Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Blijft een mooi wagentje :)

grtz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Update, gisteren de oliekoeler aangesloten.
Wat een #&*#& werk om die sandwichplate voor het oliefilter te krijgen en dan nog ruimte over te houden voor de slangen. Maargoed het is gelukt.
Voor het eerst in tijden de auto gestart met de nieuwe bougies en andere mods en gelukkig loopt hij prima :) (hemels geluidje als je hem voor het eerst in lange tijd weer start).
Morgen gaat de intercooler erop en ga ik de bodem een behandeling geven.
Als alles meezit staat hij over max 2 weken bij de spuiter :)

grtsz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de slangen van de Fmic kan laten lopen?
Ik heb hem zojuist even onder het subchassis gehangen (onderaan deels voor de radiateur). Rechts zijn er genoeg mogelijkheden voor de slang, maar aan de linkerkant zie ik bar weinig ruimte. Iemand nog tips/hints hiervoor?

Grtz Jiggy
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mischien heb je hier wat aan?:

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... ok@(1).JPG[/img]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Aan de bovenstaande foto heb je wel wat. Je moet wel een kortere v-snaar monteren anders past het niet :)
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Roy schreef:Aan de bovenstaande foto heb je wel wat. Je moet wel een kortere v-snaar monteren anders past het niet :)
zoals hij op de bovenste foto loopt gaat het niet bij mij als ik zo even nadenk, die plek heb ik echt niet voorzover ik weet, de enige mogelijkheid die ik zag was hem tussen de radiateur en de dynamo ergens door te frommelen

grtz Jiggy
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

JiggyMF schreef: de enige mogelijkheid die ik zag was hem tussen de radiateur en de dynamo ergens door te frommelen

grtz Jiggy
En hoe staat ie bij bovenstaande foto dan? :wink:
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Hij bedoelt dat die slang bij de draadjes van de dynamo langs gaat, in plaats van óver de dynamo. Daar is wel een klein beetje ruimte namelijk.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee die ruimte heb je niet :p
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Volgens mij gaat het precies. Er zijn er veel meer die het zo hebben gedaan :)

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/incoming/pic15.JPG[/img]
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

De oliekoeler staat bij mij hetzelfde (alleen de linkse slang loopt bij mij ook echt naar links en niet naar rechts).
Ik heb niks weggeslepen voor de intercooler dus hij hangt bij mij een paar centimeter lager, zaterdag heb ik mn bochten binnen bij Biesheuvel dus dan kan ik zien of ons plan kwa slangen gaat passen :)

We hebben hiervoor nog +-een week want dan moet hij bij de spuiter staan en in die week moeten we ook nog een sidepipe maken (geen compleet grote diameter, het gaat even om het zicht aangezien ik binnenkort een andere turbo steek en anders alles weer moet aanpassen, op het moment dat de andere turbo erop zit gaan we de juiste diameter pipe maken en downpipe)

spanning spanning stress stress :)

grtz Jiggy
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik heb mijn intercooler tussen de koplampen. Mijn buizen lopen onder de koplampen door. Het chassis moet dan wel een beetje aangepast worden. Past verder prima! Zal even kijken of ik nog ergens foto's kan vinden. :p
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Hmmm. Heb sowieso geen foto's online staan :@

Misschien nog een aantal bij mijn ouders op de computer maar dat kan dan nog wel even duren :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb je geen koelproblemen dan als je zo de IC en oliekoeler monteerd, zo op de foto te zien krijgt je radiator niet echt veel lucht
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Jaaaaa... zoiets :p

Ik had totaal geen koelproblemen....... De renault 5 is natuurlijk maar een kleine auto met weinig ruimte onder de kap. Had het liever ook anders gehad maar je moet toch iets. Maar bij die witte R5 wordt ook een groot deel van de radiator afgedekt. En in een standaard R5 zit de olie en het koelwater gecombineerd in de radiator dat is in mijn ogen ook niet echt bevordelijk voor de koeling. Nu heb je de zaken mooi apart. Scheelt volgens mij al aardig wat. (S)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

De lucht gaat toch door de IC en oliekoeler heen en dan toch door de radiateur.
Bij bv vrachtwagens zie je niet anders dat de IC én de airco voor de radiateur hangen.
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Iedereen verkijkt zich op het feit dat een intercooler en oliekoeler voor de radiateur zitten. De lucht kan gewoon door een intercooler en oliekoeler heen, vaak heeft het zelfs het effect dat de lucht achter beiden een beetje blijft hangen zodat de intercooler constant een stoot lucht krijgt.

grtz Jiggy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haha mooie wijsheid :D

Ik kan je wel vertellen dat het aardig in de weg kan zitten voor je koeling :p
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Mits ze (de IC en oliekoeler) niet verstopt zitten en de lucht er zonder al te veel problemen doorheen kan stromen, lijkt 't mij dat ze dan niet in de weg zitten.
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Steven schreef:Haha mooie wijsheid :D

Ik kan je wel vertellen dat het aardig in de weg kan zitten voor je koeling :p
lol jij je zin, ik ga toch lekker zo rondrijden, merk vanzelf wel of ik gelijk heb of niet :D

grtz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Zo tijd voor wat spy-pics :mrgreen:

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00240.JPG[/img]
Inmiddels al wel een redelijk vermogen aan Samco onder de kap (niet alles zit er nog in). Wat trajecten aangepast en Jack zit lekker te pielen met de weinige plek die er onder de kap is en toch de slangen netjes en zo optimaal mogelijk te laten lopen.

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00241.JPG[/img]
closeup =)

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00242.JPG[/img]
Nog close-up :D moet nog nette slangenklemmen halen en het luchtfilter moet nog ff aangepast worden met een slang naar voren.

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00243.JPG[/img]
intercooler en oliekoeler in de aangepaste voorbumper. Voorbumper wordt uiteraard nog helemaal netjes gemaakt door de spuiter. Het past allemaal maar net, maar het past :D

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00244.JPG[/img]
opening om wat extra rijwind op de oliekoeler/radiateur te krijgen.

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00245.JPG[/img]
De oliekoeler

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00246.JPG[/img]
Het interieur, nog niet alles is af, moeten nog wat knoppen aansluiten en bedrading checken en een en ander weer wegwerken, maar de stoelen etc zit erin en het meeste werkt. De rest doen we op een dagje als hij terug is van de spuiter.

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00247.JPG[/img]
Stoeltjes met 4 puntsgordels.

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00248.JPG[/img]
De onderkant van de auto is helemaal bewerkt en ziet er weer fris uit. Achterbumper wordt nog aangepast omdat daar geen uitlaat meer komt, dus dat bochtje links gaat eruit en wordt strak gemaakt.

[img]http://62.204.64.220/arno/jack/Jiggy/DSC00249.JPG[/img]
Sparco pedaaltjes :D

We hebben nu nog welgeteld 5 dagen voor hij naar de spuiter moet, wordt nog stressen maar ik denk dat we het wel redden. Moet 2 nieuwe banden laten leggen, de intercooler moeten we nog verder aansluiten, wat slangen vervangen en de sidepipe maken.
Ik denk dat dit de laatste foto's zijn die ik plaats, de rest wordt surprise voor als hij af is :D:D:D

grtz Jiggy
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Waar plaats je nou je nummerplaat?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gewoon voor de IC :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

De nummerplaat past exact in de ruimte op de bumper tussen de oliekoeler en de fmic en zit dan niks in de weg. Het plaatje vertekent wat zie ik, het stuk bumper wat zeg maar boven de intercooler zit en onder de opening voor de oliekoeler, dat komt niet helemaal tot aan de intercooler. Het nummerbord komt daar dus zeg maar wat onderuit, exact tot waar de bovenkant van de intercooler begint. Alsof we het zo bedoeld hebben ;)
De bumper wordt natuurlijk nog met polyester helemaal netjes gemaakt en aangepast, hebben t nu enkel snel uitgezaagd.

Voor de intercooler lijkt me een strak plan ja, dan had ik net zo goed gewoon de gare stdrd gtt intercooler kunnen laten zitten :D
grtz Jiggy
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dan lach je wel...


maar op marktplaats stond ooit eens een rode evo6 met een nummerbord percies voor ze intercooler.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja die had ik zelf gepost remem?
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ja maar hij niet :p
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Erik (Schepjes) schreef:dan lach je wel...


maar op marktplaats stond ooit eens een rode evo6 met een nummerbord percies voor ze intercooler.
Ligt eraan hoe je het nummerbord plaatst, als je hem een beetje intelligent weghangt en je bumper erop aanpast hoeft het niet eens altijd nadelig te zijn, mits je ervoor kan zorgen dat de koude lucht tussen je nummerplaat en je intercooler kan blijven 'hangen'.
Altans dat is mijn visie, niet dat ik dat ga doen, maar toch :lol:

Als je hem er pontificaal voor hangt met weinig ruimte er tussen ben je natuurlijk gewoon een *** :D

grtz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Update :o

nog 2 dagen to go, intercooler zit erop, vanavond proefritje.
Bleek achter de EVO bumper nog voldoende plek te zijn om een buis te laten lopen, kwa traject scheelt t eigenlijk bijna niks (niet veel langer) dus we hebben t zo maar geprobeerd en t past prima :)

[img]http://62.204.64.220/arno/DSC00250.JPG[/img]
[img]http://62.204.64.220/arno/DSC00251.JPG[/img]
[img]http://62.204.64.220/arno/DSC00252.JPG[/img]
[img]http://62.204.64.220/arno/DSC00253.JPG[/img]
[img]http://62.204.64.220/arno/DSC00254.JPG[/img]

T wordt nog weleens wat :mrgreen:

morgen sidepipe erop en nieuwe banden, zaterdagochtend bij Joost (doubleyou) nog ff wat spullen ophalen en dan zaterdagmiddag of zondag op naar de spuiter. :o

grtz Jiggy
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Dat begint ergens op te lijken! :p :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Chris schreef:Dat begint ergens op te lijken! :p :worship:
Ja he :D
maar het is toch allemaal nog wat brakkig heb ik gemerkt.
Gisterenavond zou ik de auto naar de spuiter brengen. Natuurlijk al een paar testritjes gemaakt, de auto rijdt uitstekend, de wegligging is prima, het remvermogen is ook meer dan uitstekend (alhoewel, nieuwe remmen en blokken, duurt even voor dat optimaal werkt). Alles onder de kap netjes schoon gemaakt.
Intercooler bleek ook goed te werken , alle slangen waren goed, geen lekkages etcetc. Nog even volgegooid met 98 en wat octaanbooster erbij, want de brandstof die erin zat is denk ik minimaal een jaar oud.
Ik bel de spuiter 'ik kom eraan, ben er over een kwartier'.
Ik rij weg, ga de snelweg op, vervolgens zie ik rook achter me. Stop op de vluchtstrook (dit alles overigens zonder apk en zonder verzekering, dus ik had al helemaal de tering in want ik wilde gewoon snel naar de spuiter), heel het blok onder de olie gespoten. Kon eigenlijk niks vinden.
Toen nog eens gekeken, wat blijkt, er was olie uitgespoten bij de aansluitingen de sandwichplate van de oliekoeler. Hier hadden we vorige week al een kleine lekkage geconstateerd, is een vrij bekend verschijnsel want die slangen van de sandwichplate moet je echt met 5 man (bij wijze van) vastdraaien willen ze helemaal goed afdichten.
Zucht.
Rustig terug naar huis gereden binnendoor, bleek niks meer aan de hand te zijn, dus het is duidelijk dat zo gauw de thermostaat van de oliekoeler in werking treedt er ineens druk ontstaat en de koppelingen van de slangen dit gewoon niet goed opvangen.
Tijd om te maken hadden we niet, we moesten immers snel naar de spuiter. Sandwichplate er maar tussenuit gehaald en gewoon gereden zonder de oliekoeler, dat komt later wel. Poging 2 richting spuiter :D

Hij reed verder prima, reageert goed op t gas, versnellingsbak deed het prima, koppeling was goed, alles bleef mooi op temperatuur en alhoewel hij er niet uitziet (zonder bumpers en skirts, die lagen achterin) reed ik toch best met een dikke smile op mn gezicht :D

Ik zeg hierboven 'alles bleef mooi op temperatuur', ja totdat ik de snelweg afging en voor t stoplicht stond. De wijzer van de koelvloeistof begon al omhoog te gaan, terwijl ik vanaf vertrek thuis de fan op de radiateur non stop heb laten draaien. Gelukkig is de spuiter vanaf daar nog maar 1 minuut rijden, maar ik baalde ook hier weer van, moeten we ook weer wat op gaan verzinnen (koperen radiateur?).

Maar de auto is daar gearriveerd en ik kom m niet meer ophalen tot hij mooi is :D Dit zal ongeveer een dikke maand duren.

En ik ben net naar Joost DoubleYou gereden voor een beter werkende startmotor, wat interieurdelen, nieuw koelvloeistf vatje en een hele middenconsole.
Kan ik nou mooi een maand lang weer moed verzamelen voor als de auto terugkomt en we alles weer kunnen gaan nakijken en naar de apk kunnen brengen.

grtz jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Maar er is ook goed nieuws, ook mijn dagelijkse reisauto wordt een renault, ik heb t er eindelijk door :D Geen brakke duitse oernietrijdende degelijkheid meer, nee heerlijke franse klasse :D
Een Megane 1.5 DCi (74kw) Tech road met wat opties wordt het waarschijnlijk.(alhoewel ik de C4 van citroen ook wel erg aardig vind).

grtz Jiggy
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zit er niet gewoon lucht in je koelsysteem,wel vreemd dat ie bij normaal rijden al te warm word.

Wel slim,rijden zonder verzekering :worship:
Enig idee als je iemand aanrijdt terwijl je niet verzekerd bent,hoe diegéne dan z'n schade moet gaan betalen?
Misschien is het toch slimmer om ff een aanhanger te huren :wink:
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Florus schreef:Zit er niet gewoon lucht in je koelsysteem,wel vreemd dat ie bij normaal rijden al te warm word.
geen idee, dat kan ik weleens checken idd als hij terug is.
Florus schreef:Wel slim,rijden zonder verzekering :worship:
Enig idee als je iemand aanrijdt terwijl je niet verzekerd bent,hoe diegéne dan z'n schade moet gaan betalen?
Misschien is het toch slimmer om ff een aanhanger te huren :wink:
Is idd niet echt slim, maar het was gewoon even niet anders.
Ik wilde hem verzekeren maar zonder apk kan je tegenwoordig een auto niet verzekeren. Ik wilde toch echt de auto naar de spuiter brengen dus ik heb de gok maar gewaagd. Zo gauw de auto terug is gaat hij de weg niet meer op zonder apk en verzekering. We doen allemaal wel eens iets wat niet mag :D

grtz Jiggy
Plaats reactie