Heb net bij K-Tec gekeken, 136 pond, 210 euro voor een oliekoeler. Hoezeer ook nodig, maar dat zit er even niet meer in...

tyberium schreef:[img]http://www.earlscourt.co.jp/parts/image/oil_cooler.jpg[/img]
[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Mocal/f ... ouwset.jpg[/img]
Ik heb dit setje ook, alleen vraag ik mij af waarvoor die twee koperkleurige gaten-plaatjes zijn. Weet iemand dit?
Ahum...robclio16V schreef:Het is niet echt veel werk, ik denk dat je er een uurtje of 2 mee bezig zal zijn. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je een paar koelslangetjes anders moet aansluiten, maar dat wijst zichzelf.
De spacer die er zat en naar je warmtewisselaar liep komt volgens mij te vervallen. Ik heb zelf hier ook een set liggen en heb het nog niet geprobeerd omdat de auto waar het op moet nog steeds niet af isRoy schreef:Volgens mij heeft de een het over een GTT en da ander over een clio 16v??
verhaal over de thermostaat begreep je welAbel schreef: Oldskool kun jij een foto plaatsen van de jouwe?? want dat verhaal over die thermostaat begrijp ik niet helemaal...
Oldskool, heel vaag verhaal ditoldskool schreef:verhaal over de thermostaat begreep je welAbel schreef: Oldskool kun jij een foto plaatsen van de jouwe?? want dat verhaal over die thermostaat begrijp ik niet helemaal...![]()
alleen 't gedeelte over de bout niet?
na tel overleg snapt ie nu alles
de meegeleverde bout die by de oliekoeler set zit
kan je gewoon weggooienverkeerde kanten schroefdraad enz.
dus moet je zelf een niewe maken die wel past
vraagje hoe hebben jullie dit probleem opgelost?????
myn eigen oplossing:
een stuk 6 kant 32mm dik gepakt
ik heb de orginele maten van de bout overgenomen behalve de totale lengte=15mm langer
de diameter voor 't niewe thermostaat huis aangepast want deze is groter.
en aan de voor en achterkant schroefdraad er op gedraaid.
achter 15 mm extra draad anders kan je de bout er niet in draaien.
gat erin
3/4 uur later klaar.![]()
dus hoef ik geen foto te laten plaatsen ?
marcel
je moet inderdaad een stukje uit je motorsteun zagentino schreef: Oldskool, heel vaag verhaal dit hebbie toch niet wat fotos om het 1 en ander te verduidelijken.
Waarom moet je een nieuwe bout maken je hebt je oude toch? en waarom zouden ze een "foute" bout er bij leveren?
krijg je toch nooit de goeie temperatuur? Ik neem tenminste aan dat zo'n ding er niet voor niks opzit.-Ray- schreef:wat een gelul allemaal, neem gewoon geen thermostaat
ten eerste, natuurlijk weet ik precies wat een thermostaat doet, hoef je me echt niet uit te leggen. (het is vreemd dat je op zo'n manier deze vraag aan me stelt, maar ach...), en juist om het laatste wat je zegt vind ik dat het beter is er een te monteren. Een meter en-of sensor is ook niet altijd nauwkeurig, maar dat hoef ik je niet te vertellen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het monteren van een thermostaat-Ray- schreef:weet jij wel wat een thermostaat doet? die zorgt ervoor dat de olie gekoeld gaat worden bij een bepaalde temperatuur. MET thermostaat betekent dus dat de olie iets eerder op temperatuur is, zonder betekent ietsjes langer en zorgvuldiger warmrijden. gelukkig hebben ze daar meters voor uitgevonden
zo rij ik ook en hoef dus niet te etteren met bussen en bouten aanpassen