[21T] R-win
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Er zijn meerdere EP-oliën.
welke is dan het beste? Ep80, 90....enz
welke is dan het beste? Ep80, 90....enz
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
op de site van kroon olie wordt RPC 75/80W aangeraden en inderdaad 3 liter
zal wel goed zijn denk ik.
weltrusten
zal wel goed zijn denk ik.
weltrusten
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
zo de bak is gevuld met verse olie was eigenlijk niet helemaal nodig aangezien er wel erg schone olie uit kwam maar goed de plug was er toch uit dus toch maar gedaan.
verder de 3"" RVS uitlaat gemonteerd en de einddemper
maakt wel een mooi geluid

verder de 3"" RVS uitlaat gemonteerd en de einddemper
maakt wel een mooi geluid



lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Mark en ik zijn net een uurtje aan het kachelen geweest met de 21T
Geluid is als een race auto maar net niet te aso.
En volgens mark pakt hij net iets eerder op. vlak voor 2000 toeren gaat hij al drukgeven ipv. 500 toeren later.
Nu staat er nog een custom elbow in de planning
trouwens vandaag voor het eerst in een 21T gestuurd en dat gaat lekker zeg. alleen mis ik de snelheids ervaring zo als in een gt. Maar het comfort
Geluid is als een race auto maar net niet te aso.
En volgens mark pakt hij net iets eerder op. vlak voor 2000 toeren gaat hij al drukgeven ipv. 500 toeren later.
Nu staat er nog een custom elbow in de planning

trouwens vandaag voor het eerst in een 21T gestuurd en dat gaat lekker zeg. alleen mis ik de snelheids ervaring zo als in een gt. Maar het comfort

ik heb hem er op zitten hoor die custom elbow!!
super en lekker groot namelijk 3" rvs
even een proefrit geracet samen met kameraad tony in het schemerlicht zag ik ineens lichtflisen achter mij bij het afremmen .
blijken vlammen te zijn en knalt ook nog lekker

super en lekker groot namelijk 3" rvs



even een proefrit geracet samen met kameraad tony in het schemerlicht zag ik ineens lichtflisen achter mij bij het afremmen .
blijken vlammen te zijn en knalt ook nog lekker







lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Bij mn Volvomotor zit ie in de toevoerleiding!!mark 5t schreef: o ja wie weet waar ik de drukmeter voor mijn benzinedruk moet plaatsen?
ik dacht zelf in de retourleiding maar weet het niet zeker dus.
Vlak voor ie op de injectorrail komt

Mrtn = Maarten
ja ik ben ook benieuwd menno wat ie doet in samenwerking met jou chippie.
maar dat zien we 29 januari wel


maar dat zien we 29 januari wel

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
heb vanavond even mijn uitlaatgastemperatuurmeter
gemonteerd en ook even een bleedvalve tussen de wastegate v/d turbo
boven de 1,1 bar valt ie in een keer stil volgens mij word de onstekeing onderbroken zal wel een veiligheid op zitten net als bij een gt turbo.
uitlaatgas temperatuur liep wel hoog op vond ik zelf
namelijk maximaal 940 graden
alleen nog even de moer voor de lambda sonde in de uitlaatpijp lassen en menno kan zaterdag zijn best even doen
gemonteerd en ook even een bleedvalve tussen de wastegate v/d turbo

boven de 1,1 bar valt ie in een keer stil volgens mij word de onstekeing onderbroken zal wel een veiligheid op zitten net als bij een gt turbo.
uitlaatgas temperatuur liep wel hoog op vond ik zelf
namelijk maximaal 940 graden

alleen nog even de moer voor de lambda sonde in de uitlaatpijp lassen en menno kan zaterdag zijn best even doen

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
950 graden is net de grens !!! een echte fabrieks af stelling, maar wel goed voor de gezondheid van de aarde



temperatuur mag dus niet hoger ?????
wel lager jeroen???
wel lager jeroen???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
IK BEN HET ZAT
ik heb mijn druk veiligheid inmiddels opgeschroefd en de motor word nu niet meer ineens onderbroken boven de 1,1 bar maar nu heb ik het volgende probleem .
IK WIL DUS OP 1,3 BAR TURBODRUK GAAN RIJDEN.
ik heb de originele slang die naar de wastegate loopt doorgesneden en er een T stuk tussen gezet op 10cm afstand van de turbo.
op die T heb ik een snelheidsregelventiel van festo aangesloten met ingebouwde terugslagklep.
deze werkt dus als bleedvalve.
als ik nu volgas geef dan loopt mijn druk eerst keurig op naar 1,3 bar maar na 2a3 seconden loopt de druk terug naar 1 bar DIT WIL IK DUS NIET
ik wil bij volgas dooraccelereren conyinu die 1,3 bar hebben.
regelt de computer de druk misschien terug ???
dat wil zeggen zit er misschien een overboostfunctie in of zo?

ik heb mijn druk veiligheid inmiddels opgeschroefd en de motor word nu niet meer ineens onderbroken boven de 1,1 bar maar nu heb ik het volgende probleem .
IK WIL DUS OP 1,3 BAR TURBODRUK GAAN RIJDEN.
ik heb de originele slang die naar de wastegate loopt doorgesneden en er een T stuk tussen gezet op 10cm afstand van de turbo.
op die T heb ik een snelheidsregelventiel van festo aangesloten met ingebouwde terugslagklep.
deze werkt dus als bleedvalve.
als ik nu volgas geef dan loopt mijn druk eerst keurig op naar 1,3 bar maar na 2a3 seconden loopt de druk terug naar 1 bar DIT WIL IK DUS NIET

ik wil bij volgas dooraccelereren conyinu die 1,3 bar hebben.
regelt de computer de druk misschien terug ???
dat wil zeggen zit er misschien een overboostfunctie in of zo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik moet van menno de druk juist omhoog zien te krijgen maar moet ik hem anders maar op 1,5 bar afstellen omdat ie dat toch maar heel even geeft en dat ie dan langzaam terugloopt naar 1,3??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
blijf er dan ook vanaf potverdikkie al dat gedoe van jou alijd heb je het nou nog niet geleerd... als je aan renaults prutst gaan ze stuk.
en vooral als jij er aan prutst.
veel te groot voor al die fijne techniek.
en eeeh gaat het allemaal dan nog niet hard genoeg? moet dat nu allemaal weer?
koop toch eens iets goeds!
en eeeh je kunt hem het best opschroeven naar 2,5 bar tip van flip
en vooral als jij er aan prutst.
veel te groot voor al die fijne techniek.
en eeeh gaat het allemaal dan nog niet hard genoeg? moet dat nu allemaal weer?
koop toch eens iets goeds!
en eeeh je kunt hem het best opschroeven naar 2,5 bar tip van flip
ja leuk maar wie ben je stel jezelf eerst even voor graag ok?
hier ken ik dus niets mee.

hier ken ik dus niets mee.


lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik heb ergens een idee dat we deze gast wel kennen 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
laat Menno de boel zaterdaga fstellen,druk etceteraaa,hij weet wat kan en nie,mark 5t schreef:ik moet van menno de druk juist omhoog zien te krijgen maar moet ik hem anders maar op 1,5 bar afstellen omdat ie dat toch maar heel even geeft en dat ie dan langzaam terugloopt naar 1,3??
en je zegt 1.5 bar,je mapsensor volgt dit nie hoor.
greets en suc6

ik ga gewoon alle originele slangen prut omzeilen en maak een extra nippel in de aluminium kap boven de gasklep en haal daar dan de sturing voor mijn waste gate wel vandaan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
zo heb dit inmiddels gedaan en kom nog steeds niet boven de 1 bar uit.
ben blij dat ik morgen naar de expert ga .
lekker chippen dat ding!!

ben blij dat ik morgen naar de expert ga .
lekker chippen dat ding!!


lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
POWER !!!!!!!!!!!!!!!
BIJ MENNO !!!!!!!!!!!
ja hoor alle problemen zijn opgelost was een combinatie van factoren : oa - turbodruk meter die gaat staan te resoneren boven de 1 bar en dan de verkeerde waardes aangeeft.
-originele turbodrukregelaar die anders afgesteld moest worden .
- bleedvalve die op andere slangen aangesloten moest worden
en natuurlijk een andere CHIP !!!!!
auto gaat nu echt serieus hard en trekt als een gek wat een ongeloofelijke vermogenswinst

BIJ MENNO !!!!!!!!!!!
ja hoor alle problemen zijn opgelost was een combinatie van factoren : oa - turbodruk meter die gaat staan te resoneren boven de 1 bar en dan de verkeerde waardes aangeeft.

- bleedvalve die op andere slangen aangesloten moest worden
en natuurlijk een andere CHIP !!!!!


auto gaat nu echt serieus hard en trekt als een gek wat een ongeloofelijke vermogenswinst


lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ja menno je wordt bedankt hoor
ik heb nu zoveel power dat mijn snelheidsmeter het vlak bij huis heeft begeven
zal de vermogenstoename ook wel niet aankunnen









lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
mooi dat ie weer goed loopt nu
, gaat ie nog op de bank bij de volgende vermogens meeting??, dan kan je evt zijn hoeveel winst je behaalt hebt door je veranderingen aan de motor

R5GTT. Drive it like you stole it
misschien wel maar ik ben echt geen bank nodig om te constateren dat ik ne veel
meer vermogen heb. 


lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
het glas is dus verdwenen van mijn kipperlicht unit linksvoor en ik had al even een andere van een sloop 21 gehaald maar nu is die veel korter als van een 21 turbo.
wie heeft er nog een knipperlicht unit kompleet van een 21 turbo voor mij??
linksvoor.
prijs komen we wel uit
wie heeft er nog een knipperlicht unit kompleet van een 21 turbo voor mij??
linksvoor.
prijs komen we wel uit
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ja alles los gehaald en weer gemonteerd is weer ok alleen nu nog een knipperlicht unit linksvoor zien te scoren .
wie maakt me los???
wie maakt me los???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
o ja behalve een knipperlicht unit linksvoor zoek ik ook nog verlagingsveren voor de voorzijde.
wie o wie???
wie o wie???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl