Afgelopen woensdag ben ik wezen kijken naar een Witte GTT bij Voske (Danny) in Maastricht. Foto's gemaakt en het een en ander op papier gezet. Na overleg met mijn Beun besloten het te doen. Morgen ochtend voor dag en dauw rijden ik en mijn vader na maastricht om hem op te halen.
Gegevens:
- Km stand is 188.000
- Bouwjaar 1987
- Nieuwe onderdelen: Radiateur; Waterpomp; dynamo; binnenste + buitenste stuurstangkogel; fusseekogels; koelslangen; remblokjes; koppelingskabel; cabarateur (gereviseerd 0km gereden)
- Turbo 18.000 km geleden nieuwe/gereviseerde in gekomen. (bon aanwezig)
- Defect: startmotor - extra startmotor zit erbij alleen inbouwen.
- Extra erbij gekocht van Danny:
- 2 nieuwe banden (4 die er op zitten zijn ook nog zeer goed)
- 2 "nieuwe" koplampen. (huidige zitten butsen in wel ok voor apk maar niet mooi)
- 2 witte knippers
- rechter spiegel (die erop zit is niet 100%)
- BDP sensor (Een sneller/betere dan standaard ofzo ben nog niet thuis in de techniek.)
- Verstevigde motorsteunen
Er zit een uitlaat van laser onder van voor naar achter geen roest. Bodem is ook hard. Kokerbalken zover te zien ook.
Motorkap ligt op de stoep maar is verder niks mis mee voor het klussen en nu kijken was die eraf.
Roest voor onder het raam:
Roest onder rechter achterraam:
Plannen:
Stap 1: Startmotor erin en lopend krijgen.
Stap 2: Rijden naar de beun en helemaal technisch na lopen.
Stap 3:Zodra die technisch goed is wordt de roest aangepakt:
- Het stuk onder en gedeeltelijk naast het voorraam gaat er compleet uit en wordt een nieuwe in gelast.
- Rechter achterraam eruit en kijken hoe de roest daar is. (lijkt heel licht maar je weet maar nooit) Als nodig daar het zelfde, eruit (slijpen) en nieuwe zijscherm / platen erin.
- Sideskirts eraf en wielkast verbreders en al het andere plastic.
- Alles checken, er gaat o.a. een slijptol over de koker balken als die maar een beetje (door)geroest zijn gaan ze er uit en komen er nieuwe.(alleen als ze echt compleet hard zijn blijven ze)
Stap 4:- Alles roestvrij en gefixed dan wordt die gespoten. (tussentijds nieuwe phase II voorbumper)
Stap 5:- Dit allemaal klaar dan heb ik een strakke standaard 5. Dan komt het allerlaatste, motor eruit en alles wat niet nieuw is gaan we (zelf) reviseren. En hier en daar wordt die gekieteld hoe en wat nog niet duidelijk.
Qua looks blijft die standaard. (zoals ik er nu in zit)