ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

-Ray- schreef:krijg de t@ring zeg, naar verwachtingf 1100 euro per persoon per jaar. schoften :( :( :(
fucker de fuck hee, veel geld, mij zal het ook wel zoiets gaan kosten.....of meer met mijn slechte gebit :D :lol:
Chris@R5

Ze kunnen me dat geld in hun h*l steken!
Ik krijg met me zaterdagbaantje 200 euro per maand, dat mogen jullie allemaal weten.

We hebben het voor elke redelijk op eigen benen staande student over 50% van zijn of haar inkomen!!! :@ :@ :@

Dan heb ik het niet over die eikeltjes die alles van paps en mams krijgen.
Moet ik straks maar een eigen risico van 500 euro nemen om alles te kunnen betalen en bidden dat mij niks overkomt?
Moet ik dan maar niet gaan werken en bij de IB-groep aankloppen om ook z'on kansloze lening te nemen?
Wat willen die lui daar in Den Haag nou?

Willen ze wel dat ik een bijbaantje heb om op eigen benen te staan?
:(

En wat mij nog wel het meeste stoort is dat geen hond zich over ditlaat horen. Iedereen laat dit maar aan zich voorbij gaan of loopt slechts een beetje te miepen als elke Nederlander doet.
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

http://www.spiegel.de/img/0,1020,490370,00.jpg

Helden....tegen de muur en :gun: ....toch

http://autotelegraaf.nl/images/speurder ... 08.gen.jpg

Zoekresultaten | Opnieuw zoeken
Renault Laguna Grand Touring 1.9 DCI Expression

Prijs: € 9.850 (incl)
Bouwjaar: maart 2002
Carrosserie: stationwagon
Brandstof: diesel
Kleur: grijs metallic
Kilometerstand: 117.000
Deuren: 5
Extra's: rijdbaar, zijschade l, ABS, climate control, stuurbekrachtiging, cruise control, airbags voor, centrale vergrendeling, elektrische ramen, startonderbreker, stuur in hoogte verstelbaar, hoogteverstelling stoel, achterbank neerklapbaar, hoofdsteunen achter, spiegels elektrisch, warmtewerend glas, boordcomputer, radio/cd-speler, lichtmetalen velgen, mistlampen voor, dakdragers, trekhaak, onderhoudsboekjes aanwezig
Opmerkingen: Krasje r.voor

Automobielbedrijf H. en G. van de Bunte BV
Zwolseweg 431
7345 AG Apeldoorn
055-3121411

Krasje rechtsvoor... :lol: :lol: wha ha ha ....rijdbaar....Wha ha ha hele deurstijl ligt eruit....lekker lassen :lol: :lol: :evil:
Laatst gewijzigd door Hessel op do 7 jul 2005 20:29, 4 keer totaal gewijzigd.
Chris@R5

Van mij mag je.

Dan zet ik Hoogevosrt ook tussen dat rijtje...
Xabre
Car: 19 16V

Chris@R5 schreef:Van mij mag je.

Dan zet ik Hoogevosrt ook tussen dat rijtje...
ik zet gelijk dit hele rechtse baggerkabinet erbij
Trust me. I know what I'm doing.
Florus

Hesselgouda schreef:http://www.spiegel.de/img/0,1020,490370,00.jpg

Ken je het ff vertalen,maak er namelijk weinag van :lol:
Menno

-Ray- schreef:krijg de t@ring zeg, naar verwachtingf 1100 euro per persoon per jaar. schoften :( :( :(
Iedereen 't zelfde tarief toch, volgend jaar?

Klinkt schappelijk
Laatst gewijzigd door Menno op do 7 jul 2005 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Florus schreef:

Ken je het ff vertalen,maak er namelijk weinag van :lol:
ff wachtuh :wink: ... momentjuh
Xabre

nou lekker schappelijk, de dikke directeur betaalt evenveel als Chris de student (N) dat zijn toch geen verhoudingen
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ik ga me gewoon niet verzekeren.. ze helpen je toch wel als het levensbedreigend is.. :)
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

@ Florus...sorry in t duits, het beste dat ik ervan kon maken :)

Ist das Bekennerschreiben authentisch?

Bekennerschreiben: Authentizität noch unbewiesen
Im Kern werden in diesen beiden Papieren Anschläge gegen britische und spanische Soldaten im Irak gefordert - doch nahmen Qaida-Kämpfer sich die Ziel-Rangliste offenbar zu Herzen und griffen in den Ländern selbst an: Erst in Madrid am 11. März 2004, heute in London. In diesen Zusammenhang ist der heutige Angriff wohl zu stellen. Auch Terrorexperten und Sicherheitskreisen fehlt die Phantasie, sich einen anderen Täter als militante Islamisten vorzustellen. Anders als in Spanien, wo zunächst die Eta verdächtigt wurde, hat heute noch niemand einen anderen Namen als al-Qaida ins Spiel gebracht.

Genau in die oben skizzierte islamistische Argumentationslinie scheint auch ein erstes Bekennerschreiben zu passen, dass heute - nur zwei Stunden nach den Anschlägen - auf einer einschlägigen Internet-Forenseite gepostet wurde. Eine Gruppe namens "Geheimorganisation - al-Qaida in Europa" erklärte darin, die Tat sei eine Reaktion auf das britische Engagement in Afghanistan und im Irak. SPIEGEL ONLINE liegt das arabische Dokument vor.

"Freut Euch, Gemeinschaft der Muslime", heißt darin, "die heldenhaften Mudschahidin haben heute einen Angriff in London durchgeführt. Ganz Großbritannien sei jetzt erschüttert und schockiert, "im Norden, im Süden, im Westen und im Osten". "Wir haben die britische Regierung und das britische Volk immer und immer wieder gewarnt", schreiben die Verfasser. "Wir haben unser Versprechen gehalten und eine gesegnete militärische Operation durchgeführt." Und am Ende drohten sie: "Wir warnen auch weiterhin", namentlich genannt: "Die Regierungen Dänemarks und Italiens und alle weiteren Kreuzfahrer-Regierungen". Sämtliche Staaten werden aufgefordert, ihre Truppen aus Afghanistan und dem Irak abzuziehen - weswegen sich solcherlei Drohungen latent immer auch gegen die Bundesrepublik richten, die in Afghanistan mit Soldaten vertreten ist. Die saudische Qaida-Filiale hat die Stationierung 2004 als Begründung für die Ermordung eines Deutschen angeführt.

Die Authentizität des heute Mittag aufgetauchten Dokuments konnte bislang nicht bestätigt werden. Auf der Internetseite, auf der es veröffentlich wurde - das Forum "al-Qala'a" - waren allerdings schon in den vergangenen Monaten regelmäßig authentische Bekennerschreiben und Bulletins verschiedener Terrorgruppen, unter anderem der irakischen al-Qaida-Filiale aufgelaufen. Aber auch unauthentisches Material wird dort gelegentlich gepostet. Das heutige Posting ist unterzeichnet mit "Geheimorganisation - al-Qaida (wörtlich: "die Dschihad-Basis") in Europa".
Steven
Car: M536

Owow wat heb ik toch weer een geluk.

Vorige week zat ik naar nieuwe voorbanden te kijken (rainsports) op autobandenmarkt.
Toen waren ze €66, nogwat. Ik denk zozo vorig jaar waren ze nog 75.

Afijn krijg ik gister een mailtje van die toko:
Onze exclusieve en eenmalige jubileum aanbieding voor u:

5 dagen lang (07.07-11.07.2005) 5% korting* op alle autobanden.

Ik denk, hmm nu snel maar bestellen, 66-5% komt geen enkele bandenboer in de buurt onder. Dus ik surf net die site op.
En jahoor, het was te verwachten. Rainsports zijn nu €70,80 en als je daar die geweldige 5% korting vanaf haalt zit je nog op €67,26

Niet dat het mij om die paar euro's gaat, maar ik vind het wel weer typisch... smeerlappeh :p
Florus

@Hesselgouda:

Maak er nog niet veel van,...........die woorden gebruiken ze allemaal niet in tiröller-films :D :lol:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Hesselgouda schreef:Automobielbedrijf H. en G. van de Bunte BV
Zwolseweg 431
7345 AG Apeldoorn
055-3121411

Krasje rechtsvoor... :lol: :lol: wha ha ha ....rijdbaar....Wha ha ha hele deurstijl ligt eruit....lekker lassen :lol: :lol: :evil:
The name says it all :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Chris@R5

Xabre schreef:nou lekker schappelijk, de dikke directeur betaalt evenveel als Chris de student (N) dat zijn toch geen verhoudingen
Mja ik hoop dat het gaat mee vallen anders zie ik de maatschappelijke vooruitgang er ook niet in.
Heel mooi hoor dat inkomens afhankelijke premie.
MAAR DIE 1100 EURO IS JE NOMINALE PREMIE!!!

Daar komt die premie afhankelijk van je inkomen BOVENOP!
En die moet je werkgever dokken! Alsof dat nu ook niet zo is! :@ :@
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Xabre schreef:ja ik ga ook 400% meer betalen volgend jaar :( benzine prijzen die alsmaar stijgen.. en als je het tegen zit straks ook nog kilometerheffing (N)
400%? Vergeet niet dat je via je werkgever ook al premie betaald. Het allergoedkoopste ZF kost 20,- per maand aan premie. De premie die op je loon ingehouden wordt, is al snel 30,- per maand. Per jaar is dat dus minimaal 600,-. Die 1100,- is het maximum, afhankelijk van je inkomen krijg je zorgtoeslag, vergelijkbaar met huursubsidie.
Het zal vast duurder worden, maar dat wordt het nu ook ieder jaar al. Zorg is nu eenmaal niet goedkoop. Maar een enorme stijging, dat zou niet kunnen. Dat wordt het faillissement van velen.

@ Chris:
Een premiekorting is mogelijk als u kiest voor een eigen risico of verzekerd bent via een collectief contract. Daarnaast is iedereen die een belastbaar inkomen heeft uit werk en woning (box 1), voor de zorgverzekering een inkomensafhankelijke bijdrage verschuldigd. Deze bijdrage is 6,25% van het bijdrage-inkomen. Uw werkgever of uitkeringsinstantie is verplicht deze bijdrage te vergoeden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Xabre

Ja dat klopt maar ik kan nergens informatie vinden over de hoogte van die zorgtoeslag. Iemand meer informatie?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken... :S Ik weet echt heel zeker dat er nog meer mensen de armoedegrens gaan benaderen of zelfs daaronder belanden. Wordt Nederland daar beter van? Nee...

Ik snap echt niet dat ze dit op deze manier willen gaan doen. We hebben de VS als voorbeeld en als ik zie hoe het daar geregeld is, wil ik echt geen deel uitmaken van zo'n zorgstelsel. Hoe rijker je bent, des te beter de zorg is. Daar gaan we op den duur naartoe, vrees ik. Niet de manier! (N)

Dit is pas het begin, voorspel ik... Het wordt tijd dat het kabinet zijn biezen pakt. Zeker nadat er dit kwartaal weer een negatieve economische groei is geweest. Het beleid werkt gewoon NIET! :(
Maus

Men zou dan toch wel maandelijks via de belasting zorgtoeslag terug krijgen, ter compensatie.
Bovendien gaat je netto salaris er op vooruit, omdat de werkgever geen ziektekostengeld meer in hoeft te houden.
't Klinkt allemaal leuk, maar of dat 't ook allemaal gaat werken. :)
Xabre

Wat ik trouwens zo vreemd vind is dat ze concurentie willen gaan doen in de zorg, maar hoe kan dat in hemelsnaam gaan werken als iedereen straks dezelfde premie gaat betalen, dingen privatiseren zonder dat er concurentie is en er zowat niks te kiezen valt !??!?! dan heb je toch niks aan concurentie, daarbij geen enkele verzekeraar wil iemand hebben die een chronische ziekte heeft of regelmatig iets heeft die willen ze niet. Bovendien denk ik dat die zorgtoeslag een enorme administratieve ramp wordt.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

www.denieuwezorgverzekering.nl schreef: Daarnaast neemt het kabinet een aantal fiscale maatregelen waardoor de premie voor iedereen betaalbaar blijft.
ik hoop maar dat hun definitie van betaalbaar een beetje aansluit op mijn definitie van betaalbaar.

wat ik me altijd afvraag: waarom is de zorg nou zo duur?

paar jaar geleden hoorde je steeds berichten over dat de zorg [edit] slechter werd [/edit], omdat ze niet genoeg hadden aan wat ze binnenkregen.

dus gingen de premies omhoog.

maar dat soort berichten van 'te weinig geld voor de zorg' blijven steeds terugkomen.

heb sterk het gevoel dat als je nu de dikke ziekenhuisdirecteuren een beetje kort op hun salaris en bonussen, dat dat de zorg enorm goed doet, en dat de premie dus helemaal niet omhoog had gehoeven, en dat leuke nieuwe zorgstelsel mooi voor niks wordt ingevoerd.

after all, wie ziet hier nou het meeste van terug: niet de patient of de mensen op de werkvloer. helaas..
Laatst gewijzigd door Edward op do 7 jul 2005 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Xabre schreef:Wat ik trouwens zo vreemd vind is dat ze concurentie willen gaan doen in de zorg, maar hoe kan dat in hemelsnaam gaan werken als iedereen straks dezelfde premie gaat betalen, dingen privatiseren zonder dat er concurentie is en er zowat niks te kiezen valt !??!?! dan heb je toch niks aan concurentie, daarbij geen enkele verzekeraar wil iemand hebben die een chronische ziekte heeft of regelmatig iets heeft die willen ze niet. Bovendien denk ik dat die zorgtoeslag een enorme administratieve ramp wordt.
http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Z ... atieplicht
Zorgverzekeraars moeten iedereen die zich aanmeldt voor een zorgverzekering onder dezelfde voorwaarden accepteren, ongeacht leeftijd geslacht of gezondheidsrisico.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Xabre

Dat weet ik maar de praktijk zal helaas echt niet hetzelfde zijn denk ik. Leeftijdsdiscriminatie mag ook niet maar probeer maar eens na je 50e verjaardag aan het werk te komen, 't wordt niet gezegd maar je bent te oud en te duur.
Chris@R5

Dat hele concurrende op het gebied van zorg is een dikke onzin, want:

Iedereen van 18 en ouder moeten straks opnieuw een verzekering zoeken.

Vanaf december gaan de verzekeringen stunten met hun aanbiedingen. Maar minder betalen is meer eigen risico. Want uiteindelijk moet iedereen 1100 euro betalen en die verzekering springt daar echt niet bij in hoor!

Concurrentie is dus maar een periode van november/ december tot maart. Daarna moet je verzekerd zijn. Is dit na mei niet het geval dan ben je de klos en krijg je een boete.

Nu zit concurrentie zo in elkaar dat je elkaar in de gaten houd en dus de prijzen op elkaar inspeelt door eronder te gaan zitten of andere pakketen aan te bieden. Maar deze periode moet wel wat langer zijn dan 2 maanden om de prijzen te kunnen schuiven.

Heeft iedereen een verzekering gekozen dan zit je een jaar vast.
Van concurrentie kun je niet meer spreken want heel Nederland zit dan vast aan een verzekering. Even overstappen naar een andere goedkoper wordende verzekering is er niet bij, want je zit vast.
Dus om überhaupt te concurreren na maart heeft geen nut.
Je trekt toch geen klanten.

Wat je wel gaat krijgen is dat mensen het wel best vinden en ook de jaren daarop blijven bij hun huidige verzekering. Wij hebben wel meer dingen aan ons hoofd dan dat namelijk.
Dus ook de periode van 2007 zullen we weer weinig van concurrende prijzen merken.
Daarnaast zal het vast elk jaar weer duurder worden.

Nu zei ik al dat je die 1100 altijd moet betalen, hoe dan ook.
Even de toeslag/ subsidie daar gelaten....
Je kunt straks goedkope pakketen krijgen, maar met een eigen risico van 500 euro bijvoorbeeld. Dat scheelt je misschien een keer 200 euro op die 1100. Krijg je echt niks dan heb je mazzel. Krijg je een ongelukje, dan ben je dus ineens 1100-200= 800 ---> 800+500= 1300 kwijt.

Hé, ik weet het, het is heel pessimistisch. Maar ik bedoel maar te zeggen...

Ok ok wat we nu hebben is ook niet alles, maar ik zit voor 47 euro erg goed in de verzekering! Dat ik straks voor dat geld weer klaar ben zal wel niet snel gebeuren, want reken zelf maar eens wat uit...
Dan moet je nogal wat korting krijgen, hoor!
En voor mensen als ik is een tientje al heel wat. Ik heb het dan over 30% van me inkomen al dan niet meer.

Nee bedankt hoor, dit hele stelsel is mij wel goed!
Het wordt aan alle kanten goed gepraat, maar het is gewoon een manier om iedereen steeds efficiënter een poot uit te trekken.
Een typisch Hollandse opmerking, maar ik moet het allemaal maar zien.

En dan is het eigenlijk al te laat... (N)
MarcoG
Contacteer:

jiggy schreef:hey marcoG wat is dit limburgs=Jiggy, veer hubbe hiej oach ene "te koap gevroagd"- topic veur greetzzzzzzzzz marcel
Jiggy, veer (=wij) hubbe(=hebben) hiej(=hier) oach(=ook) ene(=een) "te koap(=te koop) gevroagd(=gevraagd)"- topic(=ehhh) veur(=voor) :)

Wat die zorgverzekering betreft...echt hoogste tijd dat limburg onafhankelijk wordt en zŽn eigen regels gaat opstellen. En dan weer de gulden terug, zo als het was.
Ik ben ondertussen 27 en woon noodgedwongen nog steeds thuis. Toen ik net voor de euro kwam begon te werken dacht ik binnen een paar maanden uit huis te kunnen...baantje van 2400 piek netto, huur was toen 400-500 alles bij elkaar, blijft nog zat over om op vakantie te kunnen enzo. Maar na de invoering van die pleuro ging het RAP de verkeerde kant op. Eerst de prijzen gehalveerd, maar goed, toen toch meer weer heel snel terug voor gulden prijzen maar met een euro teken ervoor.
En nu, 1150 netto per maand, huur van een pis-appartement al rap 500 euro, vaste lasten eraf...kun je in de struiken bierflesjes gaan zoeken voor statiegeld. :@
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik kan geen arabisch :S

Over de zorgtoeslag:
Zorgtoeslag - Afhankelijk van uw inkomen kunt u in aanmerking komen voor een maandelijkse tegemoetkoming van de Belastingdienst: de zorgtoeslag. Dit recht is afhankelijk van de hoogte uw toetsingsinkomen.

Als alleenstaande met een (toetsings)inkomen tot 25.000 euro bruto per jaar heeft u recht op een zorgtoeslag van maximaal 420 euro per jaar.
Uitgerekend is dat 56,66 ((1100-420)/12) euro per maand. Verhoging van 10 euro ofwel minimaal 20%. Stufi gaat ook wel 10 euro omhoog, gaat ieder jaar omhoog. Nu maar hopen dat je de collegegelden niet ophogen, is dit jaar ook gebeurd namelijk.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik geloof dat er een terrorist de servers blokkeert, want het gaat belabberd hiero :D
Chris@R5

Joost (DoubleYou) schreef:

Ik kan geen arabisch :S

Over de zorgtoeslag:
Zorgtoeslag - Afhankelijk van uw inkomen kunt u in aanmerking komen voor een maandelijkse tegemoetkoming van de Belastingdienst: de zorgtoeslag. Dit recht is afhankelijk van de hoogte uw toetsingsinkomen.

Als alleenstaande met een (toetsings)inkomen tot 25.000 euro bruto per jaar heeft u recht op een zorgtoeslag van maximaal 420 euro per jaar.
Uitgerekend is dat 56,66 ((1100-420)/12) euro per maand. Verhoging van 10 euro ofwel minimaal 20%. Stufi gaat ook wel 10 euro omhoog, gaat ieder jaar omhoog. Nu maar hopen dat je de collegegelden niet ophogen, is dit jaar ook gebeurd namelijk.
Collegegeld is met 200 euro gestegen bij mij.
Maar daar staat tegenover dat ik geen boeken meer aanschaf in het begin.
MarcoG
Contacteer:

In Duitsland is het studeren nog "gratis"...zeg 130€ per semester (half jaar)
Ik meld mij daar nu ook aan, alleen is het mogelijk dat er na de zomer wel meer betaald moest worden, 500-600€ per jaar. Nog altijd een stuk minder dan in NL.
Mickael

Chris@R5 schreef:
Xabre schreef:nou lekker schappelijk, de dikke directeur betaalt evenveel als Chris de student (N) dat zijn toch geen verhoudingen
Mja ik hoop dat het gaat mee vallen anders zie ik de maatschappelijke vooruitgang er ook niet in.
Heel mooi hoor dat inkomens afhankelijke premie.
MAAR DIE 1100 EURO IS JE NOMINALE PREMIE!!!
Ik werk bij een verzekeraar tussenpersoon

Voor die 1100 euro krijg je een basis verzekering, als je dan vervolgens gaat kijken wat deze voor dekking geeft kom je er al snel achter dat het bijzonder weinig dekt.

Vele mensen die nu enigzins aanvullend verzekerd zijn zullen voor de aanvulling ook 3-4x meer gaan betalen als dat ze nu al deden.

Erg leuk die zorgtoeslag, alleen vergeet niet dat je deze zal moeten voorschieten en aan bij het invullen van je belasting aangifte kan je een gedeelte terug krijgen. Mensen met een laag inkomen en geen eigen huis doen dit vaak al niet omdat ze niet weten hoe het moet of denken dat ze toch niets terug krijgen, dus het is een middel voor de overheid om meer mensen hun aangifte te laten doen. Je kan wel een voorlopige teruggave aanvragen, maar ook daarbij gaat er ook een tijdje overheen eer je dat ontvangt.

Nu wordt er gezegd er is een acceptatie plicht, nou ik kan jullie vertellen, dat klinkt mooier als dat het is! Pak bv een wanbetaler, die heeft een echt probleem, want die mogen ze wel wijgeren. Mensen met een chronische ziekte zullen nu veelal aanvullend zijn verzekerd, maar dat zal straks wel ff anders. Want er geld alleen een acceptatie plicht voor de basis en niet voor het aanvullende. Die mensen zullen dus of niet te verzekeren zijn of een GIGA premie moeten betalen.

Dit zal leiden tot een hoop mensen die niet verzekerd zijn omdat ze simpelweg de premie niet kunnen betalen (bv studenten, bij standsmoeders enz).
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

:(
Beetje jammer dus. Ik ben aanvullend verzekerd, en kan dus komend jaar flink meer gaan betalen hoor ik.
nee, we gaan er goed op vooruit. Mijn salaris stijgt echt niet zo hard mee als de kosten.....
MarcoG
Contacteer:

Dat de maandelijkse kosten stijgen zou helemaal niet zo erg zijn, als er ergens anders weer dingen goedkoper worden. Alleen dat gebeurt in dit kromme land niet.

In NL betaalden we ons altijd blauw aan de belastingen omdat alles collectief geregeld was. Domme hollanders dachten altijd dat NL de creme de la creme van Europa was qua sociale omstandigheden (maar dat bleek uit onderzoek ook maar een magere 8e plaats van Europa te zijn (naschoolse opvang, studiegelden, belastingen, zorgregeling etc))
In USA betaal je zeer weinig, krijg je ook zeer weinig, maar in elk geval kun je daar zelf beslissen wat je met je geld doet.
Dat kan hier niet omdat je al zoveel geld aan de belasting betaalt.
Als ze nu eens gaan korten op de benzine accijns, belastingen algemeen, wegenbelasting, BPM etc etc etc en daarna de premies verhogen (weg collectieve "korting") dan is er minder reden tot klagen.

Ik zie in elk geval geen reden meer om dan nog zoveel belasting te moeten betalen. Als ik toch de premie voor het grootste deel zelf moet betalen...en je pensioen tegenwoordig ook al...
5gt8vturbo

Luco/Alpine-racer schreef:
5gt8vturbo schreef:die toyo`s heb ik er al 17.000 onderzitten voor dan! achter heb ik ze net nieuw. voor zijn ze nog bijna het zelfde als achter minimaal verschil en ik gebruik ze echt grof. Misschien ligt het aan je camber of uitlijnen, banden spanning. want een bandje moet echt lang mee moeten gaan. en veel meer als 20.000 anders zou ik elk 3/4 jaar nieuwe banden moeten hebben. :D
wat doen jullie lang met je banden :-)
ik haalde met de leaseslopel astra diesel nog geen 22.000 km :-)
begon de leasemaatschappij nog te zaniken ook haha
met de alpine haal ik nog niet de helft, hoezo rij je sportief?
dan is hier dus het feit dat jij absoluut niet kan rijden :) of je monteur niet kan balanceren uitlijnen. je kan mij niet vertellen dat als je instellingen allemaal goed staan dat je maar 10.000 km met je banden rijdt. Misschien moet je dan eens nieuwe kopen en niet van de sloop halen? :lol: :lol:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Chris@R5 schreef:Ik lees net de site http://www.denieuwezorgverzekering.nl .

Gadverdamme wat kan ik deze regering uitkotsen!
Moet ik als student met amper 300 euro aan inkomen 90 euro per maand aan zorg betalen!!!!

Wat mankeert die lui!?

:@ :@ :@
Hoe hoog is de zorgtoeslag?

Antwoord:

Dat verschilt per situatie en is mede afhankelijk van:
- de hoogte van uw (toetsings)inkomen en het inkomen van uw eventuele toeslagpartner;
- uw leeftijd (kinderen hebben geen recht op zorgtoeslag)
Als alleenstaande heeft u recht op zorgtoeslag met een toetsingsinkomen tot 25.000 bruto en heeft u recht op maximaal 420 euro zorgtoeslag per jaar. Vormt u samen met anderen een huishouden, dan geldt een max. toetsingsinkomen van 40.000 per jaar en heeft u recht op maximaal 1200 euro zorgtoeslag per jaar.
Hoe krijg ik een zorgtoeslag?

Antwoord:

In principe krijgt u, wanneer u recht heeft op zorgtoeslag, in september 2005 een aanvraagformulier zorgtoeslag toegestuurd. Tot die tijd hoeft u niets te doen. Indien u in september geen formulier heeft ontvangen, maar wel verwacht dat u recht heeft op zorgtoeslag wordt u geadviseerd op dat moment contact op te nemen met de belastingdienst/Toeslagen. Wanneer u het formulier voor 1 november 2005 ingevuld terugstuurt, zorgt de Belastingdienst dat u vanaf eind december 2005 maandelijks uw zorgtoeslag krijgt uitbetaald. d.w.z. voor dat u premie voor uw nieuwe zorgverzekering moet gaan betalen.
dat is dus die 420 per jaar voor mij.
No claim - U kunt 255 euro terugkrijgen als u geen zorgkosten maakt. Maakt u zorgkosten, maar minder dan 255 euro dan krijgt u het overgebleven no-claimbedrag na afloop van het verzekeringsjaar terug.
dus als je geen zorg nodig hebt. Zoals ik in de algelopen 3/4 jaar. dan krijg je 255 euro pj terug. Maar wel pas aan het einde :s

dus dat wordt:
1100 - 255 - 420 = 425 per jaar
680 / 12 = 56,67 pm.
gem over het jaar uiteindelijk: 425 / 12 = 35,42 pm.
nu betaal ik -/+ 44 euro per maand.
Laatst gewijzigd door Johan op vr 8 jul 2005 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris@R5

Ja dat klinkt wel erg leuk die 35 euro, maar net wat je zegt, pas aan het einde van het jaar.
Dan heb ik dat geld toch niet meer nodig!
Mijn overige zooi wacht ook niet tot het einde van het jaar hoor!

Ik kan me hier echt zo gruwelijk kwaad over maken :@ !

Het is voor mij niet even een aanslag op mijn portemonnee, maar ik doe het ook ECHT helemaal voor niks!

Ik werk hier gvd alleen maar om überhaupt te KUNNEN te werken!
Gesloten