luchtfilter voor noob

Post hier al je vragen over de Clio
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

2 pk? hoe weet je dat zo cker :p

met mijn aanpassingen heb ik meer dan 10 pk winst en dat weet ik wel cker
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat kan alleen als je bij autostyle een filter bestelt, samen met een paar bougies dan heb je zeker al 15 pk erbij volgens die geleerde mannen van autostyle :lol: :lol: :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Ik wil niemand ergens van beschuldigen, maar don't believe it until you see it (on paper)!!!!

Met een simpele openluchtfilter is niet veel te halen, misschien bij sommige motoren in bepaalde toeren bereiken een beetje. Maar je moet geen open lucht filter kopen voor extra power (en dan praat ik niet over het tot 5 pk extra bereik (wil je in die bereiken tunen, goei dan het reserve wiel eruit ofzo)).

Daar los van staand, ik ben echt super blij met mijn K&N >-) ik zou hem direct weer erop zetten (Y) !! Het geluid is super!
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

marco is met zijn clio wezen banken
dus heeft het verschil op papier
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

dennisvr schreef:marco is met zijn clio wezen banken
dus heeft het verschil op papier
Marco heeft ook meer gedaan dan alleen een Openlucht filter!!!

Je leest gewoon vaker van zo'n verhalen van "tot 15 pk extra" alleen door een universele openlucht filter, daar zou ik gewoon erg voorzichtig mee zijn om dat te geloven!!
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

elmotheelk (Eric) schreef:De slangen (het zijn er 2 boven elkaar) die je ziet lopen rechts die komen achter de luchtinlaat uit die daar onder de koplamp zit. Daar heb je alleen maar jou de lucht en dat is wel ideaal eigenlijk.
Gaat er bij jou niet 1 van die 2 slangen naar beneden, richting je voorwiel? Daar haalde en haalt ie bij mij z'n koudere lucht vandaan.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Maus schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:De slangen (het zijn er 2 boven elkaar) die je ziet lopen rechts die komen achter de luchtinlaat uit die daar onder de koplamp zit. Daar heb je alleen maar jou de lucht en dat is wel ideaal eigenlijk.
Gaat er bij jou niet 1 van die 2 slangen naar beneden, richting je voorwiel? Daar haalde en haalt ie bij mij z'n koudere lucht vandaan.
Is dat niet alleen zo bij de RS?
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

Rémi clio ph3 schreef:
dennisvr schreef:marco is met zijn clio wezen banken
dus heeft het verschil op papier
Marco heeft ook meer gedaan dan alleen een Openlucht filter!!!

Je leest gewoon vaker van zo'n verhalen van "tot 15 pk extra" alleen door een universele openlucht filter, daar zou ik gewoon erg voorzichtig mee zijn om dat te geloven!!
zo veel meer heb ik niet gedaan midden demper er tussen uit en eind demper had ik al.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je originele inlaattraject is nauwelijks een restrictie dus op wat voor manier dan ook gaat meer pk met een open filter er bij mij niet in.

heeft ie op de zelfde bank mét open en mét origineel getest?
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

Riël schreef:Je originele inlaattraject is nauwelijks een restrictie dus op wat voor manier dan ook gaat meer pk met een open filter er bij mij niet in.

heeft ie op de zelfde bank mét open en mét origineel getest?
nee dat heeftie niet, ik heb het hier op papier staan hoeveel pk ik nu heb
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe weet je dan dat je 10 meer hebt :p

Het is theoretisch eigenlijk al niet mogelijk dat je meer vermogen haalt met een open filter ...
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

die 98 pk die renault op geef moet ik die geloven dan??? is dat meer of minder??



en zo'n vermogensbank test moet ik die niet geloven??

en je hoord mij ook helemaal niet zeggen dat dat mogelijk is dat je zoveel pk haald uit een openluchtfilter
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

De zuiverste meting is natuurlijk, op dezelfde dag voor en na meten! Maar als ik vragen mag, hoeveel heb je nu dan precies meer? en dat is dus met andere einddemper en luchtfilter en zonder tussen demper. Merk je het verschil echt goed als je met de auto rijdt? Behalve dat vette geluidje natuurlijk :wink: :D
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Wat Marco bedoeld is dat hij standaard er van uit gaat dat hij 98pk heeft en na het vervangen van het luchtfilter, de midden- en einddemper heeft hij gemeten 108pk. Juist?
Ik vermoed dat de winst hier voor het overgrote deel te wijden is aan de middendemper die is vervangen, maar ooka an de einddemper. In het uitlaattraject is er totaal nu veel minder weerstand, wat een winst opleverd in je motorvermogen. Het luchtfilter zal geen rol hierin spelen eigenlijk.
Maar nogmaals: het verschil tussen een warme plek met standaard filter en een koele plek met sportfilter, daar is vermoed ik 1-2pk winst mee te halen.
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

ik had al een tijdje het idee samen met maarten gtt en gilles dat mijn clio meer pk zou hebben dan standaard,
dus ik heb hem met automaxx op de bank gezet en er is 118pk uit gekomen.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Aan de wielen gemeten, of omgerekend naar pk's aan de krukas?
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

op de krukas net als de 98 pk die de fabriek op geeft
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Huh, je hebt toch een 1.4 (standaard 98pk volgens Renault)? +10 is dan toch 108? Na ja, in ieder geval een goede winst! Netjes.
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

elmotheelk (Eric) schreef:Huh, je hebt toch een 1.4 (standaard 98pk volgens Renault)? +10 is dan toch 108? Na ja, in ieder geval een goede winst! Netjes.
nee het is 118pk op de krukas heb de uit draai hier liggen
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Marco V schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:Huh, je hebt toch een 1.4 (standaard 98pk volgens Renault)? +10 is dan toch 108? Na ja, in ieder geval een goede winst! Netjes.
nee het is 118pk op de krukas heb de uit draai hier liggen

Zo'n rollerbank heeft natuurlijk ook nog een hoop parameters die de uitkomst kan beinvloeden! Heb beste is natuurlijk een meting voor en na, zodat je de rollerbank ook een beetje hebt geijkt naar jou auto. Maar al zit je al een beetje in de buurt van die 118 pk, dan is het al heel erg netjes :worship:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

dennisvr schreef:marco is met zijn clio wezen banken
dus heeft het verschil op papier
dat geldt ook voor mijn clio :wink: daarom weet ik het zo cker. Heb vandaag overigens wel men lucht filter iets veranderd zodat ie nog meer koude lucht krijgt (Y) :D verschil was duidelijk te horen (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:
dennisvr schreef:marco is met zijn clio wezen banken
dus heeft het verschil op papier
dat geldt ook voor mijn clio :wink: daarom weet ik het zo cker. Heb vandaag overigens wel men lucht filter iets veranderd zodat ie nog meer koude lucht krijgt (Y) :D verschil was duidelijk te horen (Y)
230.... Echt wel!! :D
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

absoluut :lol: :lol: (Y)
Plaats reactie