Williams tunen
Wat zijn eigenlijk de beste dingen om een Williams wat sneller te maken? Ik heb al een katvervanger en een andere einddemper, maar volgens mij leveren die twee dingen weinig tot niks extra op.
Ik heb al een beetje rondgevraagd en deze dingen werden mij aangeraden:
- Andere tussendemper
- Andere chip
- Ander luchtfilter
En is zo'n chip eigenlijk niet slecht voor de motor? Ik zou ook wel graag willen weten hoeveel ik er dan ongeveer bij krijg aan pk's.
Ik heb al een beetje rondgevraagd en deze dingen werden mij aangeraden:
- Andere tussendemper
- Andere chip
- Ander luchtfilter
En is zo'n chip eigenlijk niet slecht voor de motor? Ik zou ook wel graag willen weten hoeveel ik er dan ongeveer bij krijg aan pk's.
Hoeveel pk's je erbij krijgt is nooit van te voren te zeggen. Is afhankelijk van staat van de motor en dat soort ongein. Menno heeft als ik het goed heb een goede chip liggen voor de williams...ander luchtfilter kost je eerder pk's en heb gehoord dat een katvervanger en geen middendempers ook niet super is voor de williams...het blok heeft namelijk enige tegenruk nodig in de uitlaat...
Als je echt sneller wil zal je meer aan dingen in je blok moeten denken als eromheen...en eigenlijk ook nooit 1 ding apart, maar meer een combinatie van meerder om iets te merken...
Als je echt sneller wil zal je meer aan dingen in je blok moeten denken als eromheen...en eigenlijk ook nooit 1 ding apart, maar meer een combinatie van meerder om iets te merken...
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
de meeste willi chips gooien het vermogen naar 170 pk,wat je er naast nog kan doen weet ik niet.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
Bel veban maar is, die heeft mij en sunil mooie dingen verteld
Voor da real deal praten we wel over motorische aanpassingen. Veban had het over 203 pk volgens mij. Kosten zijn bij hem eigenlijk nog ni eens zo heel hoog.
Floris heeft volgens mij een powerbox op zijn williams, dat ding gaat volgens mij best wel lekker vooruit.
Denk wel na voor dat je wat doet. Om veel geld uit te geven voor een paar peekaatjes is zonde. Dan kan je het beter aan mij geven

Floris heeft volgens mij een powerbox op zijn williams, dat ding gaat volgens mij best wel lekker vooruit.
Denk wel na voor dat je wat doet. Om veel geld uit te geven voor een paar peekaatjes is zonde. Dan kan je het beter aan mij geven

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
ik neem aan als je zoveel wilt toevoegen dat het beste is als je meteen een rivisie laat uitvoeren toch??
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Jeroen kan er wel over mee pratenjeroen.k schreef:Als het blok toch los gaat...lijkt me wel ja

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
jep, wordt gereviseerd 

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Binnenkort heb ik een Menno-chip te koop 
Goeie chip, is op de testbank uitdraai goed te zien.
Nog een idee is om een slang naast het linkermistlicht naar het luchtinlaathuis aan te brengen. Tis wel minimale winst, maar zeker een aanrader in combinatie met een vervangingsfilter van bijvoorbeeld K&N.
Alles wat je daarna doet op hem sneller van z'n plek te laten gaan gaat geld kosten

Goeie chip, is op de testbank uitdraai goed te zien.
Nog een idee is om een slang naast het linkermistlicht naar het luchtinlaathuis aan te brengen. Tis wel minimale winst, maar zeker een aanrader in combinatie met een vervangingsfilter van bijvoorbeeld K&N.
Alles wat je daarna doet op hem sneller van z'n plek te laten gaan gaat geld kosten

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
nou chip erbij is niet duur, toch circa 170-175 pkPATRICK-CLIO schreef:Denk wel na voor dat je wat doet. Om veel geld uit te geven voor een paar peekaatjes is zonde. Dan kan je het beter aan mij geven

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
@jeroen kan die een mooi voorbeeld aan nemen,lijkt er allemaal veel op.je hebt straks tenslotte een 2 liter 16v
@rodert (tis geen willi) maar bij een reno 19 helpt dat ook veel,geen vermogen winst,maar is wel beter dan met optrekken en reargeren.
@rodert (tis geen willi) maar bij een reno 19 helpt dat ook veel,geen vermogen winst,maar is wel beter dan met optrekken en reargeren.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Je vergeet een in goede conditie verkerende motor!Robert dB. schreef:nou chip erbij is niet duur, toch circa 170-175 pkPATRICK-CLIO schreef:Denk wel na voor dat je wat doet. Om veel geld uit te geven voor een paar peekaatjes is zonde. Dan kan je het beter aan mij geven(in combinatie met uitlaat en luchtinlaat + -filteraanpassing).

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
vandaar dat het geen kwaad kan om hem meteen te reviceren.meteen schone start
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
nou chip erbij is niet duur, toch circa 170-175 pk (in combinatie met uitlaat en luchtinlaat + -filteraanpassing
wat kosten de aanpassingen van je luchinlaat?
Uitlaat is redelijk aan de prijs.
Devil
Katvervanger 100 eur
Middendempervervanger +100eur
Einddemper 80 mm 300eur
en wat is de egte winst?? Als je alleen de einddemper vervangt voor een devil pijpie ofzo.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
kat vervanger kan ik wel bij mij merken,met een 8 klapper dan.
Hij trekt op als een trein,maar zn top ligt lager,maarja waneer rij je nou 190,voorheen was zn top 105
Hij trekt op als een trein,maar zn top ligt lager,maarja waneer rij je nou 190,voorheen was zn top 105
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tnx voor de vele reacties
. Ik heb nu een katvervanger eronder liggen die er gewoon uitziet als een rechte buis, maar ik heb er nog een liggen die echt een demper heeft. Zou die dan niet betere tegendruk geven?

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
een sport kat?
of een kat vervanger die er uit ziet als een kat,om eventuele controles te misleiden?
of een kat vervanger die er uit ziet als een kat,om eventuele controles te misleiden?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Hij ziet er idd ongeveer zo uit als een gewone kat, maar het verdikte stuk is iets slanker en langer.chris-r19 schreef:een sport kat?
of een kat vervanger die er uit ziet als een kat,om eventuele controles te misleiden?
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
toen ik dit reedt had die zn orginele banden er onder 165/70 r13 en onverlaagd,door die 205/50 r15 banden is het ook verminderd.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Met het gene wat jij aangeeft is er haast geen winst, je praat maar over max 5 pk, als je het haald.PATRICK-CLIO schreef:nou chip erbij is niet duur, toch circa 170-175 pk (in combinatie met uitlaat en luchtinlaat + -filteraanpassing
wat kosten de aanpassingen van je luchinlaat?
Uitlaat is redelijk aan de prijs.
Devil
Katvervanger 100 eur
Middendempervervanger +100eur
Einddemper 80 mm 300eur
en wat is de egte winst?? Als je alleen de einddemper vervangt voor een devil pijpie ofzo.
Katvervanger haal je geen winst uit, vooral niet op hoge toeren (+4500 rpm).
Wat voor een merk uitlaat je neemt maakt niet uit, als de binnen diameter maar overal hetzelfde is, vooral in de bochten.
De meeste winst behaal je door een chip en een spruitstuk van Devil.
Dus met een motor die in goede conditie is hoef je niet zoveel uit te geven.
1. spruitstuk - 550 euro
2. chip - 150 euro
3. middenpijp - 100 euro
4. einddemper - 200~350 euro
5. vervangingsfilter met aanzuigbuis - max. 150 euro
Resultaat: tussen de 170 en 180 pk
Om er meer uit te krijgen wordt het de motor aanpassen.
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
170/180 PK is in mijn ogen meer dan genoeg voor zon klein bakkie 

Jij moet staks een Willy bak eraan hangen, behaal je waanzinige snelheden, +250 met gemak.jeroen.k schreef:Wel vreemd die 205...gezien mijn 19 toch echt stopt bij 190/195...en volgens mij hebben we dezelfde bandenmaat toch? Of heb jij 195/45/15?chris-r19 schreef:![]()
![]()
205
Dat vind ik ook wel genoeg jaPATRICK-CLIO schreef:170/180 PK is in mijn ogen meer dan genoeg voor zon klein bakkie

-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Het is nooit genoeg hoor, aan die 170 a 180 pk wen je ook weer en dan wil je toch weer meer.PATRICK-CLIO schreef:170/180 PK is in mijn ogen meer dan genoeg voor zon klein bakkie

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ach ook daar wen je aanPATRICK-CLIO schreef:170/180 PK is in mijn ogen meer dan genoeg voor zon klein bakkie

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ghehe Wouter en ik posten op hetzelfde moment dezelfde gedachte 

-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Net te laat Robert, of ik te vroeg
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
En nog een keerRobert dB. schreef:ghehe Wouter en ik posten op hetzelfde moment dezelfde gedachte

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Voor de r19 1.7 of de 2.0 (die er aan gaat komen)?RO 16v schreef:Jij moet staks een Willy bak eraan hangen, behaal je waanzinige snelheden, +250 met gemak.jeroen.k schreef:Wel vreemd die 205...gezien mijn 19 toch echt stopt bij 190/195...en volgens mij hebben we dezelfde bandenmaat toch? Of heb jij 195/45/15?chris-r19 schreef:![]()
![]()
205
als het voor de 1.7 is vraag ik me af wat er gebeurd met de lagere versnellingen,wordt die er niet trager door?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!