[21T] R-win

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ff uit 't hoofd: 3 liter.
maar je moet in ieder geval vullen tot 't er net weer uit komt lopen.
Die EP specificatie staat wel op de fles.
rev it like a rental
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Er zijn meerdere EP-oliën.

welke is dan het beste? Ep80, 90....enz
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

op de site van kroon olie wordt RPC 75/80W aangeraden en inderdaad 3 liter
zal wel goed zijn denk ik.
weltrusten
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo de bak is gevuld met verse olie was eigenlijk niet helemaal nodig aangezien er wel erg schone olie uit kwam maar goed de plug was er toch uit dus toch maar gedaan.
verder de 3"" RVS uitlaat gemonteerd en de einddemper
maakt wel een mooi geluid (Y) (Y) (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mooi geluid? Het verschil in performance willen we weten :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Mark en ik zijn net een uurtje aan het kachelen geweest met de 21T

Geluid is als een race auto maar net niet te aso.

En volgens mark pakt hij net iets eerder op. vlak voor 2000 toeren gaat hij al drukgeven ipv. 500 toeren later.

Nu staat er nog een custom elbow in de planning :worship:

trouwens vandaag voor het eerst in een 21T gestuurd en dat gaat lekker zeg. alleen mis ik de snelheids ervaring zo als in een gt. Maar het comfort (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb hem er op zitten hoor die custom elbow!!
super en lekker groot namelijk 3" rvs (Y) (Y) (Y)
even een proefrit geracet samen met kameraad tony in het schemerlicht zag ik ineens lichtflisen achter mij bij het afremmen .
blijken vlammen te zijn en knalt ook nog lekker :) :D :lol: :smoke: :worship: :p (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

mark 5t schreef: o ja wie weet waar ik de drukmeter voor mijn benzinedruk moet plaatsen?
ik dacht zelf in de retourleiding maar weet het niet zeker dus.
Bij mn Volvomotor zit ie in de toevoerleiding!!

Vlak voor ie op de injectorrail komt :) mss nutteloze info....
Mrtn = Maarten
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ben benieuwd :)
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja ik ben ook benieuwd menno wat ie doet in samenwerking met jou chippie. :D :D
maar dat zien we 29 januari wel (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb vanavond even mijn uitlaatgastemperatuurmeter
gemonteerd en ook even een bleedvalve tussen de wastegate v/d turbo :)
boven de 1,1 bar valt ie in een keer stil volgens mij word de onstekeing onderbroken zal wel een veiligheid op zitten net als bij een gt turbo.
uitlaatgas temperatuur liep wel hoog op vond ik zelf
namelijk maximaal 940 graden :(
alleen nog even de moer voor de lambda sonde in de uitlaatpijp lassen en menno kan zaterdag zijn best even doen :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

950 graden is net de grens !!! een echte fabrieks af stelling, maar wel goed voor de gezondheid van de aarde :D :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

temperatuur mag dus niet hoger ?????
wel lager jeroen???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik meen dat tussen de 700-800 altijd het beste was, althans voor 2-takt. Turbo zal wel wat meer temp hebben door al die drukken.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

IK BEN HET ZAT :(

ik heb mijn druk veiligheid inmiddels opgeschroefd en de motor word nu niet meer ineens onderbroken boven de 1,1 bar maar nu heb ik het volgende probleem .

IK WIL DUS OP 1,3 BAR TURBODRUK GAAN RIJDEN.

ik heb de originele slang die naar de wastegate loopt doorgesneden en er een T stuk tussen gezet op 10cm afstand van de turbo.
op die T heb ik een snelheidsregelventiel van festo aangesloten met ingebouwde terugslagklep.
deze werkt dus als bleedvalve.
als ik nu volgas geef dan loopt mijn druk eerst keurig op naar 1,3 bar maar na 2a3 seconden loopt de druk terug naar 1 bar DIT WIL IK DUS NIET :(
ik wil bij volgas dooraccelereren conyinu die 1,3 bar hebben.
regelt de computer de druk misschien terug ???
dat wil zeggen zit er misschien een overboostfunctie in of zo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

niet hobbyen mark eerst naar menno zaterdag
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik moet van menno de druk juist omhoog zien te krijgen maar moet ik hem anders maar op 1,5 bar afstellen omdat ie dat toch maar heel even geeft en dat ie dan langzaam terugloopt naar 1,3??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Le Crabot
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 nov 2004 19:36

blijf er dan ook vanaf potverdikkie al dat gedoe van jou alijd heb je het nou nog niet geleerd... als je aan renaults prutst gaan ze stuk.

en vooral als jij er aan prutst.

veel te groot voor al die fijne techniek.

en eeeh gaat het allemaal dan nog niet hard genoeg? moet dat nu allemaal weer?

koop toch eens iets goeds!

en eeeh je kunt hem het best opschroeven naar 2,5 bar tip van flip
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja leuk maar wie ben je stel jezelf eerst even voor graag ok?
hier ken ik dus niets mee. :@ (N)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik heb ergens een idee dat we deze gast wel kennen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

mark 5t schreef:ik moet van menno de druk juist omhoog zien te krijgen maar moet ik hem anders maar op 1,5 bar afstellen omdat ie dat toch maar heel even geeft en dat ie dan langzaam terugloopt naar 1,3??
laat Menno de boel zaterdaga fstellen,druk etceteraaa,hij weet wat kan en nie,
en je zegt 1.5 bar,je mapsensor volgt dit nie hoor.
greets en suc6 (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik ga gewoon alle originele slangen prut omzeilen en maak een extra nippel in de aluminium kap boven de gasklep en haal daar dan de sturing voor mijn waste gate wel vandaan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo heb dit inmiddels gedaan en kom nog steeds niet boven de 1 bar uit.
ben blij dat ik morgen naar de expert ga .
lekker chippen dat ding!! :D :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

problem solved :)
rev it like a rental
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Was het nou :)
Alleen nog maar VW!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hehehe dat gaat mark zo vertellen...

maar hij gaat serieus hard die 21T nu tjonge wat een power :D :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

POWER !!!!!!!!!!!!!!!

BIJ MENNO !!!!!!!!!!!

ja hoor alle problemen zijn opgelost was een combinatie van factoren : oa - turbodruk meter die gaat staan te resoneren boven de 1 bar en dan de verkeerde waardes aangeeft.
:( -originele turbodrukregelaar die anders afgesteld moest worden .
- bleedvalve die op andere slangen aangesloten moest worden

en natuurlijk een andere CHIP !!!!! :D :D
auto gaat nu echt serieus hard en trekt als een gek wat een ongeloofelijke vermogenswinst (Y) (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja menno je wordt bedankt hoor :D ik heb nu zoveel power dat mijn snelheidsmeter het vlak bij huis heeft begeven :@ zal de vermogenstoename ook wel niet aankunnen (Y) (Y) :) :) :D :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mooi dat ie weer goed loopt nu (Y) , gaat ie nog op de bank bij de volgende vermogens meeting??, dan kan je evt zijn hoeveel winst je behaalt hebt door je veranderingen aan de motor
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

misschien wel maar ik ben echt geen bank nodig om te constateren dat ik ne veel :D meer vermogen heb. (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

gaaf man ben benieuwd naar de toename van de pk's 8)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

het glas is dus verdwenen van mijn kipperlicht unit linksvoor en ik had al even een andere van een sloop 21 gehaald maar nu is die veel korter als van een 21 turbo.
wie heeft er nog een knipperlicht unit kompleet van een 21 turbo voor mij??
linksvoor.
prijs komen we wel uit
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

En je kilometerteller doet het weer
:lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja alles los gehaald en weer gemonteerd is weer ok alleen nu nog een knipperlicht unit linksvoor zien te scoren .
wie maakt me los???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

o ja behalve een knipperlicht unit linksvoor zoek ik ook nog verlagingsveren voor de voorzijde.
wie o wie???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie