Renault 5 GT Turbo Phase II (Douwe) [[Binnen kort te koop]]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Heej Douwe,

Even over dat hitteschildje voor je startmotor...ik heb vandaag even nagevraagd in het magazijn en het kost 30 euro bij Bochane in Arnhem. (dat is met korting) Als je wil kan ik er wel 1 bestellen, dan issie vrijdag binnen en zou ik m eventueel maandagavond wel ff langskomen brengen in Apeldoorn als je wil...laat maart even weten wat je doet...;)
Douwe

MartijnG schreef:Heej Douwe,

Even over dat hitteschildje voor je startmotor...ik heb vandaag even nagevraagd in het magazijn en het kost 30 euro bij Bochane in Arnhem. (dat is met korting) Als je wil kan ik er wel 1 bestellen, dan issie vrijdag binnen en zou ik m eventueel maandagavond wel ff langskomen brengen in Apeldoorn als je wil...laat maart even weten wat je doet...;)
Bedankt (Y) maar ik heb vandaag bij een andere Renault dealer in Apeldoorn een kunnen bestellen. Een monteur had zelf een GTT gehad en wist de codes uit zijn hoofd :lol: Met die code konden ze het alsnog vinden en bestellen. Vrijdag is het binnen. (als het in nederland op voorraad is zo niet dan komt het uit frankrijk en is het er volgende week)

Maar even goed bedankt (Y)
MartijnG
Über-Spammer

You're welcome :wink:

Dus hopelijk heb je m volgende week aant lopen? Ben erg benieuwd...toch weer een leuk GTT-tje in de buurt. Als je nog ooit een keer een onderdeel moet hebben wat ze bij jou in de buurt niet hebben dan moet je het ff zeggen want dan vraag ik wel ff of ze het hier in voorraad hebben ofzo...

Keep up the good work (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kan jij goedkoper aan spullen komen, Martijn? :D Ik heb nog wel een waslijstje. ;)
MartijnG
Über-Spammer

Nou, ik kan als het goed is aan spullen komen met korting ja. Dus doe maar een lijstje over PM en ik zal de prijzen opvragen. Misschien ben je goedkoper uit ;) Ik kan allicht even kijken...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

MartijnG schreef:Nou, ik kan als het goed is aan spullen komen met korting ja. Dus doe maar een lijstje over PM en ik zal de prijzen opvragen. Misschien ben je goedkoper uit ;) Ik kan allicht even kijken...
Relaxed! (Y)
Douwe

MartijnG schreef:You're welcome :wink:

Dus hopelijk heb je m volgende week aant lopen? Ben erg benieuwd...toch weer een leuk GTT-tje in de buurt. Als je nog ooit een keer een onderdeel moet hebben wat ze bij jou in de buurt niet hebben dan moet je het ff zeggen want dan vraag ik wel ff of ze het hier in voorraad hebben ofzo...

Keep up the good work (Y)
Thx zal ik zeker doen (Y)

Ik ben zelf ook bezig met hier korting te krijgen maar Renault dealers zijn daar hier wat moeilijker in dan gewone automateriaal zaken en hellaas hebben die niet alles (N) (daar heb ik wel garage/monteurs korting)
Douwe

Zo vandaag weer druk bezig geweest met de GTT. De "nieuwe"startmotor zit op z'n plek 2 van de drie bouten zitten vast en twee van de drie draden morgen de rest. :D

Een weer impressie, het ging plotseling regenen en had geen zin hem weer omlaag te halen en onder de carport te duwen :p :

Afbeelding

Maar nu zit ik met een paar vragen:

- Ik heb van Renault een nieuw hitteschild voor de startmotor en een stang wat volgens hun is om het hitteschild te bevestigen maar die betreffende stang zit er al op en dat lijkt meer een motorstang voor de stevigheid, ik zou in elk geval niet weten hoe ik het schild daar aan vast moet maken. Bovendien zit die stang (van onder gezien) rechst van je startmotor en verticaal, dus houdt volgens mij dan geen hitte tegen.

Iemand enig idee hoe en waar dat hitte schild presies bevestigd moet worden? (Indien :foto: graag)

Schild:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/DSC00031.jpg[/img]

Stang:
[img]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/DSC00032.jpg[/img]

- Ik heb ook de dumpvalve gemonteerd. Ik had geen kleine t-splitsing is dit erg? Zo zit het nu:

Afbeelding

Afbeelding

Bij Danny zat het met een t-splitsing alleen was aan 1 stuk geen slang aangesloten, namelijk zo:
Afbeelding

En ik zie een vrije nippel waar is die voor?:
Afbeelding

Open Luchtfiltertje van K&N, extra hitteschild en extra buis voor het luchtfilter :smoke: (Thx to michiel van "sloperij de mars" te zwolle (Y), heeft mooi spul daar liggen zelfs een complete Turbo 2 look alike te koop om af te bouwen :worship: )

Afbeelding
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

die vrije nippel is de overloop van de carburateur, daar moet een slangetje aan wat naar beneden loopt, zodat het te veel aan beziene weg kan naar de grond kan. origineel loopt die slang naar de bestuurders kant voor het voorwiel. is best belangrijk want nu kan er beziene over de spruitstukken komen.

die vacuumslang waarop je nu je dumpvalue hebt aangesloten. moet ook naar een aanluiting op de carburateur lopen, anders loopt de motor niet goed. ik weet zo even niet waar die aansluiting zit.
Douwe

Johan schreef:die vrije nippel is de overloop van de carburateur, daar moet een slangetje aan wat naar beneden loopt, zodat het te veel aan beziene weg kan naar de grond kan. origineel loopt die slang naar de bestuurders kant voor het voorwiel. is best belangrijk want nu kan er beziene over de spruitstukken komen.

die vacuumslang waarop je nu je dumpvalue hebt aangesloten. moet ook naar een aanluiting op de carburateur lopen, anders loopt de motor niet goed. ik weet zo even niet waar die aansluiting zit.
Ok dus moet toch een T-splitsing komen en dan opzoek naar de aansluiting op de carb. Dat wordt dus morgen niet rijden :(
Steven
Car: M536

Dat hitteschildje zit op een M8 tapeind wat vlak onder je spruitstuk zit, zo'n beetje in de buurt van de 2e cilinder (vanaf de waterpomp gezien).

Het andere punt rust op de beugel die ik bij jou niet zie zitten, das een beugel die achter de 2 startmotorbouten komt te zitten zo schuin onder je turbo.
Ik kan wel een fotootje schieten hoe het hoort, maar nu ff niet. Kep koppijn en het weer laat het niet echt toe :p

Die beugel die je erbij hebt gekregen zit ook op een spruitstukbout vast die zich ongeveer tussen cilinder 1 en cilinder 2 bevind. Die loopt dan naar beneden waar hij de vork ondersteund waar je downpipe en uitlaat op hangen.
Deze beugel voorkomt dat je uitlaat aan de downpipe gaat hangen met alle gevolgen van dien.

Het monteren is een heerlijk gewurm, zeker als je niet weet hoe het moet :D Dus demonteer iig de rechter aandrijfas bij het inbouwen anders sta je alleen maar langer te schelden.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ja, mischien dat ie nog wel start zonder die vacuumslang maar hij zal iig beroerd lopen.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Slangetje komt onder je carb op je inlaatspruitstuk te zitten.
Even je carb er afhalen en je ziet het zo.
Steven

Douwe schreef:
Johan schreef:die vrije nippel is de overloop van de carburateur, daar moet een slangetje aan wat naar beneden loopt, zodat het te veel aan beziene weg kan naar de grond kan. origineel loopt die slang naar de bestuurders kant voor het voorwiel. is best belangrijk want nu kan er beziene over de spruitstukken komen.

Ok dus moet toch een T-splitsing komen en dan opzoek naar de aansluiting op de carb. Dat wordt dus morgen niet rijden :(
Die vacuumslang sluit je aan op de nippel van je spruistuk, deze zit dus onder je carb, vlak naast het stekkertje van je antipercolatiefan.
Douwe

Steven schreef:Dat hitteschildje zit op een M8 tapeind wat vlak onder je spruitstuk zit, zo'n beetje in de buurt van de 2e cilinder (vanaf de waterpomp gezien).

Het andere punt rust op de beugel die ik bij jou niet zie zitten, das een beugel die achter de 2 startmotorbouten komt te zitten zo schuin onder je turbo.
Ik kan wel een fotootje schieten hoe het hoort, maar nu ff niet. Kep koppijn en het weer laat het niet echt toe :p

Die beugel die je erbij hebt gekregen zit ook op een spruitstukbout vast die zich ongeveer tussen cilinder 1 en cilinder 2 bevind. Die loopt dan naar beneden waar hij de vork ondersteund waar je downpipe en uitlaat op hangen.
Deze beugel voorkomt dat je uitlaat aan de downpipe gaat hangen met alle gevolgen van dien.

Het monteren is een heerlijk gewurm, zeker als je niet weet hoe het moet :D Dus demonteer iig de rechter aandrijfas bij het inbouwen anders sta je alleen maar langer te schelden.
Maar hij moet dus boven de startmotor komen als dakje eroverheen zeg maar?

En aandrijfas monteren kost me denk ik ook ge*^&*^&%^want dat heb ik eveneens niet eerder gedaan :P
Steven

peter5GTTurbo schreef:Slangetje komt onder je carb op je inlaatspruitstuk te zitten.
Welnee die carb kan prima blijven zitten...

Goedgoed ik loop wel naar beneej met de cam, alleen vind ik dat wle een mcflurry waard op een meeting :lol:
peter5GTTurbo
Contacteer:

Schild beschermd tegen de hitte van je uitlaatspruitstuk en je downpipe, dus hij komt idd als een soort dakje boven je startmotor te hangen.

Aandrijfas moet je het pinnetje wat door je as zit er uit meppen.
Fusee losmaken van je schokdemper, en dan een paar rammen tegen je aandrijfas geven.

Krijg je dat pinnetje er niet uitgeslagen, dan kun je hem er het beste uit boren.
Niet helemaal door je aandrijfas boren!!
peter5GTTurbo
Contacteer:

Carb eraf kun je het beter zien :p .
Ik heb nu m`n carb eraf liggen dus vandaar dat ik het zei.
Aansluiting zit net boven de sensor voor je carbkoeler.
Douwe

Steven schreef:
peter5GTTurbo schreef:Slangetje komt onder je carb op je inlaatspruitstuk te zitten.
Welnee die carb kan prima blijven zitten...

Goedgoed ik loop wel naar beneej met de cam, alleen vind ik dat wle een mcflurry waard op een meeting :lol:
Deal :D herriner me er maar aan :wink:
Dennis VK

Douwe, hier zie je goed hoe die overstortslang aangesloten zit. Niet veel bijzonders eigenlijk, je kan hem langs je blok naar beneden leiden zodat ie op straat loost.

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/overig7.jpg[/img]
Douwe

Ok das zo gefixed (Y)
Dennis VK

En hier de dumpvalve aansluiting. (niet op de cirkels letten, die zijn voor het aansluiten van een drukmeter) foto van spir@l overigens :wink:

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WAAfA2Qd ... 4387921068[/img]
Steven

Ok hier dan 2 pix van het hitteschildje, beetje lastig te zien, maar tis dus een beugel die achter de startmotorbouten klemt:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Hittschildje.jpg[/img][img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Hittschildje2.jpg[/img]
Volgens mij kun je hier ook zien dat jij dat turbo-ondersteuningssplaatje mist, wat vastzit aan de elbow.

Ok het dunne slangetje waar ik met m'n (vieze:P )vinger aan trek is het vacuumslangetje wat aan je t-stukkie moet met ontsteking en DV.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Vacuumslang.jpg[/img]

En dan nog een mooie (ongersizde) overzichtspic :)
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... rzicht.jpg[/img]
Douwe

Thx ik neem het mee en ga ik morgen weer verder (Y)
Roy
Moderator

5 GT Turbo '88 GT5
Steven

Ah deze pix zijn stukken helderder.

Op die beugel met het blauwe rondje moet je startmotorhitteschild punt 1 vast.

Let er ff op of je dat begeultje wat geel is (had ik het net al over) ook aanwezig is, daar leunt je turbo en spruistuk op zodat er dingen wat minder snel scheuren (like uitlaatspruistuk).

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Startmotor3.jpg[/img]
Roy
Moderator

Kost je trouwens ook een mac menu :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Steven

Whehe word steeds meer hiero, strax gaan we gezellig bij Douwe eten met z'n allen :D
Douwe

:lol: in elk geval bedankt (Y)

Heb weer aardig wat te doen morgen :D
Erik (Schepjes)
Contacteer:

haha Probeerd ie een gtt met een bepaald budget te gaan opknappen enzooo..

gaan jullie hem mac voer aftrogglen :p :lol:
Steven

Erik (Schepjes) schreef:haha Probeerd ie een gtt met een bepaald budget te gaan opknappen enzooo..

gaan jullie hem mac voer aftrogglen :p :lol:
Altijd nog beter dan dattie voor de koffiepauze van de monteur betaald :p
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Humzzz Puntje voor jou :lol: :p
Douwe

Roy schreef:Kost je trouwens ook een mac menu :wink:

:lol: mc-flurry hadden we het over he, voor iemand die apart naar beneden ging om foto's te maken :wink: niet een heel mac menu voor iemand die de foto's op HD had staan :p
Roy
Moderator

Die foto's ben ik speciaal gaan maken :wink:

Wel handig als je motor ernaast staat :foto:
5 GT Turbo '88 GT5
Douwe

Roy schreef:Die foto's ben ik speciaal gaan maken :wink:

Wel handig als je motor ernaast staat :foto:
aha das idd handig vondt het al knap hoe de foto's gemaakt waren :wink: :p

Maar de boel loopt nog niet, startmotor inbouwen was eitje (alleen wel tijrovend maar niet moeilijk) alleen moet ik nog een t stuk halen voor de dumpvalve en het contact slot vervangen dus dat wordt ergens van de week hoop ik :D

Oh ja en de accu eerst aan de lader gezet want die was zoals verwacht goed leeg.
Gesloten