ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Steven is eigenlijk ook maar een prutsertje, hoor... :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Luco/Alpine-racer schreef:2.25
laat die eerst 2.04 rijden dan mag die weer commentaar leveren en die 2.04 is ook met een 5je :D :D :D
Ja, met een RS-blok en op slicks... :)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:2.25
laat die eerst 2.04 rijden dan mag die weer commentaar leveren en die 2.04 is ook met een 5je :D :D :D
Met een 1.4T ?
Merijn schreef:Steven is eigenlijk ook maar een prutsertje, hoor... :D
:lol: zijn we allemaal toch :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's zeker zo... :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:2.25
laat die eerst 2.04 rijden dan mag die weer commentaar leveren en die 2.04 is ook met een 5je :D :D :D
Met een 1.4T ?
Merijn schreef:Steven is eigenlijk ook maar een prutsertje, hoor... :D
:lol: zijn we allemaal toch :p
niet met een 1.4 nee :D maar vermogen zegt niet alles met de 1700 gte reed die onder de 2.10 (standaard1700 120 pk)en dan maar zeggen dat een 1700 95 pk heeft tuurlijk pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

2.04 is gezet met een clio sport blok erin
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luister es Luco, jij denkt zeker datje met je ouwe leeftijd de vader van het forum mag worden na 2 maandjes posten?

Ik heb idd een hoop commentaar, maar beter dan al dat gekwijlebabbel van de rest van het forum :p
Ik zeg gewoon wat ik ervan vind en als je liever een mening had gehad willen hebben die wat liever overkomt heb je gewoon pech :D

2.25 is voor mij de allereerste x op Zandvoort en het bochtenwerk van een oma vergeleken met een doorgewinterde circuit-rijder.
En er is ook nog een verschil dat ik gewoon de volgende dag met dezelfde auto naar m'n werk moet, dus ga sowieso nog op de volle rand rijden.
Niet meer dan logisch dat je dan meer voor safe gaat dan voor de volle 100%...

En jah ik ben pas 4 maanden aan het fulltimen, dus ik heb ook niet het budget van een ouwe lul die genoeg centen te makken heeft.
Daarentegen doe ik wel alles zelf aan m'n auto tenzij het echt niet anders kan. Iets wat ik van velen hier niet kan zeggen....

Maargoed, genoeg op de kast gezeten :p
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

*amen* :wink:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

namen? :p :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Luister es Luco, jij denkt zeker datje met je ouwe leeftijd de vader van het forum mag worden na 2 maandjes posten?

Ik heb idd een hoop commentaar, maar beter dan al dat gekwijlebabbel van de rest van het forum :p
Ik zeg gewoon wat ik ervan vind en als je liever een mening had gehad willen hebben die wat liever overkomt heb je gewoon pech :D

2.25 is voor mij de allereerste x op Zandvoort en het bochtenwerk van een oma vergeleken met een doorgewinterde circuit-rijder.
En er is ook nog een verschil dat ik gewoon de volgende dag met dezelfde auto naar m'n werk moet, dus ga sowieso nog op de volle rand rijden.
Niet meer dan logisch dat je dan meer voor safe gaat dan voor de volle 100%...

En jah ik ben pas 4 maanden aan het fulltimen, dus ik heb ook niet het budget van een ouwe lul die genoeg centen te makken heeft.
Daarentegen doe ik wel alles zelf aan m'n auto tenzij het echt niet anders kan. Iets wat ik van velen hier niet kan zeggen....

Maargoed, genoeg op de kast gezeten :p

nee hoior ik wil geen opa van het forum worden en heb graag mensen zoals jij, ik zeg ook waar het op staat.
maar als jij dat doet kan je ook de bal terugverwachten :D :D :D :D
zeker niet beledigend bedoelt hoor.
ikzelf doe weinig heb twee linkerhanden maar ik heb die tijd ook niet gereden maar een jong ventje die ook graag sleuteld en ook geen mulimiljonair is hoor, hij doet alles zelf hier een fototje

[img]http://www.zoetracing.nl/gallery/Eigen% ... 83_IMG.JPG[/img]

dit is de gte nu rijd die met een zwarte sommige kennen hem hier wel hij rijd alleen liever zonder turbo :D :D :D :D
misschien zie ik je wel een keer op het circuit en keep on met de scherpe opmerkingen doe ik ook (Y) (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Luco/Alpine-racer schreef:...keep on met de scherpe opmerkingen doe ik ook (Y) (Y) (Y) (Y)
O ja, waar dan? :p :D
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

...en een standaard GTE heeft inderdaad 95pk en geen 120, maar dat is hier al meerdere keren verteld alleen schijn jij nogal eigenwijs te zijn ofzo?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Patrick L. schreef:...en een standaard GTE heeft inderdaad 95pk en geen 120, maar dat is hier al meerdere keren verteld alleen schijn jij nogal eigenwijs te zijn ofzo?
ja geloof je nou echt dat in duitsland de gte die als tegenhanger van de gtt werd bedoeld maar 95 pk had

je hebt helemaal gelijkhoor (S) (S) (S) (S) (S) (S) (S)

binnenkort uitdraai te zien van de standaard 1700
maar ja dan roept de helft hier hij is niet standaard

ach je kan beter spoilertjes poetsen (N) (N) (N) (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

na.. was er hier niet iemand op het forum met een g-tech meetinstrument?

wil ik me GTEtje wel ff beschikbaar stellen :)

weinig kans dat het 120 pk heeft maar goed :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hé jongens hou t geruzie over PM ofzo...anders gaat de hele zooi straks weer op slot als t uit de hand loopt en daar heb ik (en iedereen neem ik aan) geen zin in...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Patrick L. schreef:
ach je kan beter spoilertjes poetsen (N) (N) (N) (N)
scherpe opmerking (S)
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ruzie?

ik zie alleen een discusie? :)
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

dat zeg ik,... eigenwijs......

spoilertjes poetsen?
nee daar hou ik me niet zo mee bezig, ben meer het sleutel type en niet zo`n praatjes maker als jij :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

over de GTT/GTE wel ja..maar ik zie ook opmerkingen die de verkeerde kant op gaan..vandaar dat ik t ff netjes vraag..voor t te laat is...;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luco je posts raken nog kant nog wal :lol:

120pk is tuurlijk mogelijk uit een GTE-blok, maarja simpelgezien kun je beter een 16v/Willy/Megane blokpakken omdat je dan meer pks voor je geld krijgt.
Of je moet echt fanaat zijn om zo'n GTE-blok op te peppen, maar leg jij maar eens uit wat simpele aanpassingen zijn...

Voor simpele aanpassingen denk ik aan:
-Betere luchttoevoer
-Nokkestok
-Chip (op maat)
-Uitlaatsysteem

Maar de vraag is of je dan al op de 120pk zit.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ik ben eens op duitse websites gaan zoeken (aangezien de GTE daar ook origineel geleverd is) en daar had iemand alle modellen in DL verkrijgbaar gepost per jaar, waarvan hier 1990:

[quote:STKA]1990 Renault 5 Campus: 1108 cm3, 33 kW (45 PS)

Renault 5 TL: 1108 cm3, 33 kW (45 PS)

Renault 5 SD: 1595 cm3, 40 kW (55 PS)

Renault 5 GTD: 1595 cm3, 40 kW (55 PS)

Renault 5 GTL 1.4: 1397 cm3, 43 kW (59 PS)

Renault 5 GTR: 1397 cm3, 44 kW (60 PS)

Renault 5 GTS: 1397 cm3, 52 kW (71 PS)

Renault 5 GTX: 1721 cm3, 52 kW (73 PS)

Renault 5 GTE: 1721 cm3, 70 kW (94 PS)

Renault 5 GT Turbo: 1397 cm3, 85 kW (115 PS)[/quote]

Zie ook: Renault Board

Origineel en officieel dus 70 KW, kunnen we deze welles-nietes discussie nu staken?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb de aanpassingen al een aantal keren genoemd
maar ja jullie geloven het niet, nou dan niet, maakt mij niet uit ik heb de uitdraai gezien en weet dat er niks mee is gebeurd behalve ecu, ander uitlaatspruitstuk, volvo 480, ander verloop luchtaanzuiging.
verder helemaal niks en uitdraai was 118 pk na 248.000 op de klok
kom kijken op zandvoort
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Op watvoor rollerbank is ook nog wel een leuk gegeven....
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

naja, je kan er heel simpel even van afmaken, printje ff inscannen, en dan hebben we het kleur op wit. :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

118 pk uit 1721 cc is nou ook niet echt formule 1 techniek, dat zou wel moeten lukken. Het viel mijn met mijn GTE op dat er bovenin niet veel puf meer inzat, boven de 4000 a 4500 was het feest wel ver voorbij. Daar is volgens mij nog een hoop winst te halen, zeker in de pk afdeling aangezien die rechtstreeks aan de aantal toeren gerelateerd zijn. Lekker blokje van een GTE, maar verre van zo gretig als een GTT op 1 bar die ik daarvoor reedt.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Steven schreef:Op watvoor rollerbank is ook nog wel een leuk gegeven....
idd..eigenlijk een voor <--> na meting doen..anders weet je nog neit wat je gewonnen hebt enzo..:S
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Op watvoor rollerbank is ook nog wel een leuk gegeven....
Van diegene die bij automaxx staat heb ik een wat minder hoge pet op staan :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

is bij jullie de site soms ook wat traag? Heb tot nu toe al 2 x gehad dat ie niet wilde openen. :p (S)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:naja, je kan er heel simpel even van afmaken, printje ff inscannen, en dan hebben we het kleur op wit. :wink:
ik heb het printje niet hier he das het probleem is mijn auto niet :D :D :D
en inderdaad het meeste win je bovenin door meer luchttoevoer en afvoer en dat scheelt echt een berg en is zeker geen f1 techniek:-) de middelen waren beperkt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:
Steven schreef:Op watvoor rollerbank is ook nog wel een leuk gegeven....
Van diegene die bij automaxx staat heb ik een wat minder hoge pet op staan :p
vertel
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

antoine schreef:haha ander onderwerp. Zijn ze nu helemaal gek geworden bij opel. :D
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=18163
staat er dan je moet namelijk geregistreerd zijn :s
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

antoine schreef:haha ander onderwerp. Zijn ze nu helemaal gek geworden bij opel. :D
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=18163
Wat staat daar? Ik heb niet zo'n behoefte me aan te melden bij een opel forum :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

antoine schreef:haha ander onderwerp. Zijn ze nu helemaal gek geworden bij opel. :D
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=18163
wel gaaaaaaaaaaaaaf
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Matthijs Bleu Sport
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
Car: Renault 5 GT Turbo B
Locatie: Roosendaal

Even een vraagje, weet iemand of de schroefdraad(het uitstekende gedeelte zeg maar) van de antenne van de GTT aan de antenne zit of aan het bevestigiingspunt aan het dak?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Paul1916v schreef:
Erik Olijnsma schreef:
Steven schreef:Op watvoor rollerbank is ook nog wel een leuk gegeven....
Van diegene die bij automaxx staat heb ik een wat minder hoge pet op staan :p
vertel
schijnt niet al te nauwkeurig te zijn
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gesloten