Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
JiggyMF

Chris schreef:Jiggy, je vind 6000,- veel.
Maar denk je in één keer klaar te zijn als je er een voor 1000,- koopt?!
nee hoor voor 1000 euro vind je geen goede gtt (op die gtt's reageer ik niet eens), maar ik vind rond de 2000euro een mooi bedrag voor een GTT of ben ik nou gek.

grtz Jiggy
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat is inderdaad een mooi bedrag, maar verwacht niet dat je voor dat geld een goede GT gekocht hebt.
JiggyMF

Merijn schreef:Dat is inderdaad een mooi bedrag, maar verwacht niet dat je voor dat geld een goede GT gekocht hebt.
aan een auto van 15-20 jaar moet je ALTIJD wel iets doen.
Maar ik vind het nogal een verschil als je een paar slangen oid moet vervangen of dat t ding uit mekaar valt van ellende.

Ik blijf erbij dat je voor een euro of 2000 prima een in redelijke staat verkerende gtt kunt vinden zonder GROTE mankementen.

Groet Jiggy

p.s. alhoewel IK er nog niet in geslaagd ben :D
Merijn
Über-Spammer

Met een beetje zoekwerk moet dat zeker te doen zijn...

Ik zou eens naar die grijze ph1 gaan kijken die in Boekel te koop staat. Die is van Frank, een forummer hier. Dat schijnt een goede wagen te zijn, met een echt gereviseerde motor.
Job-turbo
Contacteer:

Merijn schreef:Met een beetje zoekwerk moet dat zeker te doen zijn...

Ik zou eens naar die grijze ph1 gaan kijken die in Boekel te koop staat. Die is van Frank, een forummer hier. Dat schijnt een goede wagen te zijn, met een echt gereviseerde motor.
Staat die auto ook ergens op internet?

Gr.

Jeroen
Merijn
Über-Spammer

Job-turbo
Contacteer:

ThanX....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Merijn, heeft Bart hem van Frank verkocht? Of heette de broer van Frank nu Bart?!

Mooie GT, onbegrijpelijk dat ie al zolang te koop staat. Hij is nu wel wat in prijs gedaalt zie ik.
Merijn
Über-Spammer

Dat weet ik niet precies... Ik geloof dat de auto nu bij een vriend van hem staat, zodat ie verkocht kan worden. Staat inderdaad al een hele tijd te koop. :S
Tri$16v

Merijn schreef:Koop dan een auto als die zwarte/paarse met witte 15" super turismo's die laatst op Marktplaats te koop stond en misschien nog staat. Daarvan kun je wat beter zeggen dat je een goede auto koopt.

GT's zijn nu eenmaal oude bakken, vaak door jongeren gereden zijn en ook vaak slecht/niet onderhouden. Als koper ben jij daar de dupe van. :( Vervelend, maar waar.

Als je een echt goede GTT wilt, kost je dat een fors bedrag.
Deze is al verkocht , iemand had m voor ze vriendin gekocht.

Zaterdag ga ik ff langs bij die jongen om ff een proefritje te maken , wilde altijd al een keertje in een goede gtt rijden 8)
Frank

Dat weet ik niet precies... Ik geloof dat de auto nu bij een vriend van hem staat, zodat ie verkocht kan worden. Staat inderdaad al een hele tijd te koop.

Die auto heb ik al lang verkocht :) rijd nu 21 turbo en tq.

Ik heb hem aan een vriend verkocht, verkoopt hem wegens te veel kilometers.

En de auto staat pas sinds kort te koop , heeft hier wel op de site gestaan , maar toen hoefde hij nog niet weg, nu word het echter te duur voor hem.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Rudo schreef:
Hans (-=Sleepie=-) schreef:Hey, dat is inderdaad mijn oude GTT-tje :)
Als de eigenaar nu Pim heet, dan kan dat kloppen want dat is degene waaraan ik hem heb verkocht.

Een van de vorige eigenaren beweert dat hij tip-top was. Ik weet je te vertellen dat ik toen ik hem verkocht (ik zal wijselijk niks zeggen over toen ik hem kocht) hij niet bepaald in goede staat was.

Ik zou er zeker twee keer goed naar kijken voor je deze koopt, ik heb geen idee van de huidige staat van het ding natuurlijk, maar een grondige inspectie lijkt me wijs. Er zit wel een GT Tuning turbo in trouwens (althans, die heb ik er nog ingezet voor ik hem verkocht).

(En wat mijn signature betreft, ik heb gekozen voor de S4, dus een GTT zit er niet meer in.)
Zo Hans, heb je nu vanaf augustus een soort van winterslaap gehouden??? :p :wink:
Winterslaap...hmmmz...ik heb er wel even over gedacht ja :smoke: Nee, ik heb t gewoon te druk met andere dingen/werk. Maar onkruid vergaat niet, dus ik blijf terugkomen (en ik blijf gewoon lid hoor).
Toch leuk dat er nog steeds mensen zijn die mijn naam na al die tijd nog kennen ... en m'n ex-auto.

En JiggyMF ... een afspraak bij een garage voor die geel/zwarte lijkt me geen onverstandig idee, zoals ik je al min-of-meer had verteld.

PS. Ben ik in een Audi ook welkom op meetings ?
8)
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
JiggyMF

Nou update!

Ik wilde gaan kijken naar de auto (die volgens de verkoper in prima staat verkeerde).

Had telefonisch al een afspraak met m gemaakt.
Kreeg ik gisteren een mailtje van hem, dat het niet uitkwam of het niet morgenavond (vanavond) kon.
Prima en heb dit teruggemaild.
Vervolgens kreeg ik een mailtje:
Moet je wel ff van te voren zeggen dat ik hem niet kan starten weet niet of ik dat al had gezegd,
omdat mijn km teller eruit is geweest (heeft iemand geleend), en we hebben radiator enz eruit gehaald (om helemaal ff schoon te blazen enz).
Hoop dat je nogsteeds wil komen :D ?
APK is overigens ook (laten) verlopen, omdat ik er dus geen tijd meer voor had
en hem dus heb laten verlopen.Niet omdat hij afgekeurd is ofzo.
Na hierop geantwoord te hebben met een mailtje in de trant van 'what the fuck?!' kreeg ik een zielig mailtje terug dat hij er ook niks aan kon doen, geen tijd had blablabla. En dat ik hem voor 1500 euro mee mocht nemen (ineens 500 euro eraf) en dat dat ook nog bespreekbaar is.

Mede door dit en bepaalde verhalen die ik gehoord heb over de auto en dingen die ik gechecked heb over de auto, heb ik niet echt vertrouwen in die bak en ik neem dus ook niet eens de moeite erheen te rijden.
Dus ik adviseer een ander die interesse heeft even HEEEEEEEEL goed na te denken en de auto te controleren ;)

Ik heb ondertussen al weer contact opgenomen met kanshebber 2 (die ik eigenlijk in 1e instantie had gezien). Die is volgens de eigenaar ook in prima staat (met benadrukking dat er GEEN roest aan zit, nieuwe turbo, nieuwe koppeling etc).
Zijn interieur ligt er compleet uit omdat dit net gereinigd is (wordt er eind van de week/begin volgende week weer in gezet) en op mijn vraag of ik dan NU het interieur er helemaal uit ligt al mocht komen kijken antwoordde hij dat dat geen enkel probleem is.

Dat klinkt al dus wat beter. To be continued...

p.s. kunnen we dit topic trouwens niet Jiggy's zoektoch naar een GTT noemen :smoke:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jiggy, heb je foto's van de volgende kanshebber?!

Je weet nu zeker wel waarom we op dit forum geen te koop topics meer hebben.. :)
JiggyMF

Chris schreef:Jiggy, heb je foto's van de volgende kanshebber?!

Je weet nu zeker wel waarom we op dit forum geen te koop topics meer hebben.. :)
Ik snap m helemaal chris :-)

Jep dit is de volgende kanshebber:
[img]http://62.204.64.220/arno/gttwitevo.jpg[/img]

Een fase2 uit 1989.
Vind uiteraard niet alles mooi aan de auto (booskijkers, bodykit is wel aardig maar not necessary,velgen zijn not my thing etc)maar dat is niet belangrijk,t gaat om de rest :-)

Op hoop van zege!

Grtz Jiggy
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Oja, die. Die is ook al met regelmaat voorbij gekomen.

Je weet wel wat je uitzoekt hoor! ;)
JiggyMF

Chris schreef:Oja, die. Die is ook al met regelmaat voorbij gekomen.

Je weet wel wat je uitzoekt hoor! ;)
owjee, als ik zie 'met regelmaat voorbij gekomen' krijg ik al weer een weird feeling???
Negatieve zin zeker?

grtz Jiggy
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gewoon gaan kijken en de onderstaande lijst nalopen:

De grote problemen met de Renault 5 GT Turbo:

1. Gammele turbo
2. Defecte koppakking
3. Slippende koppeling
4. Doorgeroeste voordorpels
En verder:
· Roest
· Oververhitting van de motor
· Slecht werkende electronica
· Versleten stoelen
· Lekke kachelradiateur

Dingen om op te letten:

Motor:

· Gammele Turbo. Test 1: bij 40 km/u in de 4e versnelling het gas intrappen zodat de turbo naar maximale toeren schiet, turbo mag geen rare geluiden maken. [zie ook Transmissie] Test 2: Accellereer snel naar 80 km/u en laat het gas los, blauwe rook betekent olie in de uitlaatgassen en een stervende turbo. Ook veel blauwe rook bij het koud starten is een indicatie van een turbo die de dood in de ogen kijkt;
· Oliepeil. Erg weinig olie betekend waarschijnlijk slecht onderhoud, of dat de olie uit de uitlaat komt (dat wil je zeker niet). Controleer ook of er geen mayonaise-achtige drek aan de pijstok zit, zo ja, dan is de koppakking eraan;
· Een blauw schijnsel op het staal van de uitlaat verraad olie in de uitlaatgassen, Niet bon!
· Koppakking. Maak een berg toeren en kijk naar de kleur van de uitlaatgassen. Blauw is olie (erg slecht!), wit kan duiden op het einde van de koppakking, zwarte rook is waarschijnlijk het gevolg van een te rijke afstelling van de carburatie (vaak bij auto’s met verhoogde turbodruk, om pingelen te voorkomen) en kan weinig kwaad;
· Expansie vaatje. Het water moet helder zijn, olie in het expansie vaatje betekent een defecte koppakking;
· Anti-perculatie ventilator. Open na een testritje de motorkap en controleer of de anti-perc fan het doet. Deze moet enkele minuten na het afzetten van de motor de carburator koelen om verdamping van de benzineresten te voorkomen. Zoek naar en licht zoemend geluid links van de motor. Kijk meteen of de ventilator van de radiateur het doet (maakt meestal behoorlijk wat herrie) en of de koppakking niet lekt;
· Oververhitting. Tijdens het rijden mag de temeratuurmeter niet verder dan halverwege komen. Test: Probeer een stuk snel te rijden om de temperatuur omhoog te krijgen en rijd dan langzaam of stop, en kijk wat de temperatuurmeter doet. De ventilatoren moeten hun werk gaan doen en de temperatuur moet zich stabiliseren of dalen. Als de temperatuur blijft stijgen en/of het waarschuwingslampje gaat branden kan de radiateur verstopt zijn;
· Oliedrukmeter. De oliedrukmeter is vaak stuk, zo niet dan moet hij tijdens het rijden ergens tussen de 2 en de 6 staan, bij stilstand valt de druk vaak terug tot bijna nul. Als de druk laag blijft tijdens het rijden dan is de oliepomp waarschijnlijk aan vervanging toe.
· Slangen. Vaak zijn enkele van de vele slangen die we onder de kap van een GT Turbo tegenkomen gescheurd.

Transmissie:

· Slippende koppeling. Testen: bij 40 km/u in de 4e versnelling het gas intrappen, snelheidsmeter en toerenteller moet gelijk versnellen;
· Geef vol gas in de 2e versnelling en laat dan het gas los, als de versnelling in neutraal schiet is de versnellingsbak niet goed meer.

Carrosserie:

· Roest rond de achterruit;
· Roest in de achterbak, onder de bekleding;
· Roestende binnendorpels, vooral aan de voorkant;
· Controleer of alle panelen goed passen, grote kieren duiden op ongevalschade;
· Zoek naar laswerkzaamheden in het motorcompartiment, dit zou duiden op een frontale aanrijding, vooral als de bumper niet goed past;
· Kijk uit voor deuren die uit hun scharnieren getild kunnen worden.

Overigen:

· Banden. Moeten op de standaard 13” velgen van de zeldzame en dure maat 195/55 zijn, maar worden vaak vervangen door goedkopere 185/60, waarmee de wegligging en het remgedrag van de auto zeer verslechteren;
· Velgen. Zoals uit het bovenstaande blijkt zijn de standaard velgen erg duur qua banden, andere velgen zijn dus een pluspunt. Velgen groter dan 15” zijn echter af te raden wegens het aanlopen van de banden op de carrosserie;
· De schijfremmen voldoen over het algemeen goed, maar is een kleine kans op het kromtrekken van de voorremmen, dus bekijk het toch even;
· Schokdempers en Veren: duw hard op de hoeken van de auto en kijk hoe hij terugveert, de auto moet inveren en dan weer herstellen, en niet meer dan 1 keer stuiteren;
· Wiellagers. Luister bij 65 km/u naar een monotone brom, indien aanwezig staan nieuwe lagers op het menu;
· Stuurinrichting: Kijk uit voor speling in de stuurinrichting. Draai aan het stuur als de auto stilstaat, de wielen moeten direct bewegen;
· Open dak. Als de auto is voorzien van een opendak (zonnedak) dan lekt dit waarschijnlijk, de meesten doen dit in ieder geval;
· Benzine. De GT Turbo kan prima rijden op super ongelode benzine, hoewel ontworpen voor gelode benzine. Het is ook mogelijk de auto aan te passen voor het gebruik van normale ongelode benzine.

Interieur:

· De bevestigingsframes van de voorstoelen raken los van de vloer, stoelen wiebelen heen en weer. Kan vaak alleen met laswerk worden verholpen;
· De bekleding op de zijsteunen van de stoelen is vaak slecht, dit is vaak een aardige indicatie van de conditie van de hele auto;
· Electrische dingen doen het niet of soms;
· Pas op voor een defecte snelheidsmeter, de hele unit zal vervangen moeten worden, en dat is niet goedkoop;
· Het vervangen van een lekke kachelradiateur vereist de demontage van het complete dashboard, inclusief stuur en stuurkolom, en kost dus veel tijd en/of geld. Deze lekkage is te herkennen aan natte vloerbedekking onder het dashboard, meestal aan de bestuurderskant. Niet te verwarren met lekkage rond het raam door roest aldaar. Koelwater is te herkennen aan zijn specifieke geur.
Dan kom je een heel eind denk ik..

Succes!
JiggyMF

Ik weet ongeveer waar ik op moet letten (desalniettemin thanks voor de tips!), vind t alleen altijd HEEL irritant als ik ergens heen rij en tijd vrijmaak voor een auto die gaar en rot is, als ze dat gewoon gelijk zeggen dan kan ik gelijk op zoek naar de volgende. Alsof ik die auto niet ga inspecteren voor ik m koop, komop zeg :D

Maar is overigens geen antwoord op mij vraag, in positieve of negatieve zin voorbij gekomen? :D :smoke:

grtz Jiggy
Merijn
Über-Spammer

Deze auto heeft al regelmatig op MP gestaan en is daarom wellicht vaak van eigenaar gewisseld. Wat in mijn ogen niet positief is. :)
JiggyMF

Merijn schreef:Deze auto heeft al regelmatig op MP gestaan en is daarom wellicht vaak van eigenaar gewisseld. Wat in mijn ogen niet positief is. :)
ja maar als ik daar op af moet gaan blijft er geen gtt over, vrijwel elke gtt wisselt wel regelmatig van eigenaar.

zucht, wat een gedoe zeg :@

grtz Jiggy
Merijn
Über-Spammer

Gewoon gaan kijken. Is het niks, dan is het niks. Is het wel iets, KOPEN! :D
Merijn
Über-Spammer

Frank schreef:Die auto heb ik al lang verkocht :) rijd nu 21 turbo en tq.

Ik heb hem aan een vriend verkocht, verkoopt hem wegens te veel kilometers.

En de auto staat pas sinds kort te koop , heeft hier wel op de site gestaan , maar toen hoefde hij nog niet weg, nu word het echter te duur voor hem.
Maar is het ook een goede GT? :D
JiggyMF

Merijn schreef:Gewoon gaan kijken. Is het niks, dan is het niks. Is het wel iets, KOPEN! :D
ik heb in deze op zich wel vertrouwen, het interieur ligt er nu uit en ik mag komen kijken. Dan kan ik gelijk de bodem van boven en onder etc inspecteren op roest, kan ik dat i.e. geval elimineren.

Dan gaat t interieur erin, mag ik weer terugkomen en kan ik de rest checken (motorisch etc).
Enige minpunt bij deze auto is ook WEER dat hij een verlopen (althans dat zegt hij, kan ook afgekeurd zijn) APK heeft.

grtz jiggy
Merijn
Über-Spammer

Toch typisch dat mensen het interieur van een niet gekeurde, te koop staande auto gaan laten reinigen. :S

Maar goed, zoals ik al zei. Kijken, nog een keer kijken, rijden en misschien kopen. :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ach, als de prijs ok is maakt het allemaal niet zo uit wat er mee aan de hand is, toch?!

En je had grootse plannen Jiggy. (Y)
JiggyMF

Chris schreef:Ach, als de prijs ok is maakt het allemaal niet zo uit wat er mee aan de hand is, toch?!

En je had grootse plannen Jiggy. (Y)
niet had, heb!
Ik wil gewoon asap een gtt hebben, alle spullen die ik nodig heb voor mn eerste stage, heb ik nu ongeveer wel, wil nu ondertussen wel eens wat gaan monteren :(

grtz Jiggy
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Daarom, het maakt dan toch verder niet uit als er werk aan de motor oid zit.

Enne, wel een fotorepo bijhouden hier hé. :D
JiggyMF

Chris schreef:Daarom, het maakt dan toch verder niet uit als er werk aan de motor oid zit.

Enne, wel een fotorepo bijhouden hier hé. :D
Jawohl, dat komt zeker goed!

Heb ondertussen overigens ook nog ene....Bart uit Boekel?? gemaild, dat zag (maargoed wat het echt is zie ik pas ter plekke of course, in een ad ziet het er altijd aardig uit) er ook aardig uit.

Opties genoeg, de eerste goede die ik tegenkom is verkocht.

grtz jiggy
JiggyMF

Nieuwe (grote) kanshebber, de GTT van Michel S!

De kleur (rouby rouge) en taartschep achterop zijn niet mijn ding maar dat is er allemaal zo af en overgespoten.
Ben benieuwd, ga volgende week kijken!

grtz jiggy
Chris@R5

Die is vet :D . Ook met spoiler (Y) .
Michel S.
Contacteer:

Vet is die zeker weten. Daarom moet ik hem nog poetsen :P
JiggyMF

Eindelijk geslaagd, ik heb er een! (de witte met bodykit).
Er zit nog erg veel werk aan maar dat komt goed!!

grtz
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Super! Kom maar op met de foto's!
Edwin16v
Contacteer:

Eindelijk zeg (Y)
Plaats reactie