Chris schreef:Dat begint ergens op te lijken!

Ja he
maar het is toch allemaal nog wat brakkig heb ik gemerkt.
Gisterenavond zou ik de auto naar de spuiter brengen. Natuurlijk al een paar testritjes gemaakt, de auto rijdt uitstekend, de wegligging is prima, het remvermogen is ook meer dan uitstekend (alhoewel, nieuwe remmen en blokken, duurt even voor dat optimaal werkt). Alles onder de kap netjes schoon gemaakt.
Intercooler bleek ook goed te werken , alle slangen waren goed, geen lekkages etcetc. Nog even volgegooid met 98 en wat octaanbooster erbij, want de brandstof die erin zat is denk ik minimaal een jaar oud.
Ik bel de spuiter 'ik kom eraan, ben er over een kwartier'.
Ik rij weg, ga de snelweg op, vervolgens zie ik rook achter me. Stop op de vluchtstrook (dit alles overigens zonder apk en zonder verzekering, dus ik had al helemaal de tering in want ik wilde gewoon snel naar de spuiter), heel het blok onder de olie gespoten. Kon eigenlijk niks vinden.
Toen nog eens gekeken, wat blijkt, er was olie uitgespoten bij de aansluitingen de sandwichplate van de oliekoeler. Hier hadden we vorige week al een kleine lekkage geconstateerd, is een vrij bekend verschijnsel want die slangen van de sandwichplate moet je echt met 5 man (bij wijze van) vastdraaien willen ze helemaal goed afdichten.
Zucht.
Rustig terug naar huis gereden binnendoor, bleek niks meer aan de hand te zijn, dus het is duidelijk dat zo gauw de thermostaat van de oliekoeler in werking treedt er ineens druk ontstaat en de koppelingen van de slangen dit gewoon niet goed opvangen.
Tijd om te maken hadden we niet, we moesten immers snel naar de spuiter. Sandwichplate er maar tussenuit gehaald en gewoon gereden zonder de oliekoeler, dat komt later wel. Poging 2 richting spuiter
Hij reed verder prima, reageert goed op t gas, versnellingsbak deed het prima, koppeling was goed, alles bleef mooi op temperatuur en alhoewel hij er niet uitziet (zonder bumpers en skirts, die lagen achterin) reed ik toch best met een dikke smile op mn gezicht
Ik zeg hierboven 'alles bleef mooi op temperatuur', ja totdat ik de snelweg afging en voor t stoplicht stond. De wijzer van de koelvloeistof begon al omhoog te gaan, terwijl ik vanaf vertrek thuis de fan op de radiateur non stop heb laten draaien. Gelukkig is de spuiter vanaf daar nog maar 1 minuut rijden, maar ik baalde ook hier weer van, moeten we ook weer wat op gaan verzinnen (koperen radiateur?).
Maar de auto is daar gearriveerd en ik kom m niet meer ophalen tot hij mooi is

Dit zal ongeveer een dikke maand duren.
En ik ben net naar Joost DoubleYou gereden voor een beter werkende startmotor, wat interieurdelen, nieuw koelvloeistf vatje en een hele middenconsole.
Kan ik nou mooi een maand lang weer moed verzamelen voor als de auto terugkomt en we alles weer kunnen gaan nakijken en naar de apk kunnen brengen.
grtz jiggy