Renault 5 GT Turbo Phase II (Douwe) [[Binnen kort te koop]]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Dit wordt mijn nieuwe projectje. Na 2 jaar Twingelo was ik aan snelheid toe.

Afgelopen woensdag ben ik wezen kijken naar een Witte GTT bij Voske (Danny) in Maastricht. Foto's gemaakt en het een en ander op papier gezet. Na overleg met mijn Beun besloten het te doen. Morgen ochtend voor dag en dauw rijden ik en mijn vader na maastricht om hem op te halen.

Gegevens:
- Km stand is 188.000
- Bouwjaar 1987

- Nieuwe onderdelen: Radiateur; Waterpomp; dynamo; binnenste + buitenste stuurstangkogel; fusseekogels; koelslangen; remblokjes; koppelingskabel; cabarateur (gereviseerd 0km gereden)

- Turbo 18.000 km geleden nieuwe/gereviseerde in gekomen. (bon aanwezig)

- Defect: startmotor - extra startmotor zit erbij alleen inbouwen.

- Extra erbij gekocht van Danny:
- 2 nieuwe banden (4 die er op zitten zijn ook nog zeer goed)
- 2 "nieuwe" koplampen. (huidige zitten butsen in wel ok voor apk maar niet mooi)
- 2 witte knippers
- rechter spiegel (die erop zit is niet 100%)
- BDP sensor (Een sneller/betere dan standaard ofzo ben nog niet thuis in de techniek.)
- Verstevigde motorsteunen

Er zit een uitlaat van laser onder van voor naar achter geen roest. Bodem is ook hard. Kokerbalken zover te zien ook.

Motorkap ligt op de stoep maar is verder niks mis mee voor het klussen en nu kijken was die eraf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roest voor onder het raam:
Afbeelding

Afbeelding

Roest onder rechter achterraam:
Afbeelding

Plannen:

Stap 1: Startmotor erin en lopend krijgen.

Stap 2: Rijden naar de beun en helemaal technisch na lopen.

Stap 3:Zodra die technisch goed is wordt de roest aangepakt:

- Het stuk onder en gedeeltelijk naast het voorraam gaat er compleet uit en wordt een nieuwe in gelast.
- Rechter achterraam eruit en kijken hoe de roest daar is. (lijkt heel licht maar je weet maar nooit) Als nodig daar het zelfde, eruit (slijpen) en nieuwe zijscherm / platen erin.
- Sideskirts eraf en wielkast verbreders en al het andere plastic.
- Alles checken, er gaat o.a. een slijptol over de koker balken als die maar een beetje (door)geroest zijn gaan ze er uit en komen er nieuwe.(alleen als ze echt compleet hard zijn blijven ze)

Stap 4:- Alles roestvrij en gefixed dan wordt die gespoten. (tussentijds nieuwe phase II voorbumper)

Stap 5:- Dit allemaal klaar dan heb ik een strakke standaard 5. Dan komt het allerlaatste, motor eruit en alles wat niet nieuw is gaan we (zelf) reviseren. En hier en daar wordt die gekieteld hoe en wat nog niet duidelijk.

Qua looks blijft die standaard. (zoals ik er nu in zit)
Laatst gewijzigd door Douwe op zo 24 okt 2004 16:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ziet er leuk uit!!


S6 ermee en houdt ons op de hoogte.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mooi project, daar gaat weer een boel vrijetijd in kruipen :) .
wel wat werk aan de buiten kant idd, maar van binnen ziet ie er echt nog netjes uit.

veel sleutel/hobby plezier (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

succes (Y)
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Gefeliciteerd, is nog snel gegaan.

Veel sleutel / schuur plezier :lol:
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Veel plezier ermee :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

veel plezier ermee..... (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Super Douwe, heel veel sleutelplezier, en geef niet te snel op he. :)

Ik zie hem graag een keer op een meeting verschijnen. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Zal wel lukken (Y) kwestie van geduld, centen en goede kennissen die veel voor weinig doen. Wat je met een kratje bier al niet kunt regelen :wink:

Maar ben ook zeker dat er genoeg gevloek komt omdat het nooit zo loopt als je zelf wilt :lol: wat ik gelezen heb zal ik morgen al aardig *^^^^%& op de startmotor :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Kijk eens aan weer een maloot die eraan begint ( niet persoonlijk :D )

Veel succes en plezier .

Het begin ziet er goed uit .....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

(Y) :wink: :D
Clio 16v.....
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Douwe schreef: [img=640,480]http://www.home.zonnet.nl/thedman/GTT/Aankoop foto/DSC00011.JPG[/img]
Ligt het aan mij of mist er iets onder de voorbumper?


Voor de rest wens ik je veel plezier met de GT!!!

Weliswaar met werk, maar zeker niet hopeloos!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

veel suc6 (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe kom je nu op DAT idee??? :lol: :lol:

Nee douwe, hier zit wel een leuke toekomst in
Succes (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Succes Douwe (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

jammer, een GTT minder in Limburg.
maarre, succes ermee, dat je em mooi strak maakt, technisch is ie in orde :)
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Gefeliciteerd douwe (Y)

Eindelijk heb je er 1, veel suc6 ermee
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Patrick L. schreef:jammer, een GTT minder in Limburg.
maarre, succes ermee, dat je em mooi strak maakt, technisch is ie in orde :)
Bijna in orde :p ik ben nu net terug, vanochtend om 06:30 vertrokken wat een rit zeg (N)

Ga nu weer naar mijn pa en dan beginnen aan de startmotor als die vervangen is de carb afstellen en rijden maar (Y) **knockes on wood**

@Erik mist idd een lipje maar dat fix ik ter zijndertijd wel nu eerst rijdend maken :worship:
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Gefeliciteerd man (Y) veel plezier ermee :)
Alleen nog maar VW!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nou douwe, daar ga je dan... succes pik :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Gefeliciteerd Douwe, veel plezier ermee (Y)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heel veel succes douwe! ik hoop dat we em snel op een FNO kunnen bewonderen!
veel sleutelplezier!
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Succes ermee! wel jammer dat we hem nu moeten missen op TNM maja :) hij rijdt heerlijk, van deze koop krijg je echt geen spijt! Veel succes!!! (Y)
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Zo vandaag weer een poos bezig geweest. Startmotors getest bleken hellaas beide defect te zijn. Ik heb ze naar mijn beun gebracht die gaat kijke of die ze kan fixen zo niet gaat die naar een vriend van hem die startmotoren etc. reviseert kijken wat het kost als ik beide inlever en 1 gereviseerd terug krijg. We zullen wel zien.

Verder er een andere verdeler opgezet van die er op zat was 1 boutgat kapot. Nu zit het weer strak (Y)

Toen begonnen met het contactslot vervangen alleen kreeg de bovenste kap er niet af :s die waar het gat voor het contact in zit. De onderste was er zo af maar de bovenste niet en kan geen schroeven ontdekken, is dit gewoon kracht gebruiken of zitten er toch schroefjes verborgen?

Heb veel gehad aan het werkplaats handboek (Haynes) en aan de handleiding van joost voor het vervangen van de startmotor (Y)

Wat pica's:

Afbeelding

Motorkap ligt los dus beetje schuin. :p

Ik wou hem gaan schorsen maar zie net dat het 70,- kost is niet de moeite waard want zodra hij loopt wil ik er wel van genieten natuurlijk en ook al staat die misschien een keer een maand stil om te lassen etc. is het nog goedkoper hem gewoon te verzekeren en wegenbelasting te betalen dan te schorsen.

Edit hmm is pica geworden, twee zijn wazig lens maar eens reinigen.
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 22 sep 2004 6:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Contactslot heb je alleen de onderste kap nodig om los te halen, de rest is gewoon je hele dashboard :p

Als je die onderste eraf hebt (1 schroefje vlak onder je naaf en dan kannie eruit) kijk je tegen je contactslot aan. Soms zit er een plastic ring om het contactslot, die kun je gewoon wegsnijden.

Daaronder zit een heel klein torxboutje, die kun je eruitdraaien. Dan komt er een iets lastiger deel.
Het contactslot kan er alleen uit als de sleutel in de tussenstand staat tussen uit en het eerste klikje. Er staat ook een pijltje op het slot onder de sleutel. In die stand moet je em zetten om aan de bovenkant van het contactslot een palletje in te kunnen drukken. Die kun je niet zien, dus moet je ff op gevoel doen en met scherpenagels of hard kunnen drukken.

Dan kun je em zo naar buiten trekken, voor de stekkertjes moet je ff pielen met een zaklamp en een punttang. Je kan hierbij ook wat van die bovenste knoppen uit je dash vissen om daardoorheen te pielen/kijken.

Ik had het met een kwartiertje schelden geklaard, maar je moet dan wel ff weten hoe het zit :)
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Hmmm kan die door het gat van het dashboard dan? Bij mij leek dat gat kleiner dan het contact. (of misschien was dat de hitte wel :lol: :wink: )

Ik ga morgen middag wel weer morrelen (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Owja dat klopt ik kreeg em er ooknie doorheen, volgens mij moet officieel je dash achter je contactslot blijven zitten.

Ik heb met een mes voorzichtig wat randjes eromheen weggehaald, je krijgt em er anders met geen mogelijkheid doorheen of je moet je dash optillen.
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Ok dan pak ik er een scherp (stanley)mesje bij (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Erik Olijnsma schreef: Ligt het aan mij of mist er iets onder de voorbumper?
Is gewoon een Ph 1 bumper onder een Ph 2...zal wel een oud schadegevalletje geweest zijn ??

Maar gefeliciteerd Douwe ;) Hopelijk kom ik m weer een keer tegen als ik in Apeldoorn rondrijd...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, dat is geen ph1 bumper... Die hebben veel grotere mistlampen. :)
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Schorsen kost geen 70euro maar 20 euro!! :)
Auto is ouder dan 15 jaar.
Veel sucses
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Het gaat om een fase 2 bumper waar de volledige 'lip' van verdwenen is :p

Verder kost het schorsen voor een heel jaar bij mij 22,70 ongeveer. Ik heb zelf 2 5jes geschorst. Het ligt aan het bouwjaar wat het kost heb ik me laten vertellen...
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

JW 21T schreef:Schorsen kost geen 70euro maar 20 euro!! :)
Auto is ouder dan 15 jaar.
Veel sucses

Klopt, om precies te zijn 22.70 euro

Staat op http://www.rdw.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maar de auto UIT de schorsing halen kost toch ook weer knaken ofniet ?? Misschien bedoelt Douwe het gehele schorsing bedrag dus IN en UIT...??
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Florus schreef:
JW 21T schreef:Schorsen kost geen 70euro maar 20 euro!! :)
Auto is ouder dan 15 jaar.
Veel sucses

Klopt, om precies te zijn 22.70 euro

Staat op http://www.rdw.nl
Hou er wel rekening mee dat het je geld kost om de auto over te laten schrijven. Als je 'm direct laat schorsen ben je dus wel ff wat meer kwijt. :)
Gesloten