DoubleYou's Tungsten GTT te geef
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Vanochtend heb ik met hulp de gespotte GTT met pech opgehaald. Qua carosserie beter dan de rode, motorisch, tja...
Eerst ff wat foto's:
Ophalen bij de BMW dealer in Almelo waar hij was neergezet na pech te hebben gehad.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst01.jpg[/img]
Aankomst thuis
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst02.jpg[/img]
Hopelijk vinden de medebewoners van de flat het niet zo'n probleem...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst03.jpg[/img]
Maargoed daar komt de vraag dan. Ik wil hem motorisch weer rijdend maken, maar hij heeft een warmloper gehad, en wilde vervolgens niet meer starten. Startmotor draait wel rond, benzinepomp werkt ook wel, maar aanslaan doet-ie niet. Ik heb gevraagd aan de BMW dealer of ze hem hebben nagekeken, want ze zeiden dat hij geen compressie heeft. Geen idee hoe je dat merkt, maar zouden jullie kunnen helpen fault-finding?
Ik weet dus niet hoe te werk te gaan om de fout te vinden. Vertel eens, wat moet ik allemaal nakijken wat wel en niet werkt?
Meer foto's komen nog binnenkort
Eerst ff wat foto's:
Ophalen bij de BMW dealer in Almelo waar hij was neergezet na pech te hebben gehad.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst01.jpg[/img]
Aankomst thuis
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst02.jpg[/img]
Hopelijk vinden de medebewoners van de flat het niet zo'n probleem...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst03.jpg[/img]
Maargoed daar komt de vraag dan. Ik wil hem motorisch weer rijdend maken, maar hij heeft een warmloper gehad, en wilde vervolgens niet meer starten. Startmotor draait wel rond, benzinepomp werkt ook wel, maar aanslaan doet-ie niet. Ik heb gevraagd aan de BMW dealer of ze hem hebben nagekeken, want ze zeiden dat hij geen compressie heeft. Geen idee hoe je dat merkt, maar zouden jullie kunnen helpen fault-finding?
Ik weet dus niet hoe te werk te gaan om de fout te vinden. Vertel eens, wat moet ik allemaal nakijken wat wel en niet werkt?
Meer foto's komen nog binnenkort
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op ma 2 jan 2006 10:44, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
misschien kun je de blokken omwisselen? ik heb je nog niet horen klagen over de motorische problemen van de rode
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Tja, ik weet niet wat de hoge carterdruk veroorzaakt, maar als dat simpeler op te lossen is, is dat een goede mogelijkheid.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
hoog carterdruk is toch vaak gevolg van verstopte leidingen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Kan i.d.d. veel oorzaken hebben,zuigervreter misschien?,dan kun je je voeringen+zuigers wel weggooien,vanwege de groeven.
Denk dat er maar 1 ding op zit; Cil.kop eraf halen,dan wordt er een hoop zichtbaar!
Succes ermee i.i.g.
P.s. Je buren zullen wel blij zijn met je
Denk dat er maar 1 ding op zit; Cil.kop eraf halen,dan wordt er een hoop zichtbaar!
Succes ermee i.i.g.
P.s. Je buren zullen wel blij zijn met je

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik heb verder nooit naar de binnenkant van de motor gekeken, dat zal dan maar moeten gebeuren 
Dus in dat opzicht ben ik een newbie: hoe kom ik binnen?

Dus in dat opzicht ben ik een newbie: hoe kom ik binnen?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Florus schreef:Ook vaak versleten/gegroefde zuigerveren.Erik Olijnsma schreef:hoog carterdruk is toch vaak gevolg van verstopte leidingen?

@ Joost; kleppendeksel demonteren, uitlaat en inlaat demonteren en dan de kap eraf halen
denk er wel om, bovenstaande is de gesimplicifeerde versie

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ja Renault en simpel is meestal niet zo logisch 
Maar deksel klinkt als bovenkant, waarom dan de uitlaat er af? Die zit toch onder?
Heeft niemand een fotovoorbeeld?

Maar deksel klinkt als bovenkant, waarom dan de uitlaat er af? Die zit toch onder?
Heeft niemand een fotovoorbeeld?
ff nadenken, Joost...
In de kop ziiten in- en uitlaatkanalen, die dus naar de in- en uilaatspruitstukken leiden. Een kleppendeksel is niet hetzelfde als een kop!
Je spuitstukken zullen er wel degelijk afmoeten, als je de kop wilt demonteren.


wat ik met de gt altijd doe is idd kleppendeksel er af. Dit kan pas als de carburateur er af is
alle slangen van de inlaatspruitstuk afhalen
alle stekkers los
alle slangen van de turbo af olie leiding voorzichtig doen met 2 sleutels onderse vasthouden en bovenste moer losdraaien
turbo van de donwpipe losdraaien
vsnaar er af. bougies kabels er af
hitteschild er af (kutwerk)
en onder de uitlaatspruitstuk zit nog een stang voor de uitlaatsteun onder aan het blok.
aan de zijkant van het blok zit een schroef direct in de blokgedraaid deze zit aan de dirtributie ketting kant naast het kappie aan de andere kant van de dynamo deze er uit en het water loopt uit je blok en kop
Alle slangen van de waterpomp! waterslangen van de turbo zou je kunnen laten zitten
kop bouten los en met 2 man of als je sterk bent in je eentje de kop op tillen en goed kijken of het goedgaat en op een stuk karton naast de auto leggen.
dan zie je het wel als je de onderkant van de kop bekijkt en de binnen kant van je blok. Als je geen schade ziet heb je waarschijnlijk mazzel en moet het redelijk te repareren zijn.
wat je ook doet zorg dat je auto NIET IN DE VERSNELLING STAAT!!! als de de auto duwt dan druk je de cylinderbussen uit de motor en dan ben je zuur! dus korte boutjes M10 met grote ringen in de kopbout gaten draaien dan kunnen die niet bewegen!
MAAR wat ik als eerste zou doen is de bougies uit de auto draaien en die bekijken op schade/troep en dan eens met een lampje in de schachten schijnen of de zuigers kunt zien zitten. Ik zelf denk dat de auto een vreter of extreme pingel schade heeft!
alle slangen van de inlaatspruitstuk afhalen
alle stekkers los
alle slangen van de turbo af olie leiding voorzichtig doen met 2 sleutels onderse vasthouden en bovenste moer losdraaien
turbo van de donwpipe losdraaien
vsnaar er af. bougies kabels er af
hitteschild er af (kutwerk)
en onder de uitlaatspruitstuk zit nog een stang voor de uitlaatsteun onder aan het blok.
aan de zijkant van het blok zit een schroef direct in de blokgedraaid deze zit aan de dirtributie ketting kant naast het kappie aan de andere kant van de dynamo deze er uit en het water loopt uit je blok en kop
Alle slangen van de waterpomp! waterslangen van de turbo zou je kunnen laten zitten
kop bouten los en met 2 man of als je sterk bent in je eentje de kop op tillen en goed kijken of het goedgaat en op een stuk karton naast de auto leggen.
dan zie je het wel als je de onderkant van de kop bekijkt en de binnen kant van je blok. Als je geen schade ziet heb je waarschijnlijk mazzel en moet het redelijk te repareren zijn.
wat je ook doet zorg dat je auto NIET IN DE VERSNELLING STAAT!!! als de de auto duwt dan druk je de cylinderbussen uit de motor en dan ben je zuur! dus korte boutjes M10 met grote ringen in de kopbout gaten draaien dan kunnen die niet bewegen!
MAAR wat ik als eerste zou doen is de bougies uit de auto draaien en die bekijken op schade/troep en dan eens met een lampje in de schachten schijnen of de zuigers kunt zien zitten. Ik zelf denk dat de auto een vreter of extreme pingel schade heeft!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
was een typefout, bedoelde kop ipv kapMerijn schreef:Ok, excuses... Erik zegt het verkeerd.

en hier hebben we het gewoon over de in- en uit- laat ipv de spruitstukken
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Joost:
voor je doorzettingsvermogen. Steeds maar opnieuw proberen...
Heel veel succes weer met de opbouw van deze..en misschien wel zo slim inderdaad om voor een goed blok te gaan zoeken..kan een hoop tijd en geld schelen!

Heel veel succes weer met de opbouw van deze..en misschien wel zo slim inderdaad om voor een goed blok te gaan zoeken..kan een hoop tijd en geld schelen!
Laat de middelste kopbout onderaan zitten, en tik rustig tegen de cilinderkop zodat deze een beetje draait. Zo verklein je de kans dat er een cilinderbus mee omhoog komt.Abel schreef:
kop bouten los en met 2 man of als je sterk bent in je eentje de kop op tillen en goed kijken of het goedgaat en op een stuk karton naast de auto leggen.
Die jongen probeert het na iedere tegenslag weer, dus ja... Doorzettingsvermogen, dat zeker...Steven schreef:Sja... als je kunt ook ipv allemaal slopers voor weinig op te kopen alles bij elkaar vegen en gewoon 1 iets betere kopen....
Dusja of je dit nou doorzettingsvermogen moet noemen
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Zo bedoelde ik t inderdaad...wat (achteraf) wijsheid is laat ik me niet over uit...ieder zn eigen dingJacco Twingi schreef:Die jongen probeert het na iedere tegenslag weer, dus ja... Doorzettingsvermogen, dat zeker...Steven schreef:Sja... als je kunt ook ipv allemaal slopers voor weinig op te kopen alles bij elkaar vegen en gewoon 1 iets betere kopen....
Dusja of je dit nou doorzettingsvermogen moet noemen
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
@Riël: is dat blokje wel zo goed dan? Alle randapparatuur die we overgezet hebben van die auto in de express had het snel weer begeven, dus of dat blok ook zo goed is...
@Jacco: 't zijn geen 4 auto's:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... nger01.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... nger02.jpg[/img]
@de rest: thnx voor de hulp en aanmoedigingen
Hoge carterdruk oplossen is net zo moeilijk? Want de Thungsten heeft 185000 gelopen al, en de RedT maar 125000. Als het nog makkelijker is ook, kan ik die blokjes swappen. En daarnaast is RedT al zo goed als gedemonteerd.
@Jacco: 't zijn geen 4 auto's:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... nger01.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... nger02.jpg[/img]
@de rest: thnx voor de hulp en aanmoedigingen
Hoge carterdruk oplossen is net zo moeilijk? Want de Thungsten heeft 185000 gelopen al, en de RedT maar 125000. Als het nog makkelijker is ook, kan ik die blokjes swappen. En daarnaast is RedT al zo goed als gedemonteerd.
Joost (DoubleYou) schreef: @Jacco: 't zijn geen 4 auto's:
Joost (DoubleYou) schreef: Hopelijk vinden de medebewoners van de flat het niet zo'n probleem...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ngst03.jpg[/img]
1) Blauw
2) Rood
3) Grijs
4) Wit (Ik meen dat je nog ergens een Witte Express GTT hebt staan?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ja I know 
Denk je dat ik die vergeet. Ik dacht dat je de foto 4 auto's bedoelde.

Denk je dat ik die vergeet. Ik dacht dat je de foto 4 auto's bedoelde.
dan moet je de middelste aan de voorzijde laten zitten. daar zit zo'n busje in om de kop te centreren!Riël schreef:Laat de middelste kopbout onderaan zitten, en tik rustig tegen de cilinderkop zodat deze een beetje draait. Zo verklein je de kans dat er een cilinderbus mee omhoog komt.Abel schreef:
kop bouten los en met 2 man of als je sterk bent in je eentje de kop op tillen en goed kijken of het goedgaat en op een stuk karton naast de auto leggen.