Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Marcel J.

patrick 21TURBO schreef:een auto moet,als deze zichtbaar is vanaf de openbare weg voorzien zijn van platen.
ja Pat, als je wagen op een afgesloten terrein staat, zoals bij jou op het werk, kun je hem rustig laten staan zonder platen. De enigste mogelijkheid dat iemand er achter komt dat jouw wagen niet gekeurd en/of verzekerd is, is door een steekproef of dat toevallig politie hem ziet staan en denk EUHM zou die nu gekeurd zijn?!. Kans hierop is nihil (zul je zien :@ ) een auto zonder APK, platen en/of verzekering mag niet op de openbare weg (ook geen parkeer haven ofzo) staan. vb als een kind tegen de auto fiets, of de wagen rolt de weg op...

Maar kzou idd de wagen gewoon schorsen, dat scheelt je best wel wat geld. Nu betaal je verzekering en belasting voor nix, das toch zonde van het geld.
Bram (vospower)

Als je hem schorst ben je idd van alle zeik af. Hij moet dan wel op je eigen terrein staan, je mag hem wel zien, alleen ff de platen ervanaf.
Ollie

Moet dus wel zoals Marcel al gezegd heeft afgebakend staan. Een oprit waar per ongeluk een kind zo op kan fietsen of een auto vd weg op kan schieten (dus zonder hek oid ervoor) mag ie dus niet staan... Doe dat dus ook maar niet, want dan mag jij de schade gaan betalen.
Patrick

o wat is het toch fijn om een bezitter van een reno te zijn,maar wat zou het toch fijnerrrrrrrrrrr zijn als die kutbak een rijdende zou zijn :)

groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
dikkeknodel
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:o wat is het toch fijn om een bezitter van een reno te zijn,maar wat zou het toch fijnerrrrrrrrrrr zijn als die kutbak een rijdende zou zijn :)

groet pat.
Och ik heb toch liever een auto die hard rijdt als ie rijdt, dan een auto die altijd rijdt, maar nooit hard :wink:
MarcoG
Contacteer:

Patrick, een troost: mijn kadett stond 2!!!! echte volle 2 jaar zonder APK op straat. Heb er nog een halfjaar mee rondgereden, zal me een rotzorg zijn. Trouwens, de politie zou je voor het NIET hebben van een APK geen bekeuring mogen geven, dat mag alleen de RDW. Misschien is het nu verandert...efkes nakijken. Gore bloedzuigers...ksta ook tot me hals rood op de bank.
Betaalde destijds wel gewoon verzekering en blasting. :wink:
alexgt

nou dat is meer geluk dan wijsheid, die van mij had 3 maanden een verlopen apk en toen lag de giro van de incasso al op de mat!!

Maar ter zaken het is donderdag ben er ook maar ik kom pas om 23.00 ga weer leren lassen. Maar ik kom wel weer met de 5!!! en hij heeft nog niet zo goed gelopen sins ik hem heb.

@ pat: bedankt voor de intercooler!
marco

Nou mensen , ik ben er vanavond niet bij.Heb me vandaag al ziek moeten melden van me werk < griep,verkoudheid> dus ken er helaas niet bijzijn vanavnd.See ya all next time

greetz marco
Patrick L.

alexgt schreef: @ pat: bedankt voor de intercooler!
Geer gedoan!
Michel S.
Contacteer:

Opkomst was gisteren wat minder, maar toch een progressieve avond.

Auto van Parick eventje onderworpen aan de Gtech.Resultaten zal ik straks nauwkeurig posten in de daarvoor bestemde topics.
Heb de Data net even bekeken en gaan berekenen wat het vermogen is aan de krukas.

Dit komt eruit rollen:
182NM @ 3100 RPM
114Pk @ 5300RPM

Dit is het gemiddelde vermogen. We hebben 4 runs gemaakt, en de beste en de slechtste hebben we laten vallen en van de andere 2(wat een onderling verschil hebben van circa 3-4%) heb ik het gemiddelde gepakt en ben daarmee gaan rekenen. Duidelijk merkbaar is dat de auto de duw in de rug een beetje mist. De Turbo knalt er niet in zoals patrick al aan gaf. Auto rijdt trouwens op 0,8 Bar zoals ik heb kunnen zien.
Bij het sprinten liepen we tegen getallen aan wat niet echt positief waren. Denk aan tijden tussen de 9 en de 10 sec.
Zelf heb ik ook 2 pogingen gedaan. Beide op 8,7 sec met een verschil onderling van 0,01 sec :P
Maar goed merkbaar was dat de koppeling slipte en hier ook een hoop tijd op verliezen.
Al met al, Motortje loopt niet slecht, maar heeft nog wel meer potentieel. En met een andere koppelingsplaat zal een run met 2 man wel lukken in een tijd rond de 8 sec.
Zal straks de rest van de gegevens posten met plaatje

greetz
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick L.

Michel , bedankt nogmaals voor tijd en moeite. Zo te zien is er werk aan de winkel de komende maanden, na de winter nog maar eens aan paar runs doen, kijken of er dan wat meer uit te halen is...
eerst maar het als laswerk, en dan blokje eruithalen voor wat aanpassingen... :)
MarcoG
Contacteer:

@Pat L Ik heb net wat Fertan roestoplosser gekocht (niet van die kleine potjes roestomvormer met een kwastje maar een grote pot). Lijkt op chocomel (alleen duurder), ook net zo vloeibaar...misschien wat voor jou 5. Eerst spoel je je kokerbalken schoon met water, en vervolgens spuit je dat spul erop en 48 uur laten inwerken.
Inox spray van MahoTec zoek ik nog...een soort lak/zinkspray die WEL bestand is tegen lassen (die spuit je dus op de achterkant van je te lassen staalplaat en deze laag verbrand niet terwijl je op de andere kant last.

Gruss, Marco
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

he mensen wie is allemaal mobiel voor de eindjaars meeting ?
marco

wilco blue schreef:he mensen wie is allemaal mobiel voor de eindjaars meeting ?

why ???????? :smoke:
wilco blue

uhm vervoer heb ik weer eens nodig mijne gaat het niet redden moet nog ingereden worden en ik moet nog een startmoter bestellen want die is dus dood .Ps verder staat het blok in elkaar en dat al na 14 maanden (Y)
Riël
Über-Spammer

(Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
marco

wilco blue schreef:uhm vervoer heb ik weer eens nodig mijne gaat het niet redden moet nog ingereden worden en ik moet nog een startmoter bestellen want die is dus dood .Ps verder staat het blok in elkaar en dat al na 14 maanden (Y)

je gaat me toch niet vertellen dat een startmotor en inrijden een maand duurd he????. kom op man die startmotor ligt op vooraad bij heuts, inbouwen 1 uurtje , en dan KARREN MET DIE BAK

greetz marc
Patrick L.

@Wilco, be my guest :)
wilco blue

uhm inrijden ok maar ik heb echt geen tijd .moet die gti eerst fixen
voske

ik heb ook geen vervoer (N) (S)

@ pat b en marco : suc6 morgen hopelijk gaat het goed :)
Patrick L.

ik heb 2 kaarten over voor de Final Races op circuit Zandvoort morgen, gratis, aktie van @home, wie interesse heeft kan mij even bellen, 0621220221.
mzzl :)

en voor de de Meern heb ik wel plek in de auto voor degene die dan gaan vervoer hebben.
Marcel J.

marco schreef: kom op man die startmotor ligt op vooraad bij heuts
Hey gaan we schelden?! :evil: :gun:

:lol: :lol: :wink: IID Wilco een startmotor is nou niet zo lastig te vinden hoor :D en dat inrijden kunnen andere ook voor je doen 8)
Michel S.
Contacteer:

Patrick, jou gegevens staan in het vermogen topic. De gegevens staan allemaal erin verwerkt met de juiste plaatjes.

Met die van Rob heb ik liggen te rekenen, maar ik denk dat we er beter aan doen om volgende week misschien nog eens een run of 4 te maken met de nieuwe kabel. Dit voor een fatsoenlijke kromme te krijgen. Niet een kromme van 4000 tot 7000.

Hier is het topic.Klik mij voor POWER
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Rémi clio ph3

Patrick L. schreef:ik heb 2 kaarten over voor de Final Races op circuit Zandvoort morgen, gratis, aktie van @home
Hey Patrick, ik dacht al dat jij het was!! Ik heb je regelmatig zien rijden tussen bunde en pakweg haarlem :D in de R19. Mijn schoonpa wou eens in een echte auto rijden, daarom reed hij op de heen weg :p .

Was wel erg leuk op zandvoort, he! Wij hadden zelf kaarten voor gratis in de Mallboro vipbox te kunnen :D . Eten en drinken zoveel je wou :beer: .
Alleen de bereikbaarheid vond ik ram k*t!!
One clio to rule them all
Patrick L.

ja Remi ik heb je ook meerder malen gespot op de a2 :) . Vond het idd wel de moeite waard om daar eens te gaan kijken. Alleen het is een flink stuk uit de buurt en de toegangswegen zijn ruk (N) , maar dat wist ik al van te voren, daarom ben ik ook rond 16.00 vertokken en via Bloemendaal teruggereden, geen file :)
Patrick

zo vrijdag avond half 7,ik ben vetrokken om de versnellingsbak te halen in venray,heel fijn want daar komt de verkoper toevallig heen dus ik hoef niet zover te rijden als dat hij weg woont van hier,
een avondje rijden daar is het weer mee begonnen.

zaterdag: ik ben vroeg uit de veren gegaan om de auto klaar te maken voor vervoer,we wilden het eerst met de container vrachtauto doen maar de container die er die dag op stond die was net te klein dus hij paste er niet in,het zat weer mee :(
dus naar huis terug en toen maar met stevige tegenzin de auto gesleept,ik was echt bang dat er meer stuk ging dan alleen mijn relatie,dus ik zat niet echt met een gerust hart op sleeptouw.

op de loods aangekomen alles mooi fijn klaar gezet om de dag erna fris aan de slag te kunnen,ik had weer een volle werkweek erop zitten en ik was bekaf, dus rust leek me geen overbodige luxe.

zondag: zondag uit mezelf wakker geworden,lekker iets gegeten en hop naar het werk aan het werk,alleen was het nu aan mijn eigen auto :)
de auto fijn op de krik en langzaam alles demonteren,ik heb geen haast dus lekker op het gemak zit ik alles fijn te bekijken.
ik ben zo een persoon die lekker kan genieten van een dagje lekker sleutelen en heb echt zoiets van zolang het duurt zolang duurt het,maar ik had wel zoiets van ik wil dat blok er het liefst in laten zitten.
na een hele poos zitten dokteren heb ik besloten om het op de bank manier te doen,lekker eigenwijs en die bak moet eruit via de zijkant bla bla bla en ik heb dus mijn besluit genomen hoe ik het ga doen dus hop steekasjes ervan.
en wat ziet mijn schele oog als ik de eerste as er af heb bij de tweede,een verdraaide rubber,ik denk ollah heb ik dat,wat is dit nu weer :( ik neem de as ervan en ik merk dus dat deze niet meer in elkaar zit :@
om een heel lang verhaal kort te maken,ik heb die as uit elkaar gehaald om ze weer in elkaar te rijgen want dat ging niet meer vanzelf omdat deze best wel zwaar toegetakeld was,wat was nu gebeurd,de as was bij het nemen van een bocht scherp naar rechts(keren op de weg)uit elkaar geschoten en na navraag achteraf heb ik dus nu ik een nieuwe heb een kortere as erop gehad dan die ik nodig had,bad luck maar niet getreurd even ruilen bij heuts na 8 maanden voor een andere,meneer de as die u mij heeft verkocht die past niet,ow wanneer heeft u die gekocht,ehhh 8 maanden terug :lol: wat een lul........ehh lol :lol:
maar goed ik heb die oude as echter in elkaar gezet om er zeker van te zijn dat dat de oorzaak van het probleem was en niet de bak,dus na testen (heel voorzichtig wel)is gebleken dat de bak van mij niet stuk was.
lekker fijn 175 euries naar de klote,of ja nu voor niets uitgegeven maar ja.

maandag: de bekende nieuwe as gekregen na overleg via telefoon,oude as langsgebracht om 12,30 en om 15,15 had ik een nieuwe op de zaak :D
ik ben vanmorgen om 5 uur begonnen met werken voor mijn baas,maar om 1800 uur was ik er weer klaar voor,klaar met werk dus meteen aan de slag met de steekas.
deze zat er vrij snel weer onder,en ik ben dus meteen even gaan sjezen.
na wat blokjes om is het dus duidelijk dat die langere as(zijn twee maten 73 cm en 74 cm)beter zijn werk doet dan de kortere eerste as die ik had.
het vreemde is dat deze exact dezelfde bestelnummers en artikel nummers bezaten,maar goe dat moet ergens fout zijn gegaan op fabriek of iets dergelijks.

goed ik heb die as vernieuwd,blijkt dat de achterste bak rubber(baksteun)niet echt lekker meer zit,je zag het niet goed maar ik heb daar net zo lang naar zitten kijken dat ik het wel zag.hij was verrot en hij moest eruit,TUUUUUUUUUUUURLIJK........ff eruit pffffffffffff.
ik heb nog nooit zo een kjgfhewfbfhgfferkut steun gedemonteerd zoals deze,wat een t.ring werk.
maar goed,ik heb dus al weer een deel van mijn werkzaamheden erop zitten en toen ik die steekas fout ontdekte op zondag avond,toen heb ik maar omdat ik op dat moment toch niet verder kon besloten de auto maar te cleaneren,was geen slecht plan maar ja,ik ben en blijf er geen fan van :)

voor nu mijn update van mijn 19 16v schatje,ik laat jullie wel weten hoe het verder vorderd,zoals het er nu naar uitziet,donderdag tnm met bankie met OOK een renault :wink:

patrick l bedankt voor je aanbod ik waardeer het zeer,en marco thanks voor het gezelschap houden

dit was bradpunt.......goedenavond

pat
Riël
Über-Spammer

:beer:

Heerlijk leesvoer pat :worship:

Te gek, scheelt je wel een berg sleutelen hé!
marco

Ook ik heb genoten pat van het aanschouwen en het weer tot leven brengen van je 19 16v :D .Wat een beetje minder was dat is alleen dat er steeds zo een raare WIND waaide door de loods :wink: .Voor de rest was alles cool,enne de cola uit de automaat smaakte ook,alleen minder dat die bitch me 40€ cent heeft opgeslokt zonder me daar iets voor terug te geven :evil: .Ben benieuwd donderdag,enne poetsen kunnen we dan ook meteen weer met zijn 2en doen :D

greetz marc
Egid
Contacteer:

Hier weer eens een reply van Egid.
Voor degene die er in geintresseerd is, heb ik nog een goed gepoetste turbo liggen voor in de vitrinekast. Deze is afkomstig van mijn (wijlen)5 gtturbootje. Degene die hem wil hebben kan hem komen halen voor noppes. Wel even bellen van tevoren. By the way, hij doet het niet meer! :( 06-46286743 is mijn nummer.

Helaas rijdt ik geen Renault meer,maar de liefde is er nog steeds. Om financiele redenen rijdt ik nu een op de kop getikte Volkomen Waardeloos Golf 1 uit 1981 het is een 1.5 automaat. Het is een oldtimer en betaal dus super weinig aan verz. wegenb. en benzine.
Iets nieuws om mee te spelen!!!!
Patrick L.

Hey toppie Pat, dat je weer met je 19 kunt cruisen, goh stom eigenlijk he dat het achteraf alleen een as is :wink:
maar goed ook eigenlijk, scheelt je een hoop werk, die bak kom je wel weer kwijt denk ik,
enne die achterste steun, had ik je verteld he, klote ding,

maar goed,
fijn dat je weer kunt rijden, (Y)
mzzl!
Patrick

nou rieël,scheelt een berg sleutelen zeg je,ik heb heel veel gecontroleerd en sowiso had ik al en hoop gedemonteerd om de bak ervan te kunnen halen,dat is sowiso voor niets geweest,maar ja.
het is gelopen zoals het is gelopen,ik ben er niet rouwig om want ik ben al blij dat alles weer functioneerd en daar gaat het per slot van rekening om.
ik heb die bak nu over ja,maar goed dat geld was ik sowiso kwijt als de bak stuk geweest zou zijn,en ik zal jullie zeggen dat ik em niet meer durf te verkopen :lol:
maar goed,ik heb vanmorgen om 7 uur de nieuwe motorsteun gezet en dat duurde al met al kompeet nog geen minuut tot het aanbrengen ervan op de juiste positie,en die bouten erdoor dat was echt een makkie.
alleen het aandraaien van 1 bout was niet te doen met het gereedschap wat ik heb,dioe zit zo onmogelijk dat ik de kots had ervan en die gewoon heb laten zitten zoals ik em erin heb gedraaid.
wat the fuck ik heb geen bouten over dus alles zit zo goed als vast haha :D
nou ik ben moe dus ik ga pitten,als het is dan meer,als het niet is dan niet groet pat.
Bram (vospower)

Hey Patrick!

leuk om te lezen dat het goed gata met de 19, en dan er iig weer wat tempo in het project zit. Kunnen we donderdag, morgen dus, de 19 gaan aanschouwen? Ik zal er zijn in elk geval.

Mijn 5je is nu echt de eindfase aan het benaderen. Ik heb de evokit bijna af, hopelijk na vandaag. Het blokje is ook weer toppie in orde, loopt als een zonnetje en wordt niet meer zo warm als eerst :) Wat moet ik nu nog doen?
Remmen --> blokjes en vloeistof
Banden --> ff 2 verwisselen
interieur erin en elkektrische ramen: waar heb ik die neergelegd?
Evokit spuiten in grondlak
Spoiler bevestigen en de motorkap en zijschermen erop en voorspuiten.
Uitlaat lassen, bijna klaar
even de lak halen
Spuiten
APK
KLAAR!!!! :)
Bram (vospower)

He michel, kun je asap die remblokjes regelen? of weet je al een datum wanneer je ze hebt?

grtz!
Riël
Über-Spammer

Ik kan morgen niet wegens verplicht avondje uit :)

Hebben er mensen zin om mee te gaan naar de Kromme Toeter?
Monica

Hee!!!
das Heerlen!!!
.....*zucht* memories
Gesloten