ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Mickael

rasit.. schreef:Iedereen moet zich een beetje aanpassen aan de levensstijl die van toepassing is in het land waar je in leeft. Ook moet je er rekening mee houden dat Nederland een multicultureel land is, wat betekent dat er veel culturen aanwezig zijn. Dus ook de nederlanders moeten rekening houden met een aantal dingen.
Je moet dus niet verwachten dat iedere buitenlander ineens elke dag aardappels gaat eten bij wijze van spreken.
Ok tot zover ben ik het helemaal met je eens, maar dat is ook niet hetgeen wat problemen geeft. Denk dat geen enkel Nederlander bv niet bij is met de chinees,griek of wat dan ook op de hoek van de straat waar je eens lekker wat anders kan eten. :D
rasit.. schreef:Door mannetjes zoals van gogh krijgen moslims de indruk dat ze niet gewenst zijn in nederland. Aangezien van gogh dit ook nog eens vaak op tv verkondigt en iedereen nu ahhhh theoo oeee theoo roept wordt het dus alleen maar erger. Mensen gaan zich niet aanpassen als ze zich niet thuis voelen in een land.
Respect moet er wederzijds zijn.
Overigens mogen radicale imams ook wel het land uit van mij.
Ah kijk een opvatting :wink: Jammer dat je niet beter hebt geluisterd en zijn werk niet heb gelezen, want dan zou je ook begrijpen wat hij daarmee wilden bereiken. Het is onzin dat ze niet welkom zijn in NL, maar wel zouden de nederlanders zien dat ze zich enigzins aanpassen.

Ik ken je, aanpassen = Taal leren, werken en positief deelnemen aan de samenleving.
jpp_GTX

Tja....

Om niet enkel louter af te gaan op wat er in de media wordt beweerd heb ik zojuist de hele nederlandse vertaling van de Koran uitgeprint.

Zo op het eerste oog staan er absoluut stukken tekst in die absoluut niet passen in de Nederlandse maatschappij. Een ieder die dit boek op de letter nauwkeurig neemt zal moeite hebben om zich staande te houden in "onze" vrije Nederlandse maatschappij.

gevolg: mensen zoeken elkaar op en creeren zodoende hun "eigen wereldje" binnen onze maatschappij.

Vooral de personen die zelf niet het vermogen bezitten om een invulling aan de islam te geven die past binnen onze maatschappij vormen mijns inziens het grootste gevaar.

De in Nederland gevormde "tolerantie" is in de praktijk niets anders dan volstrekt langs elkaar leven. Ik hoef niets van "jou" te weten zo lang je me niet tot last bent en ik mijn eigen gang kan gaan.

En heel eerlijk voel ik me ook het prettigst in een "westers" nederland, met westerse vrijheden. Onze samenleving is vooralsnog gestoeld op christelijke normen en waarden (ben zelf atheist).

Niet lang geleden kwam er een moslim bij ons in het studentenhuis wonen, en op nog een 100m afstand bevind zich een moskee. In een land waar wij vrijheid van godsdienst hoog dienen te houden en waar vele culturen (naast) elkaar zouden moeten kunnen wonen voel ik me steeds minder en minder thuis. Het woord "Nederlander" verliest bij mij met de dag aan positieve inhoud.

Ik ga bewust naar de AH en niet naar de Aldi, probeer me dusdanig te positioneren dat ik in mijn verdere leven zoveel mogelijk kan onstnappen aan de multiculurele maatschappij. Hopelijk kan ik over een aantal jaren mn biezen pakken en emigreren naar een land die deze problematiek niet kent. (illusie?)

En zolang de politiek blijft praten praten en nog eens praten, geen kei-hard beleid voert tegen een ieder die zich niet aan de wetgeving houdt (ook autochtonen) zullen dit soort excessen blijven voorkomen.

Het einde is nog lang niet in zicht...... (N) Zeker niet als je de geboorte-statistieken van allochtonen en autochtonen in het hele verhaal betrekt.
rasit..

Mickael schreef:
Wij = ongelovige
Zij = degene die geloven in iets en daaruit een bepaald recht denken te hebben.

Je geeft al precies aan wat het probleem is. Constant zielig de slachtoffer spelen daar zijn de minderheden goed in, echter kijken naar hun eigen fouten gebeurt niet. Vuur met vuur.......en dat soort geblaat.

Dat punt waren we hier al lang voorbij wij discusierden (wel of niet gepast in iemands ogen maakt geen fuck uit, want dat is een opvatting en die waren vrij!), tot er mensen kwamen die vele jaren achter liepen tenopzichte van deze maatschappij werden toegelaten en zich niet konden/wilden aanpassen.

En laten we eerlijk zijn, IK BEN GEEN NEDERLANDER van org., maar als ik met een nederlander op straat ruzie krijg hoef ik niet te verwachten dat ik gelijk heel de ""gemeenschap achter me aan krijg, dat is bij de minderheden helaas wel zo het geval, althans dat zijn MIJN ervaringen.
Toen de immigranten hier kwamen waren het de nederlanders die achterliepen hoor. Als er geen immigranten gekomen zouden zijn, zou 90 % van alle nederlanders nog steeds aardappels eten i.c.m. brood bijv.
Terwijl er honderden jaren terug al moderne badhuizen van compleet marmer aanwezig waren in Turkije, hadden ze in Nederland nog niets een een simpele badkuip uitgevonden :)
Zo zijn er nog wel wat andere dingen te verzinnen.

Het systeem heeft gefaald naarmate de jaren voorbij gingen. De buitenlanders zouden na een aantal jaren teruggestuurd worden, maar het tegenovergestelde gebeurde en de regering deed er niet veel aan, die vonden het allemaal wel best. En nu zit je dus met een groot probleem.

Ik stel voor om elke buitenlander boven de 18 jaar de mogelijkheid te geven terug te keren naar hun vaderland i.c.m een maandelijkse oprotpremie van 500 euro nette per maand.

Er zijn al van dit soort praktijken bezig trouwens.

Ik ben in ieder geval de eerste die weg is. :wink:

(Kan je nagaan Merijn, dat ik als geintegreerde Turk mezelf niet eens meer thuisvoel hier.)
rasit..

jpp_GTX schreef:Tja....

bla bla bla
Klasse ga zo door (Y)
Maar niet gaan zeiken dat buitenlanders zich niet aanpassen.
Als jij ze al probeert te ontwijken op alle soorten manieren dan moet je ook niet verwachten dat ze aanpassen aan jouw cultuur.
Mickael

rasit.. schreef: Terwijl er honderden jaren terug al moderne badhuizen van compleet marmer aanwezig waren in Turkije, hadden ze in Nederland nog niets een een simpele badkuip uitgevonden :)
Hebben jullie dat niet van een ander gekregen/afgekeken......... :lol: Of was turkije de grote macht in het verleden :lol:

Hoewel je wel gelijk heb met het vervolgende stukje in je post. De minderheden hebben niet gefaald maar de overheid. Die had dit al veel eerder moeten zien aankomen en afkappen.

Waarom zouden wij degene die terug willen een oprot premie moeten betalen? Echt dat zijn van die dingen die ik echt niet begrijp.

Je kan in NL heel goed je brood verdienen, zoals je zelf hebt ervaren. Waarom ben je daarmee niet instaat om terug te keren?? Je huis enz is hier vele malen meer waard als wat je daar terug koopt.....
Madmaus

[quote="rasit
Toen de immigranten hier kwamen waren het de nederlanders die achterliepen hoor. Als er geen immigranten gekomen zouden zijn, zou 90 % van alle nederlanders nog steeds aardappels eten i.c.m. brood bijv.
Terwijl er honderden jaren terug al moderne badhuizen van compleet marmer aanwezig waren in Turkije, hadden ze in Nederland nog niets een een simpele badkuip uitgevonden :)

[/quote]

Dit is ook weer een beetje onzin, zo ken ik er ook nog eentje, toen Nederland met de VOC de hele wereld overvoer, verdronken de ze in Turkije nog in een plas water.
Alle culturen bij elkaar heeft Nederland gemaakt zoals het nu is. Maar de minderheden (nu bijna de meerderheden) moeten zich ook aan de wet houden, en niet denken dat zij erboven staan omdat ze een andere cultuur aanhouden.
Dat moet eens duidelijk gemaakt worden
rasit..

Mickael schreef:
rasit.. schreef: Terwijl er honderden jaren terug al moderne badhuizen van compleet marmer aanwezig waren in Turkije, hadden ze in Nederland nog niets een een simpele badkuip uitgevonden :)
Hebben jullie dat niet van een ander gekregen/afgekeken......... :lol: Of was turkije de grote macht in het verleden :lol:

Hoewel je wel gelijk heb met het vervolgende stukje in je post. De minderheden hebben niet gefaald maar de overheid. Die had dit al veel eerder moeten zien aankomen en afkappen.

Waarom zouden wij degene die terug willen een oprot premie moeten betalen? Echt dat zijn van die dingen die ik echt niet begrijp.

Je kan in NL heel goed je brood verdienen, zoals je zelf hebt ervaren. Waarom ben je daarmee niet instaat om terug te keren?? Je huis enz is hier vele malen meer waard als wat je daar terug koopt.....
Heb jij al tienduizenden euro's gespaart dan sinds je aan het werk bent ?? Het leven is niet gratis hoor :) Ik moet toch een goede en stabiele basis hebben wil ik terug gaan naar een, op dit moment, kwakkelende economie in Turkije.

Nogmaals, er bestaan al praktijken zoals ik die nu vertel.
H8bal

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren

Ver te zoeken
rasit..

Madmaus schreef:
Dit is ook weer een beetje onzin, zo ken ik er ook nog eentje, toen Nederland met de VOC de hele wereld overvoer, verdronken de ze in Turkije nog in een plas water.
Alle culturen bij elkaar heeft Nederland gemaakt zoals het nu is. Maar de minderheden (nu bijna de meerderheden) moeten zich ook aan de wet houden, en niet denken dat zij erboven staan omdat ze een andere cultuur aanhouden.
Dat moet eens duidelijk gemaakt worden
Een ieder (ook de buitenlanders) die zich niet aan de wet houden worden gestraft. Is er ooit een buitenlander geweest die niet gestraft werd omdat ie buitenlander is?? nope :)

Anders verander je het strafsysteem een beetje. Geen problemen mee.
Remi

rasit.. schreef: Toen de immigranten hier kwamen waren het de nederlanders die achterliepen hoor. Als er geen immigranten gekomen zouden zijn, zou 90 % van alle nederlanders nog steeds aardappels eten i.c.m. brood bijv.
Nou ga niet zeggen dat de Nederlanders achterliepen en neem nou helemaal niet als vergelijking het badhuis. Badhuizen waren overigens eerder op Europese grond in de tijd van de Romijnen. Ik neem ook niet aan dat er immigranten naar Nederland kwamen omdat het hier slechter ging als in het land waar ze vandaan kwamen. Als je kijkt naar sociale verzieningen, economische groei en het bruto nationaal product was Nederland al zeker niet achtergestelt. Comprends.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

H8bal schreef:Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren

Ver te zoeken
Sorrie?
Chris schreef:Beste forumbezoekers, post in dit topic alles wat je maar kwijt wilt, Renault gerelateerd of niet.
Bijna alles mag je hier kwijt, ik denk dat ik jullie hoef uit te leggen wat hier niet gepost mag worden..

Elk niet Renault gerelateerd topic wat wordt aangemaakt zal worden gesloten.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Remi

Chris schreef:
H8bal schreef:Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren

Ver te zoeken
Sorrie?
Chris schreef:Beste forumbezoekers, post in dit topic alles wat je maar kwijt wilt, Renault gerelateerd of niet.
Bijna alles mag je hier kwijt, ik denk dat ik jullie hoef uit te leggen wat hier niet gepost mag worden..

Baas boven baas :p
H8bal

Remi schreef:
Chris schreef:

Ver te zoeken
Sorrie?

Baas boven baas :p
Kzit nog met de oude omschrijving te vodden :p
Mickael

rasit.. schreef: Heb jij al tienduizenden euro's gespaart dan sinds je aan het werk bent ?? Het leven is niet gratis hoor :) Ik moet toch een goede en stabiele basis hebben wil ik terug gaan naar een, op dit moment, kwakkelende economie in Turkije.

Euh ja...

Ik heb een prachtig huis en 2 auto's voor de deur staan. Verkoop ik het huis en een auto heb ik een prima basis om ergens anders in een goedkoper land te beginnen.

Dat het bestaat, zakt me broek vanaf..... voor de mensen die gevraagd naar nederland zijn gekomen kan ik me voorstellen dat ze een vergoeding mee krijgen, maar mensen die hier uit vrije wil naartoe zijn gekomen om te profiteren van onze welvaart behoren in mijn ogen niets te krijgen.
rasit..

Mickael schreef:
rasit.. schreef: Heb jij al tienduizenden euro's gespaart dan sinds je aan het werk bent ?? Het leven is niet gratis hoor :) Ik moet toch een goede en stabiele basis hebben wil ik terug gaan naar een, op dit moment, kwakkelende economie in Turkije.

Euh ja...

Ik heb een prachtig huis en 2 auto's voor de deur staan. Verkoop ik het huis en een auto heb ik een prima basis om ergens anders in een goedkoper land te beginnen.

Dat het bestaat, zakt me broek vanaf..... voor de mensen die gevraagd naar nederland zijn gekomen kan ik me voorstellen dat ze een vergoeding mee krijgen, maar mensen die hier uit vrije wil naartoe zijn gekomen om te profiteren van onze welvaart behoren in mijn ogen niets te krijgen.
Nou ik heb geen huis en 2 auto's.

Die vergoeding zitten overigens wel voorwaarden aan. Je kan niet zomaar ff hier komen en na 2 jaar vertrekken met een premie. logisch
Madmaus

Gisteren op TV:
Het was zijn eigen schuld.
Als je bij een groep pitbulls op de grond gaat stampen, wat doen die pitbulls dan.

Ik kan me herinneren dat om deze reden pitbulls niet meer gefokt mochten worden.
Chris@R5

Madmaus schreef:Gisteren op TV:
Als je bij een groep pitbulls op de grond gaat stampen, wat doen die pitbulls dan.

Ik kan me herinneren dat om deze reden pitbulls niet meer gefokt mochten worden.
Huh, op de grond stampen? Leg eens uit?
rasit..

Ik kan mij een ene man herinneren die tussen 1940 - 1945 ook zo'n fok programma had.

Misschien jouw idool ofzo ?
Madmaus

Chris@R5 schreef:

Bijwijze van spreken, hij bedoelde ermee te zeggen dat als je een groep pitbulls gaat uitdagen je je straf vanzelf krijgt.
Kijk als ze zich zelf met pitbulls gaan vergelijken zegt dat toch genoeg?
Remi

rasit.. schreef:Ik kan mij een ene man herinneren die tussen 1940 - 1945 ook zo'n fok programma had.

Wat wil je hier nou mee zeggen, slaat echt nergens op. Beetje de gebeten hond spelen hoor. (N)
rasit..

Nou, je begrijpt zelf toch wel wat madmaus wilt zeggen met dat berichtje van hem ?
Remi

Ja maar dan vind ik je vergelijking niet echt te recht.
Mickael

Madmaus schreef:
Chris@R5 schreef:

Bijwijze van spreken, hij bedoelde ermee te zeggen dat als je een groep pitbulls gaat uitdagen je je straf vanzelf krijgt.
Kijk als ze zich zelf met pitbulls gaan vergelijken zegt dat toch genoeg?
Ik vraag me wel eens af of het grotedeel nu echt zo denkt of dat de media er op die manier leuk op in speelt........

Helaas ken ik meer mensen die zoals hierboven denken als andersom.
rasit..

Remi schreef:Ja maar dan vind ik je vergelijking niet echt te recht.
Nou die meneer waar ik het over heb, zag ook het liefst dat een bepaalde bevolking werd uitgeroeid zodat ze niet meer konden "fokken"
Madmaus

Het zal vast geen meerderheid zijn. Maar zelfs een minderheid levert een gevaar op.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

rasit.. schreef:
Remi schreef:Ja maar dan vind ik je vergelijking niet echt te recht.
Nou die meneer waar ik het over heb, zag ook het liefst dat een bepaalde bevolking werd uitgeroeid zodat ze niet meer konden "fokken"
En moet je kijken waar dat toe geleidt heeft anno 2004. Tis misschien wat te kort door de bocht, maar een groot gedeelte van de ellende nu is hierop terug te lijden.
rasit..

Madmaus schreef:Het zal vast geen meerderheid zijn. Maar zelfs een minderheid levert een gevaar op.
Nee jij bent geen gevaar met je fok programma.
Je had het er nog over dat de mensen die gister werden opgepakt geen nazi's waren. Dat zeg je nu omdat jij, als echte nazi, gewoon vrij rondliep ofzo ?

Zeg nou niet hoe kom je erbij, want je begint een beetje onzin uit te kramen.
Riël
Über-Spammer

Als die van Gogh een andere groepering, wellicht een nederlandse, had lopen afzeiken, had ie de kans een kogel van een rotte appel uit die groep te krijgen. Waar wilde je dan over discussieren? het blijft een hekel punt, het nederlanders <-> moslim gebeuren. Maar zeker niet het enige wat speelt.

Misschien had ie wel beter uit mogen kijken. Ik kan me in die opvatting goed vinden, al keur ik niets goed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
rasit..

Riël schreef:Als die van Gogh een andere groepering, wellicht een nederlandse, had lopen afzeiken, had ie de kans een kogel van een rotte appel uit die groep te krijgen. Waar wilde je dan over discussieren?
De reden dat matt herben een fucking grote smile op z'n kop had gister op tv, was dus gewoon omdat de dader een buitenlander was. Dat creert alleen maar meer aanhang voor zijn partij want ALS de dader van pim een buitenlander had geweest was hij nu premier...
Madmaus

rasit.. schreef:Nou, je begrijpt zelf toch wel wat madmaus wilt zeggen met dat berichtje van hem ?
Ik ben toch niet degene die op nationale televisie zichzelf gaat vergelijken met een pitbull die voor het minste gelijk de aanval inzet.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

rasit.. schreef:
Riël schreef:Als die van Gogh een andere groepering, wellicht een nederlandse, had lopen afzeiken, had ie de kans een kogel van een rotte appel uit die groep te krijgen. Waar wilde je dan over discussieren?
De reden dat matt herben een fucking grote smile op z'n kop had gister op tv, was dus gewoon omdat de dader een buitenlander was. Dat creert alleen maar meer aanhang voor zijn partij want ALS de dader van pim een buitenlander had geweest was hij nu premier...
edit: whatever... Geen commentaar meer.
Riël
Über-Spammer

Denk ook dat je hier de plank misslaat. Ik heb het i.e.g. niet zo op die kerel.
Chris@R5

Ik vind het echt weer lekker kortzichtig van iedereen.
Ja inderdaad het is een allochtoon. Als het een 'Nederlander' was dan hadden we niet de vergelijking getrokken met de rest van de achterliggende cultuur van de dader. Bang dat we de grond onder onze eigen voeten weg graven.

Dit is een individu, iemand met een hele zieke geest die niet geassocieerd mag worden met zijn cultuur.

Groot gelijk aan de man die gisteravond met het bord liep waarop stond dat deze gekte niet in de naam van zijn Islam mocht.
Inderdaad, ik wil ook niet worden mee gesleurd in de daden van een andere gek.
Je staat voor jezelf.
Riël
Über-Spammer

Chris@R5 schreef:Ik vind het echt weer lekker kortzichtig van iedereen.
He he let eens op...
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

rasit.. schreef:Ik kan mij een ene man herinneren die tussen 1940 - 1945 ook zo'n fok programma had.

"How to post about Nazis and get away with it"

One of the most famous pieces of Usenet trivia out there is "if you mention
Hitler or Nazis in a post, you've automatically ended whatever discussion
you were taking part in". Known as Godwin's Law, this rule of Usenet has a
long and sordid history on the network - and is absolutely wrong. This FAQ
is an attempt to set straight as much of the history and meaning of Godwin's
Law as possible, and hopefully encourage users to invoke it a bit more
sparingly. Of course, knowing Usenet, it won't do an ounce of good...

Klik

Genoeg over te vinden, omdat het vaak genoeg gedaan wordt;
google query...
Laatst gewijzigd door Bas op wo 3 nov 2004 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gesloten