Dat valt helaas vies tegen! De laatste tijd geef ik alweer genoeg uit om alles op te knappen. In het bedrijfsleven is toch echtwel wat meer te verdienen.jj schreef: JIJ ALS POLITIE AGENT VERDIEND TOCH GENOEG
![]()
![]()
![]()
Williams tunen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Off-topic;
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Het geluid is zeker niet zwaarder,maar juist scherper.Donleben schreef:ff uit een ander topic gezocht:
Het Willy spruikstuk leverd ongeveer 3 pk extra tot de 4000 tpm, daarna leverd het egenlijk niks meer op.
Ook schijnt het geluid wat zwaarder te zijn, maar dat heeft totaal geen effect op het vermogen. Ik vind 600 euro toh wel aardig aan de prijs voor een spruitstuk.
En het is zeker wel te merken,zeker in de 2e,3e en 4de versnelling geeft ie toch best wel wat winst,'k heb verschillende metingen gedaan,eerst met het standaard spruitstuk,en nu ook met het devil spruitstuk o.a. sprint van 0-200 en daar zit zeker veel verschil in tussen "standaard" en "devil",dus dingen zoals: "het leverd niks op" vind ik onterecht.
Dit is hoe ik het ervaar,vind het het geld wel waard,al heb ik 'm dan niet nieuw gekocht,maar 2de hands

Dat spruitstuk van Devil is een waardevolle aanvulling. Laat daar absoluut geen twijfel over bestaan.
Maar het levert als je verder niets aan je motor verandert bijna geen meetbaar effect op!
Zo'n spruitstuk moet een onderdeel zijn van een pakket aan tuning. Bijvoorbeeld een F7 16v.
gevlakte cilinderkop voor .5 hogere compressie
dunnere koppakking
grotere inlaatkleppen
pcies opgebouwd onderblok (geblue-print)
boven 7500min-1 continu andere drijfstangen
bij continu vollast bedrijf grotere zuigerspeling
sterkere drijfstang bouten
sterkere hoofdlagerkap bouten
sterkere hoofdlagerkappen
"performance" in- en uitlaatnokkenas
bewerkte in- en uitlaatkanalen (afgestemd op spruitstuk)...
custom eprom
vervangingsfilter
koude luchtinlaat
Devil 3Y uitlaatspruitstuk
grotere diameter uitlaatsysteem zonder kat
Devil absorptiedemper
separate oliekoeler met thermostaat
koudere thermostaat (met een speciaal koelsysteem en een grotere zuigerspeling kan je ook boven de 110graden)
koudere thermocontact (of juist loeiheet zoals hierboven)
Zo'n kit werkt. En dan alleen alles gecombineerd. Laten we iets weg werkt het niet. Een motor moet van A tot Z onder handen genomen worden. In dit geval kun je met een F7 toch wel richting of over 100pk/liter (7000+min-1) specifiek vermogen genereren. Specifieke koppels van richting of over de 110Nm/liter (5000+min-1) zijn dan ook mogelijk.
Grtz,
Zzpeedie @ super 2nr TV...
En die "uitgevoerde metingen" doen niet ter zake. De gemeten acceleratie-tijd verschillen zijn naar alle waarschijnlijkheid eerder veroorzaakt door buitenluchtdrukverschillen en temperatuursverschil als door het Devil 3Y-spruitstuk.
Maar het levert als je verder niets aan je motor verandert bijna geen meetbaar effect op!
Zo'n spruitstuk moet een onderdeel zijn van een pakket aan tuning. Bijvoorbeeld een F7 16v.
gevlakte cilinderkop voor .5 hogere compressie
dunnere koppakking
grotere inlaatkleppen
pcies opgebouwd onderblok (geblue-print)
boven 7500min-1 continu andere drijfstangen
bij continu vollast bedrijf grotere zuigerspeling
sterkere drijfstang bouten
sterkere hoofdlagerkap bouten
sterkere hoofdlagerkappen
"performance" in- en uitlaatnokkenas
bewerkte in- en uitlaatkanalen (afgestemd op spruitstuk)...
custom eprom
vervangingsfilter
koude luchtinlaat
Devil 3Y uitlaatspruitstuk
grotere diameter uitlaatsysteem zonder kat
Devil absorptiedemper
separate oliekoeler met thermostaat
koudere thermostaat (met een speciaal koelsysteem en een grotere zuigerspeling kan je ook boven de 110graden)
koudere thermocontact (of juist loeiheet zoals hierboven)
Zo'n kit werkt. En dan alleen alles gecombineerd. Laten we iets weg werkt het niet. Een motor moet van A tot Z onder handen genomen worden. In dit geval kun je met een F7 toch wel richting of over 100pk/liter (7000+min-1) specifiek vermogen genereren. Specifieke koppels van richting of over de 110Nm/liter (5000+min-1) zijn dan ook mogelijk.
Grtz,
Zzpeedie @ super 2nr TV...
En die "uitgevoerde metingen" doen niet ter zake. De gemeten acceleratie-tijd verschillen zijn naar alle waarschijnlijkheid eerder veroorzaakt door buitenluchtdrukverschillen en temperatuursverschil als door het Devil 3Y-spruitstuk.
Wat jij wil,Metingen zijn in ieder geval op de zelfde dag gedaan,alleen met die het devil spruitstuk 2 uur later,weer was nog onveranderd,en de temperatuur nog hetzelfde,dus lijkt me stug dat je daardoor die verschillen krijgt.Maarja,'k zal er wel naast zitten joh.....speedline schreef:
En die "uitgevoerde metingen" doen niet ter zake. De gemeten acceleratie-tijd verschillen zijn naar alle waarschijnlijkheid eerder veroorzaakt door buitenluchtdrukverschillen en temperatuursverschil als door het Devil 3Y-spruitstuk.

@speedy:
tuurlijk is het volledige pakket leuk (dream on), maar dat wil niet zeggen dat afzonderlijke wijzigingen geen zin hebben.
Zo'n spruitstuk met grotere diameter verschuift 't koppel, dat gebeurt met of zonder verdere aanpassingen.
tuurlijk is het volledige pakket leuk (dream on), maar dat wil niet zeggen dat afzonderlijke wijzigingen geen zin hebben.
Zo'n spruitstuk met grotere diameter verschuift 't koppel, dat gebeurt met of zonder verdere aanpassingen.
rev it like a rental
en kan ik dan vast een bestelling doen voor de sterkste chipMenno schreef:@ alle Williams rijders:
Wie heeft z'n Willy allemaal gechipt, en wat zijn jullie bevindingen? (vind zelf de invloed behoorlijk sterk namelijk bij deze auto's)

there is no spoon.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Je hebt het zelf mogen ervaring bij mijn autoMenno schreef:@ alle Williams rijders:
Wie heeft z'n Willy allemaal gechipt, en wat zijn jullie bevindingen? (vind zelf de invloed behoorlijk sterk namelijk bij deze auto's)

Als ik mij goed herinner hadden we de 'franse versie' erin gesoldeerd.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ga je eigenlijk zelf nog eens opzoek naar 'n Willi?Menno schreef:@ alle Williams rijders:
Wie heeft z'n Willy allemaal gechipt, en wat zijn jullie bevindingen? (vind zelf de invloed behoorlijk sterk namelijk bij deze auto's)
Het 'schelle' geluid verdwijnt vanzelf. Er moet eerst wat roet in de kat komen. Vooral aan het begin als je hem net leeg hebt geslagen is het erg. (Mijn ervaring met m'n vorige auto een Corsa A)robclio16V schreef:Dat is gewoon een dempende katvervanger.
Dus dan heb je niet zo'n heel schel geluid wat je normaal wel hebt als je de kat leegslaat.

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Vanaf 28 februari kan ik hierover berichten!Menno schreef:@ alle Williams rijders:
Wie heeft z'n Willy allemaal gechipt, en wat zijn jullie bevindingen? (vind zelf de invloed behoorlijk sterk namelijk bij deze auto's)
Gr.

Binnenkort heb ik dan dus eindelijk een complete Devil eronder, helemaal open van voor tot achter, behalve de demper dan

Ik ben echt benieuwd naar het verschil in koppel enzo en het geluid zal nu ook wel wat beter zijn

Nu alleen nog chippen en ander filter erin, maar daar wacht ik nog wel even mee

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Zo heb ik het dus ook. Egt un stuk vetter.Thierry schreef:![]()
Devil eronder, helemaal open van voor tot achter, behalve de demper dan![]()
Nu alleen nog chippen en ander filter erin, maar daar wacht ik nog wel even mee
Alleen staat hij nu in de revisie. Andere nokkenassen, kop vlakken, flowen, chip aanpassen... Gassen baasje


Zozo, jij bent goed bezig dan
En heb je ook al een andere chip dan?

En heb je ook al een andere chip dan?
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
heb al wel een andere chip (7250 rpm). Alleen zal die aangepast moeten worden vanwege de tuning want anders krijg ik het vermogen niet los
. Althans, dat is mij verteld
. Kmoet strax ook minimaal euro98 tanken. Mar dat heb ik er wel voor over.


-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: Renault Grand Espace
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Bij mij pakt de motor onderin beter op en lijkt soepeler door te klimmenMenno schreef:@ alle Williams rijders:
Wie heeft z'n Willy allemaal gechipt, en wat zijn jullie bevindingen? (vind zelf de invloed behoorlijk sterk namelijk bij deze auto's)
naar hogere toeren.
Chip is in combinatie met vervangingsfilter en soort van ram-air inlaat.
doe je oren maar dicht en ga niet continue 3000 toeren rijden in ze 5, dan wordt je gekThierry schreef:![]()
Binnenkort heb ik dan dus eindelijk een complete Devil eronder, helemaal open van voor tot achter, behalve de demper dan![]()
Ik ben echt benieuwd naar het verschil in koppel enzo en het geluid zal nu ook wel wat beter zijn
Nu alleen nog chippen en ander filter erin, maar daar wacht ik nog wel even mee

Immer wieder die verdammte Holländer
zeker als je flink bent wezen stappen en je zit links achterin 

Immer wieder die verdammte Holländer
Raak je zeker aan gewend!joeri_clio16V schreef:-Ray- schreef:doe je oren maar dicht en ga niet continue 3000 toeren rijden in ze 5, dan wordt je gekdaar raak je wel aan gewend
Dacht ook toen ik een proefritje erin maakt van vette shit


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
WAT ZEG JE??????????
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.