luchtfilter voor noob

Post hier al je vragen over de Clio
the_wussy

ik rij nu al ongeveer een jaar rond met een clio 2 phase 2 1.2 16v maar zou daar graag een andere luchtfilter opsteken.
Als complete noob in het zelf foefelen aan men auto had ik graag van ervaren rotten wat tips gekregen. Heb nu een tenzo r kelk liggen maar weet begod ni hou die op die carb moet komen.kzit namelijk vast bij het uithalen van de originele kartonnen filter (verder kom ik niet (N) )
Khad binnen enige tijd ook graag iets beter gestoken dan die tenzo r maar weet helemaal niet wat ik er dan wel kon onderplooien.
thx in advance :worship:
Rémi clio ph3

1:) ik geloof dat je geen carb. meer hebt in je auto :wink:

2:) moet zorgen dat je een filter systeem hebt waar alle aansluiting op zitten, zoals de carterontluchting.

3:) als je toch voor een andere luchtfilter wilt kijken, koop dan een K&N 57i, die is helemaal aangepast voor jou auto en heeft altijd een hele duidelijke handleiding zodat je hem makkelijk kunt inbouwen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

4. die open filters hebben totaal geen nut op jouw wagen, en heeft eerder een averechts effect. dus minder vermogen, alleen iets meer herrie.

beter is om een k&N vervangingsfilter te nemen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Clio16vTR

Erik Olijnsma schreef:4. die open filters hebben totaal geen nut op jouw wagen, en heeft eerder een averechts effect. dus minder vermogen, alleen iets meer herrie.

beter is om een k&N vervangingsfilter te nemen
Hmmm?? :smoke: Geen verschil???

Dacht ik wel >-) ik heb ook een 1.2 16v maar hij is wel wat directer op het gas etc.

TIP!!!

Zorg voor voldoende koele lucht, anders heb je idd verlies!!!

Zie onder voor een voorbeeld van een 57ikit en het is ook nog eens makkelijk te plaatsen. Zelfs ik kon het en dat zegt al iets :smoke:

Suc6

Mijn Filter