luchtfilter voor noob

Post hier al je vragen over de Clio
the_wussy
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 jun 2005 21:43

ik rij nu al ongeveer een jaar rond met een clio 2 phase 2 1.2 16v maar zou daar graag een andere luchtfilter opsteken.
Als complete noob in het zelf foefelen aan men auto had ik graag van ervaren rotten wat tips gekregen. Heb nu een tenzo r kelk liggen maar weet begod ni hou die op die carb moet komen.kzit namelijk vast bij het uithalen van de originele kartonnen filter (verder kom ik niet (N) )
Khad binnen enige tijd ook graag iets beter gestoken dan die tenzo r maar weet helemaal niet wat ik er dan wel kon onderplooien.
thx in advance :worship:
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

1:) ik geloof dat je geen carb. meer hebt in je auto :wink:

2:) moet zorgen dat je een filter systeem hebt waar alle aansluiting op zitten, zoals de carterontluchting.

3:) als je toch voor een andere luchtfilter wilt kijken, koop dan een K&N 57i, die is helemaal aangepast voor jou auto en heeft altijd een hele duidelijke handleiding zodat je hem makkelijk kunt inbouwen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

4. die open filters hebben totaal geen nut op jouw wagen, en heeft eerder een averechts effect. dus minder vermogen, alleen iets meer herrie.

beter is om een k&N vervangingsfilter te nemen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Erik Olijnsma schreef:4. die open filters hebben totaal geen nut op jouw wagen, en heeft eerder een averechts effect. dus minder vermogen, alleen iets meer herrie.

beter is om een k&N vervangingsfilter te nemen
Hmmm?? :smoke: Geen verschil???

Dacht ik wel >-) ik heb ook een 1.2 16v maar hij is wel wat directer op het gas etc.

TIP!!!

Zorg voor voldoende koele lucht, anders heb je idd verlies!!!

Zie onder voor een voorbeeld van een 57ikit en het is ook nog eens makkelijk te plaatsen. Zelfs ik kon het en dat zegt al iets :smoke:

Suc6

Mijn Filter
Laatst gewijzigd door Clio16vTR op di 14 jun 2005 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

ken er meer die dat konden :wink: :worship: :lol: (Y) En idd hij reageert sneller op het gas :) Volgens mij trekt ie ook feller op :p zit nu binnen no time op de 4500/5000 toeren :D en @ erik: over het geluid nog maar te zwijgen :lol: :lol:
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:ken er meer die dat konden :wink: :worship: :lol: (Y) En idd hij reageert sneller op het gas :) Volgens mij trekt ie ook feller op :p zit nu binnen no time op de 4500/5000 toeren :D en @ erik: over het geluid nog maar te zwijgen :lol: :lol:
Ben ik de enige die hier niet veel van snapt? Ben je nu juist enhausiast over zijn tenzo r of niet?
Persoonlijk zou ik hem er alleen voor vermogenswinst op zetten en dat ga je zeer waarschijnlijk met dit filter niet krijgen. Kies liever voor een paar tientjes meer een echte goede!
the_wussy
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 jun 2005 21:43

wel zo te zien was ik idd mis bezig want die k&n57i ziet er veel beter uit!!! alleen heb ik al gekeken bij de passende wagens en het dichtste dat ik in de buurt kon vinden was een luchtfilter met 3 bevestigingen en rara de mijne is er maar 2 :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

? :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Mike (spitsoor) schreef:ken er meer die dat konden :wink: :worship: :lol: (Y) En idd hij reageert sneller op het gas :) Volgens mij trekt ie ook feller op :p zit nu binnen no time op de 4500/5000 toeren :D en @ erik: over het geluid nog maar te zwijgen :lol: :lol:
Waar had jij je luchtfilter nog maar vandaan Mike?
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

huh? :s Waar ik watte?
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Mike (spitsoor) schreef:huh? :s Waar ik watte?
Ja jij mike :P

klik voor foto

Filter
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

ow bedoel je dat :p :lol: bij mij zit het idd anders :wink:
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Mike (spitsoor) schreef:ow bedoel je dat :p :lol: bij mij zit het idd anders :wink:
Waar heb je die vandaan?
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

die heb ik bij RB cartuning gekocht (Y) €143,- een k&n 57i kit voor een renault clio 1.2 16V :)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Hier een mooi gesloten sport filter voor 70 euro.
[img]http://www.improve-tuning.nl/html/actie ... s/smt.jpeg[/img]

Hiet te koop > KLIK

gr s :D nder
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dat ding is standaard al kapot :p :lol: :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
the_wussy
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 jun 2005 21:43

Mike (spitsoor) wrote:
huh? Waar ik watte?


Ja jij mike

klik voor foto

Filter


is da een clio2 phase2 1.2 16v?? kan het moeilijk geloven, bij mij is er zoveel minder plaats om daarachter te foefelen :p
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Erik Olijnsma schreef:dat ding is standaard al kapot :p :lol: :lol:
Lekker doeloos ding ook. Koop dan gewoon een goed vervangingsfilter |:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

the_wussy schreef:Mike (spitsoor) wrote:
huh? Waar ik watte?


Ja jij mike

klik voor foto

Filter


is da een clio2 phase2 1.2 16v?? kan het moeilijk geloven, bij mij is er zoveel minder plaats om daarachter te foefelen :p
nee das een clio II phase I. Dit is een clioII phase II

[img]http://img271.echo.cx/img271/5826/hpim04815wssmall1uf.jpg[/img]
the_wussy
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 jun 2005 21:43

ja da dacht ik al.
kben vandaag gaan vragen in piloting center(brugge) maar jammergenoeg bestaat de 57i gen2 niet voor clio :( :( .
is 120 de normale prijs voor een 57i gen1 voor clio?
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Mike (spitsoor) schreef:
the_wussy schreef:Mike (spitsoor) wrote:
huh? Waar ik watte?


Ja jij mike

klik voor foto

Filter


is da een clio2 phase2 1.2 16v?? kan het moeilijk geloven, bij mij is er zoveel minder plaats om daarachter te foefelen :p
nee das een clio II phase I. Dit is een clioII phase II

[img]http://img271.echo.cx/img271/5826/hpim04815wssmall1uf.jpg[/img]
Hehe ook leuk.

Ik heb een clio 2 Ph1 met een clio2 ph2 blok :P
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

over appart gesproken :lol: (Y) @ wussy denk het wel ja die er bij mij in zit koste 143 euri dus denk 120 vrij normaal is :)
the_wussy
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 jun 2005 21:43

woohoow buy buy buy!!! :p
1 enkel nadeel, kmoe die filter bestellen en minimaal 2 weken wachttijd :evil:
the_wussy
Berichten: 7
Lid geworden op: za 11 jun 2005 21:43

wel beste rtc'ers thx voor uw vakkundige hulp :worship: dankzij jullie zal mijn cliootje nu iets zwaarder klinken en heb ik klassemateriaal gekocht (besteld 8) ) ipv een gewoon tenzo r kelkje.
als er nog probs mochten zijn kom ik zeker weer langs :p
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

(Y)
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Geen dank hoor.

Daarvoor is het forum opgezet dacht ik zo.
Powaqqatsi
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 9:15
Locatie: Antwerpen, België

Aangezien het hier toch over luchtfilters gaat. Zo een K&N op mijn 1.6 16V...Heeft dat zin ? Ga ik eigenlijk iets merken of gaat dat gewoon een placebo effect zijn ?
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Powaqqatsi schreef:Aangezien het hier toch over luchtfilters gaat. Zo een K&N op mijn 1.6 16V...Heeft dat zin ? Ga ik eigenlijk iets merken of gaat dat gewoon een placebo effect zijn ?
Het heeft wel zin mits het filter koude lucht krijgt. Zo niet, dan heb je vermogens verlies. De sound is wel lekker hoor :p
Powaqqatsi
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 9:15
Locatie: Antwerpen, België

Tja, in performance ben ik geïnteresseerd, in geluid niet echt. Een clio maakt al te veel lawaai op de snelweg dus extra motorlawaai kan ik missen.

Ik heb dan een airbox aan neem ik aan ? Want gewoon zo een filter zuigt denk ik veeeeel te warme lucht aan.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Met name de plaats is belangrijk. Als op de normale plaats erg veel warme lucht is zal je zerker moeten uitwijken naar het monteren op een andere plaats/airbox met een slang vanaf een plek waar koude lucht is. Ik weet niet precies hoe het er onder de kap van een 1.6 16v uit ziet, maar bij de RS zijn bijvoorbeeld standaard 2 slangen die aan de rechter kant (van voren gezien) net naast de koplamp lucht zuigen.
Powaqqatsi
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 9:15
Locatie: Antwerpen, België

elmotheelk (Eric) schreef:Met name de plaats is belangrijk. Als op de normale plaats erg veel warme lucht is zal je zerker moeten uitwijken naar het monteren op een andere plaats/airbox met een slang vanaf een plek waar koude lucht is. Ik weet niet precies hoe het er onder de kap van een 1.6 16v uit ziet, maar bij de RS zijn bijvoorbeeld standaard 2 slangen die aan de rechter kant (van voren gezien) net naast de koplamp lucht zuigen.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=16v hier kan je een motor van een 1.6 16V zien. Het ziet er bij mij ongeveer het zelfde uit, ik heb alleen niet zo een witte kap op de motor want ik heb een iets ouder model.

Maar het lijkt erop dat het meer voor het geluid is dan wat anders... En dat is eigenlijk het laatste dat me interesseert. De auto klinkt best goed standaard vind ik. Opvallen wil ik niet doen.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Okay, dat ziet er uit alsof er best wel wat warme lucht terecht komt.
De RS (phase 1) ziet er zo uit:
[img]http://img213.echo.cx/img213/7024/engine018ye.th.jpg[/img]

De slangen (het zijn er 2 boven elkaar) die je ziet lopen rechts die komen achter de luchtinlaat uit die daar onder de koplamp zit. Daar heb je alleen maar joude lucht en dat is wel ideaal eigenlijk.
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Ik heb ook een 1.6 16V en heb er zelf een K&N opgezet. Feit is: een open luchtfilter is meer voor de sound dan voor de power!!!
Power: Onder de 15° buitentemp denk ik dat hij iets beter doortrekt, is het warmer buiten, dan is hij iig niet sneller met K&N. Zelf heb ik nog een soort airbox van plexie glas gemaakt zodat hij niet alle warme lucht uit de motor aanzuigt.
Sound: rij je rustig of constante snelheid op de autoweg, dan hoor je niks!
Trek je hem goed door, dan krijg je echt een enorme brul >-) (veel meer dan bij andere auto's met een K&N)

Ik heb er een plaatje bij gezet van mijn clio met K&N en "airbox"

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DCP_4144_RTC.jpg[/img]

Als je het puur voor de power doet, dan kun je je het geld beter besparen!
Je zult beslist geen 10 PK extra krijgen
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Rémi clio ph3 schreef:
Als je het puur voor de power doet, dan kun je je het geld beter besparen!
Je zult beslist geen 10 PK extra krijgen
Helemaal mee eens :beer:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Clio16vTR schreef:
Rémi clio ph3 schreef:
Als je het puur voor de power doet, dan kun je je het geld beter besparen!
Je zult beslist geen 10 PK extra krijgen
Helemaal mee eens :beer:
idd je wint wel iets maar geen 10 pk :wink: Bij mij is het samen met de andere eindemper een winst van 2 pk geboekt :wink:
Plaats reactie