Rob schreef:Ik heb voor de winter toch maar een GTX-je gekocht.
Alleen nu weet ik niet wat er voor olie, en hoeveel olie drin moet. Ik d8 dat het een litertje of 5 was, en 15W40. Klopt dit? Tis met F3N blok.
Tnx
Inclusief filter: 5,2 liter. 15W40 is prima.
F3N? Dus 75 peekaas met injectie? Best leuke auto's, niet alleen voor de winter.
Zozo, wat een leuke replay's op m'n olie vraagje . Het is idd een GTX-je met 1721 (jaja) cc injectie. Ik heb het gekocht voor als vervanging van de GTT voor zolang als die niet rijd, ivm wat roest enzo. Dus als het opknappen daarvan langer dan de winter duurt (wat het toch wel zal doen)...
Maar niets dan lof voor het GTX-je . Voor van de zomer heb ik een setje RSL 7J 13"-ers gekocht. Alleen nog wat lager leggen.
Helaas zit er ook nog een beetje werk aan deze auto, de dingen met de grootste spoed zijn de deur aan de bestuurderskant. Deze valt niet goed in het slot. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Het tweede betreft DENK ik de schakelaar voor de lampen en knipperlichten. Ten eerste gaan de knipperlichten niet automatisch uit en moet je dat dus handmatig doen(N). Daarnaast lijkt het wel of de"auto niet weet" dat ik aan de schakelaar gedraaid heb. De dashboard verlichting blijft soms uit, maar meestal brandt alleen het stadlichtlampje op het dashboad, wanneer dit controle lampje brandt, brandt ook de dashboard verlichting. Ik kan dan ook niet het mistachterlicht en het grootlicht aanzetten, wederom lijkt het alsof de electronica denkt dat dimlicht uitstaat (dat brandt namelijk wel gewoon). Ook de toeter werkt niet...
Hoe bedoel je dat je deur niet goed dicht gaat? Valt ie niet in het slot of blijft ie half open staan?
Dat van je knipper licht: Er zit een pennetje in die schakelaar die hem automatisch uitdoet als je je stuur draait. Maar die willen weleens afbreken. Ff op de sloop een nieuwe scoren. Wel ff goed kijken dat daar het pennetje nog wel aan zit.
Roy schreef:Hoe bedoel je dat je deur niet goed dicht gaat? Valt ie niet in het slot of blijft ie half open staan?
Dat van je knipper licht: Er zit een pennetje in die schakelaar die hem automatisch uitdoet als je je stuur draait. Maar die willen weleens afbreken. Ff op de sloop een nieuwe scoren. Wel ff goed kijken dat daar het pennetje nog wel aan zit.
En check je zekeringen allemaal eens
hmm, zekeringen zal ik binnenkort eens checken. De deur valt niet in het slot, hij pakt hem niet goed als het ware.
Deur gaat weer open? Waarschijnlijk je slotvanger kapot. Die kan je het beste nieuw kopen aangezien de meeste 5jes die op de sloop staan het ook hebben/zeer snel krijgen.
Roy schreef:Deur gaat weer open? Waarschijnlijk je slotvanger kapot. Die kan je het beste nieuw kopen aangezien de meeste 5jes die op de sloop staan het ook hebben/zeer snel krijgen.
hmmm, ok. Enig idee hoe duur zoiets is? Kan je dit bij brezan ofzo halen, of echt alleen bij de Renault dealer?
Roy schreef:Deur gaat weer open? Waarschijnlijk je slotvanger kapot. Die kan je het beste nieuw kopen aangezien de meeste 5jes die op de sloop staan het ook hebben/zeer snel krijgen.
Eerst even checken of aan dat pinnetje waar je slot over heen valt, nog een zwart plastic busje omheen zit. Als deze weg is sluit de deur niet, als dit busje erg beschadigd is ook niet.
Soms zit het slot ook op 'gesloten' dat krijg je met de hendels niet meer terug. Dat zie je als die zwarte pal ervoor zit.
Riël schreef:
Eerst even checken of aan dat pinnetje waar je slot over heen valt, nog een zwart plastic busje omheen zit. Als deze weg is sluit de deur niet, als dit busje erg beschadigd is ook niet.
Soms zit het slot ook op 'gesloten' dat krijg je met de hendels niet meer terug. Dat zie je als die zwarte pal ervoor zit.
hmmm, het is is dat ik dan dus de deur op moeten doen. Ik laat deze maar ff dicht zitten totdat ik echt tijd heb om er aan te werken, want deur is echt heel moeilijk dicht te krijgen. (ik stap nu dus ook in via de passagierskant en schuif zo door)
Ik heb een vraag wat de aandrijfas / homokineet van een R5 betreft. Past een aandrijfas (bestuurderskant) van een R5GTT (C1J 782) op een R5 GTX (F3N)? Want mijn homokineet is stuk, en ik heb nog wel een aandrijfasje van een GTT liggen, maar geen van een GTX. En past die van de passagierskant dan ook (de aandrijfas he)
Das echt zwaar frappant!!!!
Al die getunede auto's staan binnen ofzo?:s
Of misschien in hartje Parijs ofzo, maar goed daar wil je als forens niet zo snel doorheen rijden.