Wie van jullie renault-freaks kan voor mij nou effe alle verschillen tussen de Clio 1.8 16 V en de Clio RSI op een rijtje zetten?
zowel technisch als uiterlijk a.u.b.
Maak je geen zorgen, ik ga de 5 gtt niet wegdoen ofzo, maar een maat van gaat een auto kopen.
Groeten, Peter.
zowel technisch als uiterlijk a.u.b.
Maak je geen zorgen, ik ga de 5 gtt niet wegdoen ofzo, maar een maat van gaat een auto kopen.
Groeten, Peter.
uiteraard de motor, de 16V, 1764 cc heeft 16 kleppen en de RSI, 1794 cc 8 kleppen, tevens is de basis van de motor anders. Dan het interieur, stoelen hebben andere bekleiding, geloof wel dat het type stoel hetzelfde is. Dashboardis anders, 16v heeft 3 extra klokjes, voor oliedruk, olietemp en oliepeil. Versn. bak heeft ook andere overbrengingen. Uiterlijk: schermen voor en achter zijn breder bij 16v, bumpers en motorkap zijn ook verschillend.
Waarschijnlijk is het onderstel ook anders, subframe daarentegen niet, alleen van de williams is anders, sterker.
Waarschijnlijk is het onderstel ook anders, subframe daarentegen niet, alleen van de williams is anders, sterker.
Hoe zit het met de pk's
Ik weet dat de 16 V iets van 135 pk heeft, maar van die RSI weet ik het niet.
Als ik het goed heb, ziet de RSI er dus lang niet zo dik uit als de Clio 16 V?
Gr, Peter
Ik weet dat de 16 V iets van 135 pk heeft, maar van die RSI weet ik het niet.
Als ik het goed heb, ziet de RSI er dus lang niet zo dik uit als de Clio 16 V?
Gr, Peter
Kom op jongens met die antwoorden, ik heb nu nog pauze !!!!!
Gr, Peter
<font size=1>[ This message was edited by: Peter on 2001-10-08 13:03 ]</font>
Gr, Peter
<font size=1>[ This message was edited by: Peter on 2001-10-08 13:03 ]</font>
-
als ik het goed heb 79 KW
dus dat zal wel iets van 110 PK zijn.
dus dat zal wel iets van 110 PK zijn.
-
Als je nog meer vragen hebt moet je snel zijn want je hebt nu nog pause

hij ziet er inderdaad niet zo dik uit. Een gewone clio, alleen iets lager geloof ik. Vermogen is 110pk, koppel vergelijkbaar met een 16V, alleen bij een lager toerental (beetje soepeler/relaxter rijden dus)
rev it like a rental
clio 16V is gewoon veel meer kicken, veel sneller (uit eigen ervaring) heb er al genoeg rsi'tjes uit geblazen! 

-
Als je nog meer vragen hebt moet je snel zijn want je hebt nu nog pause

Als ik het goed heb, moet die vriend van me dus een 16 V nemen....
Am I f..kin' right ?
Gr, Peter
Am I f..kin' right ?
Gr, Peter
-
Zeker weten een 16v kopen. Uiterlijk vet mooi, ziet er breed uit. Mooie motorkap.
En zat Pk 's. En als ie na een tijdje denkt dan ie er nog wat Pk bij wil dan pas je simpel wat dingetjes aan!!!
En zat Pk 's. En als ie na een tijdje denkt dan ie er nog wat Pk bij wil dan pas je simpel wat dingetjes aan!!!
Jaja, Illuminator...
Ik maakte maar een grapje,
Ik moet het gewoon effe snel weten, anders koopt die maat van me dus zo'n slome RSI, terwijl die voor hetzelfde geld een 16 V kan kopen.
Gr, Peter
Ik maakte maar een grapje,
Ik moet het gewoon effe snel weten, anders koopt die maat van me dus zo'n slome RSI, terwijl die voor hetzelfde geld een 16 V kan kopen.
Gr, Peter
Een RSi 8 klepper heeft inderdaad 110 PK en de eerste versies hebben geen drie klokjes extra. De RSi is ook in eerste instantie bedoeld als wolf in schaapskleren.... Kortom, wel redelijk wat vermogen (oke, geen 16v), maar niet het uiterlijk. Ik heb er al menig gti-tje mee verslagen en ook op de snelweg verwacht men hem niet zo snel....
off topic\ Hoeveel pk heeft een standaard gtt eigenlijk??
>>>
clio 16V is gewoon veel meer kicken, veel sneller (uit eigen ervaring) heb er al genoeg rsi'tjes uit geblazen!
<<<
Hoi,
Hier wil ik toch op reageren ook al rij ik geen Renault meer. Allereerst lijkt het mij sterk dat je 'al genoeg' RSI'tjes eruit hebt geblazen. 1)Zoveel zie je niet op de weg en 2)Blazen doe je met een Turbo.
Ik heb jaren geleden in een '93 RSI gereden en het is echt een heerlijke auto, zeer snel. Echt een wolf in schaapskleren. Ook Autovisie was impressed en gaf tijdens een vergelijking van alle toenmalige sportieve Clio's de 16V en de RSI de eerste plaats.
Een kennis van mij reedt toen in een 16V met dik open filter en uitlaat etc. Mijn Rsi was standaard. Heb toen op een stuk weg (bochtig binnendoor) met hem wat gesport. auto's vol doorgetrokken, afremmen bocht, weer vol accelereren. Achteraf even nagepraat. Hij gaf te kennen moeite te hebben gehad mij bij te blijven. Hier komt dus het koppel verhaal om de hoek kijken.
Conclusie voor mij: schrijf de RSI niet bij voorbaat af, in absolute prestaties legt hij het af tegen de 16V, maar in tussenacceleratie is het verschil nihil.
(in autovisie test was de RSI daarin de 16V zelfs de baas, maar dat kan exemplarisch zijn geweest)
Qua 'full package' is de 16V natuurlijk duidelijk de meerdere...
Vr.gr,
Pieter
Alfa 75 3.0 QV '91
Saab 9-3 2.0T '00
<<<
Hoi,
Hier wil ik toch op reageren ook al rij ik geen Renault meer. Allereerst lijkt het mij sterk dat je 'al genoeg' RSI'tjes eruit hebt geblazen. 1)Zoveel zie je niet op de weg en 2)Blazen doe je met een Turbo.
Ik heb jaren geleden in een '93 RSI gereden en het is echt een heerlijke auto, zeer snel. Echt een wolf in schaapskleren. Ook Autovisie was impressed en gaf tijdens een vergelijking van alle toenmalige sportieve Clio's de 16V en de RSI de eerste plaats.
Een kennis van mij reedt toen in een 16V met dik open filter en uitlaat etc. Mijn Rsi was standaard. Heb toen op een stuk weg (bochtig binnendoor) met hem wat gesport. auto's vol doorgetrokken, afremmen bocht, weer vol accelereren. Achteraf even nagepraat. Hij gaf te kennen moeite te hebben gehad mij bij te blijven. Hier komt dus het koppel verhaal om de hoek kijken.
Conclusie voor mij: schrijf de RSI niet bij voorbaat af, in absolute prestaties legt hij het af tegen de 16V, maar in tussenacceleratie is het verschil nihil.
(in autovisie test was de RSI daarin de 16V zelfs de baas, maar dat kan exemplarisch zijn geweest)
Qua 'full package' is de 16V natuurlijk duidelijk de meerdere...
Vr.gr,
Pieter
Alfa 75 3.0 QV '91
Saab 9-3 2.0T '00
Misschien is het snelheidsgevoel wat beter, maar deels komt dat ook door het geluid van de 16V. Hoge toeren = sportief geluid. 
Ik heb nooit zelf in een RSi gereden, dus ik kan er verder niet over oordelen. Dat ze snel zijn weet ik wel zeker.

Ik heb nooit zelf in een RSi gereden, dus ik kan er verder niet over oordelen. Dat ze snel zijn weet ik wel zeker.

hier 
een rsi verschilt idd met koppel niet zoveel..
Clio RSI:
topsnelheid 195 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,9
max. vermogen 81 kW (110 pk)
5500tpm
max. koppel 155 Nm
Clio 16V:
stopsnelheid 209 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,0 s
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
en oh ja
Clio Williams:
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 sec
max. vermogen 110 kW (150 pk)
6100tpm
max. koppel 175 Nm

een rsi verschilt idd met koppel niet zoveel..
Clio RSI:
topsnelheid 195 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,9
max. vermogen 81 kW (110 pk)
5500tpm
max. koppel 155 Nm
Clio 16V:
stopsnelheid 209 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,0 s
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
en oh ja

Clio Williams:
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 sec
max. vermogen 110 kW (150 pk)
6100tpm
max. koppel 175 Nm
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
@ basic, zet dan ook gelijk ff de toerentallen er bij waarje het max koppel hebt
Zla je zien dat de RSI veel sneller aan het koppel zit tov de 16v.
Ene, een 16v is leuk. maar hij valt te veel op met een luchthapper op de motorkap. En daar gaan de meesten de fout mee in als ze tegen een RSI sporten
Gr.Frits

Ene, een 16v is leuk. maar hij valt te veel op met een luchthapper op de motorkap. En daar gaan de meesten de fout mee in als ze tegen een RSI sporten

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Een dik open filter?Een kennis van mij reedt toen in een 16V met dik open filter en uitlaat etc. Mijn Rsi was standaard.

Als je de keus had zou een ieder voor een 16v gaan lijkt me, desalniettemin kan er niets afgedaan worden aan de prestaties van een rsi.
Maar om ze goed voor te blijven hebben ze tuning uitgevonden

ZO vaak willen die golfjes en shitfuckjes niet sporten anders...Frits schreef:........
Ene, een 16v is leuk. maar hij valt te veel op met een luchthapper op de motorkap. En daar gaan de meesten de fout mee in als ze tegen een RSI sporten![]()
Gr.Frits
Vergeet niet het (behoorlijk) duurdere onderhoud van de nu meestal toch al wat bejaardere 16v's.
-
- Contacteer:
Stefan S. schreef:Oh ja, what about betrouwbaarheid, onderhoud enzo![]()
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
als zo'n RSi echt zo beestachtig snel is als iedereen wil doen geloven, zal 't met remmen, lagers, banden en motorsteunen net zo hard gaan als een 16V, en qua onderdeelprijzen maakt 't geen fluit uit.Riël schreef:Vergeet niet het (behoorlijk) duurdere onderhoud van de nu meestal toch al wat bejaardere 16v's.
ff lekker tegen het zere been: ik geloof er geen fuck van, dat hele RSi vs 16V verhaal.
rev it like a rental
De 16v is in alle opzichten gewoon net iets bruter als de RSi.
Acceleratie, topsnelheid, aanzicht (breder, luchthapper) maar ook het onderhoud.
Ik heb toen ik de keus had bewust niet voor de RSi gekozen. Enkel omdat ik vind dat de 16v iets stoers uitstraalt iets wat de RSi naar mijn idee mist.
Maar goed de een vind het leuker om een wolf in schaapskleren te hebben. Dan is de RSi een hele leuke auto.
Acceleratie, topsnelheid, aanzicht (breder, luchthapper) maar ook het onderhoud.
Ik heb toen ik de keus had bewust niet voor de RSi gekozen. Enkel omdat ik vind dat de 16v iets stoers uitstraalt iets wat de RSi naar mijn idee mist.
Maar goed de een vind het leuker om een wolf in schaapskleren te hebben. Dan is de RSi een hele leuke auto.
KloptMenno schreef:als zo'n RSi echt zo beestachtig snel is als iedereen wil doen geloven, zal 't met remmen, lagers, banden en motorsteunen net zo hard gaan als een 16V, en qua onderdeelprijzen maakt 't geen fluit uit.Riël schreef:Vergeet niet het (behoorlijk) duurdere onderhoud van de nu meestal toch al wat bejaardere 16v's.
ff lekker tegen het zere been: ik geloof er geen fuck van, dat hele RSi vs 16V verhaal.