Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Menno schreef:
Riël schreef:Vergeet niet het (behoorlijk) duurdere onderhoud van de nu meestal toch al wat bejaardere 16v's.
als zo'n RSi echt zo beestachtig snel is als iedereen wil doen geloven, zal 't met remmen, lagers, banden en motorsteunen net zo hard gaan als een 16V, en qua onderdeelprijzen maakt 't geen fluit uit.

ff lekker tegen het zere been: ik geloof er geen fuck van, dat hele RSi vs 16V verhaal.
Nee ik ook niet, maar ik denk dat, en ik doelde vooral op motorische componenten, de RSi je voor minder dure verrassingen zal laten komen staan. Zou er iets gebeuren. Ik zeg niet dat een 16v niet betrouwbaar is, integendeel, maar het geringste kan een hoop zeik zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Jasper16v schreef:
Frits schreef:........

Ene, een 16v is leuk. maar hij valt te veel op met een luchthapper op de motorkap. En daar gaan de meesten de fout mee in als ze tegen een RSI sporten :D

Gr.Frits
ZO vaak willen die golfjes en shitfuckjes niet sporten anders...
Ik denk dat heel veel dingen vanuit een RSi al snel als sporten overkomen... :p
there is no spoon.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

want?

ben er zelf wel van overtuigd dat een 16v sneller is, maar ik denk dat de meeste mensen de RSi toch wel onderschatten
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

nou, laten we zeggen dat als Michael Johnson aan het joggen is op zondagmorgen en ik zou met hem meerennen, dat mij ook best een sportief gevoel zou geven.
there is no spoon.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Nou!!


Dus 2 topatleten en de 1 is iets beter dan de andere en die krijgt dan een sportiever gevoel omdat ie met de ander mee joggt

slaat dus niet echt ergens op :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

met een beetje goeie wil moeten we hier binnen een postje of 10 toch gewoon een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie van kunnen maken.

Beetje objectief/on-topic dan maar weer?

Hoe lang doet een RSI er over van 80 naar 120, in 3?
rev it like a rental
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Don't walk the grass... smoke it
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Half ontopic maar ben er wel benieuwd na.

Een Rsi en een GTE motor schillen niet zo heel veel (rsi iets betere papieren) maar de clio is weer iets zwaarder. zou dit een redelijke strijd zijn of is het een duidelijk uitgemaakte zaak?

En om on-topic te blijven.. Ik zou ook gaan voor de 16v en dat dan vooral voor het uiterlijk
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Me too! Ik zou dan nog eerder voor de 5 gaan! :)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Menno schreef:met een beetje goeie wil moeten we hier binnen een postje of 10 toch gewoon een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie van kunnen maken.

Beetje objectief/on-topic dan maar weer?

Hoe lang doet een RSI er over van 80 naar 120, in 3?
tis niet wie de grootste heeft, want de cijfertjes liegen er niet om de 16v is gewoon sneller. Tis meer dat ik het sporten even niet snapte aangezien de cijfers ook weer niet zo ver van elkaar liggen :)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Menno schreef:met een beetje goeie wil moeten we hier binnen een postje of 10 toch gewoon een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie van kunnen maken.

Beetje objectief/on-topic dan maar weer?

Hoe lang doet een RSI er over van 80 naar 120, in 3?
turboman schreef:Normale omstandigheden (geen regen enzo), overdag

RSi Longchamp:


80-120 III: 5,8 s
80-120 IV: 7,3 s

Zal het nog wat vaker checken, om een echt goed beeld te krijgen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Menno schreef:met een beetje goeie wil moeten we hier binnen een postje of 10 toch gewoon een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie van kunnen maken.

Beetje objectief/on-topic dan maar weer?

Hoe lang doet een RSI er over van 80 naar 120, in 3?
Meting van Roy in zijn RSI:

80/120 in 3 5,9 sec.
80/120 in 4 7,5 sec.

Meting van Jasper16V (met oude blok, neem ik aan):
80-120 in 3
Poging 1: 6.1
Poging 2: 6.4
Poging 3: 6.2
Poging 4: 6.1
Poging 5: 6.4
Poging 6: 6.5

80-120 in 4
Poging 1: 8.6
Poging 2: 8.5
Poging 3: 8.5


Ik vind de verschillen toch wel opvallend! :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

~thijs~ schreef:tis niet wie de grootste heeft, want de cijfertjes liegen er niet om de 16v is gewoon sneller. Tis meer dat ik het sporten even niet snapte aangezien de cijfers ook weer niet zo ver van elkaar liggen :)
Als ik de metingen in het topic even naloop, dan is de RSi in de tussensprints gewoon sneller. :)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

:s okeej dat wist ik nie, dacht eigenlijk dat de 16V sneller was :wink: na ja mooi meegenomen :D
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

De RSi is tot de 4000 toeren sneller en boven de 4000 toeren is de 16v sneller.
Conclusie:
Als je een 16v hebt niet onder de 4000 toeren komen :wink:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Menno schreef: binnen een postje of 10 toch een ouderwetsche "wie heeft de grootste" discussie .
Meting van Roy in zijn RSI:

80/120 in 3 5,9 sec.
80/120 in 4 7,5 sec.

Meting van Jasper16V (met oude blok, neem ik aan):
80-120 in 3
Poging 1: 6.1
Poging 2: 6.4
Poging 3: 6.2
Poging 4: 6.1
Poging 5: 6.4
Poging 6: 6.5

80-120 in 4
Poging 1: 8.6
Poging 2: 8.5
Poging 3: 8.5


Ik vind de verschillen toch wel opvallend! :)
I call shannanigan :wink:

IJkrapportje? Iemand gemeten hoeveel ICE er in zijn kofferbak gewichtig lag te wezen en hoeveel van zijn oorspronkelijke compressie de blokjes nog over hadden enzo ?
there is no spoon.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, maar ik mag aannemen dat als er een heel aantal 16V's en RSi'tjes deze meting gedaan hebben, je er van uit mag gaan dat er toch wel een kern van waarheid in zit. Toch? :)
Rory
Berichten: 1167
Lid geworden op: di 12 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch

Toch apart dat een auto van ongeveer het zelfde gewicht, bijna zelfde koppel, minder pk's (wat dus nadelig is in hogere toeren (meen ik)) sneller is in de tussensprints in zijn 3?

Dacht namelijk ook dat de 16V wel wat sneller was...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

een 8V is sterker onderin,
Mrtn = Maarten
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

het verschil is zo nihil dat je eerder moet gaan kijken hoe de persoon rijd, kan je nog zoveel pk's hebben maar als je niet kan schakelen heeft het geen zin de 16V is gewoon bruter en als het er op aankomt is ie ook sneller (op de snelweg)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je moet een 16V motor inderdaad veel meer in toeren trekken om goed vooruit te komen.
Ik doe bijvorbeeld de tussenacceleraties van 80-120 vrijwel niets sneller dan wanneer ik nog een "standaard" opgeboord blok had, terwijl ik wel bijna een seconde sneller op de 100 km/u zit vanaf stilstand....
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Zijn dat metingen van mij? ok :D Was (achteraf) wel met versleten koppeling...kon niet eens wielspin krijge :lol:
Rory schreef:Toch apart dat een auto van ongeveer het zelfde gewicht, bijna zelfde koppel, minder pk's (wat dus nadelig is in hogere toeren (meen ik)) sneller is in de tussensprints in zijn 3?

Dacht namelijk ook dat de 16V wel wat sneller was...
Ligt aan het punt waarop het vermogen beschikbaar is he...
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Wat maakt het nou uit welke auto sneller bruter of mooier is....

Iedereen heeft zijn eigen smaak en liefde voor een auto...
Alleen nog maar VW!
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

R(ay)Si schreef:Wat maakt het nou uit welke auto sneller bruter of mooier is....

Iedereen heeft zijn eigen smaak en liefde voor een auto...
:worship: eindelijk iemand snapt het ruilen ray? :wink:
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Nee :P
Alleen nog maar VW!
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

R(ay)Si schreef:Wat maakt het nou uit welke auto sneller bruter of mooier is....

Iedereen heeft zijn eigen smaak en liefde voor een auto...
in dit topic gaat het er dus wel om,
Anders is deze hele discussie onnodig :)

Neemt niet weg dat je respect moet hebben voor andermans renault :~
Don't walk the grass... smoke it
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

anders gooi je maar lekker een rsi blok in je 16v :wink:
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

jonges jonges.. kijk..
er gaat nix boven een 1.1 blok uit een 5L met 47pk.. >-)
begrijp je wat ik wil zeggen?! :p
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

je kan ook die 1.7 er in droppen :p
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Droes schreef:jonges jonges.. kijk..
er gaat nix boven een 1.1 blok uit een 5L met 47pk.. >-)
begrijp je wat ik wil zeggen?! :p
als ik jou zie staan dan toch maar geen stoplichtsprintje :P
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

qua looks denk je iid dat je gaat verliezen :lol:
Mrtn = Maarten
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Erik (Schepjes) schreef:je kan ook die 1.7 er in droppen :p
mag niet hé.
Basic schreef:als ik jou zie staan dan toch maar geen stoplichtsprintje
ik pas :beer:
Mrtn schreef:qua looks denk je iid dat je gaat verliezen
instinkertje..
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

uiterlijk veranderd er toch niks aan het blok?

of gaan ze ook blok nummers checken enzo? :S
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

De motor die in een RSI ligt is dat ook een F7P?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nope... F7P is een 1.8 16V en een RSi is een 1.8 8V. Ik weet niet welk type dat precies is.
Plaats reactie