Nee ik ook niet, maar ik denk dat, en ik doelde vooral op motorische componenten, de RSi je voor minder dure verrassingen zal laten komen staan. Zou er iets gebeuren. Ik zeg niet dat een 16v niet betrouwbaar is, integendeel, maar het geringste kan een hoop zeik zijn.Menno schreef:als zo'n RSi echt zo beestachtig snel is als iedereen wil doen geloven, zal 't met remmen, lagers, banden en motorsteunen net zo hard gaan als een 16V, en qua onderdeelprijzen maakt 't geen fluit uit.Riël schreef:Vergeet niet het (behoorlijk) duurdere onderhoud van de nu meestal toch al wat bejaardere 16v's.
ff lekker tegen het zere been: ik geloof er geen fuck van, dat hele RSi vs 16V verhaal.
Ik denk dat heel veel dingen vanuit een RSi al snel als sporten overkomen...Jasper16v schreef:ZO vaak willen die golfjes en shitfuckjes niet sporten anders...Frits schreef:........
Ene, een 16v is leuk. maar hij valt te veel op met een luchthapper op de motorkap. En daar gaan de meesten de fout mee in als ze tegen een RSI sporten![]()
Gr.Frits

there is no spoon.
want?
ben er zelf wel van overtuigd dat een 16v sneller is, maar ik denk dat de meeste mensen de RSi toch wel onderschatten
ben er zelf wel van overtuigd dat een 16v sneller is, maar ik denk dat de meeste mensen de RSi toch wel onderschatten
nou, laten we zeggen dat als Michael Johnson aan het joggen is op zondagmorgen en ik zou met hem meerennen, dat mij ook best een sportief gevoel zou geven.
there is no spoon.
Nou!!
Dus 2 topatleten en de 1 is iets beter dan de andere en die krijgt dan een sportiever gevoel omdat ie met de ander mee joggt
slaat dus niet echt ergens op
Dus 2 topatleten en de 1 is iets beter dan de andere en die krijgt dan een sportiever gevoel omdat ie met de ander mee joggt
slaat dus niet echt ergens op

met een beetje goeie wil moeten we hier binnen een postje of 10 toch gewoon een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie van kunnen maken.
Beetje objectief/on-topic dan maar weer?
Hoe lang doet een RSI er over van 80 naar 120, in 3?
rev it like a rental
Don't walk the grass... smoke it
-
- Contacteer:
Half ontopic maar ben er wel benieuwd na.
Een Rsi en een GTE motor schillen niet zo heel veel (rsi iets betere papieren) maar de clio is weer iets zwaarder. zou dit een redelijke strijd zijn of is het een duidelijk uitgemaakte zaak?
En om on-topic te blijven.. Ik zou ook gaan voor de 16v en dat dan vooral voor het uiterlijk
Een Rsi en een GTE motor schillen niet zo heel veel (rsi iets betere papieren) maar de clio is weer iets zwaarder. zou dit een redelijke strijd zijn of is het een duidelijk uitgemaakte zaak?
En om on-topic te blijven.. Ik zou ook gaan voor de 16v en dat dan vooral voor het uiterlijk
tis niet wie de grootste heeft, want de cijfertjes liegen er niet om de 16v is gewoon sneller. Tis meer dat ik het sporten even niet snapte aangezien de cijfers ook weer niet zo ver van elkaar liggenMenno schreef:met een beetje goeie wil moeten we hier binnen een postje of 10 toch gewoon een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie van kunnen maken.

Menno schreef:met een beetje goeie wil moeten we hier binnen een postje of 10 toch gewoon een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie van kunnen maken.
turboman schreef:Normale omstandigheden (geen regen enzo), overdag
RSi Longchamp:
80-120 III: 5,8 s
80-120 IV: 7,3 s
Zal het nog wat vaker checken, om een echt goed beeld te krijgen.
Meting van Roy in zijn RSI:Menno schreef:met een beetje goeie wil moeten we hier binnen een postje of 10 toch gewoon een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie van kunnen maken.
80/120 in 3 5,9 sec.
80/120 in 4 7,5 sec.
Meting van Jasper16V (met oude blok, neem ik aan):
80-120 in 3
Poging 1: 6.1
Poging 2: 6.4
Poging 3: 6.2
Poging 4: 6.1
Poging 5: 6.4
Poging 6: 6.5
80-120 in 4
Poging 1: 8.6
Poging 2: 8.5
Poging 3: 8.5
Ik vind de verschillen toch wel opvallend!

Als ik de metingen in het topic even naloop, dan is de RSi in de tussensprints gewoon sneller.~thijs~ schreef:tis niet wie de grootste heeft, want de cijfertjes liegen er niet om de 16v is gewoon sneller. Tis meer dat ik het sporten even niet snapte aangezien de cijfers ook weer niet zo ver van elkaar liggen

Menno schreef: binnen een postje of 10 toch een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie .
I call shannaniganMeting van Roy in zijn RSI:
80/120 in 3 5,9 sec.
80/120 in 4 7,5 sec.
Meting van Jasper16V (met oude blok, neem ik aan):
80-120 in 3
Poging 1: 6.1
Poging 2: 6.4
Poging 3: 6.2
Poging 4: 6.1
Poging 5: 6.4
Poging 6: 6.5
80-120 in 4
Poging 1: 8.6
Poging 2: 8.5
Poging 3: 8.5
Ik vind de verschillen toch wel opvallend!
IJkrapportje? Iemand gemeten hoeveel ICE er in zijn kofferbak gewichtig lag te wezen en hoeveel van zijn oorspronkelijke compressie de blokjes nog over hadden enzo ?
there is no spoon.
Toch apart dat een auto van ongeveer het zelfde gewicht, bijna zelfde koppel, minder pk's (wat dus nadelig is in hogere toeren (meen ik)) sneller is in de tussensprints in zijn 3?
Dacht namelijk ook dat de 16V wel wat sneller was...
-
het verschil is zo nihil dat je eerder moet gaan kijken hoe de persoon rijd, kan je nog zoveel pk's hebben maar als je niet kan schakelen heeft het geen zin de 16V is gewoon bruter en als het er op aankomt is ie ook sneller (op de snelweg)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Je moet een 16V motor inderdaad veel meer in toeren trekken om goed vooruit te komen.
Ik doe bijvorbeeld de tussenacceleraties van 80-120 vrijwel niets sneller dan wanneer ik nog een "standaard" opgeboord blok had, terwijl ik wel bijna een seconde sneller op de 100 km/u zit vanaf stilstand....
Ik doe bijvorbeeld de tussenacceleraties van 80-120 vrijwel niets sneller dan wanneer ik nog een "standaard" opgeboord blok had, terwijl ik wel bijna een seconde sneller op de 100 km/u zit vanaf stilstand....
Zijn dat metingen van mij? ok
Was (achteraf) wel met versleten koppeling...kon niet eens wielspin krijge 

Ligt aan het punt waarop het vermogen beschikbaar is he...Rory schreef:Toch apart dat een auto van ongeveer het zelfde gewicht, bijna zelfde koppel, minder pk's (wat dus nadelig is in hogere toeren (meen ik)) sneller is in de tussensprints in zijn 3?
-
R(ay)Si schreef:Wat maakt het nou uit welke auto sneller bruter of mooier is....
Iedereen heeft zijn eigen smaak en liefde voor een auto...

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
in dit topic gaat het er dus wel om,R(ay)Si schreef:Wat maakt het nou uit welke auto sneller bruter of mooier is....
Iedereen heeft zijn eigen smaak en liefde voor een auto...
Anders is deze hele discussie onnodig

Neemt niet weg dat je respect moet hebben voor andermans renault

Don't walk the grass... smoke it
-
- Contacteer:
je kan ook die 1.7 er in droppen 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
mag niet hé.Erik (Schepjes) schreef:je kan ook die 1.7 er in droppen
ik pasBasic schreef:als ik jou zie staan dan toch maar geen stoplichtsprintje

instinkertje..Mrtn schreef:qua looks denk je iid dat je gaat verliezen
-
- Contacteer:
uiterlijk veranderd er toch niks aan het blok?
of gaan ze ook blok nummers checken enzo?
of gaan ze ook blok nummers checken enzo?

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]