Frits' Clio 16v project topic
als er een voorwiel lager stuk is hoor je dit als je rijd en als je dan een klein beetje stuurt naar links of rechts dan moet het geluid weg gaan omdat je het lager dan meer belast. zet je clio anders effe op een krik en draai en voel effe aan je wiel dan hoor en voel je meestal wel welke kant kapot is. en om het lager te vervangen moet idd de fusee los
R5GTT. Drive it like you stole it
Fusee los en de naaf ook meenemen, die zit ook weer in het lager geperst.
Had je ABS? IPV dat sensortje verrot te meppen om em uit de fusee te krijgen, kun je ook een paar decimeter verderop het stekkertje lostrekken en met sensor en al aan je fusee bij de garage afleveren.
Weet je ook dat je je veerpoot bij de montage middels een of andere constructie misschien iets omhoog zou moeten kunnen krikken? Was bij mij wel nodig, anders kreeg ik de 2 bouten van de veerpoot niet meer door de fusee omdat de veerpoot te ver naar onderen was uitgedrukt.
Had je ABS? IPV dat sensortje verrot te meppen om em uit de fusee te krijgen, kun je ook een paar decimeter verderop het stekkertje lostrekken en met sensor en al aan je fusee bij de garage afleveren.

Weet je ook dat je je veerpoot bij de montage middels een of andere constructie misschien iets omhoog zou moeten kunnen krikken? Was bij mij wel nodig, anders kreeg ik de 2 bouten van de veerpoot niet meer door de fusee omdat de veerpoot te ver naar onderen was uitgedrukt.

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Als ik een bocht maak wordt het geluid juist erger, vooral een bocht naar links.paz-maniac schreef:als er een voorwiel lager stuk is hoor je dit als je rijd en als je dan een klein beetje stuurt naar links of rechts dan moet het geluid weg gaan omdat je het lager dan meer belast.
Wat ik erover kon vinden op het forum was dat het dan een rechter wiellager is, meestal achter.
En zo klonk het ook, maar nu lijkt het weer meer van linksvoor te komen

Nee ik heb geen ABS, dus dat scheeld weer.MarcoG schreef:Had je ABS? IPV dat sensortje verrot te meppen om em uit de fusee te krijgen, kun je ook een paar decimeter verderop het stekkertje lostrekken en met sensor en al aan je fusee bij de garage afleveren.
Weet je ook dat je je veerpoot bij de montage middels een of andere constructie misschien iets omhoog zou moeten kunnen krikken? Was bij mij wel nodig, anders kreeg ik de 2 bouten van de veerpoot niet meer door de fusee omdat de veerpoot te ver naar onderen was uitgedrukt.
Wat bedoel je precies met het veerpoot-verhaal?
Fusee moet er dus in elk geval af, en de auto zal dan ook weer opnieuw uitgelijnd moeten worden.
Ik ga over drie weken op vakantie, en dat lager komt daarna wel weer hoor.
Heb er nu even geen geld meer voor, dus rij ik nog wel even zoemend door

Gr, Frits.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Als ik rechtuit rijd hoor ik hem gewoon zoemen, en hij klinkt grofer als ik een bocht naar links maak.
Kan dat ook de homokineet/aandrijfas zijn?
Gr, Frits.
Kan dat ook de homokineet/aandrijfas zijn?
Gr, Frits.
Bel maar als je je veerpoot niet meer op je fusee krijgt haha!Clio Baccara 16v schreef: Wat bedoel je precies met het veerpoot-verhaal?

06 21 22 32 98
Als het een buitenste homokineet is, kun je die niet los vervangen?
Hey, ik lees voor die "hittebestendige" lak dat je die moet verwarmen tot 150 graden ofzo om hem goed uit te harden...?
Wat zit er voor lak op je remklauwen Frits?
een wiellager geeft een heel ander geluid dan een aandrijf-as een homokineet die kapot is hoor je heel goed als je je stuur helemaal naar links of naar rechts draait en dan in zen 1e versnelling een rondje draait op het gemak, dan hoor je een tikkend geluid. maar als je net zo als bij jou een zoement geluid hoort en het geluid word anders als je stuurt dan denk ik toch aan een wiellager. heb je je auto al eens opgekrikt en aan je wielen gevoelt/gedraait????Clio Baccara 16v schreef:Als ik rechtuit rijd hoor ik hem gewoon zoemen, en hij klinkt grofer als ik een bocht naar links maak.
Kan dat ook de homokineet/aandrijfas zijn?
Gr, Frits.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Motip Brake Caliper Paint Set, speciaal voor remklauwen dus.MarcoG schreef:Hey, ik lees voor die "hittebestendige" lak dat je die moet verwarmen tot 150 graden ofzo om hem goed uit te harden...?
Wat zit er voor lak op je remklauwen Frits?
Is gewoon een setje met remmenreiniger, verf, verharder en een kwast.
Schoonmaken, verven en dan 24 uur laten drogen.
@paz-maniac: zal morgen eens een rondje rijden, maar ik denk wel dat het het wiellager is.
Gr, Frits.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ik heb geen idee, maar ik zie wel hoelang het blijft zittenSteven schreef:Hopelijk beter dan die troep van motip uit die sptuibus...

Waar kun je de klauwen beter mee verven dan?
Gr, Frits.
Ja Steven....wat raad jij dan aan? Ik had ook van die blanke lak op mijn schoongeborstelde klauwen gespoten...maar dat ging er ook zo af en die klauwen roesten rustig verder.
ik zou toch maar voorzichtig zijn, had dat ook en op een bepaald moment wast zo erg dat me wiel ineens spontaan blokkeerde een secondeClio Baccara 16v schreef:Motip Brake Caliper Paint Set, speciaal voor remklauwen dus.MarcoG schreef:Hey, ik lees voor die "hittebestendige" lak dat je die moet verwarmen tot 150 graden ofzo om hem goed uit te harden...?
Wat zit er voor lak op je remklauwen Frits?
Is gewoon een setje met remmenreiniger, verf, verharder en een kwast.
Schoonmaken, verven en dan 24 uur laten drogen.
@paz-maniac: zal morgen eens een rondje rijden, maar ik denk wel dat het het wiellager is.
Gr, Frits.

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Inmiddels zitter er aan de voorkant 2 nieuwe wiellagers en aandrijfas op, dus van het gezoem ben ik af.
Verder zitten de nieuwe matten erin (lijkt paars, maar is net zo zwart als de vloerbekleding):
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0599.JPG[/img]
En heb ik gister een katvervanger (Devil) en middendemper-vervanger (Sebring) eronder gezet:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0588.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0590.JPG[/img]
Gr, Frits.
Verder zitten de nieuwe matten erin (lijkt paars, maar is net zo zwart als de vloerbekleding):
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0599.JPG[/img]
En heb ik gister een katvervanger (Devil) en middendemper-vervanger (Sebring) eronder gezet:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0588.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0590.JPG[/img]
Gr, Frits.
Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op do 6 jul 2006 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ziet er netjes uit Frits! Hoe klinkt ie? 

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Veel beter dan eerst.Paul1916v schreef:Ziet er netjes uit Frits! Hoe klinkt ie?
Zit nu gewoon een lekkere brul in, niet te hard en ook niet dat het irritant wordt op de snelweg

En de uitlaat raakt geen enkele drempel meer (wat eigenlijk de reden was dat ik het spul vervangen heb

Gr, Frits.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht

Er is weer wat nuttigs te melden in dit topic, de clio is namelijk geschorst.
Omdat m'n versnellingsbak niet helemaal lekker meer is (synchromesh 2e versnelling), ga ik die vervangen voor een JC5 van een williams.
De motor zal er dus uitmoeten, en dan zal ik tegelijk wat andere onderdelen vervangen (startmotor, radiateur, rubbers e.d, en wat ik verder tegenkom). Ik ga het zelf doen en neem er lekker de tijd voor, na de winter wil ik hem weer op de weg hebben.
Ik rij nu rond in een VW transporter, die ik samen met 3 vrienden gekocht heb voor de vakantie. Dit is echt in alle opzichten het tegenovergestelde van de clio. Veel ruimte, comfortabel en sloom. Maar wel een vet busje als je het mij vraagt

Gr, Frits.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0113.jpg[/img]
haha..cool 
Blijf het een supermooi 16V vinden hoor, zeker met die BBS'en

Blijf het een supermooi 16V vinden hoor, zeker met die BBS'en

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Zo, maar weer even een update.
De VW bus van m'n vorige post is inmiddels weer verkocht, en ik rij nu in een Peugeot 306. Gekocht voor weinig met lekke koppakking en wat achterstallig onderhoud. Na 300 euro aan onderdelen en een paar avondjes klussen is hij weer helemaal goed, en heb ik nu een mooi autotje voor de winter
De clio heeft maanden op steunen in de garage gestaan, zonder dat ik er iets aan gedaan heb
Gewoon te druk met andere dingen, en voordat je het weet ben je maanden verder.
Maar ondertussen heb ik wel mooi een berg onderdelen bij elkaar kunnen sparen.
Ik heb nu onder andere het volgende al liggen:
- MB shortshifter
- Renault Sport baksteun
- Extra baksteun v/d Renault 19
- Mocal oliekoeler
- Laguna hoofdremcilinder
- Powerflex draagarmbussen en stabilisatorstang rubbers
- Stuur- en fuseekogels
- Radiateur
- Startmotor
- JC5 versnellingsbak
- Velgen opnieuw laten spuiten, en 4 nieuwe banden.
Een paar weken geleden ben ik toch maar begonnen met demonteren. Alles tussen de motor en de auto los gehaald, zodat hij alleen nog in de motorsteunen hing. Gisteren een motortakel gehuurd en samen met Martijn (haas) de motor eruit gehaald. Man, wat is dat krap zeg. Eerst een uur lopen kloten, toen Rob opgebeld voor de gouden tip en even later was de motor eruit
Martijn, nog bedankt voor je hulp!
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0545.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0546.JPG[/img]
Om de motor nog een beetje mobiel te houden in m'n krappe garage heb ik voor een paar tientjes een motorsteun gekocht. Dit is ook wel makkelijk als ik nog wat aan de motor wil sleutelen, want nu kan ik de motor ook op z'n kop draaien.
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0548.JPG[/img]
Heel misschien komt er een 2.0 motor van Patrick in, maar dat hangt er vanaf of ik m'n 306 straks voor een mooi bedrag kan verkopen
. Als ik het financieel niet rond krijg zet ik m'n eigen motor gewoon terug, want die is nog helemaal goed. De bedoeling is in elk geval dat hij in maart/april rijdt, voordat het weer lekker weer wordt dus 
De VW bus van m'n vorige post is inmiddels weer verkocht, en ik rij nu in een Peugeot 306. Gekocht voor weinig met lekke koppakking en wat achterstallig onderhoud. Na 300 euro aan onderdelen en een paar avondjes klussen is hij weer helemaal goed, en heb ik nu een mooi autotje voor de winter

De clio heeft maanden op steunen in de garage gestaan, zonder dat ik er iets aan gedaan heb

Gewoon te druk met andere dingen, en voordat je het weet ben je maanden verder.
Maar ondertussen heb ik wel mooi een berg onderdelen bij elkaar kunnen sparen.
Ik heb nu onder andere het volgende al liggen:
- MB shortshifter
- Renault Sport baksteun
- Extra baksteun v/d Renault 19
- Mocal oliekoeler
- Laguna hoofdremcilinder
- Powerflex draagarmbussen en stabilisatorstang rubbers
- Stuur- en fuseekogels
- Radiateur
- Startmotor
- JC5 versnellingsbak
- Velgen opnieuw laten spuiten, en 4 nieuwe banden.
Een paar weken geleden ben ik toch maar begonnen met demonteren. Alles tussen de motor en de auto los gehaald, zodat hij alleen nog in de motorsteunen hing. Gisteren een motortakel gehuurd en samen met Martijn (haas) de motor eruit gehaald. Man, wat is dat krap zeg. Eerst een uur lopen kloten, toen Rob opgebeld voor de gouden tip en even later was de motor eruit


[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0545.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0546.JPG[/img]
Om de motor nog een beetje mobiel te houden in m'n krappe garage heb ik voor een paar tientjes een motorsteun gekocht. Dit is ook wel makkelijk als ik nog wat aan de motor wil sleutelen, want nu kan ik de motor ook op z'n kop draaien.
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... G_0548.JPG[/img]
Heel misschien komt er een 2.0 motor van Patrick in, maar dat hangt er vanaf of ik m'n 306 straks voor een mooi bedrag kan verkopen

Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op zo 9 sep 2007 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Goed bezig frits!
en die haas blijft maar met blokken sjouwen!
en die haas blijft maar met blokken sjouwen!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
mooie clio,
ziet mooi uit dat lage
wat was de gouden tip dan? want een 16v zonder abs is echt makkelijk te demonteren...
ziet mooi uit dat lage

wat was de gouden tip dan? want een 16v zonder abs is echt makkelijk te demonteren...
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Eerst hadden we de versnellingsbak iets hoger gehangen, maar het kapje op de versnellingbak kon niet langs de balk v/d auto. Later hebben we de kant van de dynamo iets hoger gehangen en toen ging het wel.
Dat het "echt makkelijk" gaat is onzin, want het blijft gewoon krap.
Het gaat nèt, maar er is amper ruimte tussen de balken en het kapje op de bak, en aan de andere kant de poelie's.
Hoe doe jij het dan?
Gr, Frits.
Dat het "echt makkelijk" gaat is onzin, want het blijft gewoon krap.
Het gaat nèt, maar er is amper ruimte tussen de balken en het kapje op de bak, en aan de andere kant de poelie's.
Hoe doe jij het dan?

Gr, Frits.
Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op do 28 dec 2006 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dus daarom belde Martijn gisteren
. Rob en ik waren op dat moment zijn kat in elkaar aan het lassen (cq "frotten voor de apk")
.....Maare, blok eruit is toch niet zo lastig, ik vond erin lastiger


Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Klopt, alleen moet hij net goed hangen zodat hij er precies uit kan. 

zat ie niet klem? bij mij zat ie ff klem bij het eruit takelen
als goed is moet haas er nu toch wel wat ervaring in hebben in het kantelen en eruit halen van blok 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Met ABS bovenlangs eruit is ook een fluitje van een cent vond ik...
extra spanbandje onder het inlaatspruitstuk en flink achterover kantelen...stukje koek dacht ik zo...
extra spanbandje onder het inlaatspruitstuk en flink achterover kantelen...stukje koek dacht ik zo...

ja..blaat blaat blaat..hij is eruit toch? 
die van paul ging heel wat minder snel, dus ik leer blijkbaar toch nog wat
erin is helemaal een fluitje van dikke staak
@ Frits: graag gedaan hoor

EDIT: zal de voglende keer de goede kant oprijden, ben ik wat vroeger

die van paul ging heel wat minder snel, dus ik leer blijkbaar toch nog wat

erin is helemaal een fluitje van dikke staak

@ Frits: graag gedaan hoor


EDIT: zal de voglende keer de goede kant oprijden, ben ik wat vroeger

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Nou het begint weer ergens op te lijken
.
Het subframe en allerlei steuntjes rond de motor heb ik laten stralen en poedercoaten, en een aantal zelf gespoten. Verder nieuwe spoorstangen, stuur- en fuseekogels en powerflex voor de draagarmen en stabilisatorstang. De motor ook weer even opgefrist met een nieuwe waterpomp, thermostaat, bougies, oliefilter en verschillende pakkingen. Ook de kabelboom hier en daar gefixt en opnieuw ingetaped. Moet alleen nog even nieuwe riemen erop zetten, maar die liggen klaar net als een nieuwe koppelingsset.
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... motor1.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... motor2.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... anging.jpg[/img]
De remmerij heb ik ook compleet vervangen. Nieuwe remleidingen van kopernikkel, teflon/rvs remslangen, nette 2e hands remverdeler, nieuwe laguna hoofdremcilinder, nieuwe remklauwen achter (1 ging heel zwaar, en van de ander was een schroefdraad verrot) en nieuwe Clio RS remklauwen voor de voorkant. Om de RS remmen passend te maken heb ik Clio RS fusee's laten bewerken. De maten zijn namelijk vrijwel hetzelfde als die van een clio 16v. Het deel waar de schokdemper aan gemonteerd zit moest iets afgevlakt worden, en er moesten busjes in de boutgaten omdat die te groot waren. Verder is het gat in de naaf waar de spiebanen van de aandrijfas in komt te groot. Maar omdat het wiellager precies hetzelfde is als die van een clio 16v, heb ik mijn eigen naven erin gezet. De naven zijn van tevoren nog iets afgevlakt zodat straks de 10mm spoorverbreders erop passen. Dit bewerken is echt netjes gedaan, past perfect tussen de schokdemper, alsof het origineel is
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... rdeler.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... dr_cil.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... lauwen.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... /fusee.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 4/naaf.jpg[/img]
Het houten stuurtje die erin zat heb ik verkocht, en ik heb een nieuw leren Nardi stuurtje. Vind het zelf een stuk mooier, en zeker met de shortshifter pook. Heb er nu alleen nog even geen foto van. Verder worden de voor- en achterbumper, spiegelkapjes en de achterklep gespoten. De achterklep wordt meteen strak gemaakt, en er komt een ASD spoilertje op. Heb ook nog wat plastic spul liggen om hem netter te maken (dakstrips, parafaankappen en deurbakken).
Binnenkort de motor erin en afbouwen, ik wil er nu toch echt snel weer in rijden
Gr, Frits.

Het subframe en allerlei steuntjes rond de motor heb ik laten stralen en poedercoaten, en een aantal zelf gespoten. Verder nieuwe spoorstangen, stuur- en fuseekogels en powerflex voor de draagarmen en stabilisatorstang. De motor ook weer even opgefrist met een nieuwe waterpomp, thermostaat, bougies, oliefilter en verschillende pakkingen. Ook de kabelboom hier en daar gefixt en opnieuw ingetaped. Moet alleen nog even nieuwe riemen erop zetten, maar die liggen klaar net als een nieuwe koppelingsset.
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... motor1.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... motor2.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... anging.jpg[/img]
De remmerij heb ik ook compleet vervangen. Nieuwe remleidingen van kopernikkel, teflon/rvs remslangen, nette 2e hands remverdeler, nieuwe laguna hoofdremcilinder, nieuwe remklauwen achter (1 ging heel zwaar, en van de ander was een schroefdraad verrot) en nieuwe Clio RS remklauwen voor de voorkant. Om de RS remmen passend te maken heb ik Clio RS fusee's laten bewerken. De maten zijn namelijk vrijwel hetzelfde als die van een clio 16v. Het deel waar de schokdemper aan gemonteerd zit moest iets afgevlakt worden, en er moesten busjes in de boutgaten omdat die te groot waren. Verder is het gat in de naaf waar de spiebanen van de aandrijfas in komt te groot. Maar omdat het wiellager precies hetzelfde is als die van een clio 16v, heb ik mijn eigen naven erin gezet. De naven zijn van tevoren nog iets afgevlakt zodat straks de 10mm spoorverbreders erop passen. Dit bewerken is echt netjes gedaan, past perfect tussen de schokdemper, alsof het origineel is

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... rdeler.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... dr_cil.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... lauwen.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... /fusee.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 4/naaf.jpg[/img]
Het houten stuurtje die erin zat heb ik verkocht, en ik heb een nieuw leren Nardi stuurtje. Vind het zelf een stuk mooier, en zeker met de shortshifter pook. Heb er nu alleen nog even geen foto van. Verder worden de voor- en achterbumper, spiegelkapjes en de achterklep gespoten. De achterklep wordt meteen strak gemaakt, en er komt een ASD spoilertje op. Heb ook nog wat plastic spul liggen om hem netter te maken (dakstrips, parafaankappen en deurbakken).
Binnenkort de motor erin en afbouwen, ik wil er nu toch echt snel weer in rijden

Gr, Frits.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Goed bezig Frits!
ben benieuwd als ie straks klaar is!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
mooi werk frits
doet me aan mn eigen clio denken als ik dit mooie werk zo allemaal zie 


goeie shizzle fritsie!! Ziet er echt puik uit allemaal...
zal eens ff een gaatje vinden in de agenda, goei?
zal eens ff een gaatje vinden in de agenda, goei?
