zo vrijdag avond half 7,ik ben vetrokken om de versnellingsbak te halen in venray,heel fijn want daar komt de verkoper toevallig heen dus ik hoef niet zover te rijden als dat hij weg woont van hier,
een avondje rijden daar is het weer mee begonnen.
zaterdag: ik ben vroeg uit de veren gegaan om de auto klaar te maken voor vervoer,we wilden het eerst met de container vrachtauto doen maar de container die er die dag op stond die was net te klein dus hij paste er niet in,het zat weer mee
dus naar huis terug en toen maar met stevige tegenzin de auto gesleept,ik was echt bang dat er meer stuk ging dan alleen mijn relatie,dus ik zat niet echt met een gerust hart op sleeptouw.
op de loods aangekomen alles mooi fijn klaar gezet om de dag erna fris aan de slag te kunnen,ik had weer een volle werkweek erop zitten en ik was bekaf, dus rust leek me geen overbodige luxe.
zondag: zondag uit mezelf wakker geworden,lekker iets gegeten en hop naar het werk aan het werk,alleen was het nu aan mijn eigen auto
de auto fijn op de krik en langzaam alles demonteren,ik heb geen haast dus lekker op het gemak zit ik alles fijn te bekijken.
ik ben zo een persoon die lekker kan genieten van een dagje lekker sleutelen en heb echt zoiets van zolang het duurt zolang duurt het,maar ik had wel zoiets van ik wil dat blok er het liefst in laten zitten.
na een hele poos zitten dokteren heb ik besloten om het op de bank manier te doen,lekker eigenwijs en die bak moet eruit via de zijkant bla bla bla en ik heb dus mijn besluit genomen hoe ik het ga doen dus hop steekasjes ervan.
en wat ziet mijn schele oog als ik de eerste as er af heb bij de tweede,een verdraaide rubber,ik denk ollah heb ik dat,wat is dit nu weer

ik neem de as ervan en ik merk dus dat deze niet meer in elkaar zit
om een heel lang verhaal kort te maken,ik heb die as uit elkaar gehaald om ze weer in elkaar te rijgen want dat ging niet meer vanzelf omdat deze best wel zwaar toegetakeld was,wat was nu gebeurd,de as was bij het nemen van een bocht scherp naar rechts(keren op de weg)uit elkaar geschoten en na navraag achteraf heb ik dus nu ik een nieuwe heb een kortere as erop gehad dan die ik nodig had,bad luck maar niet getreurd even ruilen bij heuts na 8 maanden voor een andere,meneer de as die u mij heeft verkocht die past niet,ow wanneer heeft u die gekocht,ehhh 8 maanden terug

wat een lul........ehh lol
maar goed ik heb die oude as echter in elkaar gezet om er zeker van te zijn dat dat de oorzaak van het probleem was en niet de bak,dus na testen (heel voorzichtig wel)is gebleken dat de bak van mij niet stuk was.
lekker fijn 175 euries naar de klote,of ja nu voor niets uitgegeven maar ja.
maandag: de bekende nieuwe as gekregen na overleg via telefoon,oude as langsgebracht om 12,30 en om 15,15 had ik een nieuwe op de zaak
ik ben vanmorgen om 5 uur begonnen met werken voor mijn baas,maar om 1800 uur was ik er weer klaar voor,klaar met werk dus meteen aan de slag met de steekas.
deze zat er vrij snel weer onder,en ik ben dus meteen even gaan sjezen.
na wat blokjes om is het dus duidelijk dat die langere as(zijn twee maten 73 cm en 74 cm)beter zijn werk doet dan de kortere eerste as die ik had.
het vreemde is dat deze exact dezelfde bestelnummers en artikel nummers bezaten,maar goe dat moet ergens fout zijn gegaan op fabriek of iets dergelijks.
goed ik heb die as vernieuwd,blijkt dat de achterste bak rubber(baksteun)niet echt lekker meer zit,je zag het niet goed maar ik heb daar net zo lang naar zitten kijken dat ik het wel zag.hij was verrot en hij moest eruit,TUUUUUUUUUUUURLIJK........ff eruit pffffffffffff.
ik heb nog nooit zo een kjgfhewfbfhgfferkut steun gedemonteerd zoals deze,wat een t.ring werk.
maar goed,ik heb dus al weer een deel van mijn werkzaamheden erop zitten en toen ik die steekas fout ontdekte op zondag avond,toen heb ik maar omdat ik op dat moment toch niet verder kon besloten de auto maar te cleaneren,was geen slecht plan maar ja,ik ben en blijf er geen fan van
voor nu mijn update van mijn 19 16v schatje,ik laat jullie wel weten hoe het verder vorderd,zoals het er nu naar uitziet,donderdag tnm met bankie met OOK een renault
patrick l bedankt voor je aanbod ik waardeer het zeer,en marco thanks voor het gezelschap houden
dit was bradpunt.......goedenavond
pat
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87