gewoon ergens een gebruikt blok ben je meteen klaar omgooien en ryden .
of niet doen en weer veel geld uitgeven aan je oude blok ,is wel leuk als je veel geld hebt (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Krijg je kwantiteitskorting bij je verzekeringmaatschappij?? :lol:
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

En maar klagen dat studenten het financieel zo zwaar hebben. :wink:

Succes Joost. Hopenlijk kan je hier wel een tijdje mee rijden :)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Abel schreef:wat ik met de gt altijd doe is idd kleppendeksel er af. Dit kan pas als de carburateur er af is
dit hoeft niet persé hoor, wat er wel afmoet is de 'elbow' :)
R 5 Convertible Rulezz
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Joost: :worship: voor je doorzettingsvermogen. Steeds maar opnieuw proberen...
Heel veel succes weer met de opbouw van deze..en misschien wel zo slim inderdaad om voor een goed blok te gaan zoeken..kan een hoop tijd en geld schelen!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb nog een blokje liggen joost. Was ooit van jou :)
Geen compressie zal vast de koppakking zijn, maar zou in principe moeten aanslaan op de andere cilinders. Zou je er wel aan beginnen?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Arme student met 4 auto's? :D :lol:

Joost, een 10 + voor je doorzettingsvermogen (Y) :worship:

Succes met dit project (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja... als je kunt ook ipv allemaal slopers voor weinig op te kopen alles bij elkaar vegen en gewoon 1 iets betere kopen....

Dusja of je dit nou doorzettingsvermogen moet noemen :~
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Abel schreef:
kop bouten los en met 2 man of als je sterk bent in je eentje de kop op tillen en goed kijken of het goedgaat en op een stuk karton naast de auto leggen.
Laat de middelste kopbout onderaan zitten, en tik rustig tegen de cilinderkop zodat deze een beetje draait. Zo verklein je de kans dat er een cilinderbus mee omhoog komt.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Steven schreef:Sja... als je kunt ook ipv allemaal slopers voor weinig op te kopen alles bij elkaar vegen en gewoon 1 iets betere kopen....

Dusja of je dit nou doorzettingsvermogen moet noemen :~
Die jongen probeert het na iedere tegenslag weer, dus ja... Doorzettingsvermogen, dat zeker...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:
Steven schreef:Sja... als je kunt ook ipv allemaal slopers voor weinig op te kopen alles bij elkaar vegen en gewoon 1 iets betere kopen....

Dusja of je dit nou doorzettingsvermogen moet noemen :~
Die jongen probeert het na iedere tegenslag weer, dus ja... Doorzettingsvermogen, dat zeker...
Zo bedoelde ik t inderdaad...wat (achteraf) wijsheid is laat ik me niet over uit...ieder zn eigen ding
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

@Riël: is dat blokje wel zo goed dan? Alle randapparatuur die we overgezet hebben van die auto in de express had het snel weer begeven, dus of dat blok ook zo goed is...

@Jacco: 't zijn geen 4 auto's:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... nger01.jpg[/img]

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... nger02.jpg[/img]

@de rest: thnx voor de hulp en aanmoedigingen

Hoge carterdruk oplossen is net zo moeilijk? Want de Thungsten heeft 185000 gelopen al, en de RedT maar 125000. Als het nog makkelijker is ook, kan ik die blokjes swappen. En daarnaast is RedT al zo goed als gedemonteerd.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Joost (DoubleYou) schreef: @Jacco: 't zijn geen 4 auto's:
Joost (DoubleYou) schreef: Hopelijk vinden de medebewoners van de flat het niet zo'n probleem...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst03.jpg[/img]

1) Blauw
2) Rood
3) Grijs
4) Wit (Ik meen dat je nog ergens een Witte Express GTT hebt staan? ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ja I know :)
Denk je dat ik die vergeet. Ik dacht dat je de foto 4 auto's bedoelde.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ik dacht ook eerst dat het je GTT-express was, maar goed...
Ik kan dus toch tellen ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

joost en een arme student??? no way!! maar ik vinnet ook knap van je joost dat je toch door blijft gaan zo :D zet m op he met de greyT (om maar ff verder te gaan op de manier van redT)
R 5 Convertible Rulezz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Riël schreef:
Abel schreef:
kop bouten los en met 2 man of als je sterk bent in je eentje de kop op tillen en goed kijken of het goedgaat en op een stuk karton naast de auto leggen.
Laat de middelste kopbout onderaan zitten, en tik rustig tegen de cilinderkop zodat deze een beetje draait. Zo verklein je de kans dat er een cilinderbus mee omhoog komt.
dan moet je de middelste aan de voorzijde laten zitten. daar zit zo'n busje in om de kop te centreren!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heel veel succes Joost! (Y) Het oer 5je ziet er ook wel geinig uit. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gesloten