Wat is een redelijk goede dumpvalve?
ja, maar is de opgebouwde, niet gebruikte druk accuraat met de indicator op het dash te vergelijken.
Want zoals gezegd, de turbodrukmeter slaat uit, maar toch sist hij niet altijd.
Wordt soms de druk nog gebruikt en is dat dus normaal, of is de dumpvalve niet goed of is de ontstekingof vacuumslang niet goed?
Want zoals gezegd, de turbodrukmeter slaat uit, maar toch sist hij niet altijd.
Wordt soms de druk nog gebruikt en is dat dus normaal, of is de dumpvalve niet goed of is de ontstekingof vacuumslang niet goed?
-
- Contacteer:
zo lang de stuur slang maar onder de gas klep zit is het altijd goed
nee dat ligt echt aan jou, ik lig niet dagelijks aan de beademingThe Saint schreef:Het kan aan mij liggen maar heeft iemand met een Bosch dumpvalve al eens gedacht, dat die klinkt als een Beademingsmaschine in het ziekenhuis????

Immer wieder die verdammte Holländer
Ik had dus ook een vastgelopen zuiger dumpvalve... Heb vandaag de rubber ring die erin lag bijna een CM ingekort en weer aan elkaar gelijmd.. Nu ligt de rubber ring strakker om de zuiger heen en hij zegt weer Pssst
Nu was ik vorige week bij Biesheuvel motorsport, en die adviseren voor de GTT een membraam dumpvalve. Forge geeft voor GTT ook aan een membraamdumpvalve.. Volgens Biesheuvel zou het te warm worden onder de kappen van de GT turbo's voor goed functioneren van de zuigerdumpvalves. Ik ga volgende week maar ff een Forge groep A pro dumpvalve halen, en ff kijken wat het verschil is vergeleken met de zuigerdumpvalve die ik nu heb. Heb vandaag open gehaald en er lag wel een dikke laag benzine op mijn zuiger
Hoe kan dit?? Of kan dat oorzaak zijn van dat ie vast gelopen was?? Ik hou het in de gaten iig. 

Het rubber van die ring kan volgens mij niet tegen benzine. Ik heb nooit ergens last van gehad, totdat er benzine bij dat rubber kwam. Ineens wat alle elasticiteit eruit en was 'ie dus uitgelubberd. Daardoor was de zuiger vastgeslagen en blijft 'ie open staan.
Er zijn wel rubbers op de markt die er wel tegenkunnen. Welke dat precies zijn en waar je die kan krijgen weet ik niet precies. Er zijn vast wel mensen hier die het weten.
Wat ik me overigens wel afvraag is hoe er benzine bij de DV kan komen. Was bij mij zo en nu dus ook bij jou, Erik.
Er zijn wel rubbers op de markt die er wel tegenkunnen. Welke dat precies zijn en waar je die kan krijgen weet ik niet precies. Er zijn vast wel mensen hier die het weten.
Wat ik me overigens wel afvraag is hoe er benzine bij de DV kan komen. Was bij mij zo en nu dus ook bij jou, Erik.

-
Goede zuigerdumpvalves kunnen heel wat hebben. Ik heb er ooit een gehad van JL, zo'n instelbare dubbele zuigerdumpvalve. Dat ding was echt rete-goed en was een leuke blikvanger onder de motorkap.
Ennuh ringen van viton zijn bestand tegen olie, benzine en oplosmiddelen.
Ik heb ooit eens gehoord dat teflon ringen er ook tegen bestand zijn. (Dat wordt immers ook gebruikt als afdichting in verfspuitpistolen)
Ennuh ringen van viton zijn bestand tegen olie, benzine en oplosmiddelen.
Ik heb ooit eens gehoord dat teflon ringen er ook tegen bestand zijn. (Dat wordt immers ook gebruikt als afdichting in verfspuitpistolen)
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op vr 18 jun 2004 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
Ik heb een Bailey gr. A zuigerdumpvalve gehad. Een superding, tot er dus die benzine in terecht kwam. Ik heb toen overigens wel een setje nieuwe rubbers opgestuurd gekregen van Improve! 
En toen heb ik mijn 5 moeten verkomen. *snif*

En toen heb ik mijn 5 moeten verkomen. *snif*

Ik wil een Bosch dumpvalve in mijn 5 gaan zette. Hoe kom ik aan een aansluitsetje hiervoor?
Het T-stuk bedoel ik.
Het T-stuk bedoel ik.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb mijn Bailey's verkocht, en zoek nu een nieuwe Dumpvalve.
de bailey's had als nadeeltje dat ie de druk niet helemaal kon binnenhouden en daarom op de snelweg rustig meesiste.
Nu wil ik een dumpvalve (membraam of zuiger) die gewoon dichtblijft op de snelweg.
Merk maakt me weinig uit, net als prijs en geluid.
Ik heb deze gezien van K-Tec, maar ist wat?
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ve_kit.jpg[/img]
de bailey's had als nadeeltje dat ie de druk niet helemaal kon binnenhouden en daarom op de snelweg rustig meesiste.
Nu wil ik een dumpvalve (membraam of zuiger) die gewoon dichtblijft op de snelweg.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Contacteer:
zoizo geen membraam nemen maar een dubbelzuiger. vaak kun je er ook een veren kitje bij krijgen on super af te stellen

-
Ik zou eens contact opnemen met JL. Hij heeft me eens een instelbare dubbele zuigerdumpvalve verkocht. Kost een behoorlijke duit, maar je hebt er verder geen omkijken naar als je eenmaal klaar bent met afstellen. Kun je echt alle kanten mee op (krijg je bovendien met een sterkere en minder sterke veer).Erik Olijnsma schreef:Ik heb mijn Bailey's verkocht, en zoek nu een nieuwe Dumpvalve.
Die twee dumpvalves op de foto heb je nix aan bij normale of licht opgevoerde druk.
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb bij Forge gekeken, en daar zijn de dubbelzuigers alleen geschikt voor auto's met luchtmassameters.BONELESS (jeroen) schreef:zoizo geen membraam nemen maar een dubbelzuiger. vaak kun je er ook een veren kitje bij krijgen on super af te stellen![]()
Kunnen die eventueel wel op een GT, ze blijven dan niet openstaan bij stationair lopen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
baileys rules the scene. ik heb een forge gehad, erg goed bij standaard druk. bij verhoogde druk een sterker membraan monteren en niks aan het handje.
later had ik die kleine van k-tec, zoals hierboven op de foto bij die dubbele, vergelijkbaar met de forge. gewoon heel veel dumpvalve voor 75 euro.
verder ken je het zo gek maken als je zelf wil, we kopen m uiteindelijk toch allemaal voor de sis. is het membraan stuk? ff vervangen. als je dat niet wil ga dan niet zitten zeuren dat het snel stuk is maar koop een zuigerdumpvalve. vervang dat wel gelijk het plastic ringetje voor een teflon exemplaar, ben je ook meteen klaar.
later had ik die kleine van k-tec, zoals hierboven op de foto bij die dubbele, vergelijkbaar met de forge. gewoon heel veel dumpvalve voor 75 euro.
verder ken je het zo gek maken als je zelf wil, we kopen m uiteindelijk toch allemaal voor de sis. is het membraan stuk? ff vervangen. als je dat niet wil ga dan niet zitten zeuren dat het snel stuk is maar koop een zuigerdumpvalve. vervang dat wel gelijk het plastic ringetje voor een teflon exemplaar, ben je ook meteen klaar.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
dat is aleen maar mooi,zuigen ze ook geen vuile lucht aan (ongefiltert)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb dus een Bailey's op het moment, en die gaat morgen weg.
Ik wil wel zuiger houden, maar het dubbel zuigersysteem spreekt me dus mooi aan.
En als het niet erg is voor het gebeuren dan ga ik voor een dubbele zuiger van Forge.
Deze:
[img]http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... mdv004.jpg[/img]
Fitment Guide
Suitable for ALL turbo cars with an Air Flow Meter
Made from billet aluminium, this atmospheric diverter valve dumps the charge-air to atmosphere creating the "Whoosh" sound when the throttle is lifted. This increases both quicker throttle response and higher clamping load to maintain boost pressure more reliably.
Unlike single piston or diaphragm diverter valves, this uses counter balanced springs and dual pistons to prevent the valve from leaking air into the intake system at idle. This prevents our diverter valves suffering any of the failures associated with single piston and diaphragm type diverter valves.
Ik wil wel zuiger houden, maar het dubbel zuigersysteem spreekt me dus mooi aan.
En als het niet erg is voor het gebeuren dan ga ik voor een dubbele zuiger van Forge.
Deze:
Fitment Guide
Made from billet aluminium, this atmospheric diverter valve dumps the charge-air to atmosphere creating the "Whoosh" sound when the throttle is lifted. This increases both quicker throttle response and higher clamping load to maintain boost pressure more reliably.
Unlike single piston or diaphragm diverter valves, this uses counter balanced springs and dual pistons to prevent the valve from leaking air into the intake system at idle. This prevents our diverter valves suffering any of the failures associated with single piston and diaphragm type diverter valves.
-
Die instelbare dumpvalve van JL had al een ring van viton of teflon dacht ik.
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
hee erik zoals ik al verteld heb dubbele zuiger rules echt wel!!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Daarom ben ik ook met die dubbele zuiger bezigmark 5t schreef:hee erik zoals ik al verteld heb dubbele zuiger rules echt wel!!![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Maar is die dv004 wat ?
*kuch* die Baileys is ook dubbel zuiger 
Dubbelzuiger staat in de tekst omschreven Merijn.
Je hebt gewoon ene grote zuiger die net als enkelzuiger systemen werkt, daaronder zit een klein schijfje met ene veertje wat ervoor zorgt dat de dumpvalve geen valse(vieze) lucht kan aanzuigen als ie stationair draait.
Vaak blijft een dumpvalve bij stationair openstaan (zoals de ouwe die ik had). Das voor een GT geen ramp zolang je niet stationair staat te draaien in een stofwolk, maar een auto met een luchtmassameter voor de dumpvalve kan hier nogal verwart van raken omdat ie dan valse lucht aanzuigt buiten de luchtmassameter om.

Dubbelzuiger staat in de tekst omschreven Merijn.
Je hebt gewoon ene grote zuiger die net als enkelzuiger systemen werkt, daaronder zit een klein schijfje met ene veertje wat ervoor zorgt dat de dumpvalve geen valse(vieze) lucht kan aanzuigen als ie stationair draait.
Vaak blijft een dumpvalve bij stationair openstaan (zoals de ouwe die ik had). Das voor een GT geen ramp zolang je niet stationair staat te draaien in een stofwolk, maar een auto met een luchtmassameter voor de dumpvalve kan hier nogal verwart van raken omdat ie dan valse lucht aanzuigt buiten de luchtmassameter om.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb vandaag weer ff zitten denken, en ik redeneer ergens fout.
Maar de zuiger wordt opengedaan door de vaccum bij stationair lopen bij een enkel zuiger systeem.
Bij een dubbelzuiger systeem blijft ie bij stationair lopen dus dichtstaan.
Hoe opent de 2e zuiger dan? Want die reageert bij stationair niet op het vaccum, maar dan wel als je aan het rijden bent?
Maar de zuiger wordt opengedaan door de vaccum bij stationair lopen bij een enkel zuiger systeem.
Bij een dubbelzuiger systeem blijft ie bij stationair lopen dus dichtstaan.
Hoe opent de 2e zuiger dan? Want die reageert bij stationair niet op het vaccum, maar dan wel als je aan het rijden bent?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ok, thanksSteven schreef:Jah die 2e zuiger is gewoon een heel zielig afsluitklepje met een zwak veertje die alleen de functie heeft om af te sluiten bij stationair.
Zodra er al 0.1 bar op staat springt ie al open.

Waar is deze te vinden? Ik heb ff bij Biesheuvel gekeken, maar daar kom ik 'm niet tegen...Erik Olijnsma schreef:Ik heb dus een Bailey's op het moment, en die gaat morgen weg.
Deze:
Fitment Guide
-
Plaatje rechtermuisknop http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... mdv004.jpg 

-
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
-
ih het trouwens normaal dat het rond je dumpvalve op de motorkap helemaal zwart wordt?? van (vet,olie of wat dan ook?)
Nee is niet normaal, heel klein beetje mag wel maar het hangt er ook vanaf in welk tijdsbestek.
De keerring aan deinlaatzijde van je turbo lekken ook wel eens een druppeltje. Is op zich niet zo erg, blijft meestal wel hangen in de intercooler (zet die eens een nachtje op z'n kop?).
En er willen wel eens wat druppies doorvliegen, maja als dat erg veel is dan ist niet goed en kan je turbo wel eens zwaar aan het aftakelen zijn
De keerring aan deinlaatzijde van je turbo lekken ook wel eens een druppeltje. Is op zich niet zo erg, blijft meestal wel hangen in de intercooler (zet die eens een nachtje op z'n kop?).
En er willen wel eens wat druppies doorvliegen, maja als dat erg veel is dan ist niet goed en kan je turbo wel eens zwaar aan het aftakelen zijn