ACT: Renault 5

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Rob schreef:Ik heb voor de winter toch maar een GTX-je gekocht.
Alleen nu weet ik niet wat er voor olie, en hoeveel olie drin moet. Ik d8 dat het een litertje of 5 was, en 15W40. Klopt dit? Tis met F3N blok.

Tnx :)
Inclusief filter: 5,2 liter. 15W40 is prima.

F3N? Dus 75 peekaas met injectie? Best leuke auto's, niet alleen voor de winter. :foto:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Car: M536

Hoezo niet leuk voor de winter? Tis toch injectie? Of zit er nog ene handmatige choke op...
-Ray-
Contacteer:

hij bedoelt: dus ook leuk voor in de zomer, dus zowel .. als ipv niet ;)

slome duikelaar
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

Ah man boere prutlul, ik was net uit bed :p

Krijg de schijterij >-)
-Ray-
Contacteer:

nee dank je, 1 bepaalde iemanden boven het kanaal heeft al een week een schrale aarsch, en das meer dan genoeg!!!

Renaults 5 hè gaat het om. ik heb de binnenverlichting gemaakt van me nieuwe aanwinst, 1.1 powerrr :lol:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Bedankt Ray, goed lezen is een kunst :lol: :wink:

Een GTX is t.o.v. een GTT vaak ondergewaardeerd, terwijl het best leuke auto's zijn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Chris
Erelid - Moderator - RvT

GTX is zekers een leuke uitvoering, ff verlagen en klaar!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Steven

-Ray- schreef:nee dank je, 1 bepaalde iemanden boven het kanaal heeft al een week een schrale aarsch, en das meer dan genoeg!!!

Renaults 5 hè gaat het om. ik heb de binnenverlichting gemaakt van me nieuwe aanwinst, 1.1 powerrr :lol:
Jah 'lekker' poepen zit er al een aantal dagen niet in, tis meer zemelappig poepen :p
En leve de vochtige doekjes tegen den schraele aersch.

Goed ontopic: heb je nu 10pk extra met dat binnelampje? D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

He Chris, ik heb een roomwitte GTX gehad :worship: :lol:
-Ray-
Contacteer:

Steven schreef:
-Ray- schreef:nee dank je, 1 bepaalde iemanden boven het kanaal heeft al een week een schrale aarsch, en das meer dan genoeg!!!

Jah 'lekker' poepen zit er al een aantal dagen niet in, tis meer zemelappig poepen :p

Goed ontopic: heb je nu 10pk extra met dat binnelampje? D
nee minder, de gewone verlichting brand ook ineens een stuk feller. toch mooi dat die bouwlampen ook passen :lol:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... 5GTX-1.JPG[/img]

Had ik nooit weg moeten doen. :(
-Ray-
Contacteer:

vet man, paar van die panda-doppen erop en gaan :D

of van die chromies, of met remschijven erachter. vet cool ;)
Matijs
Contacteer:

Steven schreef:
Nou dacht ik toch even dat Merijn en consorten weer bezig waren, maar dit is niet het FNO topic :lol:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Tss, jij hebt ook geen smaak >-)

Ik had er echte imitatie-Lagunadoppen op. 8)

De foto doet hem niet helemaal recht. In het echt vind ik hem mooier dan mijn Baccara nu. Maar een paar echte velgen kon idd geen kwaad. :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Matijs schreef:Nou dacht ik toch even dat Merijn en consorten weer bezig waren, maar dit is niet het FNO topic :lol:
Ahum :evil:
Steven

Ik ben een verdwaalde FNO'er ;)
Matijs
Contacteer:

Frits schreef:
Matijs schreef:Nou dacht ik toch even dat Merijn en consorten weer bezig waren, maar dit is niet het FNO topic :lol:
Ahum :evil:
Ja jij voelt je aangesproken :lol:
Rob

Zozo, wat een leuke replay's op m'n olie vraagje :D . Het is idd een GTX-je met 1721 (jaja) cc injectie. Ik heb het gekocht voor als vervanging van de GTT voor zolang als die niet rijd, ivm wat roest enzo. Dus als het opknappen daarvan langer dan de winter duurt (wat het toch wel zal doen)...
Maar niets dan lof voor het GTX-je :) . Voor van de zomer heb ik een setje RSL 7J 13"-ers gekocht. Alleen nog wat lager leggen.

Foto's heb ik (nog) niet :p
Headlong

Ik heb ook een 5je gekocht!! Ook een GTX :worship:.

Hier een paar foto's, ze zijn vanavond geschoten. Misschien dat er morgen wat betere volgen...

[img]http://home.planet.nl/~kool0426/GTX-voorkant.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~kool0426/GTX-achterkant.jpg[/img]

Helaas zit er ook nog een beetje werk aan deze auto, de dingen met de grootste spoed zijn de deur aan de bestuurderskant. Deze valt niet goed in het slot. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Het tweede betreft DENK ik de schakelaar voor de lampen en knipperlichten. Ten eerste gaan de knipperlichten niet automatisch uit en moet je dat dus handmatig doen(N). Daarnaast lijkt het wel of de"auto niet weet" dat ik aan de schakelaar gedraaid heb. De dashboard verlichting blijft soms uit, maar meestal brandt alleen het stadlichtlampje op het dashboad, wanneer dit controle lampje brandt, brandt ook de dashboard verlichting. Ik kan dan ook niet het mistachterlicht en het grootlicht aanzetten, wederom lijkt het alsof de electronica denkt dat dimlicht uitstaat (dat brandt namelijk wel gewoon). Ook de toeter werkt niet... :(
Roy
Moderator

Hoe bedoel je dat je deur niet goed dicht gaat? Valt ie niet in het slot of blijft ie half open staan?

Dat van je knipper licht: Er zit een pennetje in die schakelaar die hem automatisch uitdoet als je je stuur draait. Maar die willen weleens afbreken. Ff op de sloop een nieuwe scoren. Wel ff goed kijken dat daar het pennetje nog wel aan zit.

En check je zekeringen allemaal eens :)
5 GT Turbo '88 GT5
Headlong

Roy schreef:Hoe bedoel je dat je deur niet goed dicht gaat? Valt ie niet in het slot of blijft ie half open staan?

Dat van je knipper licht: Er zit een pennetje in die schakelaar die hem automatisch uitdoet als je je stuur draait. Maar die willen weleens afbreken. Ff op de sloop een nieuwe scoren. Wel ff goed kijken dat daar het pennetje nog wel aan zit.

En check je zekeringen allemaal eens :)
hmm, zekeringen zal ik binnenkort eens checken. De deur valt niet in het slot, hij pakt hem niet goed als het ware.
Roy
Moderator

Deur gaat weer open? Waarschijnlijk je slotvanger kapot. Die kan je het beste nieuw kopen aangezien de meeste 5jes die op de sloop staan het ook hebben/zeer snel krijgen. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Headlong

Roy schreef:Deur gaat weer open? Waarschijnlijk je slotvanger kapot. Die kan je het beste nieuw kopen aangezien de meeste 5jes die op de sloop staan het ook hebben/zeer snel krijgen. :)
hmmm, ok. Enig idee hoe duur zoiets is? Kan je dit bij brezan ofzo halen, of echt alleen bij de Renault dealer?
Riël
Über-Spammer

Roy schreef:Deur gaat weer open? Waarschijnlijk je slotvanger kapot. Die kan je het beste nieuw kopen aangezien de meeste 5jes die op de sloop staan het ook hebben/zeer snel krijgen. :)
Eerst even checken of aan dat pinnetje waar je slot over heen valt, nog een zwart plastic busje omheen zit. Als deze weg is sluit de deur niet, als dit busje erg beschadigd is ook niet.

Soms zit het slot ook op 'gesloten' dat krijg je met de hendels niet meer terug. Dat zie je als die zwarte pal ervoor zit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Headlong

Riël schreef: Eerst even checken of aan dat pinnetje waar je slot over heen valt, nog een zwart plastic busje omheen zit. Als deze weg is sluit de deur niet, als dit busje erg beschadigd is ook niet.

Soms zit het slot ook op 'gesloten' dat krijg je met de hendels niet meer terug. Dat zie je als die zwarte pal ervoor zit.
hmmm, het is is dat ik dan dus de deur op moeten doen. Ik laat deze maar ff dicht zitten totdat ik echt tijd heb om er aan te werken, want deur is echt heel moeilijk dicht te krijgen. (ik stap nu dus ook in via de passagierskant en schuif zo door) (S)
Bram (vospower)

Even een vraagje:

Weet iemand nog een vliegwielsensor uit te halen, of waar die te krijgen zijn?

Het gaat om een 5 alpine turbo uit 88

thanx!
Bram (vospower)

Even een vraagje:

thanx!
Bram (vospower)

Even een vraagje:

thanx!
Rob

Ik heb een vraag wat de aandrijfas / homokineet van een R5 betreft. Past een aandrijfas (bestuurderskant) van een R5GTT (C1J 782) op een R5 GTX (F3N)? Want mijn homokineet is stuk, en ik heb nog wel een aandrijfasje van een GTT liggen, maar geen van een GTX. En past die van de passagierskant dan ook (de aandrijfas he)
Steven

Nee dat past niet, geef die aandrijfas maar gewoon hier, ken die mooi op de zilvere ;)
Rob

Echt niet? Volgens Riel wel..
Steven

Hehe nee ik aas op jouw as gek, denkd at het wel moet passen aangezien het gewoon JB3 bak is.
Monica

Sow, ff over het aantal oer-5-jes dat nog rond rijdt in Frankrijk!!!!!
Daarintegen zie je de GTT's zelden.......
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Stimmt,

Was mij ook al opgevallen in de zomer,

Heb er 3 gezien in Frankrijk. Zat 5'jes

Maar ook zowieso weinig sportieve auto's daaro
Monica

Das echt zwaar frappant!!!!
Al die getunede auto's staan binnen ofzo?:s
Of misschien in hartje Parijs ofzo, maar goed daar wil je als forens niet zo snel doorheen rijden.
Plaats reactie