[Clio 16V] Rob's project is afgelopen.....

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Haha...die hamer heb je anders wel nodig bij Renaults! ;) :lol:

En na dit weekend rijdt ie gewoon weer met een beetje geluk jah! ;) (denk toch maar ff een andere dynamo ;)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

@rob
Wanneer is je Clio "verkouden" geworden ? Direct na de chip aanpassing of later ?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

In het begin was het zo dat hij heel af en toe stotterde net na het overschakelen.
Dit is volgens mij gekomen nadat m'n koppeling het heeft begeven. Toen was ik er achter gekomen dat er een snee in de bobinekabel zat, dus die heb ik vervangen.
Het leek daarmee eventjes opgelost te zijn, maar dat was dus niet zo. Ik denk dus dat het met de bobine of de ontstekingsmodule heeft te maken.
Ik heb de BDP sensor ook al verwisseld trouwens....
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Koppel je TPS sensor eens los en kijk dan of het over is. Je moet dan tijdelijk wel wat gelijkmatiger gasgeven.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat zal ik eens proberen binnenkort. (Y)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb het net even geprobeerd en het enige verschil was dat hij erg onregelmatig liep en telkens naar ongeveer 800 tpm ging en bijna afsloeg.
Hij deed nog precies hetzelfde wat betreft het stotteren, bij ongeveer 7000 tpm in z'n 4 (180 km/h) en bij 6500 tpm in z'n 5 (215km/h)......
Binnenkort maar eens kijken wat hij met een verse bobine doet.

Ik ben trouwens ook van plan om de stuurbekrachtiging eraf te slopen, want de pomp begint op z'n eind te lopen en om nou te zeggen dat ik het noodzakelijk vind...... :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

rob gaat spierballen kweken? :D

scheelt weer gewicht he...zou je dan de 249 gaan halen? :wink:
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Is het dan toch misschien niet een onregelmatig brandstof druk?

Misschien een keer kijken om er eens een meterje tussen te zetten.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Tis idd een goed idee om even te kijken of de motor voldoende sap krijgt bij die hoge belasting.
Hang even een voltmeter aan de signaaldraad van je lambda sonde en kijk of het signaal boven de 0.8V blijft bij vollast. De signaaldraad is de witte draad als ik het goed heb.
Dan weet je ieg. dat het met de afstelling/brandstofdruk snor zit. Vergeet ook niet het brandstoffilter regelmatig te vernieuwen.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Had je je verdeelkap ook al vernieuwd ?
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Fastchip schreef:Tis idd een goed idee om even te kijken of de motor voldoende sap krijgt bij die hoge belasting.
Hang even een voltmeter aan de signaaldraad van je lambda sonde en kijk of het signaal boven de 0.8V blijft bij vollast. De signaaldraad is de witte draad als ik het goed heb.
Dan weet je ieg. dat het met de afstelling/brandstofdruk snor zit. Vergeet ook niet het brandstoffilter regelmatig te vernieuwen.
Volgens mij heeft Lamda van een CLio 2x wit en 1 x zwart, dus dat wordt gokken?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De verdeelkap is nieuw inderdaad, ik zal eens kijken naar de lambdasonde. Ik dacht dat de lambdasonde uitstond trouwens, kan het dan nog daaraan liggen??
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Klopt, jouw auto draait in open loop omdat 'ie wat rijker moet staan dan stoich bij stationair toerental. Dit vanwege de nokkenassen. Onder vollast draait de motor altijd in open loop.
Je kan gewoon het lambda voltage meten van de sensor.
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Stoich?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Rick D. schreef:
Fastchip schreef:Tis idd een goed idee om even te kijken of de motor voldoende sap krijgt bij die hoge belasting.
Hang even een voltmeter aan de signaaldraad van je lambda sonde en kijk of het signaal boven de 0.8V blijft bij vollast. De signaaldraad is de witte draad als ik het goed heb.
Dan weet je ieg. dat het met de afstelling/brandstofdruk snor zit. Vergeet ook niet het brandstoffilter regelmatig te vernieuwen.
Volgens mij heeft Lamda van een CLio 2x wit en 1 x zwart, dus dat wordt gokken?
de zwarte draad moet je hebben.
2*wit is van 't kacheltje.
rev it like a rental
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Ben je er al uit?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb vandaag even met Henk Dijkstra overlegd en ik mag van hem een andere ECU lenen waar een laptop op aangesloten kan worden, dus dan kan ik precies naderhand nakijken of er iets met de sensoren aan de hand is of gebeurt.
Dus dat is een dikke (Y) voor Henk. :)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

heb jij nog GELD voor een laptop dan???

dacht dat dat allemaal al op was??? :lol:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Daar heb ik ook geen geld voor met een Renault. :lol:
Ik leen een laptop van iemand, dat is veel goedkoper. :D
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Is de verkoudheid nou over Rob ?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hij is nog steeds verkouden helaas, dus ik regel even een andere computer en dan zou het over moeten zijn.

Ik wilde je vanmiddag nog bellen, maar het was erbij ingeschoten. Nogmaals hartstikke bedankt voor je hulp. (Y)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

OK, geen dank.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Nog nieuws Rob? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de oplossing van het mysterie...
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Ja Rob, sluit die injectoren nou eens aan!!! :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb nog helemaal geen tijd gehad om ze eraan te hangen.
Waarschijnlijk heb ik er morgen wel tijd voor, dus dan kan ik die avond gelijk even testen. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

op weg naar de FNO ;)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Update Rob... :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zo, er is eindelijk weer eens wat te melden. :D

Allereerst even over het stotteren, het zit er nog steeds in maar we weten nu eindelijk waar het aan ligt. De injectoren zijn net iets te klein, dus ik moet overstappen op wat grotere injectoren en dat worden dan waarschijnlijk die van de 21 turbo.

Ik heb weer een nieuw speeltje sinds kort waarmee ik zelf m'n ECU aan kan passen met m'n laptop. Het werkt gewoon op basis van de orginele ECU en ik kan de laptop gewoon via een speciale interface aansluiten op de diagnose aansluiting in de auto.
Ook kun je gelijk alle sensoren die op de ECU aangesloten zitten uitlezen waar ik even een foto van gemaakt heb.

Klikkerdeklik

Ik heb er ook een filmpje van hoe het eruit ziet met lopende motor, maar die krijg ik helaas niet online.......

Samen met het R-tuner prgramma van Fastchip is de ECU geheel aan te passen, dus ideaal als je bijvoorbeeld in stappen allerlei aanpassingen aan je auto doet.
Voor meer informatie kun je kijken op: http://www.fastchip.nl


Ook heb ik (alweer :~ ) andere velgen die eerst nog even gestraald en gespoten moeten worden, maar welke dat zijn blijft voor de meesten van jullie een verrassing. :p

Ik heb ook een nieuwe motorkap en achterklep besteld die ik over een tijd binnen krijg, maar ik wil gelijk de hele auto over laten spuiten, dus het kan nog wel een tijdje duren voordat die erop zitten, zeker nu ik binnenkort werkloos ben.....

Maar al met al zit er eindelijk weer eens wat schot in. :)[/b]
Laatst gewijzigd door Robke op za 26 mar 2005 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je zit niet eens in de buurt, maar je ziet vanzelf de foto's wel verschijnen als ze klaar zijn. :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

volgens mij zijn het 14"-ers
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

robclio16V schreef:
Ik heb weer een nieuw speeltje sinds kort waarmee ik zelf m'n ECU aan kan passen met m'n laptop.
Jij ook al :P

me 2
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Ik heb het niet over de velgen. :wink:
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Gaat je strakke klep in de verkoop?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ja, die gaat in de verkoop, maar wanneer dat is durf ik niet te zeggen.

@Marco, de motorkap ziet er gewoon vrijwel hetzelfde uit als de originele. ;)
Plaats reactie