weet nog wel dat mn pa ook nog bijna zo'n ding gekocht had

Tis ook altijd wat met die JHoostJoost (DoubleYou) schreef:Ik vond die H zo leuk
Joost (DoubleYou) schreef:Wat moet er bij hoge carterdruk gedaan worden dat te verhelpen?
als ik jou was zou ik alleen het spruitstuk met turbo loshalen van de kop en de turbo dan op het spruitstuk laten zitten als je het niet ziet zitten om de turbo los te halen........Joost (DoubleYou) schreef:Ik ben een beetje bang voor de demontage van de turbo... en het spruitstuk, dat ook daar kapotte schroeven ga creëren .Of ik til de turbo gewoon met de kop er mee uit, wordt alleen dan wel een zware bedoening... Ik ga wel gewoon eerst de carb er uit halen, die neemt me teveel ruimte in met al die slangetjes
Dan sluit je die toch niet aandeze ph1 heeft een watergekoelde turbo.
helemaal mijn ideeSteven schreef:Een waterpomp gaat niet stuk as in: 'hij doet nix meer!' die begint alleen herrie te maken en te lekken, maar vastslaan dat is wel heel dramatisch.
Maar voor iets van 40 euri heb je een nieuwe bij Brezan, dus is het overwegen wel waard.
Thermostaat koop je voor die 5 euri gewoon nieuw lijkt me.
Radiateur zou ik ook niet al teveel meer vertrouwen, een gare rad kan best eens de reden van die lekke koppakking zijn (te heet geworden).
Kweenie of die rode nog redelijk is, maar houd em straks goed in de gaten als ie weer rijd
Koppakking zou ik als complete set halen bij JL Tuning/MB carperformance, gelijk een uprated met bouten nemen.
Ik zou iig het koelsysteem voor het afvullen nog ff doorspoelen met water en de olie na 500 km gewoon vervangen. (evt. eerst een reiniger erdoorheen) Bij die stand kun je ook het beste de kop nog even natrekken en de kleppen nastellen
Mijn idee: pak het dit x goed aan, bijt maar wat extra op een houtje en zorg dat je daarna gewoon eens een tijd kan blijven rijden.
toch eens wat vaker naar toe gaan danSteven schreef:Bij Renault misschien
Bij brezan zijn ze iig onder de 10 euro.