EVO6 RS2 Maus [Update 03-01-06]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Maus

Vanmiddag eindelijk de Powerflex eronder gezet bij JL, resultaat mag er wezen. Moet alleen nog een keer terug voor de stabi-armen, deze waren nog niet binnen.

[img]http://img176.imageshack.us/img176/68/img49988ko.jpg[/img]
Powerflex vs origineel.

[img]http://img49.imageshack.us/img49/6108/img49997ho.jpg[/img]

[img]http://img49.imageshack.us/img49/6600/img50008so.jpg[/img]

Met dank aan Jeroen. :worship:
-PAZ-
Über-Spammer

en is het verschil goed te merken, wegligging, comfort????
R5GTT. Drive it like you stole it
GijsClioRS

paz-maniac schreef:en is het verschil goed te merken, wegligging, comfort????
Mag je mij ook ff uitleggen waarom je de originele hebt vervangen. Wat doet dit met de handling van je auto? (heb er nog niet echt veel verstand van zoals je merkt :wink: )
Maus

't Voelt directer aan; het stuurt strakker.. 't Enige nadeel is dat 't ietswat gehoriger is in de auto. Boeiend, zet gewoon de radio wat harder. :D
-PAZ-
Über-Spammer

ah das wel mooi. meer geluiden uit de wielophanging, maar comfort lever je verder niet in da, je hoort ook nog als eens dat je met powerflex een hoop comfort inlevert. ze staan bij mij ook nog altijd op het verlang lijstje
GijsClioRS

En waar dient dit onderdeel dan precies voor? Wat is z'n functie?
-PAZ-
Über-Spammer

is een draagarm rubber, zit tussen draagarm en subframe. de powerflex bus is van een soort teflon d8 ik, en de origenele is van rubber. de verschillen staan hier boven beschreven door maus :wink: :p
Maus

Je zal best wel ietswat comfort inleveren, maar je krijgt er een hoop (weg)info voor terug. Als ik comfort wil hebben ga ik wel een ouwe-l#llen-auto rijden. :)
GijsClioRS

Dus de ophanhing heeft nu minder speling en daardoor strakker weggedrag? Weer iets geleerd vandaag :) (Y)
Maus

Meer communicatief en directer (bij 't sturen).
Maus

Vanmiddag de Clio weer opgehaald bij de spuiter, resultaat mag er wezen. Weer een strak en glad neusje. :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Goed bezig Maus. Alleen je avatar nog vernieuwen. :wink:
Maus

Dankje.
De avatar zal ik eerdaags ff aanpassen, had er nog geen tijd voor om dat te doen. :)

Morgenmiddag kan ik weer ff langs de bandenboer, wieltjes opnieuw uit laten lijnen.
Zondag (waarschijnlijk) bij ClioCharly de Goodridge remleidingen ophalen en die gaan er ergens volgende week onder.
Dan ben ik voorlopig (denk ik) wel weer klaar. :)
Maus

Aangezien ik de laatste tijd steeds meer last kreeg had van een krakend / schurend geluid ben ik vandaag maar ff langs JL gereden. Gelukkig had hij wat tijd over om zich over dit probleem te buigen. Nadat de Clio op de brug stond, was een korte inspectie al voldoende om te zien wat er loos was. De Powerflex bussen zijn wat gaan werken, waardoor de buitenste metalen bus in het subframe aan 't schuren was.
Er is nu een piepklein randje van de bus afgehaald en de bus is nu vastgelast aan de draagarm.
Resultaat: totaal geen gekraak meer. :)
Sander2

Maus schreef:Vanmiddag de Clio weer opgehaald bij de spuiter, resultaat mag er wezen. Weer een strak en glad neusje. :)
Wat koste dat geintje je als ik vragen mag?!? Hebben ze alleen het steenslag plekje bijgewerkt?!?
Maus

Uiteindelijk, na veel rondvragen bij diverse spuiters, ben ik uitgekomen op een bedrag van 250 euro.
Hiervoor is de kap netjes uitgedeukt en compleet opnieuw gespoten. (Dus niet alleen 't plekje bijgewerk.)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Maus schreef:Meer communicatief en directer (bij 't sturen).
nadeel van powerflex is dat het wel harder slijt dan de originele rubbers :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sander2

Maus schreef:Uiteindelijk, na veel rondvragen bij diverse spuiters, ben ik uitgekomen op een bedrag van 250 euro.
Hiervoor is de kap netjes uitgedeukt en compleet opnieuw gespoten. (Dus niet alleen 't plekje bijgewerk.)
Ik heb niet zo heel veel ervaring met schade herstellen (gelukkig) maar dat lijkt best wel mee te vallen dus.... :wink:
Maus

Luco/Alpine-racer schreef:nadeel van powerflex is dat het wel harder slijt dan de originele rubbers :D
Ze waren niet versleten hoor, alleen is de metalen huls welke je in de draagarm slaat wat gaan werken. Waardoor ze nu m'n subframe aan 't lastigvallen waren. :)
Maus

@ Sander: ik begon met bedragen van meer dan 650 euro ex btw.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Maus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:nadeel van powerflex is dat het wel harder slijt dan de originele rubbers :D
Ze waren niet versleten hoor, alleen is de metalen huls welke je in de draagarm slaat wat gaan werken. Waardoor ze nu m'n subframe aan 't lastigvallen waren. :)
was ook meer algemeen bedoeld powerflex is gewoon eerder versleten dan origineel, het is maar net waar je voor kiest toch.
op het circuit gaan ze echt hard :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus

Tja, je krijgt er wel wat voor terug; veel meer gevoel.
Ik ga nu veel lekkerder door de bocht dan daarvoor. :)
Maus

Eindelijk vandaag verlost van de trillingen en zoekerig weggedrag. Auto is nu goed uitgelijnd én ik heb nu passende naafcentreerringen. Nu alleen nog de afdekkapjes en dan is 't weer helemaal in orde. :)
Nico Clio RS

Toch de centreer ringen he 8)
Blij voor je dat je die ellende kwijt bent :)
Heb de mijne van het weekend ff uitgelijnd spoort weer als een trein :lol:
Maus

Ja, gelukkig wel. Ik heb de banden nu zowel met als zonder die dingen zien draaien en je zag inderdaad wat verschil. :)
Maus

Afgelopen donderdag dachten we eindelijk de stabi-arm Powerflexbussen er onder te kunnen knallen, maar helaas.... 't setje wat binnengekomen was, paste ook niet.
't Schijnt zeer moeilijk te zijn om bussen voor een RS phase 3 te leveren, heb stabi-armen van 25 mm, krijg telkens bussen voor 23 mm armen. :s
Aangezien we toch wat tijd overhadden, zijn we maar wat creatief bezig geweest met de uitlaat. :)
Net na de kat. vernauwd de diameter van 60 mm naar zo'n 52 mm. Dit stuk is nu vervangen door een stuk van 60 mm.

[img]http://img79.imageshack.us/img79/9905/img50011sx.jpg[/img]
Ronnie B.
Contacteer:

goed bezig maus! (Y) dus nu is het wachten op je stabi rubbers?
Maus

Jeps. Ik heb ook nog een setje rvs remleidingen liggen welke er nog onder moeten, die gaan er waarschijnlijk volgende week onder.
-Ray-
Contacteer:

heeft JL dat in mekaar gebakken?? ja dat ken die wel :smoke:
Immer wieder die verdammte Holländer
Maus

We hadden zelfs nog bijna 't nieuws gehaald. :)
JL was lekker aan't lassen, horen we opeens "whoop".
Hmm...wat was dat? ff kijken, nix te zien..
Weer vrolijk verder lassen.
Nog geen 5 tellen later staat er een afvalton in lichterlaaie. :lol:
Deze toch maar ff buiten gezet en geblust. :)
Maar idd, 't pijpje zit er zeer strak tussen, beter dan 't origineel. (Y)
Foeke

Heeft BB performance die powerflex bussen niet in de goede maat???
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Maus

Sta ik vannacht ff m'n auto te wassen, kom ik tot de ontdekking dat er één of andere klootviool of tutmuts mijn auto als deurstopper heeft gebruikt. :evil:
Altijd parkeer ik m'n auto zo strategisch mogelijk (zo ver mogelijk in de hoek, of naast een auto welke er toch de hele dag staat), maar toch presteren die gasten 't af en toe om hun auto er strak naast te zetten.
Dat zij hun auto als vervoersmiddel tussen A en B zien, vind ik best, maar ze kunnen toch wel rekening houden met andermans bezit? :evil:
Maandag maar ff gauw naar de spuiter, kijken wat de schade is...
Ferdy
Über-Spammer

heb je lakschade dan ?
ik heb aan beide kanten twee of drie butsjes zitten door andermans lompheid
gelukkig geen lakschade, dus zonder te spuiten weg te halen,
moet alleen nog een keer gedaan worden ;)

succes met de afhandeling
ARNO16V
Contacteer:

Maus schreef:Sta ik vannacht ff m'n auto te wassen, kom ik tot de ontdekking dat er één of andere klootviool of tutmuts mijn auto als deurstopper heeft gebruikt. :evil:
Altijd parkeer ik m'n auto zo strategisch mogelijk (zo ver mogelijk in de hoek, of naast een auto welke er toch de hele dag staat), maar toch presteren die gasten 't af en toe om hun auto er strak naast te zetten.
Dat zij hun auto als vervoersmiddel tussen A en B zien, vind ik best, maar ze kunnen toch wel rekening houden met andermans bezit? :evil:
Maandag maar ff gauw naar de spuiter, kijken wat de schade is...
S'nachts je auto staan te wassen? dan lig ik te (S) .

Dat zijn idd kl#te dingen, heb het zelf vorige week ook ondervonden, maar toen heeft de schuldige gelukkig een briefje met naam en nr achtergelaten, dus a.s. maandag ook weer gezellig naar de spuitert.

(succes d'r mee)
Thierry

Ik heb ook al aan beide kanten een klein deukje en dat terwijl ik toch ook altijd probeer om m zover mogelijk van een andere wagen af te zetten :evil:
Plaats reactie